Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

Dues coreografies de Pina Bausch es projecten a la Sala de Concerts del Palau de la Música Catalana

7 de maig de 2014

El proper dimarts, 13 de maig de 2014, a les 20.30 h, la Sala de Concerts del Palau de la Música Catalana acollirà la projecció de dues de les coreografies més celebrades de la gran ballarina i coreògrafa alemanya Pina Bausch: Café Müller i Le sacre du printemps (La consagració de la primavera).

Dos treballs coreogràfics en pel·lícula d’una artista essencial del segle XX que s’ha convertit en mite i llegenda de culte i que el Palau projecta en el marc del diàleg de l’arquitectura modernista del Palau i les arts plàstiques.

Les coreografies de Café Müller, estrenada el 20 de maig de 1978 amb la música de Dido & Aeneas de Henry Purcell, i de Le sacre du printemps, estrenada el 3 de desembre de 1975 amb música de la cèlebre obra homònima d’Stravinsky, representen dos esdeveniments estètics de grans proporcions en què es capta l’essència de Pina Bausch: la ciència d’un gest que va revolucionar la dansa moderna. El director del Mercat de les Flors, Cesc Casadesús, farà un parlament abans de les projeccions, com a introducció per al públic assistent.

El diàleg de l’arquitectura modernista amb les arts plàstiques, iniciat fa dues temporades, enguany aplega en l’anomenada  Cartografia de la intimitat tres dones artistes: Louise Bourgeois, Eulàlia Valldosera i Pina Bausch. Aquesta mostra en tres temps reflexiona sobre els traumes individuals, tot proposant el camí de l’art com a via de reparació personal i curativa per a la societat.