• Programa de mà

    Star Wars: A New Hope 

    in Concert

    —Orquestra Simfònica del Vallès

    Dilluns, 22 de desembre (20 h) i Dimarts, 23 de desembre (20 h)

    Auditori Fòrum CCIB

    Música simfònica de gran format a Barcelona

  • Organitzat i coproduït per:

    • OSV
    • Logo orfeo palau

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    El Palau de la Música Catalana i l’Orquestra Simfònica del Vallès presenten:

     

    Star Wars: A New Hope 
    in concert

    George Lucas (1944), guió i direcció
    John Williams (1932), compositor

     

    Orquestra Simfònica del Vallès
    Scott Terrell, director

     

    Projecció de la pel·lícula en versió original subtitulada al català i castellà (VOSC / VOSE) amb la banda sonora original de John Williams en directe interpretada per l’Orquestra Simfònica del Vallès.


    Durada del concert:
    Primera part, 66 minuts | Pausa de 20 minuts | Segona part, 60 minuts.
    La durada del concert és aproximada.

    #granformat #popular #simfònica

  • Anunci DESKTOP Gran Simfònic HTTYD
  • Comentari

    Des de la seva estrena fa més de quaranta-cinc anys, Star Wars ha revolucionat la història del cinema i la cultura popular, captivant generacions amb la seva narrativa èpica, els seus personatges memorables i una música que ja forma part de l’imaginari col·lectiu. Ara, els fans podran reviure la màgia d’aquest clàssic en una experiència simfònica immersiva que uneix la grandesa del cinema amb la potència d’una orquestra en directe.

    En aquesta primera entrega de la saga, el jove Luke Skywalker (Mark Hamill) inicia el seu viatge heroïc quan, buscant un droide perdut al planeta desert de Tatooine, coneix el mestre Jedi Obi-Wan Kenobi (Alec Guinness). Juntament amb el carismàtic pilot Han Solo (Harrison Ford), la valenta Princesa Leia (Carrie Fisher) i els inoblidables droides R2-D2 i C-3PO, Luke s’embarca en una missió decisiva per derrotar el malvat Imperi Galàctic i destruir la seva arma definitiva: l’Estrella de la Mort.

    El llegendari John Williams, compositor de totes les bandes sonores de la saga, va ser guardonat amb l’Oscar® per aquesta primera part, establint un model sonor que ha inspirat generacions d’espectadors i músics arreu del món.

    Aquesta producció compta amb la llicència oficial de Disney Concerts i forma part del cicle Gran Simfònic, que aquest desembre porta a Barcelona grans produccions simfòniques i cinematogràfiques, amb l’objectiu d’apropar la música en directe a nous públics i oferir experiències col·lectives i accessibles per a totes les edats.

  • Biografies

    Orquestra Simfònica del Vallès

    OSV 25-26

    © Lorenzo Duaso

    Les emocions són el nostre fort i per transmetre-les innovem en formats escènics i en les maneres de fer música per apropar-la a la nostra audiència. Aprofundim en el compromís de valor amb la nostra comunitat realitzant diversos projectes socioeducatius per a col·lectius amb risc d’exclusió social, perquè, com diem sempre a l’OSV, la música no és de qui la fa, sinó de qui la necessita. Som l'única orquestra professional estable privada del país, on músics i equip de gestió són alhora empleats i propietaris.

    Amb més de trenta-vuit anys d’història, l’Orquestra Simfònica del Vallès sempre ha tingut vocació de connectar i comunicar-se amb el públic, amb humilitat, impulsant el talent del país i amb molt d’amor per la música.

    Som l’única orquestra simfònica a Espanya en què els músics són propietaris i empleats al mateix temps. Som responsables, professionals i autogestionats. Innovem en formats i continguts de concert. Volem estimular, emocionar i fer gaudir el nostre públic.

    Creiem que la música és un instrument perfecte per fomentar la comunicació entre persones i fer créixer la nostra societat.

    La nostra prioritat són sempre les persones, tant les que s’expressen musicalment com les que volen gaudir de la música com a oients.

    A més, des de la nostra fundació som l’orquestra titular del circuït Òpera a Catalunya, gestionat per la Fundació Òpera a Catalunya (2020), de la qual som membres fundadors.

    Han estat els nostres directors titulars: Albert Argudo (1988-1992), Jordi Mora (1993-1997), Salvador Brotons (1997-2002), Edmon Colomer (2002-2005), David Giménez Carreras (2006-2009), Rubén Gimeno (2009-2016), James Ross (2017-2018) i Xavier Puig (2018-2025). Des del setembre del 2025, Andrés Salado n’és el director titular, Xavier Puig és el director resident i Isabel Rubio és la directora associada.

  • Scott Terrell, director

    Scott Terrell

    Scott Terrell ha construït una destacada carrera com a director d’orquestra a través de programes imaginatius, una presència escènica captivadora i una passió ferma per l’excel·lència artística, la docència i la viabilitat. Defensor fervent de la música contemporània i de la diversitat de repertori, ha estat un director visionari, l’art i l’intel·lecte del qual han connectat profundament amb músics, estudiants i públics. El mestre Terrell és professor associat d’Estudis Orquestrals i ocupa la Càtedra Virginia Martin Howard a l’Escola de Música de la Louisiana State University (LSU).

    Molt sol·licitat com a director convidat, aquesta temporada debutarà amb la Utah Symphony, la Buffalo Philharmonic i la Orlando Philharmonic, i tornarà a dirigir la San Diego Symphony, la Rochester Philharmonic, la St. Louis Symphony, la Louisiana Philharmonic i la Fort Worth Symphony.

    Apassionat pel treball amb músics i educadors en formació, Terrell és un actiu clínic convidat, docent i jurat. Ha estat director convidat i instructor habitual a l’Aspen Music Festival, on ha dirigit diversos programes de concert, així com orientat i mentoritzat estudiants de direcció. Ha impartit docència a escala internacional al Sofia Symphonic Summit (Sofia, Bulgària) i a la International Masterclass for Conductors a Schladming, Àustria.

    Molt requerit com a educador i formador de joves músics, ha dirigit i participat en esdeveniments educatius i orquestres d’honor a Colorado, Nova York, Minnesota, Texas, Louisiana, Michigan i Massachusetts.

    El mestre Terrell ha dirigit nombroses institucions internacionals de prestigi, entre les quals la Philadelphia Orchestra, la St. Louis Symphony, la Houston Symphony, la Pittsburgh Symphony, la Vancouver Symphony, la National Arts Centre Orchestra, Opera Colorado, Opera Hong Kong, Arizona Opera, Minnesota Opera, la Minnesota Orchestra, la Rotterdam Philharmonic, la Hong Kong Sinfonietta, la Milwaukee Symphony, el Spoleto Festival, la Naples Philharmonic, l’Eugene Symphony, la Richmond Symphony i el Mostly Modern Festival.

    Amb una forta afinitat pel repertori vocal i operístic, el mestre Terrell ha liderat nombrosos projectes a l’estranger. Les seves col·laboracions amb Kentucky Opera inclouen l’oratori To Be Certain of the Dawn de Stephen Paulus, Trouble in Tahiti de Bernstein, Hansel i Gretel de Humperdinck i Ainadamar d’Osvaldo Golijov. Entre els seus compromisos operístics destaquen concerts de gala de Bernstein amb Opera Hong Kong i la producció de La flauta màgica amb Arizona Opera. Ha dirigit Maria de Buenos Aires de Piazzolla a la Fort Worth Opera, a l’Aspen Music Festival i a l’Arizona Opera, així com produccions en versió de concert a Aspen de Trouble in Tahiti de Bernstein i de l’obra innovadora Proving Up de Missy Mazzoli.

    El Sr. Terrell va ser director musical de la Lexington Philharmonic durant una dècada transformadora (2009–2019) en la història de la institució. Va revitalitzar i elevar el nivell artístic de l’orquestra, va diversificar la programació, va ampliar les col·laboracions i va incrementar el suport de la comunitat.

    Anteriorment, el mestre Terrell va exercir com a director resident i director d’Educació de la Charleston Symphony Orchestra, i abans com a director assistent de la Minnesota Orchestra. Nadiu de Michigan, és llicenciat per la Western Michigan University i la University of Minnesota en direcció orquestral. Va ser seleccionat com a director becari per a la temporada inaugural de l’American Academy of Conducting a l’Aspen Music Festival sota la direcció musical de David Zinman. Ha participat en classes magistrals amb directors tan distingits com Leonard Slatkin, Robert Spano, Jorma Panula i David Robertson. A Aspen, va rebre el prestigiós Premi de Direcció atorgat per David Zinman.

  • John Williams, compositor

    John Williams
  • Formació

    Orquestra Simfònica del Vallès

    Violí I
    Marta Cardona Ahumada (Concertino)
    Miguel Ángel Castillo Ortiz (Concertino assistent)
    María Dolores González Delgado (Solista)
    Canòlich Prats Vilallonga (Ajuda de solista)
    Alfredo Jose Salcedo Salcedo
    Ferran De la Varga Ortiz
    Víctor Rodríguez Castaño
    Diego Elía Miravalles
    Anna Balcells Vilaseca
    Alba Ramírez de Ramon
    Paula Ros Izquierdo
    Lluc Badia Estopà
    Àngels López
    Carolina Hernández Randazzo
    Luis Aldredo Montes

    Violí II
    Andrea Beatrice Duca Duca (Solista)
    Jose David Fuenmayor (Ajuda de solista)
    Dasio Castro Téllez
    Elisabete Soares Ferreira Gomes
    Luis Montes
    Marc Dávila Deulofeu
    Mireia Montiel Giménez
    Aina Ribes
    Claudia Padilla Bermejo
    Xavier Odena Gomez
    Aina Filella Abella
    Paula García Balbín
    Èric Masip Vilalta

    Viola
    Cristina Rodríguez Baz (Solista)
    Alexeider Perez Hernandez (Ajuda de solista)
    Jordi Cos Pedrol
    Toni Massegú Puigmal
    Lluís Cabal Guarro
    Irimia Menchero Santín
    Jordi Roure Torné
    Elena Pérez Ventura
    Maria Cabús Soberana
    Jaume Bosser

    Violoncel
    Romain Boyer (Solista)
    Sandrine Robilliard (Ajuda de solista)
    Eva Otero Picado
    Montserrat Biosca Amill
    Paola Ríos Roa
    Guillem Pareja Seca
    Xavier Mas Manresa
    Queralt Rodriguez Gascons

    Contrabaix
    Nenad Jovic Stankovic (Solista)
    Júlia Vidal Gonzàlez (Ajuda de solista)
    Pau Llopis Tejedor
    Victor Domínguez Vicente
    Maria Llastarry González
    Jordi Soler Parellada

    Flauta
    Elisabet Franch Moncunill (Solista)
    Pol Abellan Martinez (Ajuda de solista)
    Estela Córcoles López (Ajuda de solista)

    Oboè
    Daniel Souto Neira (Solista)
    Alba Porras Bescos (Ajuda de solista)

    Clarinet
    Rubén Raimundo Hurtado (Solista)
    Laia Santamaria Piñol (Ajuda de solista)
    David Lobera

    Fagot
    Clara Canimas i Furcarà (Solista)
    Daniel Gálvez Otero
    Laura Guasteví Olives

    Trompa
    Clara Marimon Climent (Solista)
    Enrique Torralba Gonzàlez (Ajuda de solista)
    Pau Armengol i Díaz (Ajuda de solista)
    Max Nelo Salgado i Ricart
    Alberto Fernandez Almaraz
    Jose Antonio Higueras Lopez
    Laureà Vicedo Ferrer

    Trompeta
    Tomás Tena Muñoz (Solista)
    Aitor Muñoz Castaño (Ajuda de solista)
    Adrián Alarcón Martínez (Ajuda de solista)
    Jesús Gómez Tórtola

    Trombó
    Alberto Poggialini Pérez (Solista)
    Jorge Sempere Vicedo (Ajuda de solista)
    Sergi Alonso Arago (Ajuda de solista)

    Tuba
    Cesc Domènech Sanchez

    Timbales
    Ferran Carceller Amorós (Solista)

    Percussió
    Pau Montané Pascual (Solista)
    Martí Cònsul Masana
    Dani Guisado Peralta
    Javier Delgado Pérez
    Gonzalo Otero Fernández

    Piano
    Miquel Villalba Castells (Solista)

    Sintetitzador
    Elisabet Barroso Dominguez (Solista)

    Arpa
    Esther Piñol Grifols (Solista)

  • També et pot interessar

    Palau Fronteres
    Dilluns, 09.02.26 - 20 h 
    Dimarts, 10.02.26 - 20h
    Sala de Concerts

    —Orquestra Simfònica del Vallès

     

    K. Tanaka i S. Hamaguchi: ONE PIECE Music Symphony

     

     

    Preus: de 45 a 58 €

Índex