Joven Orquesta Nacional de España, Fullana & Coelho
—Santcovsky, Albéniz i Stravinsky
Estiu al Palau
Dilluns, 28 de juliol de 2025 – 20 h
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Joven Orquesta Nacional de España (JONDE)*
Francisco Fullana, violí
Nuno Coelho, director*Agrupació amb finalitat pedagògica
I
Fabià Santcovsky (1989)
Concierto de los Elementos: I & II, para violín solo y gran orquesta (2023) Premio Reina Sofía de Composición Musical 2023I. La última representación del mirlo
II. Resonancia sin nombreIsaac Albéniz (1860-1909)
Orquestació de Francisco GuerreroSuite Iberia
Málaga
El Corpus Christi en Sevilla
El AlbaicínII
Igor Stravinski (1882-1971)
La consagració de la primaveraPart I. Adoració de la Terra
Introducció
Els auguris de la primavera (danses de les adolescents) (Les augures printaniers, danses des adolescentes)
Joc del rapte (Jeu du rapt)
Rondes primaverals (Rondes printanières)
Joc de les tribus rivals (Jeu des cités rivales)
Processó del savi (Cortège du sage)
El savi (Le sage)
Dansa de la terra (Danse de la terre)Part II. El sacrifici
Introducció
Cercles misteriosos de les adolescents (Cercles mystérieux des adolescentes)
Glorificació de l'elegida Glorification de l’élue)
Evocació dels ancestres (Évocation des ancêtres)
Acció ritual dels ancestres (Action rituelle des ancêtres)
Dansa del sacrifici (L'elegida) (Danse sacrale [L’élue])Durada del concert:
Primera part, 50 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 40 minuts.
La durada del concert és aproximada.#jovestalents #músicauniversal
Poema
Parla
Com a l’alzinar,
allí on el caçador
atrapa el llapí
amb la llacera,
així l’encalç del mot
que es desdiu del silenci.
L’alenda del món,
el tímid remoreig,
la lesura de no saber-se
al costat de les coses
quan es trenca el caos
i arriba el balbuceig.Si algú no se’ns adreça,
en allò que viu i és,
com el coneixerem?Compartir pa i taula
és estimar els noms,
la conversa, el so
fugaç d’un aleteig
rere el turó feréstec.Perquè l’amor és una escolta.
I tot ressona i canta.Som perquè algú
ha parlat.
Lluís Calvo
Del llibre Talismà.
Barcelona: LaBreu Edicions, 2017.Comentari
El Cor Jove Nacional canta l’òpera i la Catalunya d’avui
El Cor Jove Nacional de Catalunya (CJNC) reuneix anualment joves cantaires d’entre divuit i vint-i-vuit anys en una experiència artística d’alt nivell al costat de directors de prestigi. Amb més d’una dècada de trajectòria, s’ha consolidat com a plataforma d’excel·lència i referent de la formació coral al país. Enguany el projecte s’articula en dues parts: una dedicada al repertori operístic, dirigida per Conxita Garcia, i una altra centrada en la creació coral catalana contemporània, sota la direcció de Mireia Barrera.
Amb aquesta selecció copsarem el rol estructural en la música i la dramatúrgia que el cor ha tingut des dels inicis de l’espectacle operístic. Vinculat al model tràgic de la tragèdia grega –com a col·lectiu que comenta l’acció o expressa l’estat moral de la comunitat–, amb el temps el cor va assumir rols dramàtics més específics fins a arribar a encarnar un personatge col·lectiu amb veu narrativa i funcions diverses: des d’un reforç simbòlic fins a ésser agent d’acció dramatúrgica, passant per reflectir, amplificar i estructurar el conflicte escènic.
Durant el segle XVII, en obres com Dido and Aeneas de Purcell i Alcina de Händel, el cor actua com a reflex emocional dels personatges, com a transició entre escenes o pot assumir funcions cerimonials o místiques, com a marc retòric de l’heroisme o l’espiritualitat, com a La flauta màgica. Amb el Romanticisme el cor guanya pes dramàtic i esdevé observador, comentarista i agent actiu. A Die Meistersinger von Nürnberg de Wagner simbolitza l’ordre establert, la ciutat, la tradició, el Volksgeist, és a dir, l’esperit del poble alemany com a ens abstracte. Quelcom equiparable a la pregària coral amb girs de cant gregorià en el paradigmàtic “Va pensiero” del Nabucco verdià, on el poble israelita captiu dels hebreus era el reflex dels estats italians del nord sota domini dels austríacs.
En canvi, a “Che interminable anderivieni!” del Don Pasquale donizettià, el cor només comenta la tensió matrimonial entre el vell Don Pasquale i la seva jove esposa; A Hamlet de Thomas (“Comme la fleur”) i a Cavalleria rusticana de Mascagni (“Gli aranci olezzano”), descriu l’entorn natural com a contrast líric davant els conflictes dramàtics imminents: el descens d’Ofèlia a la follia o la tensió latent d’un matí pasqual al poble amb referències als tarongers, els vestits blancs i festius. En altres òperes, com I pagliacci de Leoncavallo (cor de les campanes) i Carmen de Bizet (“Les voici, voici la quadrille”), el cor pot jugar un paper gairebé cinematogràfic, tot construint ambients, marcant el ritme de l’acció i participant activament del color local i/o la dansa.
De fet, alguns d’aquests fragments es basen en ritmes de dansa i estils definits (vals, marxa festiva, himne, himne patriòtic, lament...), amb una escriptura predominantment vertical –homorítmia i, a vegades, homofonia entre les veus–, essent contrastada per puntuals passatges contrapuntístics (a diverses veus) dins la textura de la melodia acompanyada i jocs motívics de pregunta-resposta entre veus masculines i femenines, que ofereix un plus de teatralitat i varietat tímbrica.
La segona part del programa se centra en repertoris poc habituals, amb una selecció d’obres corals catalanes contemporànies que dialoguen amb la tradició, el territori i la paraula poètica com a vehicle d’expressió i identitat, i que exploren una gran varietat sonora i un fort compromís artístic amb les noves generacions corals. S’hi inclou el motet a cappella de Pau Casals O vos omnes, meditació elegíaca i austera sobre el sofriment, amb un estil postromàntic on l’equilibri de les veus, especialment en els passatges desdoblats, és fonamental. Després el tríptic de Parenostres del director d’orquestra i compositor Rafael Ferrer i Fitó ens atansarà a una de les seves aportacions més destacades al servei d’una expressivitat dedicada respectivament a la fe, l’esperança i la caritat, amb contrastos de textura i intensitat que evoquen els diferents matisos d’aquestes tres pregàries.
En un altre registre, la Cançó de bressol de la Cesca de Feliu Gasull amb text de Maria-Mercè Marçal (Cançó de bressol) està dedicada a la seva segona filla i es tracta d’una peça a cappella que pertany a la suite Tirius per a viola, arpa, guitarra i cor mixt. Aquí, la sensibilitat poètica de la maternitat s’uneix a una escriptura musical d’arrel mediterrània amb suggestives disgregacions que arriben a nou veus en un entramat de textura tan dens com ric harmònicament per a una obra íntima, molt continguda de dinàmiques i que s’extingeix en el silenci.
Amb l’estrena del Tríptic del Marquet, Benet Casablancas homenatja el seu amic i poeta Josep-Ramon Bach amb una composició in memoriam; amb ell va compartir vetllades i excursions al Marquet de les Roques, que és la casa pairal de La Mola on, per cert, es reunien el també poeta Joan Oliver i els seus companys de la Colla de Sabadell. Escrit per a cor mixt, la primera i la tercera d’aquestes miniatures s’estructuren en forma de cànon i emmarquen un interludi líric obert per un compàs a bocca chiusa i clos en pianíssim. Aquesta és una obra que trasllueix la devoció de Casablancas per la polifonia renaixentista aplicada al seu verb personal en els jocs de dissonàncies, el sentit del color, la saviesa en l’idiomatisme i una riquesa harmònica que arriba a assolir set veus simultànies.
Originalment coneguda com The grove, La arboleda va ser un encàrrec del Portland Symphony Choir sobre text d’Octavio Paz que Salvador Brotons va compondre el 1994 per a cor mixt i piano i adaptada el 2002 a l’original en castellà. Està dividida en diverses seccions contínues en un desenvolupament orgànic del material i amb un protagonisme quasi orquestral del piano amb alguns passatges pseudominimalistes: un inici misteriós i nocturn evocant el bosc; una altra secció més ràpida i expansiva amb la sortida del sol; una tercera, la més desenvolupada, on l’autor descriu la realitat del seu país des d’un angle pessimista i que culmina en un clímax fortíssim, seguit d’un postludi que reelabora el material inicial per retornar al silenci primigeni reblant un viatge musical amb el característic impuls melòdic, equilibri formal i força expressiva de Brotons.
Per acabar, Albert Guinovart revesteix les cançons populars El mariner i Margarideta de color i vitalitat sense perdre’n el caràcter tradicional i afegint-hi una escriptura rica i idònia en una celebració com aquesta que explora la vitalitat de la coral com a instrument: per la força dramàtica, per la bellesa de les melodies, per la seva potència expressiva i per les sinergies individuals en la cooperació col·lectiva.
Albert Ferrer Flamarich, musicògraf i historiador de l’art
Biografies
Biografies
© Michal Novak
© Michal Novak
Joven Orquesta Nacional de España
Biografies
© Miguel Arranz
© Miguel Arranz
Francisco Fullana, violí
Biografies
© Andrej Grilc
© Andrej Grilc
Nuno Coelho, director
Formació
Joven Orquesta Nacional de España
Violins I
Pablo Acebedo Aparicio
María Asensi Yagüe
Pedro Budiño Pinaque
Belén Clari Clari
Eduardo Cornago Navarrete
Rubén Fernández Manzanas
Sofía Florenciano Voicu
Jorge Lars Génova Roldán
María Hernández Vera
Vasilisa Kahn Matveeva
Joan López de Soria Homar
Emma Ortega Richarte
Manuel Pérez Morodo
Julia Benita Quiles Contera
Antonio Sánchez-Almohalla IniestaViolins II
Nazariy Annyuk
Anna Benavent Montell
Matilde Bueno Sánchez
María Cardiel Manso
Víctor Coll Sanchis
Vlad Álvaro Díaz-Regañón Vacarescu
Guillem Fernández Tomás
Iván García Jiménez
Gonzalo Jiménez Ruiz
Sofía Moya Barragán
Ignacio Navarro Harsulescu
Jesús Perogil Ostos
Anastasia Pichurina EsipovichVioles
Adela Beiro Guillas
María Corral Bellón
Jorge Gallardo Suárez
Maialen Lagos Gallastegui
Héctor Mira Ferriz
Pablo Nieto López
José Carlos Palmero Casanova
Raquel Roldán i Montserrat
Pablo Torés López
Laura Torroba Bachiller
Claudia Vidal AbadVioloncellos
Beltrán Calderón Bosom
Mark Fliderman Kuligin
Fermín García Menéndez
Diego Jiménez Alonso
Íñigo Peces Eguiazábal
Daniel Pozas Martín
Jairo Rodríguez Visuerte
Isabel Schlegel
Santiago Torés LópezContrabajos
Mario Asensio Hernández
Víctor Chávez García
Gerard Dalmau Ramírez de Arellano
Javier Echepare Portero
Lluc Osca Ribera
Inés Rodríguez Blanco
José Lorenzo Salas RaposoFlautes
Gonzalo Palau Fernández
Ricard Prió Graus
Jan Schmitz Marcó
Fernando José Segura Martínez
Marcos Villalobos OrtizOboès
Laura Carles Robres
Fidel Fernández Moraleja
Lucas Martínez Riaza
Álvaro Román Bazán
Adrián Verdugo CriadoClarinets
Juan Andrés Carmona
Pablo Díaz Díaz
José Manuel López González
María Amparo Molina Molina
José Muñoz RománFagots
Pablo Castellanos Alloza
David Garnés Poveda
José Manuel López Agarrado
Alejandro Morillo Cabezas
Javier Sanz PascualTrompes
Adriana Felip Calatrava
Pau Miquel González Aguilar
Daniel Martín Andreu
Patricio Medina Carrillo
Álvaro Padín Rosal
María Dolores Paloma Marín
Max Santos Rodríguez
Elena Silvestre AsensioTrompetes
Nacho Civera Chulbi
Alba García García
Antoni Ivars Bertomeu
Juan José Jiménez Vázquez
Francisca Sánchez GeaTrombons
Pablo Carbonell Galiana
Rubén López de la Cruz
Beatriz Fernández Alfonso (trombó baix)Tubes
Carles Blasco Carrasco
Vicente López TornerPercussió
Miguel Barberá López
Joan Carot Martínez
Adrià Fort Noguera
Magí Llatser Torres
Iván Mesas Navas
Fabio Mora FernándezArpes
Carmen Bernal López
Claudia Feng Pedrajas GarcíaCelesta
Marina Fulimo Sánchez Viso*Director asistent
Miguel Sepúlveda*músic convidat
També et pot interessar...
Estiu al Palau
Dilluns, 28.07.25 – 20 h
Sala de Concerts—Santcovsky, Albéniz i Stravinsky
Joven Orquesta Nacional de España (JONDE)
Francisco Fullana, violí
Nuno Coelho, directorF. Santcovsky: Concierto de los elementos I & II
I. Albéniz: Suite Iberia
I. Stravinsky: La consagració de la primaveraPreu: 35 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Núria Basi Moré – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
Joven Orquesta Nacional de España, Fullana & Coelho
—Santcovsky, Albéniz i Stravinsky
Estiu al Palau
Dilluns, 28 de juliol de 2025 – 20 h
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Joven Orquesta Nacional de España (JONDE)*
Francisco Fullana, violí
Nuno Coelho, director*Agrupació amb finalitat pedagògica
I
Fabià Santcovsky (1989)
Concierto de los Elementos: I & II, para violín solo y gran orquesta (2023) Premio Reina Sofía de Composición Musical 2023I. La última representación del mirlo
II. Resonancia sin nombreIsaac Albéniz (1860-1909)
Orquestació de Francisco GuerreroSuite Iberia
Málaga
El Corpus Christi en Sevilla
El AlbaicínII
Igor Stravinski (1882-1971)
La consagració de la primaveraPart I. Adoració de la Terra
Introducció
Els auguris de la primavera (danses de les adolescents) (Les augures printaniers, danses des adolescentes)
Joc del rapte (Jeu du rapt)
Rondes primaverals (Rondes printanières)
Joc de les tribus rivals (Jeu des cités rivales)
Processó del savi (Cortège du sage)
El savi (Le sage)
Dansa de la terra (Danse de la terre)Part II. El sacrifici
Introducció
Cercles misteriosos de les adolescents (Cercles mystérieux des adolescentes)
Glorificació de l'elegida Glorification de l’élue)
Evocació dels ancestres (Évocation des ancêtres)
Acció ritual dels ancestres (Action rituelle des ancêtres)
Dansa del sacrifici (L'elegida) (Danse sacrale [L’élue])Durada del concert:
Primera part, 50 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 40 minuts.
La durada del concert és aproximada.#jovestalents #músicauniversal
Poema
Parla
Com a l’alzinar,
allí on el caçador
atrapa el llapí
amb la llacera,
així l’encalç del mot
que es desdiu del silenci.
L’alenda del món,
el tímid remoreig,
la lesura de no saber-se
al costat de les coses
quan es trenca el caos
i arriba el balbuceig.Si algú no se’ns adreça,
en allò que viu i és,
com el coneixerem?Compartir pa i taula
és estimar els noms,
la conversa, el so
fugaç d’un aleteig
rere el turó feréstec.Perquè l’amor és una escolta.
I tot ressona i canta.Som perquè algú
ha parlat.
Lluís Calvo
Del llibre Talismà.
Barcelona: LaBreu Edicions, 2017.Comentari
El Cor Jove Nacional canta l’òpera i la Catalunya d’avui
El Cor Jove Nacional de Catalunya (CJNC) reuneix anualment joves cantaires d’entre divuit i vint-i-vuit anys en una experiència artística d’alt nivell al costat de directors de prestigi. Amb més d’una dècada de trajectòria, s’ha consolidat com a plataforma d’excel·lència i referent de la formació coral al país. Enguany el projecte s’articula en dues parts: una dedicada al repertori operístic, dirigida per Conxita Garcia, i una altra centrada en la creació coral catalana contemporània, sota la direcció de Mireia Barrera.
Amb aquesta selecció copsarem el rol estructural en la música i la dramatúrgia que el cor ha tingut des dels inicis de l’espectacle operístic. Vinculat al model tràgic de la tragèdia grega –com a col·lectiu que comenta l’acció o expressa l’estat moral de la comunitat–, amb el temps el cor va assumir rols dramàtics més específics fins a arribar a encarnar un personatge col·lectiu amb veu narrativa i funcions diverses: des d’un reforç simbòlic fins a ésser agent d’acció dramatúrgica, passant per reflectir, amplificar i estructurar el conflicte escènic.
Durant el segle XVII, en obres com Dido and Aeneas de Purcell i Alcina de Händel, el cor actua com a reflex emocional dels personatges, com a transició entre escenes o pot assumir funcions cerimonials o místiques, com a marc retòric de l’heroisme o l’espiritualitat, com a La flauta màgica. Amb el Romanticisme el cor guanya pes dramàtic i esdevé observador, comentarista i agent actiu. A Die Meistersinger von Nürnberg de Wagner simbolitza l’ordre establert, la ciutat, la tradició, el Volksgeist, és a dir, l’esperit del poble alemany com a ens abstracte. Quelcom equiparable a la pregària coral amb girs de cant gregorià en el paradigmàtic “Va pensiero” del Nabucco verdià, on el poble israelita captiu dels hebreus era el reflex dels estats italians del nord sota domini dels austríacs.
En canvi, a “Che interminable anderivieni!” del Don Pasquale donizettià, el cor només comenta la tensió matrimonial entre el vell Don Pasquale i la seva jove esposa; A Hamlet de Thomas (“Comme la fleur”) i a Cavalleria rusticana de Mascagni (“Gli aranci olezzano”), descriu l’entorn natural com a contrast líric davant els conflictes dramàtics imminents: el descens d’Ofèlia a la follia o la tensió latent d’un matí pasqual al poble amb referències als tarongers, els vestits blancs i festius. En altres òperes, com I pagliacci de Leoncavallo (cor de les campanes) i Carmen de Bizet (“Les voici, voici la quadrille”), el cor pot jugar un paper gairebé cinematogràfic, tot construint ambients, marcant el ritme de l’acció i participant activament del color local i/o la dansa.
De fet, alguns d’aquests fragments es basen en ritmes de dansa i estils definits (vals, marxa festiva, himne, himne patriòtic, lament...), amb una escriptura predominantment vertical –homorítmia i, a vegades, homofonia entre les veus–, essent contrastada per puntuals passatges contrapuntístics (a diverses veus) dins la textura de la melodia acompanyada i jocs motívics de pregunta-resposta entre veus masculines i femenines, que ofereix un plus de teatralitat i varietat tímbrica.
La segona part del programa se centra en repertoris poc habituals, amb una selecció d’obres corals catalanes contemporànies que dialoguen amb la tradició, el territori i la paraula poètica com a vehicle d’expressió i identitat, i que exploren una gran varietat sonora i un fort compromís artístic amb les noves generacions corals. S’hi inclou el motet a cappella de Pau Casals O vos omnes, meditació elegíaca i austera sobre el sofriment, amb un estil postromàntic on l’equilibri de les veus, especialment en els passatges desdoblats, és fonamental. Després el tríptic de Parenostres del director d’orquestra i compositor Rafael Ferrer i Fitó ens atansarà a una de les seves aportacions més destacades al servei d’una expressivitat dedicada respectivament a la fe, l’esperança i la caritat, amb contrastos de textura i intensitat que evoquen els diferents matisos d’aquestes tres pregàries.
En un altre registre, la Cançó de bressol de la Cesca de Feliu Gasull amb text de Maria-Mercè Marçal (Cançó de bressol) està dedicada a la seva segona filla i es tracta d’una peça a cappella que pertany a la suite Tirius per a viola, arpa, guitarra i cor mixt. Aquí, la sensibilitat poètica de la maternitat s’uneix a una escriptura musical d’arrel mediterrània amb suggestives disgregacions que arriben a nou veus en un entramat de textura tan dens com ric harmònicament per a una obra íntima, molt continguda de dinàmiques i que s’extingeix en el silenci.
Amb l’estrena del Tríptic del Marquet, Benet Casablancas homenatja el seu amic i poeta Josep-Ramon Bach amb una composició in memoriam; amb ell va compartir vetllades i excursions al Marquet de les Roques, que és la casa pairal de La Mola on, per cert, es reunien el també poeta Joan Oliver i els seus companys de la Colla de Sabadell. Escrit per a cor mixt, la primera i la tercera d’aquestes miniatures s’estructuren en forma de cànon i emmarquen un interludi líric obert per un compàs a bocca chiusa i clos en pianíssim. Aquesta és una obra que trasllueix la devoció de Casablancas per la polifonia renaixentista aplicada al seu verb personal en els jocs de dissonàncies, el sentit del color, la saviesa en l’idiomatisme i una riquesa harmònica que arriba a assolir set veus simultànies.
Originalment coneguda com The grove, La arboleda va ser un encàrrec del Portland Symphony Choir sobre text d’Octavio Paz que Salvador Brotons va compondre el 1994 per a cor mixt i piano i adaptada el 2002 a l’original en castellà. Està dividida en diverses seccions contínues en un desenvolupament orgànic del material i amb un protagonisme quasi orquestral del piano amb alguns passatges pseudominimalistes: un inici misteriós i nocturn evocant el bosc; una altra secció més ràpida i expansiva amb la sortida del sol; una tercera, la més desenvolupada, on l’autor descriu la realitat del seu país des d’un angle pessimista i que culmina en un clímax fortíssim, seguit d’un postludi que reelabora el material inicial per retornar al silenci primigeni reblant un viatge musical amb el característic impuls melòdic, equilibri formal i força expressiva de Brotons.
Per acabar, Albert Guinovart revesteix les cançons populars El mariner i Margarideta de color i vitalitat sense perdre’n el caràcter tradicional i afegint-hi una escriptura rica i idònia en una celebració com aquesta que explora la vitalitat de la coral com a instrument: per la força dramàtica, per la bellesa de les melodies, per la seva potència expressiva i per les sinergies individuals en la cooperació col·lectiva.
Albert Ferrer Flamarich, musicògraf i historiador de l’art
Biografies
Joven Orquesta Nacional de España
© Michal Novak
Francisco Fullana, violí
© Miguel Arranz
Nuno Coelho, director
© Andrej Grilc
Formació
Joven Orquesta Nacional de España
Violins I
Pablo Acebedo Aparicio
María Asensi Yagüe
Pedro Budiño Pinaque
Belén Clari Clari
Eduardo Cornago Navarrete
Rubén Fernández Manzanas
Sofía Florenciano Voicu
Jorge Lars Génova Roldán
María Hernández Vera
Vasilisa Kahn Matveeva
Joan López de Soria Homar
Emma Ortega Richarte
Manuel Pérez Morodo
Julia Benita Quiles Contera
Antonio Sánchez-Almohalla IniestaViolins II
Nazariy Annyuk
Anna Benavent Montell
Matilde Bueno Sánchez
María Cardiel Manso
Víctor Coll Sanchis
Vlad Álvaro Díaz-Regañón Vacarescu
Guillem Fernández Tomás
Iván García Jiménez
Gonzalo Jiménez Ruiz
Sofía Moya Barragán
Ignacio Navarro Harsulescu
Jesús Perogil Ostos
Anastasia Pichurina EsipovichVioles
Adela Beiro Guillas
María Corral Bellón
Jorge Gallardo Suárez
Maialen Lagos Gallastegui
Héctor Mira Ferriz
Pablo Nieto López
José Carlos Palmero Casanova
Raquel Roldán i Montserrat
Pablo Torés López
Laura Torroba Bachiller
Claudia Vidal AbadVioloncellos
Beltrán Calderón Bosom
Mark Fliderman Kuligin
Fermín García Menéndez
Diego Jiménez Alonso
Íñigo Peces Eguiazábal
Daniel Pozas Martín
Jairo Rodríguez Visuerte
Isabel Schlegel
Santiago Torés LópezContrabajos
Mario Asensio Hernández
Víctor Chávez García
Gerard Dalmau Ramírez de Arellano
Javier Echepare Portero
Lluc Osca Ribera
Inés Rodríguez Blanco
José Lorenzo Salas RaposoFlautes
Gonzalo Palau Fernández
Ricard Prió Graus
Jan Schmitz Marcó
Fernando José Segura Martínez
Marcos Villalobos OrtizOboès
Laura Carles Robres
Fidel Fernández Moraleja
Lucas Martínez Riaza
Álvaro Román Bazán
Adrián Verdugo CriadoClarinets
Juan Andrés Carmona
Pablo Díaz Díaz
José Manuel López González
María Amparo Molina Molina
José Muñoz RománFagots
Pablo Castellanos Alloza
David Garnés Poveda
José Manuel López Agarrado
Alejandro Morillo Cabezas
Javier Sanz PascualTrompes
Adriana Felip Calatrava
Pau Miquel González Aguilar
Daniel Martín Andreu
Patricio Medina Carrillo
Álvaro Padín Rosal
María Dolores Paloma Marín
Max Santos Rodríguez
Elena Silvestre AsensioTrompetes
Nacho Civera Chulbi
Alba García García
Antoni Ivars Bertomeu
Juan José Jiménez Vázquez
Francisca Sánchez GeaTrombons
Pablo Carbonell Galiana
Rubén López de la Cruz
Beatriz Fernández Alfonso (trombó baix)Tubes
Carles Blasco Carrasco
Vicente López TornerPercussió
Miguel Barberá López
Joan Carot Martínez
Adrià Fort Noguera
Magí Llatser Torres
Iván Mesas Navas
Fabio Mora FernándezArpes
Carmen Bernal López
Claudia Feng Pedrajas GarcíaCelesta
Marina Fulimo Sánchez Viso*Director asistent
Miguel Sepúlveda*músic convidat
També et pot interessar...
Estiu al Palau
Dilluns, 28.07.25 – 20 h
Sala de Concerts—Santcovsky, Albéniz i Stravinsky
Joven Orquesta Nacional de España (JONDE)
Francisco Fullana, violí
Nuno Coelho, directorF. Santcovsky: Concierto de los elementos I & II
I. Albéniz: Suite Iberia
I. Stravinsky: La consagració de la primaveraPreu: 35 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Núria Basi Moré – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –