Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

Pere i el llop obre la 21a temporada del cicle Simfònics al Palau que protagonitza l’Orquestra Simfònica del Vallès

15 de setembre de 2016

El proper dissabte, 17 de setembre, comença la 21a temporada del cicle Simfònics al Palau que protagonitza l’Orquestra Simfònica del Vallès al Palau de la Música Catalana. Obrirà la temporada el conte musical Pere i el llop de Serguei Prokófiev. Una proposta adreçada a tots els públics amb la participació de la companyia de hip-hop i cultura urbana Brodas Bros i amb la col·laboració de SonarKids.

El cicle, en coproducció amb la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana, enguany continua apostant per apropar la clàssica a nous públics i innovar en formats escènics. Un camí amb resposta molt favorable del públic, que arribà a la xifra rècord de 18.218 assistents la darrera temporada, amb una mitjana de 1.401 espectadors per concert, o sigui una ocupació del 70% i en dos caos amb les entrades exhaurides (els programes de Carmina Burana i el d’Star Wars i grans cors de cinema).

Enguany el cicle presenta dotze concerts més un d’extraordinari, amb obres del gran repertori simfònic al costat d’obres simfonicocorals, en col·laboració amb formacions corals del territori i festivals consolidats del país, a més d’una línia que ja s’ha començat a explorar els darrers anys: la música de cinema.

Pere i el llop, una proposta familiar per al concert inaugural
El concert de dissabte (19 h), amb la col·laboració de SonarKids, i sota la batuta del compositor i director d’orquestra Pedro Alcalde, està concebut com un viatge per una selecció de contes musicats i serà narrat i coreografiat íntegrament pels Brodas Bros. A més de Pere i el llop, una de les obres més populars del repertori, també inclou una sèrie de peces infantils de la suite Mare Oca (Ma mère l’Oye: 5 pièces enfantines), obra musical del pianista i compositor francès Maurice Ravel, composta el 1910 per a piano a quatre mans. Un programa per viure la màgia del conte musical de Prokófiev amb l’aportació dels Brodas Bros ballant amb els músics i presentant els diferents instruments i les seccions d’una orquestra.

Altres cites imprescindibles
Altres cites destacades del cicle seran la La Quarta de Mahler (15/10/16), amb la participació de la soprano Iwona Sobotka –dins el Festival de Música Polonesa–, amb direcció de Víctor Pablo Pérez i que suposarà la primera interpretació de l’obra per l’OSV al Palau de la Música Catalana. Víctor Pablo Pérez tornarà a dirigir la formació, La Novena de Beethoven (22/04/17), que l’OSV té previst oferir cada any fins al 2024 (bicentenari de l’estrena). Cal destacar també la participació en el 48è Voll Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona (en el quart any consecutiu), amb el programa Michael Feinstein canta Sinatra (19/11/16), un concert inèdit en què el crooner nord-americà, que debuta a l’Estat espanyol, oferirà estàndards de Frank Sinatra amb orquestra. El programa es complementa amb Rodeo de Copland i música de cinema amb la suite On the town. Un àmbit, la música de cinema, en què la Simfònica continua apostant amb més propostes: Els planetes i Star Trek (21/01/17), comptant amb la col·laboració del Cor de Noies de l’Orfeó Català, oferirà una proposta impactant i amb certa dosi de psicodèlia i amb una solista convidada de luxe: Lydia Kavina, una de les millors solistes de theremin i deixebla de Leon Theremin, inventor d’aquest singular instrument. Interpretarà la Suite Ed Wood (H. Shore) i Star Trek: first contact de J. Goldsmith. També del mateix gènere la Simfònica recupera com a concert extraordinari el programa que ja va presentar amb gran èxit fa dos anys al Palau de la Música Catalana: John Williams i els immortals del cinema (01/12/16), dirigit per qui ha estat titular de l’OSV els darrers set anys, Rubén Gimeno, i amb la col·laboració dels actors de doblatge Salvador Vidal i Mercè Montalà, que posen veu als diversos actors de les pel·lícules de les quals s’interpreta la partitura. Una altra proposta “de pel·lícula” és el concert que clausurarà la temporada: La bella dorment + Vertigo, sota la batuta de Pedro Alcalde (03/06/17). Enguany torna el “no tradicional” concert de valsos i danses, conduït aquesta vegada pel director d’orquestra nord-americà fincat a Catalunya Arthur Post, que presentarà una proposta ben diferent d’aquest tradicional concert en dates nadalenques (17/12/16), amb polques, masurques i altres peces d’autors d’arreu del món.

Una programació amb noms propis
El cicle es completa amb la col·laboració de figures nacionals i internacionals, amb la voluntat de continuar experimentant en formats. Així, l’OSV presenta La Quarta de Txaikovski (11/03/17), amb un dels més reconeguts oboistes del país: Lucas Macías, que dirigirà des del faristol. Fazil Say presentarà un concert “íntim” en què interpretarà la seva obra Silence of Anatolia, així com el Concert per a piano núm. 23 de Mozart, sota la batuta de Rubén Gimeno (04/02/17). Per la seva banda, James Ross, director titular de la Simfònica a partir del setembre del 2017, dirigirà dos concerts aquesta temporada. El primer serà el Concert per a piano de Chopin (25/03/17), amb el pianista Iván Martín, amb el qual es presentarà la culminació de l’obra social de l’OSV: el projecte Mosaico de Sonidos, per a la integració de col·lectius amb discapacitat intel·lectual, amb la col·laboració de l’AEOS (Asociación Española de Orquestas Simfónicas). El concert inclourà l’Stabat Mater de Salvador Brotons, compositor convidat de la temporada del Palau de la Música Catalana, amb la participació novament del Cor de Noies de l’Orfeó Català, entre d’altres formacions. El segon concert, titulat Pompa britànica, és una selecció de peces d’Elgar, i que inclou també obres de Bruch i Haydn (20/05/17). Finalment, aquesta temporada, per al concert final de gira de Setmana Santa, l’OSV proposa la Missa de Glòria de Puccini (08/04/17), que realitzarà sota la batuta del mestre Xavier Puig i amb la participació de diferents cors del territori.