COVID-19. Protocol de seguretat i mesures preventives. MÉS INFO

Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

Alexander Melnikov torna al Palau de la Música Catalana amb els Preludis per a piano de Debussy

MELNIKOV, Alexander (c)Julien-Mignot

El proper dimecres, 4 de març (Sala de Concerts, 20 h), el pianista rus Alexander Melnikov, artista habitual a la programació del Palau de la Música Catalana, tornarà una temporada més per oferir un recital en solitari dedicat a Claude Debussy, dins el cicle Palau Piano. Melnikov interpretarà els dos llibres dels 24 Preludis per a piano del compositor francès, obra de maduresa que explora les qualitats del so. Músic estimat del públic del Palau, Alexander Melnikov és considerat un dels més destacats de la interpretació moderna i compromesa, de manera conjunta o individual.

Els Preludis de Debussy, impregnats de simbolisme, són petites peces amb poc artifici tècnic, però dotats d’un joc de tensions subtil i comandats per la seqüència de tonalitats. La idea de tonalitat els dona una definició del caràcter i hi trobarem humor, silenci, buit, joc de fades, exotisme, poesia... Els Preludis, agrupats en dos llibres, van ser estrenats entre el 1911 i el 1913, alguns pel mateix compositor i una gran part pel pianista català Ricard Viñes.

Conegut per les seves decisions musicals i uns programes poc habituals, Alexander Melnikov va descobrir des de molt jove l’interès per les interpretacions historicistes que han caracteritzat la seva extensa carrera. Recordem les seves actuacions recents al Palau: en formació de trio amb la violinista Isabelle Faust i el violoncel·lista Jean-Guihen Queyras, i com a solista convidat de l’Orquestra Simfònica Camera Musicae el 2018, i així mateix en solitari amb els 24 Preludis i fugues per a piano, op. 87 de Xostakóvitx el 2017. També va protagonitzar el concert inaugural de la temporada del Palau 2015-16 fent duo amb Jean-Guihen Queyras.

Melnikov actua habitualment amb els ensembles Freiburger Barockorchester, Concerto Köln, Akademie für Alte Musik de Berlín, Musica Aeterna i Orchestre des Champs Élysées; i també com a solista amb algunes de les orquestres més destacades del món: Royal Concertgebouw Orchestra, Gewandhausorchester de Leipzig, Philadelphia Orchestra, NDR Elbphilharmonie Orchester, Orquestra Nacional Russa, Münchner Philharmoniker, les filharmòniques de Rotterdam i de la BBC, Orchestre des Champs Élysées i NHK Orchestra, dirigit per Pletnev, Currentzis, Dutoit, Järvi i Gergiev, entre d’altres. Per a Harmonia Mundi ha gravat amb Isabelle Faust la integral de les Sonates per a violí i piano de Beethoven, que ha obtingut diversos premis i n’ha esdevingut tota una referència. També ha gravat les Sonates de Brahms. El seu Preludis i fugues de Xostakóvitx va ser considerat un “dels 50 millors enregistraments de tots els temps” («BBC Music Magazine»). També té al mercat música de Rakhmàninov i Skriabin, i el darrer CD, Four pieces, four pianos (2018) ha estat lloat per la crítica.