Simon Halsey

Aquest cap de setmana, el dissabte 15 i el diumenge 16 d’abril, el Palau de la Música Catalana programa un cap de setmana amb tres concerts corals en què destaca el de l’Orfeó Català i l’Orquestra Simfònica del Vallès, amb un programa dedicat a W. A. Mozart que inclourà la Missa de la coronació. També quatre cors femenins, entre els quals el Cor de Noies de l’Orfeó Català, interpretaran entre d’altres obres Il pianto della Madonna de Jordi Domènech, mentre que la Simfònica del Vallès, amb diversos cors del territori i dins del marc de la seva gira de Setmana Santa, oferirà la cantata Carmina Burana i una estrena nacional de Ferran Cruixent.

Dins el cicle La Casa dels Cants, dissabte, 15 d’abril (Sala de Concerts, 12 h), quatre cors femenins: Cor de Noies de l’Orfeó Català (Buia Reixach i Feixes, directora), Cor Exaudio (Carles Prat, director), Cor Aglepta (Oriol Castanyer, director) i Nàiades-Cor de Noies (Ferran Albrich, director), al costat de la Camerata Penedès, la violoncel·lista Irma Bau i la mezzosoprano Marta Valero, com a solistes, i dirigits per Buia Reixach i Feixes, Oriol Castanyer i Carles Prat, oferiran un programa estilísticament eclèctic que inclou cinc obres sacres, per a veus femenines, i de gran sensibilitat a l’hora de plasmar el text. El Cor de Noies obrirà el concert amb It’s motion keeps de Caroline Shaw, compositora convidada del Palau d’aquesta temporada. Els quatre cors femenins s’uniran amb Il pianto della Madonna de Jordi Domènech, Lauda anima mea Dominum de Carles Prat, Ave Maria de Johannes Brahms i Ave Maria de Gusrtav Holst.

El mateix dissabte, 15 d’abril (Sala de Concerts, 18.30 h), serà el torn de l’Orquestra Simfònica del Vallès, dirigida pel seu titular Xavier Puig, amb Carmina Burana de Carl Orff, una de les obres corals del segle XX més populars de la música clàssica. Estructurada en un pròleg, tres parts i un epíleg, la introducció d’aquesta cantata escènica conté dos cors impressionants, “O Fortuna” i “Fortune plango vulnera” (Ploro per les ferides de la fortuna); l’obra es clou amb la repetició de l’espectacular cor inicial “O Fortuna”. El concert, corresponent al cicle Simfònics al Palau, forma part de la gira de Setmana Santa de l’orquestra i hi intervindran el Cor de Cambra de la Diputació de Girona, Cor Ciutat de Tarragona, Orfeó Manresà, Cor d’Homes d’Igualada i la Coral Mixta d’Igualada, amb els solistes vocals Assumpta Mateu (soprano), Jordi Domènech (contratenor) i Toni Marsol (baríton). El concert també inclourà l’estrena a l’Estat espanyol del Concert per a percussió i orquestra “Focs d’Artifici” de Ferran Cruixent, compositor convidat del Palau aquesta temporada, amb el percussionista Kai Strobel com a solista.

Finalment, diumenge, 16 d’abril (Sala de Concerts, 12 h), dins el cicle La Casa dels Cants, l’Orfeó Català (Pablo Larraz, director) i l’Orquestra Simfònica del Vallès, dirigits per Simon Halsey, oferiran un programa dedicat a W. A. Mozart en què destaca la Missa de la coronació, KV 317, obra que conté un ambiciós desplegament de mitjans sonors i un cert caràcter operístic; entremig de la Missa s’interpretarà la Sonata da chiesa en Do major, KV 278. Del geni de Salzburg també s’interpretaran l’Ave verum corpus, KV 618, i el “Laudate Dominum” de Vesperae solennes de confessore, KV 339. Finalment, també s’inclourà l’obra Gebet für die Ukraine (Pregària per Ucraïna) de Valentin Silvestrov. Hi participaran els solistes vocals Mercedes Gancedo (soprano), Lara Morger (contralt), Matthew Thomson (tenor) i Oriol Mallart (baríton).

(fotografia de Simon Halsey ©Ricardo Ríos Visual Art).

Cap de setmana coral al Palau de la Música Catalana amb tres concerts amb ‘Il pianto della Madonna’ de Jordi Domènech, ‘Carmina Burana’ d’Orff i la ‘Missa de la coronació’ de Mozart