Generació C
“Podem dir amb orgull que actualment tenim la millor generació de compositors corals de la història del nostre país.”
— Xavier Puig, director del Cor de Cambra del Palau
Un homenatge als compositors corals catalans contemporanis
El Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana presenta Generació C, un concert dedicat a la creació coral catalana actual, que tindrà lloc el 9 de novembre al Petit Palau (17 h) i es repetirà el 15 de novembre a l’Elbphilharmonie d’Hamburg, dins d’una setmana que la prestigiosa sala alemanya dedica a la música catalana.
El programa és un viatge sonor a través de la història coral del país, des dels grans clàssics fins a les noves veus contemporànies, amb obres que abracen tant el patrimoni coral com el cançoner popular revisitat per creadors d’avui.
Les quatre C de la nova generació
Generació C fa referència a quatre C: compositors, corals, catalans i contemporanis.
Un conjunt de creadors que comparteixen el compromís amb la música coral, el llenguatge modern i arrelat al territori i una força creativa sense precedents.
Entre els protagonistes del concert destaquen Bernat Vivancos, Josep Ollé, Joan Magrané, Josep Vila, Carles Prat i Anna Campmany, noms que representen una generació en plena efervescència artística.
Aquest projecte s’inscriu dins l’impuls que el Palau de la Música Catalana dedica aquesta temporada a la creació coral contemporània catalana, amb la voluntat de donar veu als seus compositors i situar la seva obra al centre de la programació dels cors de la casa.
El programa: un recorregut a través de la tradició i la innovació
I. Les arrels: el patrimoni coral català
- El cant de la senyera, de Lluís Millet
- L’emigrant, d’Amadeu Vives
- El rústec villancet, de Lluís Maria Millet
- O vos omnes, de Pau Casals
- La sardana de les monges, d’Enric Morera
II. El present: la Generació C
- El cant dels ocells, de Bernat Vivancos
- Ave Maris Stella, de Josep Ollé
- O vos omnes, de Joan Magrané
- Salve Regina, de Josep Vila Casañas
- Magnum Mysterium, de Carles Prat
III. El futur: el Cançoner Popular Contemporani
El concert culmina amb una mirada cap endavant: el projecte del Cançoner Popular Contemporani, que convida compositors actuals a reinterpretar cançons recollides per Rafael Patxot i Juvert fa més de cent anys.
- Tota la gent de Rupit, d’Anna Campmany
- La fadrina galana, d’Arnau Tordera
- Jota i fandango, de Xavier Puig
- Sa ximbomba, de Josep-Lluís Guzmán i Antich
- El comte Arnau, de Feliu Gasull
Els compositors
Bernat Vivancos (Barcelona, 1973)
Un dels compositors més reconeguts de la seva generació. Format a Montserrat i a París, la seva música combina espiritualitat, riquesa tímbrica i harmonia espectral. Va ser director musical de l’Escolania de Montserrat i és professor de composició a l’ESMUC. La seva obra ha estat interpretada arreu del món i ha col·laborat amb artistes com Rosalía o Jennifer López.
Josep Ollé i Sabaté (Tortosa, 1987)
Compositor convidat de la temporada 2025–26 del Palau. Especialitzat en música coral i pedagògica, és autor d’Ave Maris Stella, premiada al Concurs Internacional de Composició Coral de l’Orfeó Català. Compagina la composició amb la docència a l’Escola Municipal de Música Can Ponsic.
Joan Magrané (Reus, 1988)
Premi Reina Sofia de Composició i resident a la Villa Medici de Roma. La seva música ha estat interpretada per formacions internacionals com l’Ensemble Intercontemporain o l’Orquesta Nacional de España. La seva obra combina tradició, poesia i modernitat.
Josep Vila i Casañas (Sabadell, 1966)
Director i compositor de referència. Exdirector de l’Orfeó Català i del Cor de Cambra del Palau, ha dirigit formacions internacionals i enregistrat per segells de prestigi. Professor de direcció de cor a l’ESMUC, és autor de peces com Sanctus-Benedictus i Salve Regina.
Carles Prat (Igualada, 1985)
Director del Cor Francesc Valls i del Cor d’Homes d’Igualada, és també compositor i cantant. La seva obra abasta des de la música coral fins a la cobla i la música pedagògica. Com a membre del Cor de Cambra, coneix de primera mà la tradició coral que inspira la seva creació.
Anna Campmany (Sant Cugat del Vallès, 1993)
Cantant i compositora, formada al Conservatori del Liceu i a la Hochschule für Musik Basel. Ha rebut encàrrecs de les principals institucions musicals del país i diversos premis de composició. És autora de Tota la gent de Rupit i d’obres per al Concert de Sant Esteve i el Festival de Peralada.