• Programa de mà

    Les Musiciens du Prince-Monaco, Bartoli & Capuano
    Orfeo ed Euridice de Gluck

    Palau Òpera

    Dimarts, 25 de novembre de 2025 – 0 h

    Sala de Concerts

  • Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Cecilia Bartolimezzosoprano – Orfeo
    Mélissa Petitsoprano – Euridice i Amor
    Il Canto di Orfeo (Jacopo Facchini, director)
    Les Musiciens du Prince-Monaco
    Gianluca Capuano
    director


    Christoph Willibald Gluck (1714-1787)
    Orfeo ed Euridice (versió de Parma del 1769)
    Llibret de Raniero de’ Calzabigi (1714-1795)
    versió de concert semiescenificada

    Obertura 

    Escena  primera

    Cor: “Ah! Se intorno” 
    Recitatiu d’Orfeo: “Basta, basta o compagni”
    Ball 
    Cor: “Ah! Se intorno” 
    Ària d’Orfeo: “Chiamo il mio ben”
    Recitatiu d’Orfeo: “Numi, barbari numi”

    Escena segona

    Recitatiu d’Amore i Orfeo: “T’assiste Amore”
    Ària d’Amore: “Gli sguardi trattieni”
    Recitatiu d’Orfeo: “Che disse?”

    Escena tercera

    Ball
    Cor: “Chi mai dell’Erebo” 
    Ball
    Cor: “Chi mai dell’Erebo” 
    Cor i Orfeo: “Deh placatevi con me” 
    Cor: “Misero giovane” 
    Arioso d’Orfeo: “Mille pene”
    Cor: “Ah, quale incognito” 
    Arioso d’Orfeo: “Menti tiranne”
    Cor: “Ah, quale incognito” 
    Dansa de les fúries

    Escena quarta

    Dansa dels esperits benaurats 
    Arioso d’Orfeo: “Che puro ciel”
    Cor: “Vieni a’ regni” 
    Dansa dels herois i les heroïnes
    Recitatiu d’Orfeo: “Anime avventurose”
    Cor: “Torna, o bella” 

    Escena cinquena

    Recitatiu d’Orfeo i Euridice: “Vieni, segui i miei passi”
    Duet d’Orfeo i Euridice “Vieni, appaga il tuo consorte”
    Recitatiu d’Euridice: “Qual vita è questa mai”
    Ària d’Euridice: “Che fiero momento”
    Recitatiu d’Orfeo i Euridice “Ecco un nuovo tormento!”
    Ària d’Orfeo: “Che farò senza Euridice?”
    Recitatiu d’Orfeo: “Ma, finisca e per sempre”
    Ball i cor: “Ah, se intorno”

    Producció de l’Òpera de Monte-Carlo

    Aquest concert té una durada de 95 minuts sense pausa.
    La durada del concert és aproximada.

    #òpera #antiga #gransfigures

  • anunci programa digital fes-te benefactor v4 DESKTOP
  • Poema

    Mesures

    que els pantans són quasi buits
    que no plou amb constància suficient
    que no hi ha prou aigua de reserva
    i que les previsions tampoc no apunten canvis
    —diuen avui com deien ahir a la ràdio

    i jo que quan ho escolto penso en tu
    en tots aquests diluvis que provoques


    Mireia Calafell
    Si una emergència (Proa Edicions, 2024)

  • Anunci programa de mà digital - Palau Digital - Desktop 1300x1854
  • Comentari

    Gluck, Calzabigi i el seu banc de proves

    Tan famosa i revolucionària com la primigènia òpera L’Orfeo (1607) de Claudio Monteverdi (1567-1643) és una altra obra pensada per al teatre musical inspirada també en el mite òrfic, Orfeo ed Euridice (1762) de Christoph Willibald Gluck (1714-1795), amb libretto de Raniero de’ Calzabigi (1714-1795), poeta italià que a Viena també proporcionaria al compositor els llibrets d’Alceste (1767) i Paride ed Elena (1770). Plegats, compositor i llibretista, encapçalarien una reforma que afectaria el gènere operístic que des de feia més d’un segle conqueria el públic per tot el continent.

    A cavall entre el Barroc més voluptuós i un tímid primer Classicisme, Orfeo ed Euridice és una obra que camina entre dues aigües. Es va estrenar a la cort vienesa el 1762, amb llibret en italià, tal com s’estilava als teatres imperials, amb el rol titular a càrrec del famós castrat Gaetano Guadagni (1728-1792). Anys més tard, el 1769, Gluck la remodelaria per a la seva estrena a Parma, on es va presentar dirigida pel propi compositor tot adaptant el paper protagonista per a les facultats del castrat soprano Giuseppe Millico “Il Moscovita” (1737-1802). A causa de la possibilitat que va tenir el compositor de presentar la seva nova òpera davant l’exigent públic parisenc, va fer importants canvis a la partitura i va posar en música un llibret en francès completament nou: naixia així Orphée et Eurydice. Aquesta nova versió, estrenada el 1774, s’ha fet molt popular, encara que actualment se sol optar per l’original vienesa barrejada amb diversos números de la francesa. El principal antecedent d’aquesta particular hibridació el signaria Hector Berlioz (1803-1869), fins i tot traduint a l’italià el llibret parisenc.

    Aquests detalls revelen una característica usual en el repertori de l’època: més enllà de perfeccionar el producte final, les noves òperes eren contínuament versionades i adaptades, impuls capitanejat pel mateix compositor, que modificava la seva partitura d’acord amb la plantilla orquestral, coral i de solistes que tenia a disposició a les diferents corts o teatres on podia col·locar-les. Per la seva banda, els divos que incorporaven una obra imposaven àries escrites per altres autors especialment per al seu lluïment personal o, com quan es va estrenar Orfeo ed Euridice a Londres el 1770, s’hi afegia música nova del compositor local de moda, en aquest cas de Johann Christian Bach. Aquests i altres canvis, sumats a la pervivència de les seves dues versions primigènies –la vienesa i la parisenca–, ha propiciat que la història de la seva escenificació s’hagi prestat a manipulacions de tota mena.

    Un d’aquests aspectes és, precisament, el que afecta l’intèrpret del paper d’Orfeo, creat originalment per a Guadagni. En aquesta ocasió l’interpretarà una mezzosoprano, opció que actualment s’ha imposat a la de contratenor o, com en el cas de la versió francesa, a la de tenor haute-contre, ja en desús.

    Com a l’estrena vienesa, a la versió de Parma del 1769 –la que avui podrem escoltar– no es renuncia al luxe, tant vocal com instrumental, que proposa l’ornament. Tot i així, s’ha de tenir en compte que Gluck va intentar amb la seva reforma renunciar a la floritura excessiva –que defensaven els intèrprets perquè posava en valor les seves qualitats– mitjançant àries que eviten el da capo i més aviat monòtones, que no modulen i que tendeixen a repetir una mateixa estrofa (en aquest cas, una adequada dosi d’ornament no va gens malament).

    Però les idees del Gluck reformista no es limitaven a aquest aspecte: la seva voluntat era renovar el gènere de l’opera seria; amb les successives transformacions, Orfeo ed Euridice es converteix en un banc de proves. A la partitura de la posterior Alceste, estrenada cinc anys després, un prefaci s’erigeix com a manifest d’aquest impuls d’innovació. S’advertia que “tots aquests abusos que durant massa temps han distorsionat l’òpera italiana i han ridiculitzat i avorrit el que una vegada va ser el més esplèndid dels espectacles” havien de replantejar-se per “tornar a la música la seva veritable tasca, la de servir a la poesia a través de la seva expressió i seguir la trama sense interrompre l’acció ni sufocar-la sota una inútil i supèrflua ornamentació”. Es titlla els intèrprets que imposaven els seus canvis per a profit propi com  “excessivament arrogants” i de responsables de menysprear el drama, a la qual cosa s’afegien llibrets que complicaven la trama i aspectes propis de l’espectacle, com coreografies acrobàtiques i escenografies efectistes. La idea era centrar-se en el drama com a fi últim de l’obra sense atemptar contra la raó: cal subratllar que el moviment s’insereix en plena Il·lustració, amb França com a epicentre.

    A la partitura tot això es tradueix en la prevalença de l’arioso per sobre del recitativo accompagnato, forma que s’obre a incloure passatges musicals breus apel·lant a les emocions. Per la seva banda, la tragédie lyrique francesa aporta la preeminència del rol del llibretista (del poeta), mentre que el compositor ha de ser fidel al text. A més de fer servir la dansa com a forma d’expressió, contribueix amb la utilització dels cors brindant agilitat a una simple successió d’àries i recitatius. Gluck, actiu també a París, beu de la tradició francesa i evita catalogar les seves obres reformistes com a “dramma per musica” optant per “tragèdia messa in musica” –traducció literal de la fórmula de la tragédie lyrique– o, com en el cas d’Orfeo ed Euridice, per “azione teatrale”.

    Les obres de l’últim període de Gluck estan escrites directament sobre llibrets en francès i als textos, tot i que continuïn ambientant-se entre deïtats, reis i éssers mitològics, prevalen conceptes propis de la Il·lustració, com ara lògica, veritat o naturalesa, tenint sempre amb objectiu últim la simplificació de l’acció dramàtica.

    Pablo Meléndez Haddad, periodista, historiador i crític musical

  • 20251114 Nadal al Palau DESKTOP
  • Biografies

    Cecilia Bartoli, mezzosoprano

    Cecilia Bartoli, mezzosoprano

    ©Uli Weber

    És una de les artistes clàssiques més importants del món, amb una carrera escènica destacada que ja suma més de trenta-cinc anys. El seu treball s’inspira en la passió per redescobrir obres menys conegudes i el ferm interès en la interpretació històricament informada. Els seus projectes a gran escala, que apleguen diverses disciplines artístiques, li han reportat el reconeixement internacional i l’han duta a ocupar prestigiosos càrrecs de direcció. A més de ser tot un model per a les generacions futures, es pot dir amb tota la seguretat que Cecilia Bartoli ha fet i fa història al món de la música.

    La mezzosoprano sempre aporta a les interpretacions i projectes els aspectes essencials de la seva personalitat: musicalitat, imaginació intel·lectual i un gran sentit teatral, a més de carisma, sensibilitat i calidesa.

    Nascuda a Roma i iniciada en la música per la seva mare, la professora de cant Silvana Bazzoni, va ser descoberta des de bon principi per Daniel Barenboim, Herbert von Karajan i Nikolaus Harnoncourt. Cadascun va contribuir a la seva manera a forjar-ne la carrera internacional, que es va anar desenvolupant amb rapidesa. Així, ben aviat va començar a actuar amb altres directors d’orquestra i prestigioses orquestres als grans teatres d’òpera i sales de concerts de l’Amèrica del Nord, Europa, l’Extrem Orient i Austràlia, a més de molts festivals de gran prestigi.

    Les seves recerques innovadores sobre música poc explorada han esdevingut un segell distintiu de la seva carrera, la qual cosa l’ha portada a oferir grans gires de concerts, discos molt exitosos, produccions escèniques espectaculars, així com projectes de cinema i esdeveniments multimèdia molt originals. Des del 2012 Cecilia Bartoli és la directora artística del Festival de Pasqua de Salzburg. A primers del 2023 també va assumir el càrrec de directora de l’Opéra de Montecarlo, fet que la converteix en la primera dona a ocupar-lo en la història de la companyia.

    El 2016 va fundar a Montecarlo la seva orquestra Les Musiciens du Prince-Monaco, amb el patrocini del príncep Albert II i la princesa Carolina de Hannover. Actua habitualment amb aquesta orquestra d’instruments històrics, tant a la seva seu a Montecarlo com en gires de gran abast per tot Europa.

    El repertori de Cecilia Bartoli gira entorn de Rossini, Mozart, Händel i altres compositors d’aquesta època. La seva àmplia recerca sobre els trets vocals i els papers de cantants llegendaris, com Farinelli, Maria Malibran i Giuditta Pasta també l’ha animat a endinsar-se en àmbits que fins ara es consideraven atípics per a mezzosopranos.

    Entre les fites que ressegueixen la seva carrera destaca la primera producció de La Cenerentola de Rossini a la Metropolitan Opera de Nova York el 1997, el seu llegendari Vivaldi album, del qual s’han venut milions d’exemplars des del llançament el 1999, la marató de concerts a París amb motiu del 200è aniversari de Maria Malibran el 2008, la revolucionària i innovadora interpretació de Norma de Bellini el 2013, que va menar a una reconstrucció acadèmica de la partitura original i, el 2022, una setmana dedicada a Rossini a la Wiener Staatsoper que va ser acollida amb gran entusiasme.

    La Cecilia Bartoli Music Foundation va ser creada com a manifestació de la tasca filantròpica de l’artista. Té com a objectiu establir col·laboracions amb joves músics amb talent i acostar la música clàssica a un públic més ampli. Entre altres projectes, la Fundació ha creat un nou segell discogràfic en col·laboració amb Decca, “mentored by Bartoli”. Gràcies a aquesta iniciativa, meravellosos artistes com ara Javier Camarena i Varduhi Abrahamyan han pogut enregistrar els seus primers àlbums d’estudi.

    Doctora honoris causa, guanyadora de cincs premis Grammy, més d’una dotzena de premis ECHO Klassik i BRIT, Polar Music Prize, Premi Léonie Sonning, Premi de Música Herbert von Karajan i molts altres guardons, Cecilia Bartoli destaca per la seva gran rellevància en el món de la cultura i la música. En aquest sentit, Europa Nostra, la veu europea de la societat civil compromesa amb el patrimoni cultural, va nomenar-la presidenta, càrrec que va assumir durant un període inicial de cinc anys el 2022.

  • Mélissa Petit, soprano

    Mélissa Petit, soprano

    ©Christophe Serrano

    Va néixer a Sant Rafèu (Provença). Va estudiar cant a la seva ciutat i a Niça abans d’incorporar-se a l’International Opera Studio de la Staatsoper d’Hamburg. Després de tres anys i dos més com a cantant independent, el 2015 va entrar a l’Opernhaus de Zúric i va reprendre la seva carrera com a freelance el 2017.

    La seva agenda de la temporada 2025-26 inclou el retorn a l’Opéra de Montecarlo com a Euridice al costat de Cecilia Bartoli, com també al Festival de Salzburg, el debut al Festival d’Ais de Provença, diverses col·laboracions amb orquestres i grups de prestigi, com Les Talens Lyriques, Il Pomo d’Oro, Le Concert de la Loge i Les Arts Florissants, entre d’altres, així com diversos projectes discogràfics amb Les Talens Lyriques i el Palazzetto Bru Zane.

    Entre els seus èxits més recents destaquen l’actuació a l’Opéra de Montecarlo com a Servilia de La clemenza di Tito, Freia i Woglinde de L’or del Rin, el seu aclamat debut en el rol principal de La guineueta astuta de Janáček, i com a Juliette de Roméo et Juliette al Theater and er Wien; també un altre debut, a la Staatsoper de Berlín i a l’Staatstheater de Stuttgart com a Ilia d’Idomeneo; la gira amb Cecilia Bartoli per les sales de concerts més prestigioses d’Europa en el rol de Servilia de La clemenza di Tito de Mozart i Euridice d’Orfeo ed Euridice; el debut com a Sophie d’El cavaller de la rosa de Strauss al Grand Théâtre de Ginebra, i el retorn al Festival de Bregenz en el paper d’Amenaide de Tancredi, a més de múltiples col·laboracions amb orquestres i les formacions Les Arts Florissants, Il Pomo d’Oro, Les Accents, Le Concert de la Loge, Ensemble Pygmalion i l’Orquestra Filharmònica d’Hongria.

  • Il Canto di Orfeo

    Il Canto di Orfeo

    ©Marco Borrelli

    Jacopo Facchini, director

    El grup vocal i instrumental Il Canto di Orfeo va ser fundat l’any 2005 per Gianluca Capuano. El seu repertori té com a eix central la música de Giacomo Carissimi, com també la dels seus alumnes i compositors coetanis a Roma. La formació també es dedica a interpretar diferents obres rellevants compostes a Itàlia i en altres indrets europeus entre els anys 1600 i 1750, a més de composicions del Renaixement tardà i dels nostres dies.

    Entre els seus enregistraments destaquen un àlbum d’àries de Galuppi amb la mezzosoprano Catherine King (2006) que va ser Editor’s Choice de la revista «Gramophone», un CD dedicat a madrigals compostos a Màntua i Ferrara durant el segle XVI, produït per la revista italiana «Classic Voice» (2012) i un CD de música de compositors del nord d’Alemanya del segle XVII, enregistrat en col·laboració amb l’organista Kei Koito (2017).

    Molt valorat per les seves interpretacions de música vocal barroca italiana, Il Canto di Orfeo participa als festivals principals de música antiga a Itàlia, entre els quals Musica e Poesia a San Maurizio (Milà), i d’altres a França, Àustria, Suïssa i Alemanya. El grup vocal ha participat en diverses obres contemporànies a La Scala de Milà: Teneke de Fabio Vacchi (2007), A dog’s heart d’Alexander Raskatov (2013), representada igualment a Lió el 2014, i Die Soldaten de Bernd Alois Zimmermann (2015). El 2018 les veus masculines del cor van actuar en un concert d’obres de Kurtág al Festival Milano Musica.

    L’any 2017 Il Canto di Orfeo va participar en una lloada producció de L’incoronazione di Popea dirigida per Moshe Leiser i Patrice Caurier a Nantes. Recentment, altres esdeveniments inclouen el seu debut al Festival de Pasqua de Salzburg (2019) amb l’oratori de Caldara La mort d’Abel. També una gira europea amb La clemenza di Tito la tardor del 2022, dirigida per Gianluca Capuano i amb Cecilia Bartoli en el paper de Sesto. El 2023 el cor va tornar al Festival de Salzburg amb Orfeo ed Euridice de Gluck i L’Orfeo de Monteverdi, i el 2024 va interpretar La clemenza di Tito i la Gran Missa en Do menor de Mozart.

    Durant dotze anys Il Canto di Orfeo ha organitzat el cicle de concerts Vespri Musicali a San Maurizio, a Milà.

  • Jacopo Facchini,, director del cor

    Jacopo Facchini, director de Il Canto di Orfeo

    ©Marco Borrelli

    Va estudiar piano, direcció coral, composició i cant líric. Es va especialitzar en cant barroc amb Sara Mingardo, Gloria Banditelli, Monica Bacelli, Romina Basso, Michael Chance, René Jacobs i Gérard Lesne, i en repertori contemporani amb Alda Caiello.

    Els anys 2017 i 2018 va dirigir els cors de l’Opéra National de Montpeller i l’Opéra National de Lorena.

    Des del 2019 és director del grup vocal laBarroca de Milà i col·labora amb el Coro Sinfonico de Milà. El 2022 va ser director musical d’una producció concebuda per ell mateix a l’Opéra de Montpeller, i des d’aquell mateix any ocupa el càrrec de director del cor d’Il Canto di Orfeo a Orfeo ed Euridice de Gluck, L’Orfeo de Monteverdi, L’anima del filosofo de Haydn, La clemenza di Tito i la Gran Missa en Do menor de Mozart, amb Les Musiciens du Prince-Monaco, sota la direcció de Gianluca Capuano, al Festival de Salzburg.

    El 2025 ha preparat Il Canto di Orfeo per al Printemps des Arts de Montecarlo, amb Vespro de Monteverdi i una obra nova de Bruno Mantovani, i ha col·laborat amb el cor de l’Opéra de Lausana amb Don Pasquale.

    Com a cantant actua amb Il Canto di Orfeo, Theatro dei Cervelli, Concerto Romano, Cantar Lontano, Cappella Musicale di San Petronio i L’Armonia degli Affetti.

    També ha treballat amb l’Orchestra i Pomeriggi Musicali, sota la direcció de Carlo Boccadoro; Orchestra Sinfonica de Milà, dirigida per Sylvain Cambreling, com també amb Divertimento Ensemble, Mdi Ensemble, Tempo Reale, Cesare Picco, Roberto Cacciapaglia i Royal Philharmonic Orchestra.

  • Les Musiciens du Prince-Monaco

    Les Musiciens du Prince-Monaco

    ©Marco Borrelli

    L’orquestra va ser fundada la primavera del 2016 a l’Opéra de Montecarlo per iniciativa de Cecilia Bartoli i en col·laboració amb Jean-Louis Grinda, aleshores director de l’Opéra. El projecte de seguida va tenir el suport del príncep Albert II i la princesa de Hannnover.

    Cecilia Bartoli, intèrpret i directora artística, va reunir els millors músics del món especialitzats en instruments d’època per crear una orquestra inspirada en les tradicions musicals dels segles XVII i XVIII, pròpies de les corts principesques europees. La seva visió artística gira entorn dels grans mestres del Barroc, com Händel i Vivaldi, per bé que també explora els repertoris clàssic i romàntic. L’orquestra interpreta també obres dels segles XIX i XX, incloent-hi Wagner, sempre amb l’excel·lència que la caracteritza.

    Les Musiciens du Prince-Monaco i Cecilia Bartoli han actuat als principals escenaris d’Europa, interpretacions que han estat lloades pel públic i la premsa internacional. Actuen habitualment a Salzburg (Festival de Pasqua i Festival d’Estiu). Gianluca Capuano va ser-ne nomenat director titular el març del 2019. Les Musiciens du Prince-Monaco tenen la seva seu a l’Opéra de Montecarlo.

    El 2026 celebrarà la seva primera dècada d’existència, amb l’orgull d’assolir l’excel·lència artística i el reconeixement internacional. Com a celebracions, properament s’anunciaran diversos projectes excepcionals

    Producció de l’Òpera de Monte-Carlo

    • Logo Les Musiciens du prince negre
  • Gianluca Capuano, director

    Gianluca Capuano, director

    ©OMC

    Guanyador del 42è Premi Abbiati al millor director, és director titular de Les Musiciens du Prince des del 2019. Nascut a Milà, es graduà en orgue, composició i direcció d’orquestra. Paral·lelament als estudis de música, es graduà amb distinció acadèmica en filosofia teòrica, a la Università Statale de Milà.

    El 2006 va fundar el grup vocal i instrumental Il Canto di Orfeo, amb el qual interpreta obres mestres de la música barroca europea en estreta col·laboració amb especialistes destacats en instruments històrics.

    Entre els seus compromisos més recents figuren L’italiana in Algeri a Zúric; Orfeo ed Euridice a València; Norma i La Cenerentola a Múnic; Giulio Cesare a Versalles; La Cenerentola i Giulio Cesare a Viena; La Cenerentola a Florencia; La clemenza de Tito i la Gran Missa en Do menor de Mozart, com també Vespro della Beata Vergine de Monteverdi al Festival de Salzburg; Orfeo ed Euridice al Festival Monteverdi de Cremona; Giulio Cesare, L’elisir d’amore, La clemenza de Tito i L’or del Rin, a més de Vespro della Beata Vergine de Monteverdi, Un rèquiem alemany de Brahms i l’Oratori de Nadal de Bach a Montecarlo i, finalment, Orfeo ed Euridice en gira con Les Musiciens du Prince.

    Entre els seus compromisos de la temporada 2025-26 hi ha Il barbiere di Siviglia a Viena; Lucerna i Martigny (versió de concert), amb Les Musiciens de Prince; La Cenerentola a Milà; L’elisir d’amore a Viena, i Orfeo ed Euridice en gira amb Les Musiciens du Prince.

  • Anunci En veu femenina 24-25 Desktop 1300x1854
  • Formacions

    Il Canto di Orfeo:

    Director del cor: Jacopo Facchini

    Sopranos:
    Maria Dalia Albertini, Laura Andreini, Caterina Iora, Arianna Miceli, Naoka Ohbayashi

    Contralts:
    Giulia Beatini, Paola Cialdella, Jacopo Facchini, Annalisa Mazzoni, Elisabetta Vuocolo

    Tenors:
    Alessandro Baudino, Paolo Borgonovo, Maurizio Dalena, Stefano Gambarino, Peter Gus

    Baixos:
    Cesare Costamagna, Lorenzo Martinuzzi, Luca Scaccabarozzi, Pier Marco Vinas, Yiannis Vassilakis

    Les Musiciens du Prince:

    Violins I:
    Thibault Noally (concertino), Ágnes Kertész, Andrea Vassalle, Roberto Rutkauskas, Anaïs Soucaille, Reyes Gallardo, Anna Urpina Rius, Muriel Quistad

    Violins II:
    Nicolas Mazzoleni (solista), Francesco Colletti, Gian Andrea Guerra, Laura Cavazzuti, Diego Moreno Castelli, Svetlana Fomina

    Violes:
    Diego Mecca (solista), Patricia Gagnon Huang, Emanuele Marcante, Massimo Percivaldi

    Violoncels:
    Antonio Carlo Papetti (solista), Nicola Brovelli, Candela Gomez Bonet, Guillaume Francois

    Contrabaixos:
    Roberto Fernández de Larrinoa (solista), Clotilde Guyon

    Oboès:
    Pier Luigi Fabretti (solista), Guido Campana

    Flautes:
    Jean-Marc Goujon (solista), Rebekka Brunner

    Fagot:
    Benny Aghassi (solista)

    Trompes:
    Emmanuel Frankenberg (solista), Claude Padoan

    Trombons:
    Simen van Mechelen (solista), Cas Gevers, Gunter Carlier

    Fortepiano: Davide Pozzi

    Arpa: Marta Graziolino

    Percussió: Saverio Rufo

    Tour manager: Nicolas Payan
    Assistent tour manager: Gleb Lyamenkov
    Directora general MDP: Margherita Rizzi Brignoli

  • També et pot interessar...

    Palau Òpera
    Diumenge, 15.02.26 – 17.30 h
    Sala de Concerts

    Giulio Cesare de Händel

    Sabine Devieilhe, soprano
    Rebecca Leggett
    , mezzosoprano
    Beth Taylor
    , contralt
    Jakub Józef Orliński
    , contratenor
    Yuri Minenko
    , contratenor
    Rémy Brès-Feuillet
    , contratenor
    Marco Saccardin
    , baríton
    Alex Rosen
    , baix
    Il Pomo d’Oro
    Francesco Corti
    , director

    G. F. Händel: Giulio Cesare (versió de concert)
    Llibret de Nicola Francesco Haym

    Preus: de 45 a 98 €

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mecenes col·laboradors

    Mitjans Col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex