Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

La música barroca ressonarà dijous al Palau de la Música Catalana amb l’Akademie für Alte Musik Berlin

Akademie für Alte Musik Berlin

Aquest dijous, 23 de maig (20 h, Sala de Concerts), corresponent al cicle Palau 100, el públic del Palau de la Música Catalana tindrà l’oportunitat d’escoltar com diferents escoles del Barroc han presentat l’aigua com a motiu musical. L’Akademie für Alte Musik Berlin, amb Georg Kallwit com a concertino director, una de les orquestres de cambra d’instruments d’època més importants del món, presenta un programa dedicat a aquesta força de la natura amb la peça emblemàtica Water Music de Georg Friedrich Händel.

Obrirà el concert la peça francesa Tempête de Marin Marais, el paisatge més revolucionari de l’òpera Alcyone. Vindrà tot seguit la suite de Les fontaines de Versailles del seu coetani Michel-Richard Delalande. Els dos compositors van coincidir al Palau de Versalles ocupant càrrecs a la cort. Del Barroc francès es passarà a l’alemany amb l’obertura de Wassermusik de Georg Philipp Telemann, peça que clourà la primera part. L’esquema d’aquesta obra segueix el de les obertures a la francesa. Al llarg dels deu moviments, el compositor alemany representa tots els estats del mar.

Water Music de Georg Friedrich Händel serà la protagonista de la segona part, peça emblemàtica, escrita fa 302 anys per amenitzar el viatge pel Tàmesi del rei Jordi I. Aquestes tres suites presenten des de l’exuberància més extrovertida i pomposa fins a la intimitat més deliciosa.

L’Akademie für Alte Musik Berlin (Akamus), que va ser fundada l’any 1982 a Berlín, és convidada a les sales més importants del món. L’Akamus s’ha proclamat com un dels pilars del panorama cultural de Berlín després de tenir la seva pròpia sèrie de concerts a la Konzerthaus durant més de trenta anys i d’haver col·laborat amb l’Staatsoper de Berlín amb el seu repertori barroc des del 1994. A més, a partir del 2012 el conjunt presenta la seva pròpia sèrie de concerts al Prinzregententheater de Munic. El conjunt manté una relació especialment propera i perllongada amb René Jacobs. La seva passió mútua per l’exploració de noves vies els ha dut a la redescoberta i la nova interpretació de moltes òperes i oratoris, àmpliament aclamats per la crítica internacional. Entre els seus convidats habituals s’inclouen solistes de renom internacional, com Isabelle Faust, Andreas Staier, Alexander Melnikov, Anna Prohaska, Werner Güra, Michael Volle i Bejun Mehta. Juntament amb la companyia de dansa Sasha Waltz & Guests, l’Akamus ha desenvolupat produccions exitoses, com Dido & Aeneas (música de Henry Purcell) i Medea (música de Pascal Dusapin). Els seus enregistraments han guanyat tots els guardons importants en l’àmbit de la música clàssica, com el Grammy, Diapason d‘Or, Cannes Classical, Gramophone, Edison, Midem Classical, Choc de l’Année i Jahrespreis der Deutschen Schallplattenkritik. L’any 2006 l’Akamus va rebre el Premi Telemann de Magdeburg i el 2014 el Bach Medal i l’Echo Klassik.

Georg Kallweit, concertino i solista de l’Akademie für Alte Musik Berlin, és conegut com un dels especialistes més reclamats del seu àmbit, centrat en el repertori solista de violí barroc i en el lideratge d’orquestres.