COVID-19. Protocol de seguretat i mesures preventives. MÉS INFO

Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

La pianista Noelia Rodiles dialogarà entre la clàssica i la contemporània al Palau de la Música Catalana

RODILES, Noelia ©Harold Abellán

Dilluns que ve, 10 d’agost (Sala de Concerts, 21 h), la pianista asturiana Noelia Rodiles, considerada un dels valors més sòlids del pianisme espanyol i internacional, oferirà un recital al Palau de la Música Catalana dins el cicle Estiu al Palau. Rodiles, que valora enormement el repertori romàntic de piano i avança activament en un diàleg amb la creació contemporània, oferirà un programa amb obres de Mendelssohn, Schubert i Beethoven, i obres de Jesús Rueda i Joan Magrané que ella mateixa els ha encarregat. Les obres del programa, excepte la de Beethoven, formen part del seu darrer CD, The Butterfly Effect (Eudora, 2019). 

En aquesta vetllada es podrà escoltar la composició Dues peces per a piano de Joan Magrané, obra de gran identitat, polifonia subtil, timbre i ressonància i tractament harmònic singulars, inspirada en el petit Adagio, D. 178 de Schubert, que Rodiles tocarà a continuació. Del madrileny Jesús Rueda interpretarà la Sonata núm. 5, “The Butterfly Effect”, inspirada en l’obra Papillons, op. 2 de Schumann. El darrer moviment de l’obra de Rueda, “Perpetuum Mobile”, de factura magistral, és tècnicament molt complex. Rodiles també interpretarà els Lieder ohne Worte, op. 30 (Cançons sense paraules) de Mendelssohn, i la Sonata núm. 31, en La bemoll major, op. 110 de Beethoven, amb què obrirà i tancarà l’actuació, respectivament. El concert tindrà una durada aproximada de 65 minuts, sense pausa. 

  

 

Sobre Noelia Rodiles 

Noelia Rodiles es va formar als conservatoris d’Avilés, Madrid i Berlín, amb Ana Serrano, Ana Guijarro i Galina Iwanzowa, i va perfeccionar els estudis a l’Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid amb Dimitri Bashkirov i Claudio Martínez Mehner. Ha rebut classes magistrals de Daniel Barenboim, Joaquín Achúcarro, Salomon Mikowski, Joaquín Soriano, Galina Eguiazarova, Elisso Virsaladze i Josep M. Colom, entre d’altres.  

La seva trajectòria musical inclou concerts a les principals sales d’Espanya –Auditorio Nacional de Música, Teatro Real, Auditorio de Saragossa, Auditori de Barcelona, ​​Palau de la Música Catalana, Fundación Juan March, Auditòrium de Palma, Teatros del Canal– i en cicles i festivals –Joves Intèrprets de la Fundación Scherzo, Schubertíada a Vilabertran, Festival de Música de Granada, Festival Internacional d’Art Sacre de Madrid, Quinzena Musical Donostiarra, Otoño Musical Soriano–, així com actuacions a Alemanya, Itàlia, França, Polònia, Tunísia, Bolívia i Jordània. 

Com a solista ha tocat al costat de les principals orquestres espanyoles i també internacionals, com l’Orquestra Nacional d’Andorra, The Soloists of London, Orquestra Heinrich Heine de Düsseldorf i Orquestra Filharmònica de Querétaro, entre d’altres, sota la direcció dels mestres Víctor Pablo Pérez, José Ramón Encinar, Michael Thomas, Marzio Conti, Ramón Tébar i Pablo Mielgo. 

La seva qualitat musical ha estat reconeguda en concursos nacionals i internacionals de piano, com el Rotary Club de Palma i el Ricard Viñes de Lleida o el primer premi, per unanimitat, i els tres premis especials rebuts al Concurs Nacional de Piano Ciutat d’Albacete. Després de la publicació del seu primer treball discogràfic, amb obres de Ligeti i Schubert (Solfa Recordings), la crítica la va reconèixer com una “pianista versàtil i dotada d’una musicalitat i refinament veritablement admirables” (Justo Romero, «Scherzo»).