- Programa de mà - Cor de Cambra de Granollers, Cor Jove Amics de la Unió, ARSinNOVA, Simfònica Sant Cugat & Brotons —Stabat Mater de Brotons- Tardes al Palau - Dimarts, 21 de maig de 2024 – 19 h - Sala de Concerts  - (Aquest esdeveniment ja s'ha celebrat)  
- Compromís amb el medi ambient - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Marta Mathéu, soprano 
 Roger Padullés, tenor
 Pau Armengol, baríton
 Montserrat Gomis Cunillera, narradora
 Cor de Cambra de Granollers (Josep Vila i Jover, director)
 Cor Jove Amics de la Unió (Marta Dosaiguas, directora)
 ARSinNOVA Cor de cambra (Maria Mauri, directora)
 Orquestra Simfònica Sant Cugat
 Salvador Brotons, director- I - Rafael Martínez Valls (1895-1946) 
 Cançó d’amor i de guerra (selecció)- Preludi I (Orquestra) 
 Anem seguint la feina (Eloi i Cor de forjadors)
 Ning, nang (Francina i Cor de vilatanes)
 Per tu francina meva (Francina i Eloi)
 Devallant de la muntanya (Avi Castellet i cor)
 Balla,balla bon minyó (Cor)
 Caminant pel món va el vell pastor (Avi Castellet)
 Eloi de ma vida (Francina i Eloi)
 Francina no tinguis pena (Francina i Cor de vilatanes)
 Pirineu (Eloi i Cor de Soldats)
 Els soldats venen ja (Eloi i cor)- II - Salvador Brotons (1959) 
 Stabat Mater- Stabat Mater (soprano i cor) 
 Qui est homo (baríton)
 Pro peccatis (cor)
 Eia Mater (soprano)
 Sancta Mater (soprano, baríton i cor)
 Inflammatus et accensus (cor)
 Quando corpus morietur (cor)- Durada del concert: 
 Primera part, 40 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 45 minuts.
 La durada del concert és aproximada.- #coral #contemporània #patrimonicatalà #enfamília 
- Poema- Com una ràfega de vent 
 que s’arqueja amb la presència de les coses.- Com una música enforcada 
 en el silenci de la corda del temps,
 envaït per la memòria que nodreix
 imatges insomnes,
 inscrites en la nit abandonada.- Textos de les ombres 
 que anomenen el meu nom,
 caires transcrits en un mur
 que tremola.- Laia Llobera 
 Paradísia (2023)
- Comentari- En plena dictadura de Primo de Rivera, el governador Milans del Bosch va citar els autors d’Els soldats de l’ideal, una sarsuela d’inspiració republicana sobre “l’ideal” de la Primera República Francesa. El compositor Rafael Martínez i Valls, els llibretistes Lluís Capdevila i Víctor Mora i el director de la companyia del Teatre Líric Català, Josep Llimona, van veure’s obligats a modificar-ne algunes escenes i a canviar-ne el títol. Aquesta és la gènesi de l’obra que escoltaran avui, estrenada el 16 d’abril de 1926 al Teatre Nou de Barcelona: Cançó d’amor i de guerra. - Situada en un poble del Vallespir l’any 1793, en plena Revolució Francesa, l'obra narra la història d’amor entre dos joves, Eloi i Francina, que veuen com els seus destins se separen a causa d’un inesperat infortuni: Ferran, el fill del batlle Ridau, vol casar-se amb Francina, tot i les reticències d’ella. L’obra musical és força eclèctica i combina elements provinents de l’òpera italiana, wagnerians i de la música catalana, com la coneguda sardana Ning, nang, ja la campana vol repicar, cantada per Francina. La versió que escoltaran és una selecció dels moments més aclamats d’una de les sarsueles més populars de tots els temps. - Stabat Mater de Salvador Brotons és una obra simfònica i coral articulada en set moviments i estrenada l’any 2000 a l’Auditori de Barcelona. El text correspon a una seqüència llatina del segle XIII, atribuïda al monjo franciscà Jacopone da Ti. Fa referència al patiment de Maria, mare de Déu, en contemplar la crucifixió del seu fill. Els solistes i els cors interpreten els versos amb un missatge ben clar: «El sofriment d’aquesta vida pot trobar confort en una altra vida, és un viatge des del dolor cap a un món més feliç», relata Brotons. - Els moviments I i V són densos i de gran intensitat dramàtica, mentre que el II i el IV són més breus i contemplatius. Els moviments III i VI, en contrast, són enèrgics i amb un tempo ràpid, amb un cor i una orquestra que transmeten una gran força vital. El darrer moviment Quando corpus morietur és un dels més impactants de l’obra: «És la culminació de tot el procés. La música i el text pertanyen a un altre món. Es comença amb una visió etèria, confusa i llunyana del traspàs de l’ànima a la vida eterna. Després s’hi introdueix un nou tema que simbolitza la visió d’un món just, bonic, plaent, on tota la humanitat s’uneix per viure eternament», explica l’autor. - En definitiva, Stabat Mater és una de les obres més monumentals del catàleg de Salvador Brotons, una composició emocionant i enriquidora que captura la complexitat de les emocions humanes, amb una visió sublim de l'eternitat. - Albert Fontelles-Ramonet, músic i musicòleg 
- Biografies
- Biografies - ©Michal Novak  - ©Michal Novak - Marta Mathéu, soprano- “La seva veu ha trobat uns colors, uns matisos i una potència que la situen definitivament com un referent del cant líric al nostre país” («ABC») - “Una personalitat interpretativa innegable que li ha suposat infinitat d’èxits en la seva trajectòria” («Scherzo») - “Una veu flexible i poderosa” («El Periódico») - Marta Mathéu s’ha situat en els últims anys com una de les veus líriques de referència. Aborda amb naturalitat i solvència el repertori d’òpera, lied i oratori, els tres pilars fonamentals de la seva carrera. La seva creixent presència en els escenaris operístics l’ha dut a encarnar personatges tan diferents com Norma (Liceu, 2022) i Berta (Il barbiere di Siviglia, Menorca, 2021). Entre els rols del seu repertori s’hi troben la Contessa de Le nozze di Figaro, Donna Anna (Don Giovanni), Liù (Turandot) i Mimì (La Bohème). - Són celebrades les seves interpretacions de Bach sota la direcció de Jordi Savall en diferents escenaris europeus (entre els quals, la Philarmonie de París). Ha cantat amb veus com Javier Camarena, Sondra Radvanovsky i Ludovic Tézier, i en el camp simfònic i l’oratori ha actuat amb directors de la talla de Gustavo Dudamel, Victor Pablo Pérez, Rinaldo Alessandrini, Antoni Ros Marbà, Neville Marriner i Fabio Biondi. - Com a intèrpret de música espanyola ha estat premiat l’enregistrament que va fer en el paper protagonista (Francina) de la Cançó d’amor i de guerra de Rafael Martínez Valls, el primer complet des del que va protagonitzar Montserrat Caballé el 1974. - Formada amb Ana Luisa Chova, Montserrat Caballé, Elena Obraztsova i Wolfram Rieger, ha cantat en alguns dels escenaris més destacats del món, incloent-hi el Palau de la Música Catalana, el Teatro Real, el Liceu de Barcelona, la Philharmonie de París i el Concertgebouw d’Amsterdam. En el Concurs Tenor Viñas va ser guardonada per les seves interpretacions de Mozart. A més, ha estat premiada per Juventudes Musicales de España i en els concursos internacionals Manuel Ausensi i Montserrat Caballé (Premi del Públic). Mathéu ha dut a terme diversos enregistraments i és professora de cant al Conservatori del Liceu des de l’any 2014. 
- Biografies - © Marta Escobar  - © Marta Escobar - Roger Padullés, tenor- Va iniciar la seva formació vocal a l’Escolania de Montserrat. Va continuar els estudis a l’Escola de Música de Cambrils i va actuar amb diverses formacions locals. Ja com a solista, atret pel lied alemany, es va traslladar a estudiar cant a Essen (Alemanya), amb R. Pinheiro, becat per la Generalitat. El 2009 va guanyar el segon premi del Concurs Internacional Francesc Viñas, així com també el Premi Plácido Domingo. - Després d’una estada a Freiburg, va completar la seva formació operística a l’opera studio del teatre d’Estrasburg i tot seguit va començar la seva carrera professional en la qual ha cantat, entre d’altres, al Gran Teatre del Liceu, Teatro Municipal de Santiago de Xile, Opéra National du Rhin (Estrasburg), Concertgebouw d’Amsterdam, Teatro Real de Madrid, Capitole de Tolosa de Llenguadoc i Palau de les Arts de València, on ha estat dirigit musicalment per Zubin Mehta i Peter Brook o Christoph Marthaler com a directors d’escena. - Paral·lelament també actua en l’àmbit internacional en concerts de lied i oratori, al Capitole de Tolosa de Llenguadoc, Opéra National du Rhin d’Estrasburg o al cicle Rosenblatt Recital Series de Londres. - El 2015 va rebre el Premi Enderrock al millor disc de clàssica de l’any per Mompou songs, atorgat per la crítica, i els anys 2017, 2018 i 2019 el Premi Enderrock, per votació popular, també al millor disc de música clàssica per Cançó d’amor i de guerra i Llull, respectivament. - Roger Padullés ha escrit i dirigit escènicament alguns dels seus darrers espectacles, com ara Händel, eclipsi total; Emili Vendrell, la veu del poble; Dones d’òpera; L’enigma Garreta, i ha creat i dirigit una adaptació participativa de La flauta màgica de W. A. Mozart. 
- Biografies  - Pau Armengol, baríton- Nascut a Sabadell, inicià els estudis de piano i solfeig a la mateixa ciutat. S’ha format vocalment amb Carlos Chausson i, a més, ha rebut lliçons de mestres com ara Jaume Aragall, Eva Mei, Celso Albelo, Matthias Goerne, Mariella Devia o Plácido Domingo. - Després d’obtenir el títol de doctor en química teòrica i computacional per la Universitat Autònoma de Barcelona, va guanyar el Concurs Mirna Lacambra per accedir a l’Escola d’Òpera de Sabadell, on va assumir el rol de Leporello (Don Giovanni). Posteriorment fou seleccionat pel Centre de Perfeccionament Plácido Domingo del Palau de les Arts Reina Sofía de València, on va completar la seva formació. - Ha interpretat els rols de Leporello i Don Giovanni (Don Giovanni), Figaro (Le nozze di Figaro), Dulcamara i Belcore (L’elisir d’amore), Colas (Bastian und Bastienne), Sagrestano (Tosca), el baríton (The four notes opera), Martino (L’occasione fa il ladro), Sprecher (Die Zauberflöte), Marullo (Rigoletto), Betto di Signa (Gianni Schicchi) i Silvio (Pagliacci), entre d’altres. En el camp de l’oratori, ha cantat El retablo de Maese Pedro de Falla, Requiem de Mozart, Novena Simfonia de Beethoven, El pessebre de Pau Casals, Passió segons sant Joan de J. S. Bach, així com nombroses Cantates del mateix compositor. - Ha cantat en sales i teatres com ara el Gran Teatre del Liceu, Palau de les Arts Reina Sofía de València, Palacio Euskalduna de Bilbao, Teatro Cervantes de Màlaga, Kursaal de Sant Sebastià, Palau de la Música Catalana o Auditori de Barcelona, entre d’altres. I ha estat dirigit per mestres de renom, com Gustavo Dudamel, Marc Minkowski, Susanna Mälkki, Roberto Abbado o Plácido Domingo. 
- Biografies  - Cor de cambra de Granollers- Dirigit per Josep Vila Jover, va néixer el 1996 amb l’Escola de Música creada aquell mateix any en el si de la Societat Coral Amics de la Unió, entitat dedicada des del 1877 a la promoció i difusió de la música coral. Juntament amb l’Orquestra de Cambra de Granollers, Veus–Cor Infantil Amics de la Unió i el Cor Jove Amics de la Unió, és formació resident del Teatre Auditori de Granollers. 
- Biografies - © Zabet foto  - © Zabet foto - Cor Jove Amics de la Unió- Creat el 1995, va tenir un nou impuls el 2016 i és una de les formacions residents del Teatre Auditori de Granollers que, al costat de Veus–Cor Infantil Amics de la Unió i el Cor de Cambra de Granollers, ofereix propostes singulars amb una mirada jove i actual. Està format per quaranta-cinc joves de 17 a 24 anys, la majoria amb un llarg recorregut a l’Escola de Música Amics de la Unió o en altres espais relacionats amb el món coral. Les produccions del Cor comprenen des de la música clàssica, sacra o coral contemporània fins a la música electrònica, passant pel jazz, els musicals o el gòspel. 
- Biografies  - ARSinNOVA Cor de cambra- El cor té la seu a Barcelona i està format per una vintena de cantaires, tots amb experiència en el món musical i coral, dirigit per Maria Mauri. Va ser fundat l’any 2007 per Pere Lluís Biosca, que en va ser el director titular fins al novembre del 2016, càrrec que entre el novembre del 2016 i el desembre del 2017 va ocupar Marc Díaz. - En la seva trajectòria, ARSinNOVA ha interpretat un ampli ventall de repertori i ha actuat en nombrosos concerts en els camps de l’oratori, l’òpera, la música sacra o la música contemporània, tant a cappella com acompanyant formacions musicals de diferents formats. - Ha realitzat diversos enregistraments i ha guanyat premis en concursos nacionals i internacionals. Actualment combina projectes corals propis amb la seva participació en tot tipus de projectes multiestilístics, com ara espectacles teatrals, de dansa i concerts de música moderna, programats en diferents teatres, sales de concerts i festivals catalans. 
- Biografies - © Artur Ribera  - © Artur Ribera - Orquestra Simfònica Sant Cugat- La Simfònica Sant Cugat és una orquestra professional fortament arrelada al territori. A la Temporada de concerts que realitza al Teatre-Auditori Sant Cugat és habitual el rètol "entrades exhaurides". El concert més multitudinari el va fer amb el tenor Josep Carreras al Palau Sant Jordi de Barcelona davant 20.000 espectadors. - L'Orquestra ha actuat sota la direcció de Josep Ferré, Joan Albert Amargós, Edmon Colomer, Donald Appert, Miguel Roa, Enrique Ricci, Miquel Ortega, David Jiménez, Peter Herbolzheimer, José Carlos Martínez, Jordi Piccorelli, Daniel Gil, Grigor Palikarov, Antoni Ros-Marbà, Luca Bagagli, Santiago Serrate, Roit Feldenkreis i Virginia Martínez. - Actualment, el director titular és el mestre Salvador Brotons que en la seva doble tasca de director i compositor ha dirigit obres de Txaikovski, Mússorgski, Sibelius, Dvorák, Ravel ... i també composicions pròpies com: "Conmemorativa", "Catalanesca" per a tenora i orquestra, cantates "De Randa", "Carpe Diem", "Catalunya 1714" i l'estrena de la seva 7a simfonia "Ausiàs March". - Professionalitat, il·lusió, feina ben feta, recerca constant de l'excel·lència i comunicació amb el públic són les característiques principals de l'Orquestra que té un clar objectiu que el concert esdevingui una experiència extraordinària pel públic assistent. - L'Orquestra Simfònica Sant Cugat està patrocinada per la companyia d'assegurances OCCIDENT i compta amb el suport de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, la Diputació de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. - Amb la col·laboració de: 
- Biografies  - Salvador Brotons, director- Nasqué a Barcelona en el si d’una família de músics. Estudià flauta amb el seu pare i seguí els estudis musicals al Conservatori de Música de Barcelona, on obtingué els títols de flauta, composició i direcció d’orquestra. Des de l’any 1977 fins al 1985 va ser flauta solista de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu i membre de l’Orquestra Ciutat de Barcelona. El 1985 aconseguí una Beca Fullbright i es traslladà als Estats Units, on assolí el doctorat en música a la Florida State University. - Com a compositor ha escrit més de 155 obres, majoritàriament orquestrals i de cambra, i ha guanyat importants premis de composició, entre els quals el Premio Orquesta Nacional de España (1977), per les seves Quatre peces per a cordes; Jove d’Or (1980); Premi Ciutat de Barcelona, el 1983 per la Primera Simfonia, i el 1986 per l’obra Absències (per a narrador i orquestra); Southeastern Composers League Award, per Sinfonietta da Camera (1986); The Madison University Flute Choir Composition Award (1987), per Suite de flautes, i el Premi Reina Sofia de Composició (1991), per Virtus per a orquestra. També ha rebut nombrosos encàrrecs de composició, entre els quals destaquen l’òpera en dos actes Reverend Everyman (Florida State University, 1989), Sonata da Concerto per a trompeta i banda (University of Wyoming, 1992), Conmemorativa per a orquestra (Orquesta RTVE, 1995), Concert per a flauta i orquestra (Conferenza dil Mediterraneo; Sicília, 1997), l’opereta en dos actes Abans del silenci (Generalitat de Catalunya, 1998), Concert per a guitarra i orquestra (Fundación Cervantes de Varsòvia, 1999), Essentia vitae (University of Arizona, 2000), el septet Prada 1950 (Festival Pau Casals de Prada, 2000), Oda a Verdaguer (Ajuntament de Vic, 2001), l’òpera per a nens El mercader de somnis (UNICEF, 2002), Concert trobadoresc per a violoncel i orquestra (Eurocongrés, 2000), Requiem trio (Damocles Trio, 2004), Concert per a percussió i cordes (Raanana Symphonette, 2005), Concerto per a viola i cordes (Festival de Música Española, 2006), Intrèpida per a orquestra (Siemens, 2007), Missa brevis (Cor Vivaldi, 2008), Concert per a oboè i orquestra (Grupo Enigma de Saragossa, 2009), Tres Nocturns alla Chopin (Consolat de Polònia a Barcelona, 2009), Simfonia núm. 5 (Orquestra Ciutat de Barcelona i Nacional de Catalunya, 2010), Ceremonial (Orquesta Nacional de España, 2011), Giravolts per a flauta sola (Asociación de Flautistas de España, 2012), Simfonia núm. 6, “Concisa” (Lira Castellonera, 2012), Simfonia núm. 7, “Ausiàs March” (Lira Castellonera, 2019). - Un bon nombre de les seves obres han estat editades i també enregistrades en CD, tant a Europa com als Estats Units, pels segells Naxos, EMI, Auvidis, Albany Records, Claves, Harmonia Mundi, RNE... - Ha estat el director assistent de l’orquestra simfònica de la Florida State University (1986-87), director titular de l’Oregon Sinfonietta (1990-1993), Mittleman Jewish Community Orchestra (1989-1991) i de la Portland State University Orchestra (1987-1997), universitat on també va ensenyar contrapunt, direcció d’orquestra, literatura i història de la música. - Al nostre país ha estat director titular de l’Orquestra Simfònica de Balears-Ciutat de Palma (períodes 1997-2001 i 2009-2013), de l’Orquestra Simfònica del Vallès (1997-2002) i de la Banda Municipal de Barcelona (2008-2018). Des de l’any 1991 és el director titular de la Vancouver Symphony (Estat de Washington), al capdavant de la qual ha estat distingit amb el premi Arts Council atorgat pel Clark County i la Ciutat de Vancouver, i el Kiwanis Rose Award (2005). El 2020 va ser distingit amb el Clark County Arts Commission Lifetime Achievement Award pels anys al servei de la comunitat artística de SW Washington (EUA). - Ha dirigit, com a director convidat, orquestres a Txecoslovàquia (Ràdio Praga), Alemanya (Orquestra Simfònica de Wuppertal), Sud-àfrica (National Symphony Orchestra), Israel (Jerusalem Symphony Orchestra, Raanana Symphonette, Kibbutz Orchesra), Itàlia (I Pomeriggi Musicali de Milà), Bèlgica (Orchestre des Guides), Uruguai (Filarmónica de Montevideo), Veneçuela (Orquesta Simón Bolívar), Colòmbia (Orquesta Nacional), els Estats Units (Blue Lake Festival Orquestra, Columbia Symphony, York Symphony Orchestra, Tallahassee Symphony, Seattle Philharmonic Orchestra), Corea del Sud (Bucheon Symphonyand Wonju Symphony) i la majoria d’orquestres del nostre país. - Actualment compagina una intensa agenda com a director d’orquestra amb la composició d’un bon nombre d’encàrrecs d’obres de tot gènere. També és professor de composició i de direcció d’orquestra de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). L’any 2002 va rebre el Florida State University Alumni Award, per la seva trajectòria professional, i el febrer del 2005 va rebre la distinció de ser convidat al Carleton College de Minnesota (EUA) com a Chistopher Light Special Guest Lecturer. L’any 2008 va rebre el Premi Agustí Burgunyó. La temporada 2016-17 va ser compositor resident del Palau de la Música Catalana. 
- Formacions- Cor de Cambra de Granollers 
 Josep Vila i Jover, director- Sopranos 
 Rosa Duran
 Núria Andon
 Aina Albajar
 Núria Vives
 Moni pazos
 Núria Vilalta
 Txell Milà
 Roser Guixé
 Laia Serradesanf- Contralts 
 Alba Serrat
 Montserrat Folcrà
 Rosa Folcrà
 Anna Cordoba
 Victoria Cancelli
 Adriana Berruezo
 Irene Recolons- Tenors 
 Miguel del Hoyo
 Emili Flores
 Guillem Ponsi
 Ferran Passola
 Xavier Tudela
 Toni Santiago
 Martí Burgués
 Eduard Garrido
 Martí Buil- Baixos 
 Paulo Gacio
 Jordi Chavarria
 Oriol Roca
 Joan Climent
 Albert llucià
 Pau Bragulat
 Lluc Bonal
 David Guitart- Cor Jove Amics de la Unió 
 Marta Dosaiguas, directora- Sopranos 
 Núria Llach
 Mariona Morales
 Berta Llobet
 Èlia Camps
 Alba Aparicio
 Paula Coro
 Maria llach
 Maria Bertolín
 Joana Llach
 Clara Pocurull
 Helena Soler
 Abril Sitjas
 Carla del Barco- Contralts 
 Aina Brichs
 Judit Pou
 Mireia Brichs
 Agnès Casajoana
 Anna Bellavista
 Anna Girbau
 Ana Ribera
 Mireia Sagalés
 Laura Herranz
 Anna Blanc
 Martina Garrell
 Laia Vila- Tenors 
 Bernat Comín
 Bernat Fusté
 Borja Grèbol- Baixos 
 Oleguer Casajoana
 Martí Profitós
 Eudald Rodríguez
 Guillem Lluís- ARSinNOVA Cor de cambra 
 Maria Mauri, directora- Sopranos 
 Berta Morató
 Elisabet Barroso
 Jayne Segedy
 Laura Farré
 Magdalena Völk
 Marta Ramírez
 Ragnhild Hjelmborg- Contralts 
 Núria Ballestar
 Èlia Lucas
 Joana Martínez-Mora
 Marta Canals
 Marta Garrote
 Emma Clarke- Tenors 
 Pere Carulla
 Pol Blancafort
 Oriol Pérez
 Francesc Minguella
 David Alonso
 Carlo Fidel Taboada- Baixos 
 Miquel Aguiló
 Gerard Morató
 Guillem Pérez
 Oriol Prat
 Eloi Moreno
 Sergi Comellas
 Ferran Dalmau- Orquestra Simfònica Sant Cugat - Primers violins 
 Laia Pujolasos Casadevall, concertino
 Pere Bardagí Freixas
 Nausica Berni Martin
 Inés Sanchís Carretero
 Mar Aldomà Caus
 Cati Santos Fulgencio
 Marta Escoz i Balaguer
 Beatríz Gutiérrez Castañón
 Clara Núria Joan Marí
 Dixon David Scola Vivas
 Olivia Cortese Vallvé- Segons violins 
 Eduard Sobrado Vaos
 Borja Peirón Martín
 Beatriz Lizarte Martín
 Sara Ruiz Guerrero
 Elisenda Prats Bruguera
 Meritxell Nicolau Teixidó
 Meritxell Tiana Alzina
 Joaquín Peláez Aldana
 Estrella Martínez Lara- Violes 
 Albert Flores Freixanet
 Montse Vallvé Gavarrón
 Laura Jover Miñarro
 Albert Serra i Oller
 Albert Madero Delgado
 Aroa García Sánchez
 Jorge Retuerta Merino- Violoncels 
 Julià Borràs Querol
 Andrea Peiron Martin
 Sara Guri Casallachs
 Marta Pons Garcia
 Clara Manjon Sánchez
 Maria Jesús Coll Moreta- Contrabaixos 
 Cristina Membrive Azor
 Xavier Castillo Martínez
 Maria Llastarry González
 Núria Carreras Marceló- Flautes 
 Mayte Santos Pérez
 Paula Sirvent Raga
 Meritxell Carbonell Costa, flautí- Oboès 
 Marc Guillen Pieres
 Lídia Miralles Prunera
 Ivan Alcazo Castellarnau, corn anglès- Clarinets 
 Juan Pardo Fernández
 Toni Rocosa Girbau
 Pep Mira Olcina- Fagots 
 Rosa Maria Cases Martín
 Ruben Muñoz Canto- Trompes 
 Marina Romo Vivancos
 Catalina Maria Terrasa Garau
 Arnau Plaja Blanc
 Berta Mallarach Pi- Trompetes 
 Josep Juan i Pomes
 Marc Solanellas Campa- Trombons 
 Enric Mestre Gras
 Meritxell Lanau Mas
 Manel Juste Delgado- Tuba 
 Cesc Domènech- Timbales 
 Carme Garrigó Garcia- Percussió 
 Cristina Ballarín Tamayo
 Adrià Font Perera
 Jorge Bosch Fernández- Arpa 
 Arnau Roura Benito- Piano 
 Ariadna Cabiró Berenguer
- Textos- Cançó d'amor i de guerra - Llibret de Lluís Cabdevila (1893-1980) i Víctor Mora (1895-1960) - 1. Preludi - 2. Cançó del forjador “Anem seguint la feina... Forjador bon forjador”: (Eloi, forjadors) - FORJADORS 
 Anem seguint la feina
 brodada a cops de mall
 que no reposi l’eina
 teixint nostre treball.
 La, la, la, la....
 El braç ja mai refusa
 el pes del massís mall;
 com flors llença l’enclusa
 espurnes de metall.
 La, la, la, la...
 Les relles que la terra
 més tard esqueixaran,
 les armes de la guerra
 que als homes feriran,
 seran proesa llarga
 que amb immarcible veu
 recordaran la farga
 del noble mestre Andreu
 La, la, la, la...
 Del noble mestre Andreu.- ELOI 
 Forjador, bon forjador,
 de les mans fermes i brunes
 que del ferro saps fer engrunes
 amb la teva noble suor.
 Forjador, bon forjador
 si poguessis dur a l’enclusa
 el cor de l’enamorada
 quina feina més amada
 poder forjar el seu cor.
 Amb quin delit posaries
 el seu cor, que ara és de neu,
 dins la fornal, i el faries
 a cops de mall a gust teu.
 Forjador, bon forjador,
 no hi hauria al Vallespir
 qui llencés un sol sospir
 per un desengany d’amor,
 per un desengany d’amor.- FORJADORS 
 Les relles de la terra
 més tard esqueixaran
 les armes de la guerra
 que els homes feriran,
 seran proesa llarga
 que amb immarcible veu
 recordaran la farga
 del noble mestre Andreu
 Oh…!
 Del noble mestre Andreu.- 3. Sardana “En el Vallespir la vida del meu cor”: (noies, Francina) - NOIES 
 Ning, nang, ning, nang,
 ja la campana vol repicar
 i el sant ens crida des de l’altar...
 Sempre en l’anyada, d’eixa diada,
 les flors més belles portem aquí
 i teixint senzilles toies
 nostres mans gentils de noies
 al bon Sant ne fem ofrena
 perfumant el seu altar....
 Ja la campana torna a sonar,
 alegre ens crida son repicar...- FRANCINA 
 En el Vallespir la vida del meu cor
 un jorn va sentir les glòries de l’amor.
 Terra bella, terra nostra,
 terra de l’amor sens fi,
 llum, tota bellesa
 de bonic florir...
 Dolça terra jo t’estimo
 i amb el cor tot abrandat
 terra meva jo proclamo
 mon amor mai igualat.- NOIES 
 Dolça terra jo t’estimo
 i amb el cor tot abrandat
 terra meva jo et proclamo mon amor.- FRANCINA 
 Per tu ma vida
 serà alegria del goig de l’amor.
 Terra nostra tan preuada formosor
 tingui sempre la besada del meu cor.
 Terra bella, terra nostra,
 terra de l’amor sens fi,
 llum, tota bellesa
 de bonic florir...
 Dolça terra jo t’estimo
 i amb el cor tot abrandat
 terra meva jo et proclamo
 mon amor mai igualat.- NOIES 
 Dolça terra jo t’estimo
 i amb el cor tot abrandat
 terra meva jo proclamo
 mon amor.- FRANCINA 
 Per tu ma vida
 serà alegria del goig de l’amor.
 Terra nostra tan preuada formosor
 tingui sempre la besada del meu cor.- FRANCINA i NOIES 
 Terra nostra terra aimada
 per a tu la flor millor,
 per als sants les flors boscanes
 per a tu la flor del cor.- 4. Duet de Francina i Eloi “Per tu, Francina meva”: (Eloi, Francina) - ELOI 
 Per tu, Francina meva,
 vaig fer-me forjador,
 per tu va abrandar-se
 el foc d’amor dins el meu cor.- FRANCINA 
 La llum de tes mirades
 guiava el meu accent
 doncs a elles dictaren
 el meu amor fervent.- ELOI 
 Recordo les paraules
 que prop de la fornal
 brollaren de tos llavis
 en aquell moment sens igual.
 Tos ulls d’amor parlaven
 d’aquell sentit amor
 que sols la mort
 podria desfer amb sa dissort,
 desfer amb sa dissort.- FRANCINA 
 Per tu tindré com joia
 la glòria preada
 d’amor sens igual,
 fins que la mort arribi
 serà estimar-nos
 el nostre ideal.
 Sens tu la més trista agonia
 ompliria ma vida de dol
 i en mos ulls que ara són llum i dia
 les boires vindrien
 d’amarg desconsol.- ELOI 
 Francina de ma vida
 les teves paraules
 seran bell consol,
 ja saps que jo, Francina,
 mil voltes t’he jurat
 que fondrem nostres vides en una
 i farem de tots dos un sol ser.- FRANCINA 
 Que vingui prompte l’hora
 que el gran amor nostre
 puguem expandir.- ELOI i FRANCINA 
 No res podrà trencar
 lo que és el nostre sentir.- FRANCINA 
 Eloi aimat que ja mai oblidis
 lo que em juraves.- ELOI 
 Ja mai!- FRANCINA 
 Jo puc jurar-te que seré teva
 per sempre més.- ELOI 
 Cel meu!- ELOI i FRANCINA 
 L’amor de nostra vida
 serà nostre ideal,
 com vàrem jurar-nos un vespre
 al peu de la fornal.
 La llum de tes mirades
 guiava el meu accent,
 doncs elles dictaren
 el meu amor fervent,
 el meu amor fervent.- 5. Cançó de l’avi Castellet “Davallant de la muntanya”: (cor, avi) - COR 
 Davallant de la muntanya
 els pastors del Pirineu
 venen plens de pols
 i torrats pel sol.
 Porten gaies presentalles
 i formatge del millor
 per ofrenar al bon,
 al bon mestre Andreu.
 De les neus de les muntanyes
 i dels prats del Pirineu
 els pastors avui venen satisfets.
 Porten flors i cabridets
 com ofrena del ramat
 per fer gaia la diada
 que aquest jorn ens ha portat.
 Visca el nostre forjador
 Déu li do molt bona sort.- AVI 
 (interior)
 El vell pastor del Canigó...- TOTS 
 És l’avi Castellet
 que ve poc a poquet- AVI 
 Molt poques forces ja li resten
 per complir l’obligació.
 El vell jaiet del Canigó
 tampoc avui pensa mancar
 a la festa de la farga
 barrejant ma veu de joia
 amb les danses del jovent,
 el meu cor que sempre és jove
 ben joiós m’ha dut aquí content.- (entra en escena) - TOTS 
 Visca l’avi Castellet,
 visca nostre bon jaiet,
 que cada any porta el sarró que vessa
 de records del Pirineu aimat.- AVI 
 Mestre Andreu, jo soc un pobre pastor
 que m’he fet molt vell prop de les carenes;
 voldria ser un rei molt poderós
 per donar-vos una joia de valor,
 però l’ofrena que puc fer-vos
 és solament una cançó:
 escolteu-la i accepteu-la
 que és l’única riquesa
 que disposa el vell pastor.- 6. Cançó de l’avi Castellet “Davallant de la muntanya... Les neus de les muntanyes”: (avi Castellet) - AVI CASTELLET 
 Les neus de les muntanyes
 em diuen adeu,
 les pedres de la serra
 m’ho diuen també...
 Trist i ben trist cantava
 un caduc vell pastor
 veient que n’arribava
 sens trigar la tardor.
 Ja mai més les muntanyes
 podré tramuntar,
 adeu cabana aimada,
 adeu mon ramat,
 Dolça jovinesa, trista recordança
 lluny de mi la pena del teu bon record.
 Pastor, vellet i trist caduc pastor.
 Ton cor viurà en la neu del Canigó.
 Cantava de nit i dia
 l’angoixa trista
 del seu bon cor.
 La mort tingué pietat del seu dolor
 i va tancar sos ulls amb un petó.
 Posaren damunt sa fosa
 una creu feta del seu bastó.- 7. Farandola “Balla, balla bon minyó”: (cor) - COR 
 Balla, balla bon minyó
 balla, balla tu primer
 balla sense fer remor
 mans estretes
 peu lleuger.
 Farandola que ets cadena d’amor
 bella dansa dona força al meu cor
 i acompanya la il·lusió
 del destre ballador d’alegre saltiró.
 Farandola que ets cadena d’amor
 bella dansa dona força al meu cor
 i acompanya la il·lusió
 del destre ballador d’alegre saltiró.
 La, ra, la, ra, la…- 8. Romança de l’avi Castellet “Caminant pel món va el vell pastor”: (avi Castellet) - AVI CASTELLET 
 (interior)
 Caminant pel món va el vell pastor
 que de tant plorar sos ulls va perdre,
 i és tan gran i trist el seu dolor
 que sols viu d’agonia...
 Caminant feixuc va el vell jaiet
 amb el cor desfet seguint sa via,
 i és tan ferm son dol que el seu plorar
 sols la mort marcirà...- (ha entrat en escena, cec i molt abatut recolzant-se en el seu bastó) - Pobre i vell, a les palpentes 
 caminant d’allà d’ací,
 vaig seguint la meva via
 sens conèixer cap camí...
 La neu blanca de les cimes
 s’és entrant dins del meu cor,
 i al meu pit l’han fet engrunes
 els mals vents de la dissort...
 Eloi, Eloi,
 net de ma vida,
 ten-me pietat, torna aviat
 Eloi, Eloi,
 ton avi et crida,
 torna aviat,
 torna aviat al meu costat.- En les cimes pirinenques 
 m’he envellit fent de pastor
 mes avui menen ma vida
 les angoixes i el dolor
 adeu ja mastins i ovelles
 llacs i prats i cel daurat
 amb la llum heu mort per sempre
 pel pobre dissortat
 Eloi, Eloi,
 net de ma vida,
 ten-me pietat, torna aviat.
 Eloi, Eloi,
 ton avi et crida,
 torna aviat,
 torna aviat al meu costat.- 9. Ària de Francina “Eloi de ma vida, per què fugies”: (Francina, Eloi) - FRANCINA 
 Eloi de ma vida,
 per què fugies
 per què et movies
 del meu costat,
 deixant-me sola,
 desesperada i
 abandonada,
 al meu trist fat.
 Mentre passaven
 dies i dies
 jo t’esperava
 plena d’amor,
 sempre segura
 que tornaries
 i que estaries
 prop del meu cor.
 I al veure ara
 que el jorn arriba,
 que d’un altre home
 m’he de sentir,
 per a no veure’m
 trista i captiva,
 jo vull morir.- ELOI 
 (interior)
 Forjador, bon forjador,
 si poguessis dur a l’enclusa
 el cor de l’enamorada
 quina feina més aimada
 poder forjar el seu cor,
 amb quin delit posaries
 el seu cor que ara és de neu
 dins la fornal i el faries
 a cops de mall a gust teu.
 Forjador, bon forjador,
 no hi hauria al Vallespir
 qui llencés un sol sospir
 per un desengany d’amor,
 per un desengany d’amor.- FRANCINA 
 Eloi! Eloi!
 Per què has callat
 per què has fugit,
 per què has fugit
 del meu costat!
 Eloi! Eloi!
 El meu sospir
 et diu, et diu ben clar
 que vull morir!- 10. Pregària de Francina “Francina, no tinguis pena”: (noies, Francina) - NOIES 
 Francina no tinguis pena,
 en l’ermita fes ofrena
 del teu perdut amor,
 la Verge del Cim sagrada
 contemplant-te, enamorada
 darà llum al teu trist cor.- FRANCINA 
 Diada temuda, diada de dol,
 que emboires ma vida
 d’amarg desconsol.
 Amb tu ma esperança
 s’allunya del cor,
 i em moro d’enyorança,
 que és trist mal d’amor.- NOIES 
 Pubilleta benaurada
 la més rica i desitjada
 de l’alt i baix Vallespir
 per tu les flors delicades
 es gronxen enamorades
 llençant perfumat sospir.- FRANCINA i NOIES 
 O Verge del Vallespir!- 11. Evocació al Pirineu “Pirineu, tes blanques comes”: (Eloi i soldats) - ELOI 
 Pirineu, tes blanques comes
 parlen a l’eternitat
 dels combats i les victòries
 ets emblema immaculat.
 Front altiu de nostra terra,
 amb el més encès fervor,
 jo et proclamo dolça serra
 de les serres la millor.
 Pirineu, serra estimada
 fins al cel aixeca el front,
 perquè tu, muntanya aimada,
 la més bella d’aquest món.
 Si d’aquí em treieu un dia
 fora tal el meu sofrir,
 Pirineu, que d’enyorança
 no trigaria a morir.- SOLDATS 
 Pirineu, serra estimada
 fins al cel aixeca el front,
 perquè ets tu muntanya aimada
 la més bella d’aquest món.- ELOI 
 Si d’aquí em treien un dia
 fora tal el meu sofrir,
 Pirineu, que d’enyorança
 no trigaria a morir.
 Pirineu dolça serra
 tota plena de neu.- ELOI i SOLDATS 
 Pirineu!- 12. Marxa heroica “Els soldats venen ja”: (dones, Eloi, tots) - DONES 
 Els soldats venen ja
 per complir son destí,
 al seu pas sembraran
 amoretes sens fi.
 Al passar ben triomfants
 els seus cants ens diran
 que al combat mon record
 dins el cor ells hi portaran.- TOTS 
 Han arribat els braus soldats,
 minyons ardits de la victòria,
 amb el ressò dels seus combats
 sons nobles fins pertot arreu han imposat.
 Són campions de la Igualtat,
 el patri amor sos passos guia
 i dona foc a nova vida
 son penó de Fraternitat.- ELOI 
 Noble terra, terra aimada,
 ton dosser és el Pirineu,
 i ta glòria immarcible
 com les congestes de neu.
 Dolça terra, terra nostra,
 per a tu viurà el meu cor,
 doncs teixires amorosa
 el bressol del meu amor.- TOTS 
 Noble terra, terra aimada,
 ton dosser és el Pirineu,
 i ta glòria immarcible
 com les congestes de neu.- ELOI 
 Dolça terra, terra nostra,
 per a tu viurà el meu cor,- TOTS 
 doncs teixires amorosa
 el bressol del meu amor.
 La cançó d’amor i guerra
 per arreu anem cantant
 imposant en nostra terra
 l’amor avui triomfant.
 Tots els pobles de la terra
 nostre cant han adoptat.
 La cançó d’amor i guerra
 per arreu anem cantant
 imposant en nostra terra
 l’amor avui triomfant
 nostre cant triomfarà!- Stabat Mater - Text: Jacopone da Todi, ca. 1300 - 1. Stabat Mater 
 (soprano i cor)- Stabat Mater dolorosa 
 juxta crucem lacrimosa
 dum pendebat filius- Cujus animam gementem 
 contristantem et dolentem
 pertransivit gladius.
 Oh quam tristis et afflicta
 fuit illa benedicta
 mater unigeniti
 quae moerebat et dolebat
 et tremebat cum videbat
 nati poenas inclyti- Prop de la creu, amb dolor, 
 s’estava plorant la Mare
 mentre hi veia el seu Fill clavat.- La seva ànima gement, 
 entristida i adolorida,
 era traspassada pel glavi.
 Oh, que trista i afligida
 estava, la Mare beneïda
 del Fill Unigènit!
 Com s’entristia i patia,
 la Mare pietosa, mentre veia
 els sofriments del seu Fill.- 2. Qui est homo 
 (baríton)- Qui est homo qui non fleret 
 Christi matrem si videret
 in tanto supplicio?
 Quis non posset contristari
 piam matrem contemplari
 dolentem cum filio?- Quin home no ploraria, 
 si veiés la Mare de Crist
 en un suplici tan gran?
 Qui no es posaria trist
 en contemplar la Mare de Crist
 sofrint amb el seu Fill?- 3 Pro peccatis 
 (cor)- Pro peccatis suae gentis 
 vidit Jeseum in tormentis
 et flagelis subditum
 Vidit suum dulcem natum
 morientem desolatum
 dum emisit spiritum- Pels pecats del seu poble, 
 veié Jesus en els turments
 i sotmès als assots.
 Va veure el seu dolç Fillet,
 que moria, desolat,
 mentre lliurava l’esperit.- 4. Eia Mater 
 (soprano)- Eia, Mater fons amoris! 
 Me sentire vim doloris
 fac, ut tecum lugeam.
 Fac, ut ardeat cor meum
 in amando Christum deum
 ut sibi complaceam.- Oh Mare, font d’amor! 
 que jo senti la força del dolor;
 feu-me plorar amb Vós.
 Feu que el meu cor s’enardeixi
 en l’amor de Crist Déu
 per ésser-li agradable.- 5. Sancta Mater 
 (soprano, baríton i cor)- Sancta mater, istud agas, 
 crucifixi fige plagas
 cordi meo valide.
 Tui nati vulnerati
 jam dignati pro me pati
 poenas mecum divide.
 Fac me vere tecum flere,
 crucifixo condolere
 donec ego vixero.
 Juxta crucem tecum stare,
 te libenter sociare
 in planctu desidero.
 Virgo virginum praeclara,
 mihi jam non sis amara,
 fac me tecum plangere.- Concediu-me, Mare Santa, 
 de gravar les llagues del Crucificat
 fortament al meu cor.
 Del vostre Fill tot ferit,
 que tant es dignà de patir per mi,
 compartiu amb mi els sofriments.
 Feu que plori verament amb Vós,
 compadint el Crucificat,
 tots els dies de la meva vida.
 Desitjo restar vora la creu
 i amb Vós compartir les penes.
 Oh Verge, admirable entre les verges,
 no sigueu amb mi tan severa
 deixeu-me plorar amb Vós.- Fac ut portem Christi mortem, 
 passionis fac consortem
 et plagas recolere,
 fac me plagis vulnerari,
 cruce hac inebriari
 ob amorem filii.- Feu-me portar la mort de Crist, 
 feu-me compartir la seva passió
 i meditar els seus sufriments.
 Féu que les llagues em colpeixin,
 que la creu m’embriagui,
 per l’amor del Fill.- 6. Inflammatus et accensus 
 (cor)- Inflammatus et accensus 
 per te, virgo, sim defensus
 in die judicii.
 Fac me cruce custodiri,
 morte Christi praemuniri,
 confoveri gratia.- Enardit i arravatat, 
 que sigui defensat per Vós, Verge,
 al jorn del judici.
 Féu que sigui protegit per la creu,
 enfortit per la mort de Crist
 i confortat per la gràcia.- 7. Quando corpus morietur 
 (cor)- Quando corpus morietur 
 fac ut animae donetur
 Paradisi gloria.- Amen. 
 In sempiterna saecula, amen.- Quan el cos es morirà, 
 féu que sigui donada a la meva ànima
 la glòria del paradís.- Amén. 
 Que així sigui, amén.
- També et pot interessar...- Tardes al Palau 
 Dilluns, 10.06.24 - 19 h
 Sala de Concerts- —Emociona’t amb l’SCCC, himnes del cor - Beth, Manu Guix, La Pau i Joan Garrido, veus 
 Polifònica de Puig-reig (Josep Maria Conangla i Emmanuel Niubò, directors)
 Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya
 Francesc Cassú, director- J. Newton: Amazing Grace 
 S. F. Adams: Neerer my God to thee
 P. Simon: The sound of silence
 J. Denver: Annie’s song
 F. X. Gruber: Santa Nit
 N. Schulze: Lili Marleen
 L. Cohen: Hallellujah
 B. Dylan: Blowing in the wind
 J. Lennon: Imagine
 B. Marley: One Love
 E. Morricone: La Missió
 M. Knopfler: Going home
 J. Barry: Memòries d’Àfrica
 Coldplay: Viva la vida
 V. Parra: Gracias a la vida
 B. E. King: Stand by me
 K. Perry: Firework
 F. Pourcell: I will follow him
 C. Gardel: Volver
 E. Lecuona: Siboney
 C. Brown: Maria Caipirinha- Preu: 20 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
- Programa de mà - Cor de Cambra de Granollers, Cor Jove Amics de la Unió, ARSinNOVA, Simfònica Sant Cugat & Brotons —Stabat Mater de Brotons- Tardes al Palau - Dimarts, 21 de maig de 2024 – 19 h - Sala de Concerts  
- Compromís amb el medi ambient - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Marta Mathéu, soprano 
 Roger Padullés, tenor
 Pau Armengol, baríton
 Montserrat Gomis Cunillera, narradora
 Cor de Cambra de Granollers (Josep Vila i Jover, director)
 Cor Jove Amics de la Unió (Marta Dosaiguas, directora)
 ARSinNOVA Cor de cambra (Maria Mauri, directora)
 Orquestra Simfònica Sant Cugat
 Salvador Brotons, director- I - Rafael Martínez Valls (1895-1946) 
 Cançó d’amor i de guerra (selecció)- Preludi I (Orquestra) 
 Anem seguint la feina (Eloi i Cor de forjadors)
 Ning, nang (Francina i Cor de vilatanes)
 Per tu francina meva (Francina i Eloi)
 Devallant de la muntanya (Avi Castellet i cor)
 Balla,balla bon minyó (Cor)
 Caminant pel món va el vell pastor (Avi Castellet)
 Eloi de ma vida (Francina i Eloi)
 Francina no tinguis pena (Francina i Cor de vilatanes)
 Pirineu (Eloi i Cor de Soldats)
 Els soldats venen ja (Eloi i cor)- II - Salvador Brotons (1959) 
 Stabat Mater- Stabat Mater (soprano i cor) 
 Qui est homo (baríton)
 Pro peccatis (cor)
 Eia Mater (soprano)
 Sancta Mater (soprano, baríton i cor)
 Inflammatus et accensus (cor)
 Quando corpus morietur (cor)- Durada del concert: 
 Primera part, 40 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 45 minuts.
 La durada del concert és aproximada.- #coral #contemporània #patrimonicatalà #enfamília 
- Poema- Com una ràfega de vent 
 que s’arqueja amb la presència de les coses.- Com una música enforcada 
 en el silenci de la corda del temps,
 envaït per la memòria que nodreix
 imatges insomnes,
 inscrites en la nit abandonada.- Textos de les ombres 
 que anomenen el meu nom,
 caires transcrits en un mur
 que tremola.- Laia Llobera 
 Paradísia (2023)
- Comentari- En plena dictadura de Primo de Rivera, el governador Milans del Bosch va citar els autors d’Els soldats de l’ideal, una sarsuela d’inspiració republicana sobre “l’ideal” de la Primera República Francesa. El compositor Rafael Martínez i Valls, els llibretistes Lluís Capdevila i Víctor Mora i el director de la companyia del Teatre Líric Català, Josep Llimona, van veure’s obligats a modificar-ne algunes escenes i a canviar-ne el títol. Aquesta és la gènesi de l’obra que escoltaran avui, estrenada el 16 d’abril de 1926 al Teatre Nou de Barcelona: Cançó d’amor i de guerra. - Situada en un poble del Vallespir l’any 1793, en plena Revolució Francesa, l'obra narra la història d’amor entre dos joves, Eloi i Francina, que veuen com els seus destins se separen a causa d’un inesperat infortuni: Ferran, el fill del batlle Ridau, vol casar-se amb Francina, tot i les reticències d’ella. L’obra musical és força eclèctica i combina elements provinents de l’òpera italiana, wagnerians i de la música catalana, com la coneguda sardana Ning, nang, ja la campana vol repicar, cantada per Francina. La versió que escoltaran és una selecció dels moments més aclamats d’una de les sarsueles més populars de tots els temps. - Stabat Mater de Salvador Brotons és una obra simfònica i coral articulada en set moviments i estrenada l’any 2000 a l’Auditori de Barcelona. El text correspon a una seqüència llatina del segle XIII, atribuïda al monjo franciscà Jacopone da Ti. Fa referència al patiment de Maria, mare de Déu, en contemplar la crucifixió del seu fill. Els solistes i els cors interpreten els versos amb un missatge ben clar: «El sofriment d’aquesta vida pot trobar confort en una altra vida, és un viatge des del dolor cap a un món més feliç», relata Brotons. - Els moviments I i V són densos i de gran intensitat dramàtica, mentre que el II i el IV són més breus i contemplatius. Els moviments III i VI, en contrast, són enèrgics i amb un tempo ràpid, amb un cor i una orquestra que transmeten una gran força vital. El darrer moviment Quando corpus morietur és un dels més impactants de l’obra: «És la culminació de tot el procés. La música i el text pertanyen a un altre món. Es comença amb una visió etèria, confusa i llunyana del traspàs de l’ànima a la vida eterna. Després s’hi introdueix un nou tema que simbolitza la visió d’un món just, bonic, plaent, on tota la humanitat s’uneix per viure eternament», explica l’autor. - En definitiva, Stabat Mater és una de les obres més monumentals del catàleg de Salvador Brotons, una composició emocionant i enriquidora que captura la complexitat de les emocions humanes, amb una visió sublim de l'eternitat. - Albert Fontelles-Ramonet, músic i musicòleg 
 
- Biografies- Marta Mathéu, soprano - ©Michal Novak - “La seva veu ha trobat uns colors, uns matisos i una potència que la situen definitivament com un referent del cant líric al nostre país” («ABC») - “Una personalitat interpretativa innegable que li ha suposat infinitat d’èxits en la seva trajectòria” («Scherzo») - “Una veu flexible i poderosa” («El Periódico») - Marta Mathéu s’ha situat en els últims anys com una de les veus líriques de referència. Aborda amb naturalitat i solvència el repertori d’òpera, lied i oratori, els tres pilars fonamentals de la seva carrera. La seva creixent presència en els escenaris operístics l’ha dut a encarnar personatges tan diferents com Norma (Liceu, 2022) i Berta (Il barbiere di Siviglia, Menorca, 2021). Entre els rols del seu repertori s’hi troben la Contessa de Le nozze di Figaro, Donna Anna (Don Giovanni), Liù (Turandot) i Mimì (La Bohème). - Són celebrades les seves interpretacions de Bach sota la direcció de Jordi Savall en diferents escenaris europeus (entre els quals, la Philarmonie de París). Ha cantat amb veus com Javier Camarena, Sondra Radvanovsky i Ludovic Tézier, i en el camp simfònic i l’oratori ha actuat amb directors de la talla de Gustavo Dudamel, Victor Pablo Pérez, Rinaldo Alessandrini, Antoni Ros Marbà, Neville Marriner i Fabio Biondi. - Com a intèrpret de música espanyola ha estat premiat l’enregistrament que va fer en el paper protagonista (Francina) de la Cançó d’amor i de guerra de Rafael Martínez Valls, el primer complet des del que va protagonitzar Montserrat Caballé el 1974. - Formada amb Ana Luisa Chova, Montserrat Caballé, Elena Obraztsova i Wolfram Rieger, ha cantat en alguns dels escenaris més destacats del món, incloent-hi el Palau de la Música Catalana, el Teatro Real, el Liceu de Barcelona, la Philharmonie de París i el Concertgebouw d’Amsterdam. En el Concurs Tenor Viñas va ser guardonada per les seves interpretacions de Mozart. A més, ha estat premiada per Juventudes Musicales de España i en els concursos internacionals Manuel Ausensi i Montserrat Caballé (Premi del Públic). Mathéu ha dut a terme diversos enregistraments i és professora de cant al Conservatori del Liceu des de l’any 2014. 
- Roger Padullés, tenor - © Marta Escobar - Va iniciar la seva formació vocal a l’Escolania de Montserrat. Va continuar els estudis a l’Escola de Música de Cambrils i va actuar amb diverses formacions locals. Ja com a solista, atret pel lied alemany, es va traslladar a estudiar cant a Essen (Alemanya), amb R. Pinheiro, becat per la Generalitat. El 2009 va guanyar el segon premi del Concurs Internacional Francesc Viñas, així com també el Premi Plácido Domingo. - Després d’una estada a Freiburg, va completar la seva formació operística a l’opera studio del teatre d’Estrasburg i tot seguit va començar la seva carrera professional en la qual ha cantat, entre d’altres, al Gran Teatre del Liceu, Teatro Municipal de Santiago de Xile, Opéra National du Rhin (Estrasburg), Concertgebouw d’Amsterdam, Teatro Real de Madrid, Capitole de Tolosa de Llenguadoc i Palau de les Arts de València, on ha estat dirigit musicalment per Zubin Mehta i Peter Brook o Christoph Marthaler com a directors d’escena. - Paral·lelament també actua en l’àmbit internacional en concerts de lied i oratori, al Capitole de Tolosa de Llenguadoc, Opéra National du Rhin d’Estrasburg o al cicle Rosenblatt Recital Series de Londres. - El 2015 va rebre el Premi Enderrock al millor disc de clàssica de l’any per Mompou songs, atorgat per la crítica, i els anys 2017, 2018 i 2019 el Premi Enderrock, per votació popular, també al millor disc de música clàssica per Cançó d’amor i de guerra i Llull, respectivament. - Roger Padullés ha escrit i dirigit escènicament alguns dels seus darrers espectacles, com ara Händel, eclipsi total; Emili Vendrell, la veu del poble; Dones d’òpera; L’enigma Garreta, i ha creat i dirigit una adaptació participativa de La flauta màgica de W. A. Mozart. 
- Pau Armengol, baríton - Nascut a Sabadell, inicià els estudis de piano i solfeig a la mateixa ciutat. S’ha format vocalment amb Carlos Chausson i, a més, ha rebut lliçons de mestres com ara Jaume Aragall, Eva Mei, Celso Albelo, Matthias Goerne, Mariella Devia o Plácido Domingo. - Després d’obtenir el títol de doctor en química teòrica i computacional per la Universitat Autònoma de Barcelona, va guanyar el Concurs Mirna Lacambra per accedir a l’Escola d’Òpera de Sabadell, on va assumir el rol de Leporello (Don Giovanni). Posteriorment fou seleccionat pel Centre de Perfeccionament Plácido Domingo del Palau de les Arts Reina Sofía de València, on va completar la seva formació. - Ha interpretat els rols de Leporello i Don Giovanni (Don Giovanni), Figaro (Le nozze di Figaro), Dulcamara i Belcore (L’elisir d’amore), Colas (Bastian und Bastienne), Sagrestano (Tosca), el baríton (The four notes opera), Martino (L’occasione fa il ladro), Sprecher (Die Zauberflöte), Marullo (Rigoletto), Betto di Signa (Gianni Schicchi) i Silvio (Pagliacci), entre d’altres. En el camp de l’oratori, ha cantat El retablo de Maese Pedro de Falla, Requiem de Mozart, Novena Simfonia de Beethoven, El pessebre de Pau Casals, Passió segons sant Joan de J. S. Bach, així com nombroses Cantates del mateix compositor. - Ha cantat en sales i teatres com ara el Gran Teatre del Liceu, Palau de les Arts Reina Sofía de València, Palacio Euskalduna de Bilbao, Teatro Cervantes de Màlaga, Kursaal de Sant Sebastià, Palau de la Música Catalana o Auditori de Barcelona, entre d’altres. I ha estat dirigit per mestres de renom, com Gustavo Dudamel, Marc Minkowski, Susanna Mälkki, Roberto Abbado o Plácido Domingo. 
- Cor de cambra de Granollers - Dirigit per Josep Vila Jover, va néixer el 1996 amb l’Escola de Música creada aquell mateix any en el si de la Societat Coral Amics de la Unió, entitat dedicada des del 1877 a la promoció i difusió de la música coral. Juntament amb l’Orquestra de Cambra de Granollers, Veus–Cor Infantil Amics de la Unió i el Cor Jove Amics de la Unió, és formació resident del Teatre Auditori de Granollers. 
- Cor Jove Amics de la Unió - © Zabet foto - Creat el 1995, va tenir un nou impuls el 2016 i és una de les formacions residents del Teatre Auditori de Granollers que, al costat de Veus–Cor Infantil Amics de la Unió i el Cor de Cambra de Granollers, ofereix propostes singulars amb una mirada jove i actual. Està format per quaranta-cinc joves de 17 a 24 anys, la majoria amb un llarg recorregut a l’Escola de Música Amics de la Unió o en altres espais relacionats amb el món coral. Les produccions del Cor comprenen des de la música clàssica, sacra o coral contemporània fins a la música electrònica, passant pel jazz, els musicals o el gòspel. 
- ARSinNOVA Cor de cambra - El cor té la seu a Barcelona i està format per una vintena de cantaires, tots amb experiència en el món musical i coral, dirigit per Maria Mauri. Va ser fundat l’any 2007 per Pere Lluís Biosca, que en va ser el director titular fins al novembre del 2016, càrrec que entre el novembre del 2016 i el desembre del 2017 va ocupar Marc Díaz. - En la seva trajectòria, ARSinNOVA ha interpretat un ampli ventall de repertori i ha actuat en nombrosos concerts en els camps de l’oratori, l’òpera, la música sacra o la música contemporània, tant a cappella com acompanyant formacions musicals de diferents formats. - Ha realitzat diversos enregistraments i ha guanyat premis en concursos nacionals i internacionals. Actualment combina projectes corals propis amb la seva participació en tot tipus de projectes multiestilístics, com ara espectacles teatrals, de dansa i concerts de música moderna, programats en diferents teatres, sales de concerts i festivals catalans. 
- Orquestra Simfònica Sant Cugat - © Artur Ribera - La Simfònica Sant Cugat és una orquestra professional fortament arrelada al territori. A la Temporada de concerts que realitza al Teatre-Auditori Sant Cugat és habitual el rètol "entrades exhaurides". El concert més multitudinari el va fer amb el tenor Josep Carreras al Palau Sant Jordi de Barcelona davant 20.000 espectadors. - L'Orquestra ha actuat sota la direcció de Josep Ferré, Joan Albert Amargós, Edmon Colomer, Donald Appert, Miguel Roa, Enrique Ricci, Miquel Ortega, David Jiménez, Peter Herbolzheimer, José Carlos Martínez, Jordi Piccorelli, Daniel Gil, Grigor Palikarov, Antoni Ros-Marbà, Luca Bagagli, Santiago Serrate, Roit Feldenkreis i Virginia Martínez. - Actualment, el director titular és el mestre Salvador Brotons que en la seva doble tasca de director i compositor ha dirigit obres de Txaikovski, Mússorgski, Sibelius, Dvorák, Ravel ... i també composicions pròpies com: "Conmemorativa", "Catalanesca" per a tenora i orquestra, cantates "De Randa", "Carpe Diem", "Catalunya 1714" i l'estrena de la seva 7a simfonia "Ausiàs March". - Professionalitat, il·lusió, feina ben feta, recerca constant de l'excel·lència i comunicació amb el públic són les característiques principals de l'Orquestra que té un clar objectiu que el concert esdevingui una experiència extraordinària pel públic assistent. - L'Orquestra Simfònica Sant Cugat està patrocinada per la companyia d'assegurances OCCIDENT i compta amb el suport de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, la Diputació de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. - Amb la col·laboració de: 
- Salvador Brotons, director - Nasqué a Barcelona en el si d’una família de músics. Estudià flauta amb el seu pare i seguí els estudis musicals al Conservatori de Música de Barcelona, on obtingué els títols de flauta, composició i direcció d’orquestra. Des de l’any 1977 fins al 1985 va ser flauta solista de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu i membre de l’Orquestra Ciutat de Barcelona. El 1985 aconseguí una Beca Fullbright i es traslladà als Estats Units, on assolí el doctorat en música a la Florida State University. - Com a compositor ha escrit més de 155 obres, majoritàriament orquestrals i de cambra, i ha guanyat importants premis de composició, entre els quals el Premio Orquesta Nacional de España (1977), per les seves Quatre peces per a cordes; Jove d’Or (1980); Premi Ciutat de Barcelona, el 1983 per la Primera Simfonia, i el 1986 per l’obra Absències (per a narrador i orquestra); Southeastern Composers League Award, per Sinfonietta da Camera (1986); The Madison University Flute Choir Composition Award (1987), per Suite de flautes, i el Premi Reina Sofia de Composició (1991), per Virtus per a orquestra. També ha rebut nombrosos encàrrecs de composició, entre els quals destaquen l’òpera en dos actes Reverend Everyman (Florida State University, 1989), Sonata da Concerto per a trompeta i banda (University of Wyoming, 1992), Conmemorativa per a orquestra (Orquesta RTVE, 1995), Concert per a flauta i orquestra (Conferenza dil Mediterraneo; Sicília, 1997), l’opereta en dos actes Abans del silenci (Generalitat de Catalunya, 1998), Concert per a guitarra i orquestra (Fundación Cervantes de Varsòvia, 1999), Essentia vitae (University of Arizona, 2000), el septet Prada 1950 (Festival Pau Casals de Prada, 2000), Oda a Verdaguer (Ajuntament de Vic, 2001), l’òpera per a nens El mercader de somnis (UNICEF, 2002), Concert trobadoresc per a violoncel i orquestra (Eurocongrés, 2000), Requiem trio (Damocles Trio, 2004), Concert per a percussió i cordes (Raanana Symphonette, 2005), Concerto per a viola i cordes (Festival de Música Española, 2006), Intrèpida per a orquestra (Siemens, 2007), Missa brevis (Cor Vivaldi, 2008), Concert per a oboè i orquestra (Grupo Enigma de Saragossa, 2009), Tres Nocturns alla Chopin (Consolat de Polònia a Barcelona, 2009), Simfonia núm. 5 (Orquestra Ciutat de Barcelona i Nacional de Catalunya, 2010), Ceremonial (Orquesta Nacional de España, 2011), Giravolts per a flauta sola (Asociación de Flautistas de España, 2012), Simfonia núm. 6, “Concisa” (Lira Castellonera, 2012), Simfonia núm. 7, “Ausiàs March” (Lira Castellonera, 2019). - Un bon nombre de les seves obres han estat editades i també enregistrades en CD, tant a Europa com als Estats Units, pels segells Naxos, EMI, Auvidis, Albany Records, Claves, Harmonia Mundi, RNE... - Ha estat el director assistent de l’orquestra simfònica de la Florida State University (1986-87), director titular de l’Oregon Sinfonietta (1990-1993), Mittleman Jewish Community Orchestra (1989-1991) i de la Portland State University Orchestra (1987-1997), universitat on també va ensenyar contrapunt, direcció d’orquestra, literatura i història de la música. - Al nostre país ha estat director titular de l’Orquestra Simfònica de Balears-Ciutat de Palma (períodes 1997-2001 i 2009-2013), de l’Orquestra Simfònica del Vallès (1997-2002) i de la Banda Municipal de Barcelona (2008-2018). Des de l’any 1991 és el director titular de la Vancouver Symphony (Estat de Washington), al capdavant de la qual ha estat distingit amb el premi Arts Council atorgat pel Clark County i la Ciutat de Vancouver, i el Kiwanis Rose Award (2005). El 2020 va ser distingit amb el Clark County Arts Commission Lifetime Achievement Award pels anys al servei de la comunitat artística de SW Washington (EUA). - Ha dirigit, com a director convidat, orquestres a Txecoslovàquia (Ràdio Praga), Alemanya (Orquestra Simfònica de Wuppertal), Sud-àfrica (National Symphony Orchestra), Israel (Jerusalem Symphony Orchestra, Raanana Symphonette, Kibbutz Orchesra), Itàlia (I Pomeriggi Musicali de Milà), Bèlgica (Orchestre des Guides), Uruguai (Filarmónica de Montevideo), Veneçuela (Orquesta Simón Bolívar), Colòmbia (Orquesta Nacional), els Estats Units (Blue Lake Festival Orquestra, Columbia Symphony, York Symphony Orchestra, Tallahassee Symphony, Seattle Philharmonic Orchestra), Corea del Sud (Bucheon Symphonyand Wonju Symphony) i la majoria d’orquestres del nostre país. - Actualment compagina una intensa agenda com a director d’orquestra amb la composició d’un bon nombre d’encàrrecs d’obres de tot gènere. També és professor de composició i de direcció d’orquestra de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). L’any 2002 va rebre el Florida State University Alumni Award, per la seva trajectòria professional, i el febrer del 2005 va rebre la distinció de ser convidat al Carleton College de Minnesota (EUA) com a Chistopher Light Special Guest Lecturer. L’any 2008 va rebre el Premi Agustí Burgunyó. La temporada 2016-17 va ser compositor resident del Palau de la Música Catalana. 
 
- Formacions- Cor de Cambra de Granollers 
 Josep Vila i Jover, director- Sopranos 
 Rosa Duran
 Núria Andon
 Aina Albajar
 Núria Vives
 Moni pazos
 Núria Vilalta
 Txell Milà
 Roser Guixé
 Laia Serradesanf- Contralts 
 Alba Serrat
 Montserrat Folcrà
 Rosa Folcrà
 Anna Cordoba
 Victoria Cancelli
 Adriana Berruezo
 Irene Recolons- Tenors 
 Miguel del Hoyo
 Emili Flores
 Guillem Ponsi
 Ferran Passola
 Xavier Tudela
 Toni Santiago
 Martí Burgués
 Eduard Garrido
 Martí Buil- Baixos 
 Paulo Gacio
 Jordi Chavarria
 Oriol Roca
 Joan Climent
 Albert llucià
 Pau Bragulat
 Lluc Bonal
 David Guitart- Cor Jove Amics de la Unió 
 Marta Dosaiguas, directora- Sopranos 
 Núria Llach
 Mariona Morales
 Berta Llobet
 Èlia Camps
 Alba Aparicio
 Paula Coro
 Maria llach
 Maria Bertolín
 Joana Llach
 Clara Pocurull
 Helena Soler
 Abril Sitjas
 Carla del Barco- Contralts 
 Aina Brichs
 Judit Pou
 Mireia Brichs
 Agnès Casajoana
 Anna Bellavista
 Anna Girbau
 Ana Ribera
 Mireia Sagalés
 Laura Herranz
 Anna Blanc
 Martina Garrell
 Laia Vila- Tenors 
 Bernat Comín
 Bernat Fusté
 Borja Grèbol- Baixos 
 Oleguer Casajoana
 Martí Profitós
 Eudald Rodríguez
 Guillem Lluís- ARSinNOVA Cor de cambra 
 Maria Mauri, directora- Sopranos 
 Berta Morató
 Elisabet Barroso
 Jayne Segedy
 Laura Farré
 Magdalena Völk
 Marta Ramírez
 Ragnhild Hjelmborg- Contralts 
 Núria Ballestar
 Èlia Lucas
 Joana Martínez-Mora
 Marta Canals
 Marta Garrote
 Emma Clarke- Tenors 
 Pere Carulla
 Pol Blancafort
 Oriol Pérez
 Francesc Minguella
 David Alonso
 Carlo Fidel Taboada- Baixos 
 Miquel Aguiló
 Gerard Morató
 Guillem Pérez
 Oriol Prat
 Eloi Moreno
 Sergi Comellas
 Ferran Dalmau- Orquestra Simfònica Sant Cugat - Primers violins 
 Laia Pujolasos Casadevall, concertino
 Pere Bardagí Freixas
 Nausica Berni Martin
 Inés Sanchís Carretero
 Mar Aldomà Caus
 Cati Santos Fulgencio
 Marta Escoz i Balaguer
 Beatríz Gutiérrez Castañón
 Clara Núria Joan Marí
 Dixon David Scola Vivas
 Olivia Cortese Vallvé- Segons violins 
 Eduard Sobrado Vaos
 Borja Peirón Martín
 Beatriz Lizarte Martín
 Sara Ruiz Guerrero
 Elisenda Prats Bruguera
 Meritxell Nicolau Teixidó
 Meritxell Tiana Alzina
 Joaquín Peláez Aldana
 Estrella Martínez Lara- Violes 
 Albert Flores Freixanet
 Montse Vallvé Gavarrón
 Laura Jover Miñarro
 Albert Serra i Oller
 Albert Madero Delgado
 Aroa García Sánchez
 Jorge Retuerta Merino- Violoncels 
 Julià Borràs Querol
 Andrea Peiron Martin
 Sara Guri Casallachs
 Marta Pons Garcia
 Clara Manjon Sánchez
 Maria Jesús Coll Moreta- Contrabaixos 
 Cristina Membrive Azor
 Xavier Castillo Martínez
 Maria Llastarry González
 Núria Carreras Marceló- Flautes 
 Mayte Santos Pérez
 Paula Sirvent Raga
 Meritxell Carbonell Costa, flautí- Oboès 
 Marc Guillen Pieres
 Lídia Miralles Prunera
 Ivan Alcazo Castellarnau, corn anglès- Clarinets 
 Juan Pardo Fernández
 Toni Rocosa Girbau
 Pep Mira Olcina- Fagots 
 Rosa Maria Cases Martín
 Ruben Muñoz Canto- Trompes 
 Marina Romo Vivancos
 Catalina Maria Terrasa Garau
 Arnau Plaja Blanc
 Berta Mallarach Pi- Trompetes 
 Josep Juan i Pomes
 Marc Solanellas Campa- Trombons 
 Enric Mestre Gras
 Meritxell Lanau Mas
 Manel Juste Delgado- Tuba 
 Cesc Domènech- Timbales 
 Carme Garrigó Garcia- Percussió 
 Cristina Ballarín Tamayo
 Adrià Font Perera
 Jorge Bosch Fernández- Arpa 
 Arnau Roura Benito- Piano 
 Ariadna Cabiró Berenguer
- Textos- Cançó d'amor i de guerra - Llibret de Lluís Cabdevila (1893-1980) i Víctor Mora (1895-1960) - 1. Preludi - 2. Cançó del forjador “Anem seguint la feina... Forjador bon forjador”: (Eloi, forjadors) - FORJADORS 
 Anem seguint la feina
 brodada a cops de mall
 que no reposi l’eina
 teixint nostre treball.
 La, la, la, la....
 El braç ja mai refusa
 el pes del massís mall;
 com flors llença l’enclusa
 espurnes de metall.
 La, la, la, la...
 Les relles que la terra
 més tard esqueixaran,
 les armes de la guerra
 que als homes feriran,
 seran proesa llarga
 que amb immarcible veu
 recordaran la farga
 del noble mestre Andreu
 La, la, la, la...
 Del noble mestre Andreu.- ELOI 
 Forjador, bon forjador,
 de les mans fermes i brunes
 que del ferro saps fer engrunes
 amb la teva noble suor.
 Forjador, bon forjador
 si poguessis dur a l’enclusa
 el cor de l’enamorada
 quina feina més amada
 poder forjar el seu cor.
 Amb quin delit posaries
 el seu cor, que ara és de neu,
 dins la fornal, i el faries
 a cops de mall a gust teu.
 Forjador, bon forjador,
 no hi hauria al Vallespir
 qui llencés un sol sospir
 per un desengany d’amor,
 per un desengany d’amor.- FORJADORS 
 Les relles de la terra
 més tard esqueixaran
 les armes de la guerra
 que els homes feriran,
 seran proesa llarga
 que amb immarcible veu
 recordaran la farga
 del noble mestre Andreu
 Oh…!
 Del noble mestre Andreu.- 3. Sardana “En el Vallespir la vida del meu cor”: (noies, Francina) - NOIES 
 Ning, nang, ning, nang,
 ja la campana vol repicar
 i el sant ens crida des de l’altar...
 Sempre en l’anyada, d’eixa diada,
 les flors més belles portem aquí
 i teixint senzilles toies
 nostres mans gentils de noies
 al bon Sant ne fem ofrena
 perfumant el seu altar....
 Ja la campana torna a sonar,
 alegre ens crida son repicar...- FRANCINA 
 En el Vallespir la vida del meu cor
 un jorn va sentir les glòries de l’amor.
 Terra bella, terra nostra,
 terra de l’amor sens fi,
 llum, tota bellesa
 de bonic florir...
 Dolça terra jo t’estimo
 i amb el cor tot abrandat
 terra meva jo proclamo
 mon amor mai igualat.- NOIES 
 Dolça terra jo t’estimo
 i amb el cor tot abrandat
 terra meva jo et proclamo mon amor.- FRANCINA 
 Per tu ma vida
 serà alegria del goig de l’amor.
 Terra nostra tan preuada formosor
 tingui sempre la besada del meu cor.
 Terra bella, terra nostra,
 terra de l’amor sens fi,
 llum, tota bellesa
 de bonic florir...
 Dolça terra jo t’estimo
 i amb el cor tot abrandat
 terra meva jo et proclamo
 mon amor mai igualat.- NOIES 
 Dolça terra jo t’estimo
 i amb el cor tot abrandat
 terra meva jo proclamo
 mon amor.- FRANCINA 
 Per tu ma vida
 serà alegria del goig de l’amor.
 Terra nostra tan preuada formosor
 tingui sempre la besada del meu cor.- FRANCINA i NOIES 
 Terra nostra terra aimada
 per a tu la flor millor,
 per als sants les flors boscanes
 per a tu la flor del cor.- 4. Duet de Francina i Eloi “Per tu, Francina meva”: (Eloi, Francina) - ELOI 
 Per tu, Francina meva,
 vaig fer-me forjador,
 per tu va abrandar-se
 el foc d’amor dins el meu cor.- FRANCINA 
 La llum de tes mirades
 guiava el meu accent
 doncs a elles dictaren
 el meu amor fervent.- ELOI 
 Recordo les paraules
 que prop de la fornal
 brollaren de tos llavis
 en aquell moment sens igual.
 Tos ulls d’amor parlaven
 d’aquell sentit amor
 que sols la mort
 podria desfer amb sa dissort,
 desfer amb sa dissort.- FRANCINA 
 Per tu tindré com joia
 la glòria preada
 d’amor sens igual,
 fins que la mort arribi
 serà estimar-nos
 el nostre ideal.
 Sens tu la més trista agonia
 ompliria ma vida de dol
 i en mos ulls que ara són llum i dia
 les boires vindrien
 d’amarg desconsol.- ELOI 
 Francina de ma vida
 les teves paraules
 seran bell consol,
 ja saps que jo, Francina,
 mil voltes t’he jurat
 que fondrem nostres vides en una
 i farem de tots dos un sol ser.- FRANCINA 
 Que vingui prompte l’hora
 que el gran amor nostre
 puguem expandir.- ELOI i FRANCINA 
 No res podrà trencar
 lo que és el nostre sentir.- FRANCINA 
 Eloi aimat que ja mai oblidis
 lo que em juraves.- ELOI 
 Ja mai!- FRANCINA 
 Jo puc jurar-te que seré teva
 per sempre més.- ELOI 
 Cel meu!- ELOI i FRANCINA 
 L’amor de nostra vida
 serà nostre ideal,
 com vàrem jurar-nos un vespre
 al peu de la fornal.
 La llum de tes mirades
 guiava el meu accent,
 doncs elles dictaren
 el meu amor fervent,
 el meu amor fervent.- 5. Cançó de l’avi Castellet “Davallant de la muntanya”: (cor, avi) - COR 
 Davallant de la muntanya
 els pastors del Pirineu
 venen plens de pols
 i torrats pel sol.
 Porten gaies presentalles
 i formatge del millor
 per ofrenar al bon,
 al bon mestre Andreu.
 De les neus de les muntanyes
 i dels prats del Pirineu
 els pastors avui venen satisfets.
 Porten flors i cabridets
 com ofrena del ramat
 per fer gaia la diada
 que aquest jorn ens ha portat.
 Visca el nostre forjador
 Déu li do molt bona sort.- AVI 
 (interior)
 El vell pastor del Canigó...- TOTS 
 És l’avi Castellet
 que ve poc a poquet- AVI 
 Molt poques forces ja li resten
 per complir l’obligació.
 El vell jaiet del Canigó
 tampoc avui pensa mancar
 a la festa de la farga
 barrejant ma veu de joia
 amb les danses del jovent,
 el meu cor que sempre és jove
 ben joiós m’ha dut aquí content.- (entra en escena) - TOTS 
 Visca l’avi Castellet,
 visca nostre bon jaiet,
 que cada any porta el sarró que vessa
 de records del Pirineu aimat.- AVI 
 Mestre Andreu, jo soc un pobre pastor
 que m’he fet molt vell prop de les carenes;
 voldria ser un rei molt poderós
 per donar-vos una joia de valor,
 però l’ofrena que puc fer-vos
 és solament una cançó:
 escolteu-la i accepteu-la
 que és l’única riquesa
 que disposa el vell pastor.- 6. Cançó de l’avi Castellet “Davallant de la muntanya... Les neus de les muntanyes”: (avi Castellet) - AVI CASTELLET 
 Les neus de les muntanyes
 em diuen adeu,
 les pedres de la serra
 m’ho diuen també...
 Trist i ben trist cantava
 un caduc vell pastor
 veient que n’arribava
 sens trigar la tardor.
 Ja mai més les muntanyes
 podré tramuntar,
 adeu cabana aimada,
 adeu mon ramat,
 Dolça jovinesa, trista recordança
 lluny de mi la pena del teu bon record.
 Pastor, vellet i trist caduc pastor.
 Ton cor viurà en la neu del Canigó.
 Cantava de nit i dia
 l’angoixa trista
 del seu bon cor.
 La mort tingué pietat del seu dolor
 i va tancar sos ulls amb un petó.
 Posaren damunt sa fosa
 una creu feta del seu bastó.- 7. Farandola “Balla, balla bon minyó”: (cor) - COR 
 Balla, balla bon minyó
 balla, balla tu primer
 balla sense fer remor
 mans estretes
 peu lleuger.
 Farandola que ets cadena d’amor
 bella dansa dona força al meu cor
 i acompanya la il·lusió
 del destre ballador d’alegre saltiró.
 Farandola que ets cadena d’amor
 bella dansa dona força al meu cor
 i acompanya la il·lusió
 del destre ballador d’alegre saltiró.
 La, ra, la, ra, la…- 8. Romança de l’avi Castellet “Caminant pel món va el vell pastor”: (avi Castellet) - AVI CASTELLET 
 (interior)
 Caminant pel món va el vell pastor
 que de tant plorar sos ulls va perdre,
 i és tan gran i trist el seu dolor
 que sols viu d’agonia...
 Caminant feixuc va el vell jaiet
 amb el cor desfet seguint sa via,
 i és tan ferm son dol que el seu plorar
 sols la mort marcirà...- (ha entrat en escena, cec i molt abatut recolzant-se en el seu bastó) - Pobre i vell, a les palpentes 
 caminant d’allà d’ací,
 vaig seguint la meva via
 sens conèixer cap camí...
 La neu blanca de les cimes
 s’és entrant dins del meu cor,
 i al meu pit l’han fet engrunes
 els mals vents de la dissort...
 Eloi, Eloi,
 net de ma vida,
 ten-me pietat, torna aviat
 Eloi, Eloi,
 ton avi et crida,
 torna aviat,
 torna aviat al meu costat.- En les cimes pirinenques 
 m’he envellit fent de pastor
 mes avui menen ma vida
 les angoixes i el dolor
 adeu ja mastins i ovelles
 llacs i prats i cel daurat
 amb la llum heu mort per sempre
 pel pobre dissortat
 Eloi, Eloi,
 net de ma vida,
 ten-me pietat, torna aviat.
 Eloi, Eloi,
 ton avi et crida,
 torna aviat,
 torna aviat al meu costat.- 9. Ària de Francina “Eloi de ma vida, per què fugies”: (Francina, Eloi) - FRANCINA 
 Eloi de ma vida,
 per què fugies
 per què et movies
 del meu costat,
 deixant-me sola,
 desesperada i
 abandonada,
 al meu trist fat.
 Mentre passaven
 dies i dies
 jo t’esperava
 plena d’amor,
 sempre segura
 que tornaries
 i que estaries
 prop del meu cor.
 I al veure ara
 que el jorn arriba,
 que d’un altre home
 m’he de sentir,
 per a no veure’m
 trista i captiva,
 jo vull morir.- ELOI 
 (interior)
 Forjador, bon forjador,
 si poguessis dur a l’enclusa
 el cor de l’enamorada
 quina feina més aimada
 poder forjar el seu cor,
 amb quin delit posaries
 el seu cor que ara és de neu
 dins la fornal i el faries
 a cops de mall a gust teu.
 Forjador, bon forjador,
 no hi hauria al Vallespir
 qui llencés un sol sospir
 per un desengany d’amor,
 per un desengany d’amor.- FRANCINA 
 Eloi! Eloi!
 Per què has callat
 per què has fugit,
 per què has fugit
 del meu costat!
 Eloi! Eloi!
 El meu sospir
 et diu, et diu ben clar
 que vull morir!- 10. Pregària de Francina “Francina, no tinguis pena”: (noies, Francina) - NOIES 
 Francina no tinguis pena,
 en l’ermita fes ofrena
 del teu perdut amor,
 la Verge del Cim sagrada
 contemplant-te, enamorada
 darà llum al teu trist cor.- FRANCINA 
 Diada temuda, diada de dol,
 que emboires ma vida
 d’amarg desconsol.
 Amb tu ma esperança
 s’allunya del cor,
 i em moro d’enyorança,
 que és trist mal d’amor.- NOIES 
 Pubilleta benaurada
 la més rica i desitjada
 de l’alt i baix Vallespir
 per tu les flors delicades
 es gronxen enamorades
 llençant perfumat sospir.- FRANCINA i NOIES 
 O Verge del Vallespir!- 11. Evocació al Pirineu “Pirineu, tes blanques comes”: (Eloi i soldats) - ELOI 
 Pirineu, tes blanques comes
 parlen a l’eternitat
 dels combats i les victòries
 ets emblema immaculat.
 Front altiu de nostra terra,
 amb el més encès fervor,
 jo et proclamo dolça serra
 de les serres la millor.
 Pirineu, serra estimada
 fins al cel aixeca el front,
 perquè tu, muntanya aimada,
 la més bella d’aquest món.
 Si d’aquí em treieu un dia
 fora tal el meu sofrir,
 Pirineu, que d’enyorança
 no trigaria a morir.- SOLDATS 
 Pirineu, serra estimada
 fins al cel aixeca el front,
 perquè ets tu muntanya aimada
 la més bella d’aquest món.- ELOI 
 Si d’aquí em treien un dia
 fora tal el meu sofrir,
 Pirineu, que d’enyorança
 no trigaria a morir.
 Pirineu dolça serra
 tota plena de neu.- ELOI i SOLDATS 
 Pirineu!- 12. Marxa heroica “Els soldats venen ja”: (dones, Eloi, tots) - DONES 
 Els soldats venen ja
 per complir son destí,
 al seu pas sembraran
 amoretes sens fi.
 Al passar ben triomfants
 els seus cants ens diran
 que al combat mon record
 dins el cor ells hi portaran.- TOTS 
 Han arribat els braus soldats,
 minyons ardits de la victòria,
 amb el ressò dels seus combats
 sons nobles fins pertot arreu han imposat.
 Són campions de la Igualtat,
 el patri amor sos passos guia
 i dona foc a nova vida
 son penó de Fraternitat.- ELOI 
 Noble terra, terra aimada,
 ton dosser és el Pirineu,
 i ta glòria immarcible
 com les congestes de neu.
 Dolça terra, terra nostra,
 per a tu viurà el meu cor,
 doncs teixires amorosa
 el bressol del meu amor.- TOTS 
 Noble terra, terra aimada,
 ton dosser és el Pirineu,
 i ta glòria immarcible
 com les congestes de neu.- ELOI 
 Dolça terra, terra nostra,
 per a tu viurà el meu cor,- TOTS 
 doncs teixires amorosa
 el bressol del meu amor.
 La cançó d’amor i guerra
 per arreu anem cantant
 imposant en nostra terra
 l’amor avui triomfant.
 Tots els pobles de la terra
 nostre cant han adoptat.
 La cançó d’amor i guerra
 per arreu anem cantant
 imposant en nostra terra
 l’amor avui triomfant
 nostre cant triomfarà!- Stabat Mater - Text: Jacopone da Todi, ca. 1300 - 1. Stabat Mater 
 (soprano i cor)- Stabat Mater dolorosa 
 juxta crucem lacrimosa
 dum pendebat filius- Cujus animam gementem 
 contristantem et dolentem
 pertransivit gladius.
 Oh quam tristis et afflicta
 fuit illa benedicta
 mater unigeniti
 quae moerebat et dolebat
 et tremebat cum videbat
 nati poenas inclyti- Prop de la creu, amb dolor, 
 s’estava plorant la Mare
 mentre hi veia el seu Fill clavat.- La seva ànima gement, 
 entristida i adolorida,
 era traspassada pel glavi.
 Oh, que trista i afligida
 estava, la Mare beneïda
 del Fill Unigènit!
 Com s’entristia i patia,
 la Mare pietosa, mentre veia
 els sofriments del seu Fill.- 2. Qui est homo 
 (baríton)- Qui est homo qui non fleret 
 Christi matrem si videret
 in tanto supplicio?
 Quis non posset contristari
 piam matrem contemplari
 dolentem cum filio?- Quin home no ploraria, 
 si veiés la Mare de Crist
 en un suplici tan gran?
 Qui no es posaria trist
 en contemplar la Mare de Crist
 sofrint amb el seu Fill?- 3 Pro peccatis 
 (cor)- Pro peccatis suae gentis 
 vidit Jeseum in tormentis
 et flagelis subditum
 Vidit suum dulcem natum
 morientem desolatum
 dum emisit spiritum- Pels pecats del seu poble, 
 veié Jesus en els turments
 i sotmès als assots.
 Va veure el seu dolç Fillet,
 que moria, desolat,
 mentre lliurava l’esperit.- 4. Eia Mater 
 (soprano)- Eia, Mater fons amoris! 
 Me sentire vim doloris
 fac, ut tecum lugeam.
 Fac, ut ardeat cor meum
 in amando Christum deum
 ut sibi complaceam.- Oh Mare, font d’amor! 
 que jo senti la força del dolor;
 feu-me plorar amb Vós.
 Feu que el meu cor s’enardeixi
 en l’amor de Crist Déu
 per ésser-li agradable.- 5. Sancta Mater 
 (soprano, baríton i cor)- Sancta mater, istud agas, 
 crucifixi fige plagas
 cordi meo valide.
 Tui nati vulnerati
 jam dignati pro me pati
 poenas mecum divide.
 Fac me vere tecum flere,
 crucifixo condolere
 donec ego vixero.
 Juxta crucem tecum stare,
 te libenter sociare
 in planctu desidero.
 Virgo virginum praeclara,
 mihi jam non sis amara,
 fac me tecum plangere.- Concediu-me, Mare Santa, 
 de gravar les llagues del Crucificat
 fortament al meu cor.
 Del vostre Fill tot ferit,
 que tant es dignà de patir per mi,
 compartiu amb mi els sofriments.
 Feu que plori verament amb Vós,
 compadint el Crucificat,
 tots els dies de la meva vida.
 Desitjo restar vora la creu
 i amb Vós compartir les penes.
 Oh Verge, admirable entre les verges,
 no sigueu amb mi tan severa
 deixeu-me plorar amb Vós.- Fac ut portem Christi mortem, 
 passionis fac consortem
 et plagas recolere,
 fac me plagis vulnerari,
 cruce hac inebriari
 ob amorem filii.- Feu-me portar la mort de Crist, 
 feu-me compartir la seva passió
 i meditar els seus sufriments.
 Féu que les llagues em colpeixin,
 que la creu m’embriagui,
 per l’amor del Fill.- 6. Inflammatus et accensus 
 (cor)- Inflammatus et accensus 
 per te, virgo, sim defensus
 in die judicii.
 Fac me cruce custodiri,
 morte Christi praemuniri,
 confoveri gratia.- Enardit i arravatat, 
 que sigui defensat per Vós, Verge,
 al jorn del judici.
 Féu que sigui protegit per la creu,
 enfortit per la mort de Crist
 i confortat per la gràcia.- 7. Quando corpus morietur 
 (cor)- Quando corpus morietur 
 fac ut animae donetur
 Paradisi gloria.- Amen. 
 In sempiterna saecula, amen.- Quan el cos es morirà, 
 féu que sigui donada a la meva ànima
 la glòria del paradís.- Amén. 
 Que així sigui, amén.
- També et pot interessar...- Tardes al Palau 
 Dilluns, 10.06.24 - 19 h
 Sala de Concerts- —Emociona’t amb l’SCCC, himnes del cor - Beth, Manu Guix, La Pau i Joan Garrido, veus 
 Polifònica de Puig-reig (Josep Maria Conangla i Emmanuel Niubò, directors)
 Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya
 Francesc Cassú, director- J. Newton: Amazing Grace 
 S. F. Adams: Neerer my God to thee
 P. Simon: The sound of silence
 J. Denver: Annie’s song
 F. X. Gruber: Santa Nit
 N. Schulze: Lili Marleen
 L. Cohen: Hallellujah
 B. Dylan: Blowing in the wind
 J. Lennon: Imagine
 B. Marley: One Love
 E. Morricone: La Missió
 M. Knopfler: Going home
 J. Barry: Memòries d’Àfrica
 Coldplay: Viva la vida
 V. Parra: Gracias a la vida
 B. E. King: Stand by me
 K. Perry: Firework
 F. Pourcell: I will follow him
 C. Gardel: Volver
 E. Lecuona: Siboney
 C. Brown: Maria Caipirinha- Preu: 20 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –































































