Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

Benjamin Alard torna per tercera temporada al Palau per continuar el projecte dedicat a la integral de la música per a clavecí sol de Bach

17 d'abril de 2015

El genial clavecinista francès ofereix dos concerts consecutius al Petit Palau

El clavecinista francès Benjamin Alard, hereu i deixeble del gran Gustav Leonhardt, torna per tercer any consecutiu al Palau de la Música Catalana a continuar el projecte de gran recorregut dedicat a la integral de música per a clavecí sol de Johann Sebastian Bach. Alard, un artista amb habilitats extraordinàries, un enorme talent i una tècnica extremadament depurada, oferirà dos concerts consecutius els dies 21 i 22 d’abril al Petit Palau (20.30 h). En aquesta ocasió el jove intèrpret oferirà obres de joventut i didàctiques (tocates, capriccio, invencions i simfonies) del compositor alemany.

Aquest projecte de llarg recorregut que ja ha despertat l’interès del públic i de la crítica en les dues darreres temporades, suposa un repte per al jove músic, pel fet de tractar-se d’un conjunt d’obres considerades un autèntic monument musical. Alard es troba en l’equador d’aquesta iniciativa que proposa la interpretació de la integral, prevista en cinc temporades consecutives, oferint dos recitals per any.

Benjamin Alard, organista titular de l’església St-Louis-en-l’Île de París, és convidat com a solista, a l’orgue o al clavecí, a oferir recitals en festivals i auditoris de prestigi d’arreu del món. Des del 2005 també forma part de La Petite Bande, com a clavecinista i organista, i comparteix el seu temps entre recitals i música de cambra.

Aquest projecte de llarg recorregut del Palau de la Música Catalana amb Benjamin Alard consta dels concerts següents:

  • Les transcripcions(Concert Italià i Ouverture française) (I i II)
  • El clavecí ben temperat (Llibre I i II)(III i IV)
  • Obres de joventut i didàctiques(tocates, invencions i simfonies, capriccio)(V i VI)
  • Variacions Goldberg (i altresvariacions, partites, suites i cànons)(VII i VIII)
  • L’art de la fuga (i extractes de l’Ofrena musical isuites)(IX i X)