LHivernacle 2022-23 web hibrids

Avui dimecres, 22 de febrer (19 h), la Sala d’Assaig de l’Orfeó Català acollirà la conferència De l’algoritme a les intel·ligències artificials, un diàleg entre Anna Carreras i Mònica Rikić, artistes convidades de la temporada del Palau de la Música Catalana. Per la seva banda, el divendres 24 de febrer (22 h), el mateix espai, la Sala d’Assaig de l’Orfeó Català, es convertirà en un espai per a l’experimentació musical amb les partitures gràfiques del col·lectiu calongí Los Sara Fontán, en una activitat en la qual participaran cantaires de l’Orfeó Català. Dues propostes que s’emmarquen en la sèrie Híbrids, de l’Hivernacle del Palau, en què personalitats de diferents disciplines arrelen al Palau, amb carta blanca, per repensar qüestions relacionades amb el fet musical, la creativitat, el cant o el patrimoni amb diferents formats.

De l’algoritme a les intel·ligències artificials (22 de febrer)

Carreras, creative coder i artista digital, i Rikić, artista electrònica, plantegen una conferència sobre l’art generatiu, l’ús de la intel·ligència artificial i els sistemes complexos. Una reflexió a quatre mans sobre com l’ésser humà col·labora amb les màquines, sota quines directrius, quin marge de llibertat incorporen els seus algoritmes o bé, com s’executa el comportament d’una màquina. El diàleg de les dues artistes convidades de la temporada anirà dirigit a tractar alguns dels temes que més associem a la idea de futur i les seves implicacions en l’artista i en l’art, com ara quines idees d’autoria ens convida a abordar.

Los Sara Fontán: instruments de veu (24 de febrer)

La segona cita setmanal de L’Hivernacle del Palau proposa una sessió nocturna amb Los Sara Fontán, un dels principals agitadors culturals i experimentals de Barcelona, i recentment guardonats amb el Premi Ciutat de Barcelona en Arts Escèniques i Música. Els artistes faran del cant, la llavor fundacional del Palau, el centre de la seva intervenció, en una activitat que s’emmarca també dins de l’Any Domènech i Montaner per tractar-se d’una actuació experimental, que suggerirà també un diàleg amb l’arquitectura, en un espai monumental i simbòlic com és la Sala d’Assaig de l’Orfeó Català, on es troba la primera pedra de la construcció del Palau. Les partitures gràfiques permeten crear música grupal, atorgant una àmplia llibertat als intèrprets, entre ells cantaires de l’Orfeó Català, independentment de la tècnica, l’estil o l’instrument, i serviran per a consensuar el significat de noves imatges, per tal d’executar-les en un laboratori-concert a la Sala d’Assaig. Una mirada sobre la composició i la improvisació, centrada en l’escolta i la dinàmica, tessitura i textura de la veu.

L’Hivernacle del Palau

El cicle d’activitats complementàries de L’Hivernacle del Palau conforma un marc des d’on reflexionar sobre algunes de les idees relacionades amb els projectes més emblemàtics de la temporada; un espai de trobada entre formats i disciplines per a experimentar amb el fet musical i el patrimoni arquitectònic. Aquest format fomenta l’acollida de públics amb interessos diversos a través de la música, la filosofia, la divulgació o l’acció performativa.

Els pròxims actes dins del marc del cicle són: El Palau, abans; Domènech i Montaner, ara el 15 de març; Audicions íntimes: Quartet Atenea, el 20 de març;  i Flor contínua corona de veus, amb Eduard Escoffet i Maria Arnal, el 26 de març.

Mònica Rikić, Anna Carreras i Los Sara Fontán aterren al Palau aquesta setmana amb activitats emmarcades en L’Hivernacle del Palau