• The Constellation Choir & Orchestra & Gardiner

    Cantates de J. S. Bach

    Palau 100

    Dimecres, 18 de juny de 2025 – 20 h

    Sala de Concerts

  • Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Marie Luise Werneburg, soprano
    Alexander Chance, contralt
    Thomas Hobbs, tenor
    Florian Störtz, baix
    The Constellation Choir and Orchestra 
    John Eliot Gardiner, director 


    Johann Sebastian Bach (1685-1750)

    Cantata BWV 12, "Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen"

    Cantata BWV 103, "Ihr werdet weinen und heulen"
     
    Cantata BWV 146, "Wir müssen durch viel Trübsal"

     

    Aquest concert te una durada de 90 minuts, sense pausa.
    La durada del concert és aproximada.

    #coral #gransfigures #músicauniversal

  • Poema

    Semper festina tarde

    Tot reconeix
    el ritual dels llavis fonedissos,
    com el prec que sobrevola
    les balances del temps,
    imposant-se com s’imposen
    les traces que perduren.
    I després?
    No hi ha després
    si el doll de l’eufòria
    és un acord que ens obre
    la música anhelada.

    Som la pura violència
    de cada pas furtiu,
    la fulla voladissa
    a les mans d’un ancià,
    el pes del cos cansat
    al cadiral del pare.

    Però, fet i fet,
    per què volem
    concloure el traç
    que resta inalterable?

    Memòria és ventre, cendra,
    ombra que s’allarga.
    Apressem-nos, doncs,
    a poc a poc.

    Allò que no s’acaba
    dura eternament.

     

    Lluís Calvo
    Del llibre Ancestral.
    Vic: Cafè Central i Eumo Editorial, 2019.

  • 20250515 Palau 100 T2526 DESKTOP
  • Comentari

  • Anunci programes de mà digitals - Dona'ns suport (mecenatge general) DESKTOP
  • Biografies

    Marie Luise Werneburg, soprano

  • Alexander Chance, contratenor

    Alexander Chance

    @Benjamin Ealovega

    Ha treballat amb molts dels directors més destacats del món de la música antiga, com Sir John Eliot Gardiner, Masaaki Suzuki, René Jacobs, Masato Suzuki, Laurence Cummings, Jonathan Cohen, Kristian Bezuidenhout, Marcus Creed, David Bates i Lionel Meunier. Com a solista de concert és molt sol·licitat i ha participat en nombrosos recitals arreu d’Europa: va debutar al Wigmore Hall i al Concertgebouw d’Amsterdam l’any 2024. El seu disc de debut, Drop not, mine eyes, amb el llaütista Toby Carr, va ser seleccionat com un dels millors àlbums del 2023 per la revista «Gramophone». Els seus papers d’òpera recents inclouen Oberon (A midsummer night’s dream de Britten) per al Grange Festival, Apollo (Death in Venice de Britten) per a la Welsh National Opera i Tolomeo (Giulio Cesare de Händel) per a l’English Touring Opera. Entre els seus èxits recents i les actuacions futures cal destacar el debut als BBC Proms, el retorn al Wigmore Hall amb els London Handel Players, recitals com a solista amb l’English Concert, Freiburger Barockorchester i Dunedin Consort, així com el paper d’Andronico de Tamerlano al Festival Internacional Händel de Karlsruhe.

    L’any 2022 va esdevenir el primer contratenor a guanyar l’International Handel Singing Competition, i també hi va rebre el premi del públic.

  • Thomas Hobbs, tenor

    Thomas Hobbs

    © Benjamin Ealovega

    És un dels tenors més rellevants del panorama actual, molt sol·licitat pels principals grups de música barroca i antiga de tot el món.

    La seva agenda de la temporada 2024-25 inclou la Passió segons sant Mateu amb el RIAS Kammerchor i l’Orquestra Filharmònica dels Països Baixos, així com concerts amb els grups Le Banquet Céleste, Gli Angeli de Ginebra i Les Arts Florissants, amb la interpretació, entre altres obres, de Cantates de Bach i El Messies i La resurrecció de Händel.

    Entre les seves actuacions més importants de les darreres temporades figuren dues gires europees amb la Netherlands Bach Society com a tenor solista del Magnificat de Bach i Evangelista de la Passió segons sant Mateu de Bach. Manté una llarga relació amb Gli Angeli de Ginebra, Le Banquet Céleste, Alia Mens, Tafelmusik i Ensemble Masques. Altres compromisos recents inclouen una gira per Europa amb El Messies de Händel al costat del RIAS Kammerchor; la interpretació d’Evangelista de la Passió segons sant Mateu, amb el Bach Collegium Japan i la Netherlands Bach Society; el concert del vint-i-cinquè aniversari del Dunedin Consort; Vespres de Vivaldi, amb Musik Podium Stuttgart; Oratori de Nadal de Bach, amb Concerto Copenhaguen; El Messies de Händel, amb l’Orquestra Barroca de Wroclaw, Early Music Vancouver, Sinfonietta Riga, Tafelmusik Toronto, RIAS Kammerchor i Akademie für Alte Musik de Berlín; Venetian vespers de Vivaldi, amb el Kammerchor Stuttgart, i diversos projectes amb el Collegium Vocale de Gant, sota la batuta de Philippe Herreweghe, i amb Gli Angeli de Ginebra, sota la direcció de Stephan McLeod; Missa en Si menor de Bach, en gira europea i al Festival de Salzburg, amb el Collegium Vocale i Herreweghe; La Creació de Haydn, amb Mirga Gražinytė-Tyla i la CBSO; Requiem de Schumann, amb Richard Egarr i la Scottish Chamber Orchestra; Evangelista de la Passió segons sant Mateu, de gira amb la Netherlands Bach Society, i El Messies, amb l’Academy of Ancient Music (AAM) al Barbican. També ha interpretat Cantates de Bach amb Les Violons du Roy, Orquestra Simfònica Nacional Danesa, i ha viatjat a Austràlia per cantar l’Oratori de Nadal amb el London Symphony Chorus i l’Australian Chamber Orchestra. Hobbs ha interpretat Bach, Britten i Haydn amb la Camerata d’Israel, Alexander’s feast de Händel am l’orquesta barroca Tafelmusik, així com també programes Bach amb Gli Angeli de Ginebra, La Chapelle Harmonique, Dunedin Consort al Wigmore Hall i l’Orchestra Simfonica de Milà.

    En la seva trajectòria operística ha fet una interpretació lloada per la crítica de Telemaco d’Il ritorno d’Ulisse in patria de Monteverdi, producció de l’English National Opera dirigida per Jonathan Cohen; els personatges de Apol·lo i pastor de L’Orfeo de Monteverdi en representacions semiescenificades, amb Richard Egarr i l’AAM; el paper principal d’Albert Herring de Britten, i Ferrando de Così fan tutte de Mozart.

    La seva discografia inclou Trinitas de Bach amb Le Banquet Céleste; Missa en Si menor, tant amb CVG com Dunedin Consort; Motets de Bach, Cantates de Bach a Leipzig i l’Oratori de Nadal de Bach, amb CVG; Oratori de Nadal amb el Dunedin Consort; Cantates de Bach a Weimar, amb Alia Mens; Acis i Galatea i Esther de Händel, amb el Dunedin Consort, i la Missa en Do major de Beethoven, amb l’Stuttgart Kammerchor. El seu enregistrament Chandos anthems de Händel, amb Stephen Layton i l’Orchestra of the Age of Enlightenment, ha estat lloat arreu, i el Requiem de Mozart, amb John Butt i el Dunedin Consort, va rebre el Premi Gramophone 2014 al millor enregistrament coral. 

  • Florian Störtz, baríton

    Florian Störtz

    Originari de Trèveris (Alemanya), actualment està establert a Londres. Va ser membre del Britten Pears Young Artist Programme i va estudiar a la Royal Academy of Music de Londres, on va rebre els primers premis, tant pels recitals d’òpera com de cançó. El 2023 va guanyar el Händel Singing Competition, el Helmut Deutsch Song Competition i el Prix de Mélodie al Concours International de Chant-Piano Lili et Nadia Boulanger. Störtz ha ofert recentment recitals a la Salle Cortot i al Wigmore Hall, així com als festivals de Zeist i Leeds. El 2024 va entrar a format part, com a cantant becat, del projecte Lied the Future, impulsat per l’Associació Franz Schubert. Aquesta temporada ha debutat al costat del pianista Helmut Deutsch al Festival Internacional de Música Zell am See. Els seus papers d’òpera inclouen, entre d’altres, Bartolo (Le nozze di Figaro), Masetto i Commendatore (Don Giovanni).

  • The Constellation Choir & Orchestra

  • John Eliot Gardiner, director

    Gardiner

    © Sim Canetty-Clarke

  • Anunci programa de mà digital - Palau Digital - Desktop 1300x1854
  • Formacions

    The Constellation Choir

    Sopranos
    Marie Luise Werneburg
    Sam Cobb
    Charlotte La Thrope
    Alison Ponsford-Hill
    Billie Robson
    Amy Wood

    Contralts
    Alexander Chance
    Simon Ponsford
    Iris Korfker
    Sarah Denbee

    Tenors
    Thomas Hobbs
    Graham Neal
    Jonathan Hanley
    Ben Alden

    Baixos
    Florian Störtz
    Jack Comerford
    David Stuart
    Tom Unwin

    The Constellation Orchestra

    Violins primers
    Kati Debretzeni
    Anne Schumann
    Jane Gordon
    Jenna Sherry
    Rachel Isserlis

    Violins segons
    Davina Clarke
    Beatrice Scaldini
    Henrietta Wayne
    Håkan Wikström

    Violes
    Fanny Paccoud
    Mari Giske
    Elisabeth Sordia

    Violoncels
    Kinga Gáborjáni*
    Poppy Walshaw

    Contrabaix
    Valerie Botwright*

    Flauta / flauta de bec
    Rachel Beckett

    Oboès
    Michael Niesemann
    Benjamin Völkel
    Joel Raymond

    Fagot
    Györgyi Farkas*

    Trompeta
    Robert Vanryne

    Orgue / clavecí
    Paolo Zanzu*

    *baix continu

  • Textos

    Johann Sebastian Bach

    Cantata BWV 12, “Weinen, Klagen, Sorgen Zagen”

    Johann Sebastian Bach

    Cantata BWV 103, "Ihr werdet weinen und heulen"

    Johann Sebastian Bach

    Cantata BWV 146 "Wir müssen durch viel Trübsal"

  • Anunci programa de mà digital - Mirades del Palau Essència Palau visites temàtiques- Desktop 1300x1854
  • També et pot interessar...

    Estiu al Palau
    Dimecres, 02.07.25 – 20 h
    Sala de Concerts

    —Händel, Scarlatti i Vivaldi

    Marta Mathéusoprano
    Oriol Roséscontratenor
    Orquestra Barroca Catalana
    Cor Madrigal
    Pere Lluís Bioscadirector

    G. F. Händel: Concerto grosso en Si bemoll major, op. 6 núm. 7, HWV 325
    A. Vivaldi: Magnificat, RV 610
    A. Scarlatti: Concerto grosso núm. 1, en Fa menor, IAS 69
    G. F. Händel: Dixit Dominus, HWV 232

     

    Preus: 25 i 35 euros

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mecenes col·laboradors

    Mitjans Col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex