Kebyart

El concert, que s’emmarca en el cicle Petit Palau Cambra,  serà el dimarts 18 de novembre.

El pròxim dimarts 18 de novembre (Sala Petit Palau, 19.30 h) el quartet de saxos Kebyart torna al Petit Palau, en aquesta ocasió, com a formació resident del Palau de la Música Catalana en les temporades 2025-26 i 2026-27. Amb una trajectòria imparable i una presència cada cop més destacada a l’escena internacional, la formació inicia la seva residència aquesta temporada amb dos concerts (18 de novembre de 2025 i 28 d’abril de 2026) en què el seu estil inconfusible, rigorós i desacomplexat alhora, explorarà els límits del repertori de cambra amb programes fascinants que travessen èpoques i estètiques, tot oferint el seu potencial creatiu i expressiu en programes que faran honor als seus objectius fundacionals i alhora els permetran col·laborar amb músics del seu mateix talent i recorregut artístic. Creat a Barcelona fa deu anys per Pere Méndez (saxo soprano), Víctor Serra (saxo contralt), Robert Seara (saxo tenor) i Daniel Miguel (saxo baríton), el Palau de la Música Catalana ha estat testimoni del creixement de Kebyart d’ençà que el quartet guanyà el Premi El Primer Palau 2016 i n’ha propiciat l’accés al circuit ECHO Rising Stars, del qual va formar part la temporada 2021-22.

El dimarts 18 de novembre, Kebyart proposa un programa que abraça des de l’emoció espiritual de J. S. Bach, amb la “Sonatina” de la cantata Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit, BWV 106, a l’expressivitat romàntica de Félix Mendelssohn, amb el Quartet núm. 2, en La menor, op. 13, ambdues obres arranjades pel mateix quartet; versions pròpies que són tota una declaració d’intencions. Seguiran obres contemporànies originals per a quartet de saxos. Fantasy Etudes de William Albright, partitura que porta al límit les possibilitats de la formació, estudis amarats “pel llenguatge del jazz i inspirats en sonoritats que habitualment no associem al saxòfon”, tal com explica el musicòleg i crític musical Miquel Gené al programa de mà del concert. I Echoing Rhapsodies-Homage to Gershwin, encàrrec del quartet al jove compositor català Dani López Pradas; “l’obra és intensa i trepidant i està tan impregnada per l’aroma de Gershwin com resulta absolutament contemporània”, diu Miquel Gené. Un programa eclèctic i vibrant que reflecteix l’esperit lliure i insaciablement curiós de Kebyart.

En el segon concert d’aquesta temporada, el dimarts 28 d’abril de 2026 (Sala Petit Palau, 19.30 h), Kebyart convidarà el pianista Albert Cano i el clarinetista Pablo Barragán per oferir un programa vibrant i multifacètic en què coincidiran l’energia del minimalisme, la força evocadora de la música contemporània i la relectura personal d’obres icòniques del segle XX. S’interpretaran New York Counterpoint de Steve Reich, Entr’acte de Caroline Shaw (que ja va ser artista convidada del Palau la tempora 2022-23), Prélude, canon et riffs d’Alexis Ciesla, La valse de Maurice Ravel (arranjament de Kebyart) i Suite de L’ocell de foc d’Igor Stravinsky. Un concert d’impacte estètic i creativitat desbordant per mostrar la personalitat inquieta i comunicativa de Kebyart, en diàleg amb altres artistes afins. A aquest concert el precedirà una sessió d’Audicions íntimes (dilluns 2 de març de 2026, Sala d’Assaig de l’Orfeó Català, 18 h), protagonitzada pels membres de Kebyart i conduïda pel periodista i musicòleg Xavier Chavarria.

Sobre Kebyart

Des de la seva creació, Kebyart ha trencat barreres i s’ha consolidat fermament en l’escena de la música clàssica presentant-se regularment en reconeguts festivals i sales de concerts d’arreu d’Europa on cap quartet de saxòfons hi havia actuat, i inspirant compositors que mai abans havien escrit per a l’instrument, tals com Jörg Widmann, que ha lloat la seva “homogeneïtat sonora i el seu virtuosisme”. Tota aquesta trajectòria va ser reconeguda per ECHO quan van ser nomenats Rising Stars durant la temporada 2021-2022. Kebyart col·labora amb prestigioses orquestres i artistes com Nicolas Altstaedt, Xavier Sabata i Dénes Várjon, per a explorar noves fusions i descobrir dimensions sonores. A banda de la seva residència al Palau de la Música Catalana també serà resident al festival alemany de Bodensee durant la primavera de 2026, oferint recitals de quartet, actuant com a solistes amb orquestra, col·laborant amb altres artistes i impartint classes magistrals.

La signatura inconfusible de Kebyart es reflecteix en una visió creativa del repertori, construïda al voltant de tres eixos: la literatura original, els arranjaments propis d’un ampli ventall d’estils i el compromís amb la nova creació. En aquest sentit, el quartet encarrega anualment obres a compositors de diferents generacions i estils musicals. Des de 2022, graven amb el segell Linn Records-Outhere. Els seus tres àlbums, Lectures diff érentes (2022), Traum der Jugend (2023) i Unraveled (2025) han rebut crítiques excel·lents. Els músics de Kebyart són convidats anualment a impartir classes a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i a altres centres com la Folkwang Universität der Künste Essen, Musikene i IEA Oriol Martorell, entre altres. Cada estiu celebren l’Acadèmia Mestral, un curs de saxòfon i música de cambra.

El nom Kebyart s’inspira en el Gamelan Gong Kebyar, un gènere musical tradicional de Bali que també dona nom a l’agrupació instrumental amb què s’interpreta. Tot i estar format per desenes de músics, aquest conjunt es considera un sol instrument. La seva interpretació requereix un gran virtuosisme i una coordinació extrema, i es caracteritza per una riquesa tímbrica, rítmica i dramàtica.

 

Podeu veure aquí tota la informació de la residència de la nova formació.

Podeu veure aquí tota la informació del concert.

Podeu veure aquí més informació del concert del dia 28 d’abril de 2026.

Podeu veure aquí més informació de la sessió d’Audicions íntimes del dia 2 de març de 2026.

(fotografia de Kebyart ©David Ruano).

El quartet de saxos Kebyart inicia la seva residència al Palau de la Música Catalana amb un concert eclèctic i brillant amb repertori de Bach, Mendelssohn, Albright i López Pradas