Anne-Sophie Mutter

El concert inaugural de la temporada 2025-26 serà el 20 d’octubre amb Anne-Sophie Mutter, Yefim Bronfman i Pablo Ferrández en format trio.

Teodor Currentzis i la seva formació musicAeterna; Philippe Herreweghe amb l’Orchestre des Champs Élysées, i Mao Fujita amb la Royal Philharmonic Orchestra, dirigida per Vasily Petrenko, seran els altres protagonistes d’aquest inici del cicle.

El 20 d’octubre (Sala de Concerts, 20 h) el Palau de la Música Catalana inaugura la temporada 2025-26 amb un concert excepcional en format trio: la violinista Anne-Sophie Mutter al costat de Pablo Ferrández i Yefim Bronfman. Serà, també, el primer concert d’aquesta temporada de Palau 100, el cicle estrella de la sala modernista, que acull els més reconeguts directors, formacions i solistes del panorama musical internacional.

En només vuit dies aquest mes d’octubre es concentraran els primers quatre grans concerts de Palau 100 de la temporada 2025-26, amb Teodor Currentzis al capdavant de musicAeterna; Philippe Herreweghe amb l’Orchestre des Champs Élysées, i Mao Fujita amb la Royal Philharmonic Orchestra, dirigida per Vasily Petrenko.

Anne-Sophie Mutter, Yefim Bronfman i Pablo Ferrández

Obrirà temporada un concert extraordinari de la violinista Anne-Sophie Mutter en formació de trio, juntament amb el pianista Yefim Bronfman i el violoncel·lista Pablo Ferrández, reconegut com un dels solistes internacionals més rellevants (Beca Pau Casals l’any 2012 i ECHO Rising Star 2020 proposat pel Palau).

Interpretaran dos dels trios més cèlebres del repertori de cambra: el Trio núm. 7, en Si bemoll major, op. 97, “Arxiduc” de Beethoven i el Trio en La menor, op. 50 de Txaikovski. El de Beethoven, caracteritzat per la seva serenitat majestuosa, obre un espai sonor ple d’equilibri i noblesa, i després s’escoltarà una obra que irradia emoció i dramatisme en cadascun dels seus compassos, el Trio en La menor de Txaikovski, escrit en memòria del seu amic Nikolai Rubinstein. Es tracta d’un concert de cambra, de petit format i gran intensitat emocional, que celebra el poder de la música compartida i l’excel·lència interpretativa, elements que impregnen la temporada musical del Palau.

Aquest concert rep el suport de Santander i Santander Fundación.

Teodor Currentzis i musicAeterna

L’endemà, dimarts 21 d’octubre (Sala de Concerts, 20 h), tornarà al Palau Teodor Currentzis i la seva formació musicAeterna, en aquesta oportunitat amb un programa dedicat a Händel, mostra de la seva passió pel compositor. De Currentzis, director conegut pel seu enfocament únic de la música clàssica a la recerca de l’autenticitat, destaca la capacitat de captivar el públic amb interpretacions emocionants i dinàmiques; serà l’actuació de qui és considerat un enfant terrible del panorama musical actual, les versions del qual no deixen indiferent a ningú.

El programa oferirà un recorregut apassionat per l’univers händelià alternant àries, cors i fragments orquestrals d’algunes de les obres més significatives del compositor: des de l’exuberància barroca de The Water Music fins a la introspecció lírica de Theodora, passant per la intensitat dramàtica de Giulio Cesare i Orlando. Una immersió en la diversitat expressiva de Händel i una oportunitat per redescobrir-lo des de l’avantguarda interpretativa amb una de les batutes més poderoses, magnètiques i personals de l’escena internacional. Hi intervindran artistes de l’Acadèmia Anton Rubinstein i les solistes vocals Tatiana Bikmukhametova, Ksenia Dorodova, Diana Nosyreva, Iveta Simonyan i Sofia Tsygankova (sopranos), Yulia Vakula (mezzosoprano), així com Andrey Nemzer (contratenor).

Aquest concert, que també forma part de la programació d’Ibercamera, rep el suport de Fundación Dvesta.

Philippe Herreweghe i l’Orchestre des Champs Élysées

El dijous 23 d’octubre (Sala de Concerts, 20h) Philippe Herreweghe al capdavant de l’Orchestre des Champs Élysées continuarà la sèrie de concerts monogràfics dedicats a Beethoven iniciada la temporada passada.

Aquesta temporada 2025-26 s’hi donarà continuïtat amb dos concerts més, tots dos extraordinaris. Així, el 23 d’octubre el director belga presentarà dues de les simfonies més icòniques del compositor: la Simfonia núm. 5, en Do menor, amb el seu inconfusible motiu inicial i un recorregut dramàtic que culmina en un triomf enlluernador, i la Simfonia núm. 6, “Pastoral”, que dibuixa amb lirisme, llum i detall naturalista un autèntic paisatge sonor. Herreweghe tornarà a Palau 100 el 5 de febrer de 2026 per dirigir, amb la mateixa formació, les Simfonies núm. 2 i 8 i el Concert per a piano núm. 4, en Sol major, op. 58 de Beethoven, amb el pianista Khristian Bezuidenhout.

Aquest concert rep el suport de Repsol Fundación.

Royal Philharmonic Orchestra, Vasily Petrenko i Mao Fujita

Finalment, el dilluns 27 d’octubre visitarà la sala modernista la Royal Philharmonic Orchestra, una de les grans formacions de Londres, dirigida pel seu titular, Vasily Petrenko, i amb el jove pianista japonès Mao Fujita, considerat una de les grans revelacions del piano actual, amb un programa de grans emocions i paisatges sonors inoblidables. Fujita interpretarà el Concert per a piano, en La menor, op. 16 de Grieg, un dels grans concerts per a piano de tots els temps que traspua frescor romàntica i està ple de lirisme i virtuosisme lluminós. Completarà el programa la Simfonia núm. 2 de Sibelius, una partitura d’alè èpic i profunditat melòdica que s’ha convertit en símbol del simfonisme finlandès, i Vida secreta d’Albert Guinovart, amb què començarà el concert. Originalment composta per a piano a quatre mans, Guinovart escriví la versió orquestral que el mateix Vasily Petrenko (guanyador del Concurs Internacional de Direcció de Cadaqués el 2002) va estrenar amb l’Orquestra de Cadaqués el 2006, al festival empordanès.

Aquest concert rep el suport de GVC Gaesco.

Parlem de Música

Una hora abans de l’inici de cadascun d’aquests concerts (19 h, Petit Palau, entrada lliure) tindrà lloc la sessió divulgativa “Parlem de...” per situar el context històric de l’obra, el compositor o les idees claus del programa. El musicòleg i periodista Pep Gorgori parlarà del concert d’Anne-Sophie Mutter, Yefim Bronfman i Pablo Ferrández; el crític musical Jordi Maddaleno parlarà del concert de Teodor Currentzis i musicAeterna; la musicòloga i especialista en entrenament auditiu Sofía Martínez parlarà del concert de Philippe Herreweghe i l’Orchestre des Champs Élysées, i la periodista Rosa Massagué parlarà del concert de la Royal Philharmonic Orchestra, Vasily Petrenko i Mao Fujita.

 

Podeu descarregar-vos aquí fotografies dels protagonistes dels concerts.

Podeu veure aquí informació dels concerts.

(fotogafia d’Anne-Sohie Mutter (c)Monika Hofler)

El Palau de la Música Catalana celebra l’inici de temporada del cicle Palau 100 amb quatre concerts excepcionals el mes d’octubre