• Programa de mà

    OBC & Childress
    —Boulanger, Garreta, Guinjoan i Sibelius

    Palau 100

    Divendres, 22 de maig de 2026 – 20 h

    Sala de Concerts

  • Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya
    Stephanie Childressdirectora


    I

    Lili Boulanger (1893-1918)
    D'un soir triste  

    Joan Guinjoan (1931-2019)
    Fantasis del Trencadís

    Juli Garreta (1875-1925)
    Les Illes Medes

     

    II

    Jean Sibelius  (1865-1957)
    Simfonia núm. 1 en mi menor, op. 39                       

    Andante, ma non troppo - Allegro energico
    Andante, ma non troppo lento
    Scherzo: Allegro
    Finale (quasi una fantasia): Andante - Allegro molto

     

    Durada del concert:
    Primera part, 50 minuts | Pausa de 20 minuts | Segona part, 45 minuts.
    La durada del concert és aproximada.
    #simfònica #patrimonicatalà #aniversaris

  • Poema

    Pancratium maritimum

    com quan en una nit de juliol
    emergeix a la sorra un lliri de mar   en silenci   discretament
    signant el miracle del bulb que floreix a la platja
    amb tot aquest esforç descomunal per un dia de vida
    només per viure un   dia aquesta vida

    així voldria jo una biografia

     

    Mireia Calafell
    Si una emergència (Proa Edicions, 2024)

  • Anunci primera vegada al Palau - desktop
  • Et cal saber...

    Qui en són els protagonistes?

    Janine Jansen i l’obra mestra absoluta de Vivaldi. La violinista neerlandesa és una de les màximes exponents internacionals de l’instrument. Viatja pel món amb el Shumsky-Rode, un Stradivarius de l’any 1715, ideal per donar vida a Les quatre estacions d’Antonio Vivaldi. L’obra, estrenada el 1723, va fer popular el músic venecià. Es tracta de quatre concerts per a violí i orquestra que il·lustren textos que descriuen les estacions de l’any i que Vivaldi va transformar en un himne a la bellesa.

    Sobre els intèrprets:
    Jansen torna al Palau amb la Camerata Salzburg, una de les orquestres de cambra més importants del continent i amb més de set dècades de trajectòria. A la seva temporada estable, al festival d’estiu de la ciutat i a les gires internacionals, interpreta un repertori que inclou des del Barroc fins a la música contemporània. Avui serà dirigida pel violinista Gregory Ahss.

    Quines són les claus del concert?

    Janine Jansen mostrarà la seva versatilitat estilística oferint un programa que, a més de Les quatre estacions vivaldianes, també mira cap a un altre autor barroc molt menys conegut, l’italià Francesco Geminiani; també violinista, va ser alumne d’Alessandro Scarlatti i una part important de la seva obra la va escriure a les illes Britàniques. Avui se’n sentirà el Concerto grosso núm. 12, en Re menor, “la Folia” (1729), inspirat en una sonata d’Arcangelo Corelli. Geminiani i Vivaldi compartiran protagonisme amb el compositor franco-suís Richard Dubugnon i el seu Piccolo concerto grosso del 2020, i amb un clàssic contemporani, Nino Rota, de qui s’interpretarà el Concerto per l’archi del 1964.

    A què he de parar atenció?

    A les característiques que destaquen en les interpretacions de Janine Jansen, amb la musicalitat per sobre de la pirotècnia. Sempre a la recerca de la bellesa del so i de la profunditat emocional més enllà d’un virtuosisme mecànic, la seva tècnica aporta una intensitat continguda que evita els efectismes només per impressionar. També cal apreciar el diàleg que aconsegueix amb els músics de l’orquestra, tot això sense descuidar mai la precisió i el control tècnic.

    Sabies que...

    Janine Jansen va començar a estudiar violí als sis anys i el seu talent li va permetre debutar amb poc més de vint al costat d’orquestres com la Royal Concertgebouw d’Amsterdam o la Philharmonia Orchestra. Va fundar i dirigeix l’International Chamber Music Festival d’Utrecht. A més de la seva gira amb la Camerata Salzburg, enguany a la seva agenda en figuren d’altres, amb la London Symphony Orchestra, Tonhalle-Orchester de Zúric, Orchestre de París, Filarmonica della Scala, Chamber Orchestra of Europe i Orchestre de la Suisse Romande. Aquesta temporada ha estat convidada com a artista resident ni més ni menys que pels Berliner Philharmoniker.

    Si vols aprofundir en Les quatre estacions, una de les obres més emblemàtiques d’Antonio Vivaldi, a Palau Digital –la plataforma audiovisual gratuïta del Palau– trobaràs una càpsula de divulgació musical de la sèrie Perspectives Musicals dedicada a aquesta obra. Hi explorem el seu llenguatge descriptiu, els poemes que l’acompanyen i l’impacte en la història de la música. Mira-la a palaudigital.cat!

  • 20250307 Avançament P100 T2526 Desktop
  • Comentari

  • Anunci programa de mà digital - Palau Digital - Desktop 1300x1854
  • Biografies

  • 20260211 Generic DESKTOP
  • Formació

    Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya

  • Anunci programa de mà digital - Mirades del Palau Essència Palau visites temàtiques- Desktop 1300x1854
  • També et pot interessar...

    Tardes al Palau
    Diumenge, 31.05.26 – 17.30 h
    Sala de Concerts

    Requiem de Mozart

    Orquestra del Miracle
    Mireia Tarragó, soprano
    Mercè Bruguera, mezzosoprano
    Joan Francesc Folqué, tenor
    Pau Armengol, baríton
    Cor Francesc Valls (Pere Lluís Biosca, director)
    Juan de la Rubia, director


    H. Purcell: “March”de Music for the Funeral of Queen Mary
    P. Requesens: Defalliment i coratge (estrena absoluta)
    H. Purcell: “When I am laid in earth” de Dido and Aeneas
    W. A. Mozart: Requiem, KV 626


    Preus: de 20 a 68 euros

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mecenes col·laboradors

    Mitjans Col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex