- Kebyart Ensemble—Joves talents internacionals
ECHO Rising Stars
Diumenge, 24 d'abril de 2022 – 12 h
Petit Palau
Concert presentat pel Palau de la Música Catalana i l’Auditori.
En co-producció amb:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Kebyart Ensemble
Pere Méndez, saxo soprano
Víctor Serra, saxo alt
Robert Seara, saxo tenor
Daniel Miguel, saxo barítonIgor Stravinsky (1882-1971)
Suite Pulcinella
(arranjament de Kebyart Ensemble)Sinfonia (Ouverture)
Serenata
Tarantella
Toccata
Minuetto & FinaleJörg Widmann (1973)
7 Capricci
Estrena – Obra coencàrrec del Palau de la Música Catalana, Auditori de Barcelona i ECHO Rising StarsAscensió
Walzer
Noises
Corale 1
Keys
Corale 2
ZirkusparadeFanny Mendelssohn-Hensel (1805-1847) – Felix Mendelssohn (1809-1847)
Lieder ohne Worte – Cançons sense paraules (selecció)
(arranjament de Kebyart Ensemble)Joan Pérez-Villegas (1994) – Federico García-Lorca (1898-1936)
Sólo el misterio, a partir de Canciones antiguas españolas
(encàrrec de Kebyart Ensemble)Durada aproximada del concert: 60 minuts, sense pausa.
Catalunya Música enregistra aquest concert. Per tornar-lo a escoltar, consulteu la programació a www.catmusica.cat
#jovestalents #novacreació
Comentari
En una entrevista el 2021, el Kebyart Ensemble definia la seva vocació com “la de convertir el quartet de saxos en la cambra del segle XXI”. I cert és que, a poc a poc, els saxofonistes tenen més ganes i menys complexos a l’hora de tocar junts de forma estable. Amb els seus talent i persistència, el Kebyart es converteix en el millor relleu per a una generació de saxos destinats a ser solistes i en el mirall per als més joves, que veuen reflectit el seu futur conjunt amb optimisme.
El concert d’aquest vespre s’articula a partir de dos elements: la memòria des de la revisitació del passat i la forma atomitzada de les peces, que formen en si mateix un relat que, en conjunt, dibuixa un discurs atractiu, coherent, fresc i variat: ballet, cançó, capricis i lieder dels segles XIX al XXI, començant amb la Suite Pulcinella de Stravinsky, una de les seves declaracions d’amor a la dansa. Un retorn a Pergolesi i la commedia dell’arte des d’una mirada dolça i bella, intel·ligent i agosarada dins el seu conservadorisme i subtil en les innovacions sonores.
El quartet Kebyart va ser tot un descobriment per a Jörg Widmann, pel seu talent i pel gènere en què està inscrit. Segons el compositor, “l’homogeneïtat i el virtuosisme del seu so” li van fer escriure, el 2021, Set Capricis musicals, peces breus i de caràcter contrastant per explorar les possibilitats del quartet de saxos, amb un tast dels clàssics valsos i corals fins al treball en els quarts de to cromàtics i l’exploració del soroll, que deambulen fins a la comèdia exuberant.
Les dones han entrat en els programes de forma habitual, com és el cas del concert d’avui, amb el tàndem Felix i Fanny Mendelssohn. Les seves Cançons sense paraules s’entrellaçaran per formar un teixit musical tan homogeni que serà difícil de desteixir i reconèixer el geni de cadascun dels germans, personatges clau en el Romanticisme germànic i hereus de la tradició jueva més culta.
El concert acabarà amb Sólo el misterio, una obra del mallorquí Javier Pérez-Villegas plena de fantasia que s’inspira en tres cançons populars espanyoles –Las morillas de Jaén, Los mozos de Monleón i Zorongo– que musicà Federico García Lorca. El compositor reivindica la senzillesa de les melodies per compondre una música que manté l’esperit de Lorca, i l’evoca en forma d’eco.
Aina Vega, doctora en Filosofia de la Música i periodista cultural
Biografia
Biografia
Kebyart, quartet de saxòfons
Pere Méndez Marsal, saxo soprano
Víctor Serra Noguera, saxo alt
Robert Seara Mora, saxo tenor
Daniel Miguel Guerrero, saxo barítonEls quatre talentosos músics del quartet de saxòfons Kebyart no només comparteixen la passió per la música de cambra, sinó també el desig d’aportar una alenada d’aire fresc a la música clàssica. Són quatre esperits musicals lliures que es van trobar a Barcelona amb l’objectiu d’escriure pàgines sonores completament noves i que cadascuna de les actuacions sigui una experiència singular. El seu nom ho diu tot: la paraula balinesa kebyar significa una cosa així com “esclatar de sobte” o “obrir-se de cop”, una metàfora meravellosa de la manera de fer música tan enèrgica i virtuosa dels quatre catalans.
El caràcter distintiu de Kebyart resideix en l’enfocament creatiu i obert del repertori, que té diverses facetes: la literatura original, els arranjaments propis d’una àmplia varietat d’estils i l’encàrrec de noves obres per a la formació, com ara 7 Capricci de Jörg Widmann el 2021 o l’estrena mundial del quartet Harmonia de David Philip Hefti el febrer del 2023. També enriqueixen el so del quartet de saxòfons a través de les seves col·laboracions amb destacats artistes, com Nicolas Altstaedt, Xavier Sabata o Dénes Várjon, o com a solistes amb orquestres, com l’Orquesta de la Radio Televisión Española (ORTVE), GIO Symphonia o la Banda Municipal de Barcelona.
Els joves músics de Kebyart són actualment una de les agrupacions més reconegudes del panorama, i no només al país, ja que ara també es fan sentir arreu d’Europa. Com a part de l’ECHO Rising Stars (European Concert Hall Organisation), la temporada 2021-22 va actuar per primera vegada al Concertgebouw d’Amsterdam, Elbphilharmonie d’Hamburg, Musikverein de Viena, Philharmonie de París o Festspielhaus de Baden-Baden, entre moltes altres sales europees. La temporada 2022-23 seva agenda inclou debuts importants al Wigmore Hall de Londres, Tonhalle de Zuric, Stadtcasino de Basilea, Mozarteum de Salzburg i Heidelberger Frühling, així com el retorn al Palau de la Música Catalana.
Des dels seus inicis el 2014, els membres de Kebyart han buscat l’excel·lència a través d’un interès incessant per les arrels musicals, amb l’ESMUC (Barcelona) i la Musik-Akademie (Basilea) com a epicentres acadèmics. El compromís amb el missatge musical els ha portat a rebre formació continuada d’alguns dels músics i conjunts de cambra més famosos, com el Quartet Casals, Rainer Schmidt (Hagen Quartett), Hatto Beyerle (Alban Berg Quartett), Cuarteto Quiroga, el fagotista Sergio Azzolini, els pianistes Claudio Martínez-Mehner, Anton Kernjak i Kennedy Moretti, i el saxofonista Nacho Gascón.
Per les seves interpretacions han rebut diversos premis importants de música de cambra. Entre els quals l’Orpheus Swiss Chamber Music Competition (Suïssa), Concurs Internacional Franz Cibulka (Àustria) i dos dels premis més importants del país: El Primer Palau, organitzat pel Palau de la Música Catalana, i el prestigiós Premi BBVA de Música de Cambra. A més, des del 2018 formen part de l’Acadèmia Europea de Música de Cambra (ECMA).
L’abril del 2022, el quartet de saxòfons va llançar el seu segon àlbum d’estudi, Lectures différentes (Outhere Linn Records), que inclou el primer enregistrament del Quartet homònim de Péter Eötvös, així com arranjaments propis de Pulcinella de Stravinsky i d’un Quartet de Haydn.
Kebyart és garantia d’interpretació moderna en el millor sentit i d’experiències acústiques sorprenents. Als seus membres els agrada trencar la barrera entre el públic i els intèrprets i oferir comentaris entre les obres per a una millor comprensió de la música.
Com a ambaixadors de les marques, Kebyart toca amb saxòfons Selmer Paris i accessoris Vandoren.
També et pot interessar...
Palau Fronteres
Dimarts, 14.06.22 – 22 h
Sala de ConcertsBach & forward
Juan de la Rubia i Marco Mezquida, teclats
Alba G. Corral, artista visualImprovisacions sobre l’obra de Johann Sebastian Bach
Preus: de 20 a 30 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
- Kebyart Ensemble—Joves talents internacionals
ECHO Rising Stars
Diumenge, 24 d'abril de 2022 – 12 h
Petit Palau
Concert presentat pel Palau de la Música Catalana i l’Auditori.
En co-producció amb:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Kebyart Ensemble
Pere Méndez, saxo soprano
Víctor Serra, saxo alt
Robert Seara, saxo tenor
Daniel Miguel, saxo barítonIgor Stravinsky (1882-1971)
Suite Pulcinella
(arranjament de Kebyart Ensemble)Sinfonia (Ouverture)
Serenata
Tarantella
Toccata
Minuetto & FinaleJörg Widmann (1973)
7 Capricci
Estrena – Obra coencàrrec del Palau de la Música Catalana, Auditori de Barcelona i ECHO Rising StarsAscensió
Walzer
Noises
Corale 1
Keys
Corale 2
ZirkusparadeFanny Mendelssohn-Hensel (1805-1847) – Felix Mendelssohn (1809-1847)
Lieder ohne Worte – Cançons sense paraules (selecció)
(arranjament de Kebyart Ensemble)Joan Pérez-Villegas (1994) – Federico García-Lorca (1898-1936)
Sólo el misterio, a partir de Canciones antiguas españolas
(encàrrec de Kebyart Ensemble)Durada aproximada del concert: 60 minuts, sense pausa.
Catalunya Música enregistra aquest concert. Per tornar-lo a escoltar, consulteu la programació a www.catmusica.cat
#jovestalents #novacreació
Comentari
En una entrevista el 2021, el Kebyart Ensemble definia la seva vocació com “la de convertir el quartet de saxos en la cambra del segle XXI”. I cert és que, a poc a poc, els saxofonistes tenen més ganes i menys complexos a l’hora de tocar junts de forma estable. Amb els seus talent i persistència, el Kebyart es converteix en el millor relleu per a una generació de saxos destinats a ser solistes i en el mirall per als més joves, que veuen reflectit el seu futur conjunt amb optimisme.
El concert d’aquest vespre s’articula a partir de dos elements: la memòria des de la revisitació del passat i la forma atomitzada de les peces, que formen en si mateix un relat que, en conjunt, dibuixa un discurs atractiu, coherent, fresc i variat: ballet, cançó, capricis i lieder dels segles XIX al XXI, començant amb la Suite Pulcinella de Stravinsky, una de les seves declaracions d’amor a la dansa. Un retorn a Pergolesi i la commedia dell’arte des d’una mirada dolça i bella, intel·ligent i agosarada dins el seu conservadorisme i subtil en les innovacions sonores.
El quartet Kebyart va ser tot un descobriment per a Jörg Widmann, pel seu talent i pel gènere en què està inscrit. Segons el compositor, “l’homogeneïtat i el virtuosisme del seu so” li van fer escriure, el 2021, Set Capricis musicals, peces breus i de caràcter contrastant per explorar les possibilitats del quartet de saxos, amb un tast dels clàssics valsos i corals fins al treball en els quarts de to cromàtics i l’exploració del soroll, que deambulen fins a la comèdia exuberant.
Les dones han entrat en els programes de forma habitual, com és el cas del concert d’avui, amb el tàndem Felix i Fanny Mendelssohn. Les seves Cançons sense paraules s’entrellaçaran per formar un teixit musical tan homogeni que serà difícil de desteixir i reconèixer el geni de cadascun dels germans, personatges clau en el Romanticisme germànic i hereus de la tradició jueva més culta.
El concert acabarà amb Sólo el misterio, una obra del mallorquí Javier Pérez-Villegas plena de fantasia que s’inspira en tres cançons populars espanyoles –Las morillas de Jaén, Los mozos de Monleón i Zorongo– que musicà Federico García Lorca. El compositor reivindica la senzillesa de les melodies per compondre una música que manté l’esperit de Lorca, i l’evoca en forma d’eco.
Aina Vega, doctora en Filosofia de la Música i periodista cultural
Biografia
Kebyart, quartet de saxòfons
Pere Méndez Marsal, saxo soprano
Víctor Serra Noguera, saxo alt
Robert Seara Mora, saxo tenor
Daniel Miguel Guerrero, saxo barítonEls quatre talentosos músics del quartet de saxòfons Kebyart no només comparteixen la passió per la música de cambra, sinó també el desig d’aportar una alenada d’aire fresc a la música clàssica. Són quatre esperits musicals lliures que es van trobar a Barcelona amb l’objectiu d’escriure pàgines sonores completament noves i que cadascuna de les actuacions sigui una experiència singular. El seu nom ho diu tot: la paraula balinesa kebyar significa una cosa així com “esclatar de sobte” o “obrir-se de cop”, una metàfora meravellosa de la manera de fer música tan enèrgica i virtuosa dels quatre catalans.
El caràcter distintiu de Kebyart resideix en l’enfocament creatiu i obert del repertori, que té diverses facetes: la literatura original, els arranjaments propis d’una àmplia varietat d’estils i l’encàrrec de noves obres per a la formació, com ara 7 Capricci de Jörg Widmann el 2021 o l’estrena mundial del quartet Harmonia de David Philip Hefti el febrer del 2023. També enriqueixen el so del quartet de saxòfons a través de les seves col·laboracions amb destacats artistes, com Nicolas Altstaedt, Xavier Sabata o Dénes Várjon, o com a solistes amb orquestres, com l’Orquesta de la Radio Televisión Española (ORTVE), GIO Symphonia o la Banda Municipal de Barcelona.
Els joves músics de Kebyart són actualment una de les agrupacions més reconegudes del panorama, i no només al país, ja que ara també es fan sentir arreu d’Europa. Com a part de l’ECHO Rising Stars (European Concert Hall Organisation), la temporada 2021-22 va actuar per primera vegada al Concertgebouw d’Amsterdam, Elbphilharmonie d’Hamburg, Musikverein de Viena, Philharmonie de París o Festspielhaus de Baden-Baden, entre moltes altres sales europees. La temporada 2022-23 seva agenda inclou debuts importants al Wigmore Hall de Londres, Tonhalle de Zuric, Stadtcasino de Basilea, Mozarteum de Salzburg i Heidelberger Frühling, així com el retorn al Palau de la Música Catalana.
Des dels seus inicis el 2014, els membres de Kebyart han buscat l’excel·lència a través d’un interès incessant per les arrels musicals, amb l’ESMUC (Barcelona) i la Musik-Akademie (Basilea) com a epicentres acadèmics. El compromís amb el missatge musical els ha portat a rebre formació continuada d’alguns dels músics i conjunts de cambra més famosos, com el Quartet Casals, Rainer Schmidt (Hagen Quartett), Hatto Beyerle (Alban Berg Quartett), Cuarteto Quiroga, el fagotista Sergio Azzolini, els pianistes Claudio Martínez-Mehner, Anton Kernjak i Kennedy Moretti, i el saxofonista Nacho Gascón.
Per les seves interpretacions han rebut diversos premis importants de música de cambra. Entre els quals l’Orpheus Swiss Chamber Music Competition (Suïssa), Concurs Internacional Franz Cibulka (Àustria) i dos dels premis més importants del país: El Primer Palau, organitzat pel Palau de la Música Catalana, i el prestigiós Premi BBVA de Música de Cambra. A més, des del 2018 formen part de l’Acadèmia Europea de Música de Cambra (ECMA).
L’abril del 2022, el quartet de saxòfons va llançar el seu segon àlbum d’estudi, Lectures différentes (Outhere Linn Records), que inclou el primer enregistrament del Quartet homònim de Péter Eötvös, així com arranjaments propis de Pulcinella de Stravinsky i d’un Quartet de Haydn.
Kebyart és garantia d’interpretació moderna en el millor sentit i d’experiències acústiques sorprenents. Als seus membres els agrada trencar la barrera entre el públic i els intèrprets i oferir comentaris entre les obres per a una millor comprensió de la música.
Com a ambaixadors de les marques, Kebyart toca amb saxòfons Selmer Paris i accessoris Vandoren.
També et pot interessar...
Palau Fronteres
Dimarts, 14.06.22 – 22 h
Sala de ConcertsBach & forward
Juan de la Rubia i Marco Mezquida, teclats
Alba G. Corral, artista visualImprovisacions sobre l’obra de Johann Sebastian Bach
Preus: de 20 a 30 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –