Programa de mà
Thibaut Garcia
—Recital de guitarra clàssicaPetit Palau Cambra
Dimecres, 6 de novembre de 2024 – 19.30 h
Petit Palau

(Aquest esdeveniment ja s'ha celebrat)

Amb la col·laboració de:
Compromís amb el medi ambient:
Membre de:
Programa
Thibaut Garcia, guitarra
Iª part
Mauro Giuliani (1781-1829)
Grande ouvertureAgustín Barrios Mangoré (1885-1944)
Mazurka appassionataFrédéric Chopin (1810-1849)
Arranjament d'Agustín Barrios Mangoré
Prelude op. 28 núm. 4Agustín Barrios Mangoré
Una limosna por el amor de dios
Valse núm. 4
Choro da saudade
Danza paraguaya
IIª partAgustín Barrios Mangoré
Las abejasNiccolò Paganini (1782-1840)
Arranjament de John Williams (1932)
Caprice núm. 24Agustín Barrios Mangoré
Julia Florida
Valse núm.3Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Arranjament d'Agustín Barrios Mangoré
“Adagio sostenuto”, de Moonlight SonataAgustín Barrios Mangoré
La catedralDurada del concert:
Primera part, 40 minuts | pausa de 15 minuts | Segona part, 40 minuts
La durada del concert és aproximada.
Concert enregistrat per Catalunya Música
#jovestalents #gradajovePoema
Sarbatana amor
Càntut a tu,
quan vinc dels segles
i em faig carreu
de la pregària,
lliri ignorat, sol furtiu,
bes nascut de l’alimària.Sona flabiol!
Corre, dansa,
vine a la vora!Ha tornat
la flama trobadora,
aquí, de cop,
perquè el temps
és un cercle de seda
que marca el pas del sol
i l’acull de genolls,
per abeurar-s’hi.Càntut a la vida i dic
l’espurna de la cançoneta,
quan balla el rodamon
de flauta i violí.Sona flabiol!
Corre, dansa,
vine a la vora!Càntut a tu i et duc arreu.
I les esquelles diuen
la cançó que escampa
el goig diví de fer-se nom.
I així, de cop,
tot se’n va i tot retorna
pel tímid corriol
que mena a tu.Sona flabiol!
Corre, dansa,
vine a la vora!Meravellada
canta la fada,
l’enamorada
del fetiller.Lluís Calvo
Del llibre Centaures i rossinyols.
La Pobla de Farnals: Edicions del Buc, 2023Comentari
Considerat un dels principals guitarristes al principi del segle XIX, a banda de prolífic compositor, l’italià Mauro Giuliani (1781-1829) va aconseguir amb el seu virtuosisme que la guitarra romàntica i les seves composicions deixessin enrere l’etiqueta de senzill “instrument popular”; va forjar estratègics vincles amb Beethoven o Rossini, tot enriquint el seu propi talent compositiu, com s’entreveu en la seva Grande ouverture, op. 61 que obre el programa, peça plena de dificultats tècniques, de gran lirisme i d’una profunda expressió emocional. El concert d’avui, en tot cas, s’articula sobre una excelsa figura de la guitarra com és el paraguaià Agustín Pío Barrios Ferreira (1885-1944), conegut amb el sobrenom de Nitsuga Mangoré pel seu origen guaraní, i també fonamental en la transformació de la guitarra.
Venerat i amb un repertori de més de tres-centes peces, el seu estil apostà per aprofundir en la tradició espanyola iniciada per autors beneïts com Ferran Sor o Francesc Tàrrega i aconseguint un ple desenvolupament dels recursos tècnics usats anteriorment en un equilibrat mestissatge dels corrents tradicionals que fins aleshores s'havien consolidat. La seva música pot despendre aromes de Bach, però també de Tàrrega i fins i tot de Paganini; això sí, amb una dolça aura llatinoamericana. Entre les seves obres que avui s’escolten, destaca la suprema bellesa de la Mazurka appassionata, que arriba a l’ànima; semblaria la descomposició d’un vals que dansa en un rubato constant immers en una harmonia inundada de nostàlgia, de gran dificultat tècnica i varietat de tons i colors. Sensacions similars evoquen Una limosna por el amor de Dios, l’última obra composta per Mangoré, que camina en un virtuós trèmolo, una de les més populars i favorites per als amants del compositor. L’intens virtuosisme de Las abejas, amb arpegis executats amb gran velocitat, no impedeix que hi tregui el cap una bella melodia d’aires evocadors marca de la casa.
I què podem dir de La catedral? Escrita amb tres moviments –el primer, “Preludio saudade”, fou incorporat més tard–, presenta un esperit de calma nostàlgica amb una melodia lluminosa articulada en acords arpegiats; l’“Andante religioso”, inspirat en l’univers bachià, té un ritme contingut i acords que donen un sentit de moviment de processó, i l’últim, l’“Allegro solemne”, s’inspira en els bullicis de la gent als carrers fora de la catedral; bells moviments melòdics lineals s'entrecreuen amb cascades d'arpegis amb harmonies canviants.
A l’extens programa d’avui també hi ha espai per a obres eternes transcrites per Mangoré que són grans hits de compositors consagrats, com Beethoven, Chopin o Paganini.
Manel Cereijo, musicòleg
Biografia
Biografia

©Warner Classics-Erato - Marco Borggreve

©Warner Classics-Erato - Marco Borggreve
Thibaut Garcia, guitarra
Durant la darrera s’ha consolidat com un dels guitarristes amb més talent de la seva generació. Actualment actua a les millors sales i festivals d’arreu: Wigmore Hall de Londres, Konzerthaus de Viena, Concertgebouw d’Amsterdam, Elbphilharmonie d’Hamburg, Festival de Verbier, Festival de Mecklemburg-Pomerània Occidental, Palacio de Bellas Artes de Mèxic, Philharmonie de Luxemburg, Théâtre des Champs Élysées, Palau de la Música Catalana, Auditorium de Bordeus, Grand Théâtre de Provença…
Convidat habitual de l’Orchestre Nationale du Capitole de Tolosa de Llenguadoc des del 2016, Thibaut Garcia hi va estrenar el 2023 el concert El Bihr de Benjamin Attahir. També ha col·laborat amb la Philharmonie Baden-Baden, Orquestre Philharmonique de Radio France, Orchestre de Chambre de París, Orchestre Philharmonique d’Estrasburg, orquestres de la BBC, Opéra de Bordeus, Filharmònica de Silèsia, Orchestre National Île-de-France, Filharmònica de Losz, Orchestre National de Metz, Orchestre National de Lió... Ha actuat amb els directors Santtu-Marias Rouvali, Gergely Madaras, Alondra de la Parra, Antonio Mendes, Pierre Bleuse…
En el camp de la música de cambra actua amb Edgar Moreau, Elsa Dreisig, Marianne Crebassa, Lucienne Renaudin-Vary, Anastasia Kobekina, el Quatuor Arod… També forma duos amb Phillipe Jaroussky i Félicien Brut, i duo de guitarres amb Antoine Morinière. El seu primer àlbum conjunt, dedicat a les Variacions Goldberg de Bach, s’ha publicat recentment per al segell Erato/Warner Classics, presentat en aquesta gira europea (Philharmonie de París, i a Lió, Bordeus, ara aquí a Barcelona, Andorra, Tòquio, Rheingau Musikfest…).
Entre els moments destacats d’enguany hi ha una “carta blanca” a la Philharmonie de París; Guitarmania, un esdeveniment dedicat a la guitarra i als seus ambaixadors. També és el convidat principal de l’episodi Barrios. Chopin de la guitarra, documental de la sèrie Now Hear This, emès pel canal nord-americà PBS, i és “artista al focus” del Festival de Rheingau, al costat de Renaud Capuçon i Dee Dee Bridgewater.
Aquesta temporada 2025-26 la seva agenda també inclou el debut a Corea i el retorn al Japó en el debut amb la Filharmònica d’Osaka i l’Orquestra Simfònica de Tòquio. És convidat de l’Orchestre National de France en la seva gira nacional d’Any Nou i s’unirà a Robert Gonzalez-Monjas en una gira pel Regne Unit amb la Sinfónica de Galícia, així com també amb Ben Glassberg i l’Orchestre d’Opéra de Normadia Rouen.
Garcia és artista de Warner Classics/Erato des del 2016. Després de Llegendes (2016), Bach inspirations (2018), Aranjuez (2020, Choc de Classica, Diapason d’Or, Gramophone Editor’s Choice) i À sa guitarre, en duo amb Philippe Jaroussky (2021), va publicar El bohemi, homenatge a Agustín Barrios (2023).
El 2015 va guanyar el primer premi del prestigiós concurs Guitar Foundation of America (EUA), va ser BBC New Generation Artist (2017-2019), Revelation Instrumentale dels Victoires de la Musique Classique 2019 i guardonat al Festival Mecklenburg Vorpommern. Solista WEMAG el 2023, Thibaut Garcia es va formar al Conservatori de Tolosa de Llenguadoc abans d’entrar al Conservatori de París.
També et pot interessar...
Palau Grans Veus
Dilluns, 11.11.24 – 20 h
Sala de ConcertsViena-París
Philippe Jaroussky, contratenor
Jérôme Ducros, pianoF. J. Haydn: Das leben ist ein Traum, Hob. XXVI:21
W. A. Mozart: Abendempfindung, KV 523; An Chloé, KV 524
L. van Beethoven: Adelaide, op. 46
F. Schubert: Klavierstück núm. 2, D. 946 (piano sol); Im Frühling, D. 882; Die Gotter Griechenlands, D. 677; An Silvia, D. 891; Litanei, D. 343; Herbst, D. 945; Nachtstück, D. 672
G. Fauré: Cinc mélodies “de Venise”, op. 58
C. Chaminade: Étude de concert núm. 2, op. 35, “Automne” (piano sol)
R. Hahn: A Chloris; Offrande; Fêtes galantes; D’une prison
C. Debussy: Fêtes galantes IIPreus: de 30 a 58 €
Col·laboradors
Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Professor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
Programa de mà
Thibaut Garcia
—Recital de guitarra clàssicaPetit Palau Cambra
Dimecres, 6 de novembre de 2024 – 19.30 h
Petit Palau

Amb la col·laboració de:
Compromís amb el medi ambient:
Membre de:
Programa
Thibaut Garcia, guitarra
Iª part
Mauro Giuliani (1781-1829)
Grande ouvertureAgustín Barrios Mangoré (1885-1944)
Mazurka appassionataFrédéric Chopin (1810-1849)
Arranjament d'Agustín Barrios Mangoré
Prelude op. 28 núm. 4Agustín Barrios Mangoré
Una limosna por el amor de dios
Valse núm. 4
Choro da saudade
Danza paraguaya
IIª partAgustín Barrios Mangoré
Las abejasNiccolò Paganini (1782-1840)
Arranjament de John Williams (1932)
Caprice núm. 24Agustín Barrios Mangoré
Julia Florida
Valse núm.3Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Arranjament d'Agustín Barrios Mangoré
“Adagio sostenuto”, de Moonlight SonataAgustín Barrios Mangoré
La catedralDurada del concert:
Primera part, 40 minuts | pausa de 15 minuts | Segona part, 40 minuts
La durada del concert és aproximada.
Concert enregistrat per Catalunya Música
#jovestalents #gradajovePoema
Sarbatana amor
Càntut a tu,
quan vinc dels segles
i em faig carreu
de la pregària,
lliri ignorat, sol furtiu,
bes nascut de l’alimària.Sona flabiol!
Corre, dansa,
vine a la vora!Ha tornat
la flama trobadora,
aquí, de cop,
perquè el temps
és un cercle de seda
que marca el pas del sol
i l’acull de genolls,
per abeurar-s’hi.Càntut a la vida i dic
l’espurna de la cançoneta,
quan balla el rodamon
de flauta i violí.Sona flabiol!
Corre, dansa,
vine a la vora!Càntut a tu i et duc arreu.
I les esquelles diuen
la cançó que escampa
el goig diví de fer-se nom.
I així, de cop,
tot se’n va i tot retorna
pel tímid corriol
que mena a tu.Sona flabiol!
Corre, dansa,
vine a la vora!Meravellada
canta la fada,
l’enamorada
del fetiller.Lluís Calvo
Del llibre Centaures i rossinyols.
La Pobla de Farnals: Edicions del Buc, 2023Comentari
Considerat un dels principals guitarristes al principi del segle XIX, a banda de prolífic compositor, l’italià Mauro Giuliani (1781-1829) va aconseguir amb el seu virtuosisme que la guitarra romàntica i les seves composicions deixessin enrere l’etiqueta de senzill “instrument popular”; va forjar estratègics vincles amb Beethoven o Rossini, tot enriquint el seu propi talent compositiu, com s’entreveu en la seva Grande ouverture, op. 61 que obre el programa, peça plena de dificultats tècniques, de gran lirisme i d’una profunda expressió emocional. El concert d’avui, en tot cas, s’articula sobre una excelsa figura de la guitarra com és el paraguaià Agustín Pío Barrios Ferreira (1885-1944), conegut amb el sobrenom de Nitsuga Mangoré pel seu origen guaraní, i també fonamental en la transformació de la guitarra.
Venerat i amb un repertori de més de tres-centes peces, el seu estil apostà per aprofundir en la tradició espanyola iniciada per autors beneïts com Ferran Sor o Francesc Tàrrega i aconseguint un ple desenvolupament dels recursos tècnics usats anteriorment en un equilibrat mestissatge dels corrents tradicionals que fins aleshores s'havien consolidat. La seva música pot despendre aromes de Bach, però també de Tàrrega i fins i tot de Paganini; això sí, amb una dolça aura llatinoamericana. Entre les seves obres que avui s’escolten, destaca la suprema bellesa de la Mazurka appassionata, que arriba a l’ànima; semblaria la descomposició d’un vals que dansa en un rubato constant immers en una harmonia inundada de nostàlgia, de gran dificultat tècnica i varietat de tons i colors. Sensacions similars evoquen Una limosna por el amor de Dios, l’última obra composta per Mangoré, que camina en un virtuós trèmolo, una de les més populars i favorites per als amants del compositor. L’intens virtuosisme de Las abejas, amb arpegis executats amb gran velocitat, no impedeix que hi tregui el cap una bella melodia d’aires evocadors marca de la casa.
I què podem dir de La catedral? Escrita amb tres moviments –el primer, “Preludio saudade”, fou incorporat més tard–, presenta un esperit de calma nostàlgica amb una melodia lluminosa articulada en acords arpegiats; l’“Andante religioso”, inspirat en l’univers bachià, té un ritme contingut i acords que donen un sentit de moviment de processó, i l’últim, l’“Allegro solemne”, s’inspira en els bullicis de la gent als carrers fora de la catedral; bells moviments melòdics lineals s'entrecreuen amb cascades d'arpegis amb harmonies canviants.
A l’extens programa d’avui també hi ha espai per a obres eternes transcrites per Mangoré que són grans hits de compositors consagrats, com Beethoven, Chopin o Paganini.
Manel Cereijo, musicòleg

Biografia
Thibaut Garcia, guitarra

©Warner Classics-Erato - Marco Borggreve
Durant la darrera s’ha consolidat com un dels guitarristes amb més talent de la seva generació. Actualment actua a les millors sales i festivals d’arreu: Wigmore Hall de Londres, Konzerthaus de Viena, Concertgebouw d’Amsterdam, Elbphilharmonie d’Hamburg, Festival de Verbier, Festival de Mecklemburg-Pomerània Occidental, Palacio de Bellas Artes de Mèxic, Philharmonie de Luxemburg, Théâtre des Champs Élysées, Palau de la Música Catalana, Auditorium de Bordeus, Grand Théâtre de Provença…
Convidat habitual de l’Orchestre Nationale du Capitole de Tolosa de Llenguadoc des del 2016, Thibaut Garcia hi va estrenar el 2023 el concert El Bihr de Benjamin Attahir. També ha col·laborat amb la Philharmonie Baden-Baden, Orquestre Philharmonique de Radio France, Orchestre de Chambre de París, Orchestre Philharmonique d’Estrasburg, orquestres de la BBC, Opéra de Bordeus, Filharmònica de Silèsia, Orchestre National Île-de-France, Filharmònica de Losz, Orchestre National de Metz, Orchestre National de Lió... Ha actuat amb els directors Santtu-Marias Rouvali, Gergely Madaras, Alondra de la Parra, Antonio Mendes, Pierre Bleuse…
En el camp de la música de cambra actua amb Edgar Moreau, Elsa Dreisig, Marianne Crebassa, Lucienne Renaudin-Vary, Anastasia Kobekina, el Quatuor Arod… També forma duos amb Phillipe Jaroussky i Félicien Brut, i duo de guitarres amb Antoine Morinière. El seu primer àlbum conjunt, dedicat a les Variacions Goldberg de Bach, s’ha publicat recentment per al segell Erato/Warner Classics, presentat en aquesta gira europea (Philharmonie de París, i a Lió, Bordeus, ara aquí a Barcelona, Andorra, Tòquio, Rheingau Musikfest…).
Entre els moments destacats d’enguany hi ha una “carta blanca” a la Philharmonie de París; Guitarmania, un esdeveniment dedicat a la guitarra i als seus ambaixadors. També és el convidat principal de l’episodi Barrios. Chopin de la guitarra, documental de la sèrie Now Hear This, emès pel canal nord-americà PBS, i és “artista al focus” del Festival de Rheingau, al costat de Renaud Capuçon i Dee Dee Bridgewater.
Aquesta temporada 2025-26 la seva agenda també inclou el debut a Corea i el retorn al Japó en el debut amb la Filharmònica d’Osaka i l’Orquestra Simfònica de Tòquio. És convidat de l’Orchestre National de France en la seva gira nacional d’Any Nou i s’unirà a Robert Gonzalez-Monjas en una gira pel Regne Unit amb la Sinfónica de Galícia, així com també amb Ben Glassberg i l’Orchestre d’Opéra de Normadia Rouen.
Garcia és artista de Warner Classics/Erato des del 2016. Després de Llegendes (2016), Bach inspirations (2018), Aranjuez (2020, Choc de Classica, Diapason d’Or, Gramophone Editor’s Choice) i À sa guitarre, en duo amb Philippe Jaroussky (2021), va publicar El bohemi, homenatge a Agustín Barrios (2023).
El 2015 va guanyar el primer premi del prestigiós concurs Guitar Foundation of America (EUA), va ser BBC New Generation Artist (2017-2019), Revelation Instrumentale dels Victoires de la Musique Classique 2019 i guardonat al Festival Mecklenburg Vorpommern. Solista WEMAG el 2023, Thibaut Garcia es va formar al Conservatori de Tolosa de Llenguadoc abans d’entrar al Conservatori de París.
També et pot interessar...
Palau Grans Veus
Dilluns, 11.11.24 – 20 h
Sala de ConcertsViena-París
Philippe Jaroussky, contratenor
Jérôme Ducros, pianoF. J. Haydn: Das leben ist ein Traum, Hob. XXVI:21
W. A. Mozart: Abendempfindung, KV 523; An Chloé, KV 524
L. van Beethoven: Adelaide, op. 46
F. Schubert: Klavierstück núm. 2, D. 946 (piano sol); Im Frühling, D. 882; Die Gotter Griechenlands, D. 677; An Silvia, D. 891; Litanei, D. 343; Herbst, D. 945; Nachtstück, D. 672
G. Fauré: Cinc mélodies “de Venise”, op. 58
C. Chaminade: Étude de concert núm. 2, op. 35, “Automne” (piano sol)
R. Hahn: A Chloris; Offrande; Fêtes galantes; D’une prison
C. Debussy: Fêtes galantes IIPreus: de 30 a 58 €
Col·laboradors
Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Professor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –





























































