- Programa de mà - Hansjörg Albrecht - —Bach i Bruckner - Orgue al Palau - Diumenge, 30 de març de 2025 – 17.30 h - Sala de Concerts  - (Aquest esdeveniment ja s'ha celebrat)  
- Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Hansjörg Albrecht, orgue - I part - Johann Sebastian Bach (1685-1750) - Xacona de la Partita núm. 2, en Re menor, BWV 1004 - Passacaglia i fuga en Do menor, BWV 582 - II part - Anton Bruckner (1824-1896) - Simfonia núm. 6, en La major, WAB 106 (transcripció de Hansjörg Albrecht) - I. Majestoso 
 II. Adagio. Sehr feierlich
 III. Scherzo. Nicht schnell – Langsam
 IV. Finale. Bewegt, doch nicht zu schnell- Durada del concert: 
 Primera part, 30 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 60 minuts.
 La durada del concert és aproximada.- #orgue 
- Poema- Parla - Com a l’alzinar, 
 allí on el caçador
 atrapa el llapí
 amb la llacera,
 així l’encalç del mot
 que es desdiu del silenci.
 L’alenda del món,
 el tímid remoreig,
 la lesura de no saber-se
 al costat de les coses
 quan es trenca el caos
 i arriba el balbuceig.- Si algú no se’ns adreça, 
 en allò que viu i és,
 com el coneixerem?- Compartir pa i taula 
 és estimar els noms,
 la conversa, el so
 fugaç d’un aleteig
 rere el turó feréstec.- Perquè l’amor és una escolta. 
 I tot ressona i canta.- Som perquè algú 
 ha parlat.- Lluís Calvo 
 Del llibre Talismà.
 Barcelona: LaBreu Edicions, 2017.
- Comentari- Un orgue, tres perspectives - El programa d’aquest concert mostra la fascinant capacitat adaptativa de l’orgue, un instrument camaleònic capaç d’acollir obres originals i transcripcions procedents d’àmbits molt diversos. Hi escoltarem tres perspectives diferents del que l’orgue pot arribar a fer: una obra escrita específicament per a aquest instrument i dues transcripcions que en mostren la versatilitat sonora. Així, descobrirem com una obra original per a violí sol es pot engrandir de manera monumental, i com una simfonia orquestral es pot condensar sense perdre’n l’essència. - La primera obra, la “Xacona” de la Partita núm. 2, en Re menor, BWV 1004 de J. S. Bach, escrita originàriament per a violí sol, està basada en un baix obstinat que genera una sèrie de variacions polifòniques implícites. L’arranjament d’Arno Landmann per a orgue aprofita la diversitat de registres per explicitar aquesta polifonia latent, tot multiplicant-ne la riquesa tímbrica. - En segon lloc escoltarem la Passacaglia i fuga en Do menor, BWV 582, també de Bach, però en aquest cas concebuda directament per a l’orgue. L’obra s’articula entorn d’un baix de vuit compassos repetit contínuament, sobre el qual Bach desenvolupa fins a vint variacions seguides d’una fuga. L’ús del pedal, juntament amb l’exploració exhaustiva dels recursos tècnics de l’orgue, atorga a la peça una estructura sòlida, arquitectònica i monumental. - Finalment, la transcripció per a orgue de Hansjörg de la Simfonia núm. 6, en La major d’Anton Bruckner ens porta en direcció oposada: des d’una gran plantilla orquestral fins a la consola de l’orgue. Tot i aquest procés de reducció instrumental, l’orgue manté intacte el caràcter expansiu, dens i monumental de Bruckner, que també havia estat organista. No és casual que les simfonies del compositor austríac sovint siguin descrites com autèntiques “catedrals sonores”, i l’orgue, instrument emblemàtic dels temples religiosos, és el vehicle idoni per evocar-les. - Tres visions musicals ben diferents conflueixen en aquest concert, unides per l’orgue: instrument de Bach i de Bruckner, espai de trobada entre intimitat i monumentalitat, capaç de transformar la música en arquitectures invisibles però perdurables. - María José Anglès Palacio, musicòloga 
- Biografia
- Biografia- Hansjörg Albrecht, orgue- És un dels pocs artistes que compagina habitualment els rols de director d’orquestra i d’organista de concert a escala internacional. Com a director, és conegut com un apassionat especialista en Bach i en l’opulenta música del segle XVIII, però alhora aquest músic tot terreny segueix el seu propi camí entre l’arxiu i la nova creació i ha anat formant un extens repertori que abasta des de Bruckner, Wagner, Mahler i Strauss fins a Olivier Messiaen, amb nombroses estrenes mundials i amb una afinitat per compositors oblidats, com els fills de Bach, Hans Rott, Walter Braunfels i Mieczysław Weinberg. - Amb les seves transcripcions per a orgue, s’ha consolidat com un especialista entre els virtuosos de l’instrument. Va succeir el llegendari Karl Richter com a director del Münchener Bach-Chor i de la Münchener Bach-Orchester del 2005 al 2023, agrupació a la qual va retornar la fama internacional gràcies a una extensa programació de concerts. A més, entre el 2021 i el 2023 va ser director principal convidat del Teatro Petruzzelli de Bari. - Des de la temporada 2023-24 és el director artístic de la Carl-Philipp-Emanuel-Bach-Akademie d’Hamburg, així com del cor del mateix nom i del Festival Internacional Bach d’Hamburg, que s’hi celebra anualment. Un dels seus objectius és consolidar Hamburg com a ciutat de referència internacional en la música de Bach i desenvolupar una nova plataforma dedicada a la música Sturm und Drang de Carl Philipp Emanuel Bach i els seus germans. A més, manté una llarga col·laboració amb l’Opera San Carlo de Nàpols, Orquestra de Cambra Russa de Moscou, Staatskapelle de Weimar i les orquestres simfòniques d’Hamburg i Múnic. - La seva activitat concertística l’ha portat a centres musicals de Londres, París, Amsterdam, Viena, Berlín, Praga, Roma, Moscou, Tòquio, Pequín i Nova York, on treballa habitualment amb artistes i orquestres de renom internacional. Actualment col·labora amb els músics Jan Vogler, Christian Gerhaher, Michael Volle, Sergei Nakariakov, Reinhold Friedrich, Lucas i Arthur Jussen, Mikhaïl Pletnev i Andrea Lucchesini, i amb les orquestres Bremen Kammerphilharmonie, Staatskapelle de Halle, Symphoniker de Nuremberg, orquestres filharmòniques de Hangzhou i Suzhou, Orchestra Sinfonica Siciliana de Palerm, Orquestra della Fondazione Arena de Verona i Dresdner Kapellsolisten. També col·labora amb formacions d’instruments d’època, com l’Akademie für Alte Musik de Berlín, Concerto Köln, NDR Barock, Festspielorchester de Dresden i del Händel-Festspiele de Halle, així com la Lautten Compagney de Berlín. - Albrecht ha dirigit prestigioses produccions d’òperes de Mozart al Teatro San Carlo de Nàpols o a la nova Òpera de Dubai, així com projectes de ballet amb les companyies de dansa de Marguerite Donlon i Boris Eifman. - A més d’oferir la primera interpretació de la reconstrucció de la perduda Passió segons sant Lluc de J. S. Bach, a Hamburg el 2024, l’agenda d’Albrecht va incloure nombroses invitacions de concerts a Alemanya, Suïssa, Àustria, Itàlia, Luxemburg, França, Croàcia, Escandinàvia i la Xina, tant com a director com també en el vessant de solista. Igualment, una gira europea amb la China National Center for the Performing Arts Orchestra, sota la direcció de Myung-whun Chung. El 2026 dirigirà l’òpera Amadis des Gaules de Johann Christian Bach al Festival Internacional Bach d’Hamburg. - Hansjörg Albrecht és membre de la Junta Directiva de la Neue Bach-Gesellschaft de Leipzig. I director artístic de l’International Online Organ Festival (IOOF), celebrat per primera vegada a escala mundial el 2022 sota el patrocini de la UNESCO, i del 99è Festival Bach de la Neue Bach-Gesellschaft, que tindrà lloc a Múnic aquest any 2025. - Hansjörg Albrecht ha publicat més d’una quarantena de CDs com a director i organista amb el segell Oehms Classics i ha estat nominat a un Premi Grammy, entre altres reconeixements. El 2024 va completar la primera producció mundial integral de totes les Simfonies de Bruckner transcrites per a orgue, un projecte que porta enregistrant des del 2020 per a Oehms Classics en indrets europeus com ara Sankt Florian, Linz, Viena, Múnic, Leipzig, Lucerna, Zúric, Londres i París. Com a resultat d’aquesta fita, la revista de música clàssica «Crescendo» el va nomenar un dels principals intèrprets de Bruckner en la seva edició anual del 2024. 
- També et pot interessar...- La Casa dels Cants 
 Dijous, 22.05.25 – 20 h
 Sala de Concerts- Escolania de Montserrat, Orquestra del Miracle & Juan de la Rubia - Irene Mas, soprano 
 Ferran Mitjans, tenor
 Ferran Albrich, baríton
 Escolania de Montserrat
 Capella de Música de Montserrat
 Orquestra del Miracle
 Juan de la Rubia, orgue i director- G.F. Händel: O praise the Lord with one consent, HWV 254 
 A. Vivaldi: Concert per a violí, orgue i orquestra, en Re menor, RV 541
 J. S. Bach: Christ lag in Todesbanden, BWV 4- Preus: 25 i 35 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
- Programa de mà - Hansjörg Albrecht - —Bach i Bruckner - Orgue al Palau - Diumenge, 30 de març de 2025 – 17.30 h - Sala de Concerts  
- Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Hansjörg Albrecht, orgue - I part - Johann Sebastian Bach (1685-1750) - Xacona de la Partita núm. 2, en Re menor, BWV 1004 - Passacaglia i fuga en Do menor, BWV 582 - II part - Anton Bruckner (1824-1896) - Simfonia núm. 6, en La major, WAB 106 (transcripció de Hansjörg Albrecht) - I. Majestoso 
 II. Adagio. Sehr feierlich
 III. Scherzo. Nicht schnell – Langsam
 IV. Finale. Bewegt, doch nicht zu schnell- Durada del concert: 
 Primera part, 30 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 60 minuts.
 La durada del concert és aproximada.- #orgue 
 
- Poema- Parla - Com a l’alzinar, 
 allí on el caçador
 atrapa el llapí
 amb la llacera,
 així l’encalç del mot
 que es desdiu del silenci.
 L’alenda del món,
 el tímid remoreig,
 la lesura de no saber-se
 al costat de les coses
 quan es trenca el caos
 i arriba el balbuceig.- Si algú no se’ns adreça, 
 en allò que viu i és,
 com el coneixerem?- Compartir pa i taula 
 és estimar els noms,
 la conversa, el so
 fugaç d’un aleteig
 rere el turó feréstec.- Perquè l’amor és una escolta. 
 I tot ressona i canta.- Som perquè algú 
 ha parlat.- Lluís Calvo 
 Del llibre Talismà.
 Barcelona: LaBreu Edicions, 2017.
- Comentari- Un orgue, tres perspectives - El programa d’aquest concert mostra la fascinant capacitat adaptativa de l’orgue, un instrument camaleònic capaç d’acollir obres originals i transcripcions procedents d’àmbits molt diversos. Hi escoltarem tres perspectives diferents del que l’orgue pot arribar a fer: una obra escrita específicament per a aquest instrument i dues transcripcions que en mostren la versatilitat sonora. Així, descobrirem com una obra original per a violí sol es pot engrandir de manera monumental, i com una simfonia orquestral es pot condensar sense perdre’n l’essència. - La primera obra, la “Xacona” de la Partita núm. 2, en Re menor, BWV 1004 de J. S. Bach, escrita originàriament per a violí sol, està basada en un baix obstinat que genera una sèrie de variacions polifòniques implícites. L’arranjament d’Arno Landmann per a orgue aprofita la diversitat de registres per explicitar aquesta polifonia latent, tot multiplicant-ne la riquesa tímbrica. - En segon lloc escoltarem la Passacaglia i fuga en Do menor, BWV 582, també de Bach, però en aquest cas concebuda directament per a l’orgue. L’obra s’articula entorn d’un baix de vuit compassos repetit contínuament, sobre el qual Bach desenvolupa fins a vint variacions seguides d’una fuga. L’ús del pedal, juntament amb l’exploració exhaustiva dels recursos tècnics de l’orgue, atorga a la peça una estructura sòlida, arquitectònica i monumental. - Finalment, la transcripció per a orgue de Hansjörg de la Simfonia núm. 6, en La major d’Anton Bruckner ens porta en direcció oposada: des d’una gran plantilla orquestral fins a la consola de l’orgue. Tot i aquest procés de reducció instrumental, l’orgue manté intacte el caràcter expansiu, dens i monumental de Bruckner, que també havia estat organista. No és casual que les simfonies del compositor austríac sovint siguin descrites com autèntiques “catedrals sonores”, i l’orgue, instrument emblemàtic dels temples religiosos, és el vehicle idoni per evocar-les. - Tres visions musicals ben diferents conflueixen en aquest concert, unides per l’orgue: instrument de Bach i de Bruckner, espai de trobada entre intimitat i monumentalitat, capaç de transformar la música en arquitectures invisibles però perdurables. - María José Anglès Palacio, musicòloga 
 
- Biografia- Hansjörg Albrecht, orgue- És un dels pocs artistes que compagina habitualment els rols de director d’orquestra i d’organista de concert a escala internacional. Com a director, és conegut com un apassionat especialista en Bach i en l’opulenta música del segle XVIII, però alhora aquest músic tot terreny segueix el seu propi camí entre l’arxiu i la nova creació i ha anat formant un extens repertori que abasta des de Bruckner, Wagner, Mahler i Strauss fins a Olivier Messiaen, amb nombroses estrenes mundials i amb una afinitat per compositors oblidats, com els fills de Bach, Hans Rott, Walter Braunfels i Mieczysław Weinberg. - Amb les seves transcripcions per a orgue, s’ha consolidat com un especialista entre els virtuosos de l’instrument. Va succeir el llegendari Karl Richter com a director del Münchener Bach-Chor i de la Münchener Bach-Orchester del 2005 al 2023, agrupació a la qual va retornar la fama internacional gràcies a una extensa programació de concerts. A més, entre el 2021 i el 2023 va ser director principal convidat del Teatro Petruzzelli de Bari. - Des de la temporada 2023-24 és el director artístic de la Carl-Philipp-Emanuel-Bach-Akademie d’Hamburg, així com del cor del mateix nom i del Festival Internacional Bach d’Hamburg, que s’hi celebra anualment. Un dels seus objectius és consolidar Hamburg com a ciutat de referència internacional en la música de Bach i desenvolupar una nova plataforma dedicada a la música Sturm und Drang de Carl Philipp Emanuel Bach i els seus germans. A més, manté una llarga col·laboració amb l’Opera San Carlo de Nàpols, Orquestra de Cambra Russa de Moscou, Staatskapelle de Weimar i les orquestres simfòniques d’Hamburg i Múnic. - La seva activitat concertística l’ha portat a centres musicals de Londres, París, Amsterdam, Viena, Berlín, Praga, Roma, Moscou, Tòquio, Pequín i Nova York, on treballa habitualment amb artistes i orquestres de renom internacional. Actualment col·labora amb els músics Jan Vogler, Christian Gerhaher, Michael Volle, Sergei Nakariakov, Reinhold Friedrich, Lucas i Arthur Jussen, Mikhaïl Pletnev i Andrea Lucchesini, i amb les orquestres Bremen Kammerphilharmonie, Staatskapelle de Halle, Symphoniker de Nuremberg, orquestres filharmòniques de Hangzhou i Suzhou, Orchestra Sinfonica Siciliana de Palerm, Orquestra della Fondazione Arena de Verona i Dresdner Kapellsolisten. També col·labora amb formacions d’instruments d’època, com l’Akademie für Alte Musik de Berlín, Concerto Köln, NDR Barock, Festspielorchester de Dresden i del Händel-Festspiele de Halle, així com la Lautten Compagney de Berlín. - Albrecht ha dirigit prestigioses produccions d’òperes de Mozart al Teatro San Carlo de Nàpols o a la nova Òpera de Dubai, així com projectes de ballet amb les companyies de dansa de Marguerite Donlon i Boris Eifman. - A més d’oferir la primera interpretació de la reconstrucció de la perduda Passió segons sant Lluc de J. S. Bach, a Hamburg el 2024, l’agenda d’Albrecht va incloure nombroses invitacions de concerts a Alemanya, Suïssa, Àustria, Itàlia, Luxemburg, França, Croàcia, Escandinàvia i la Xina, tant com a director com també en el vessant de solista. Igualment, una gira europea amb la China National Center for the Performing Arts Orchestra, sota la direcció de Myung-whun Chung. El 2026 dirigirà l’òpera Amadis des Gaules de Johann Christian Bach al Festival Internacional Bach d’Hamburg. - Hansjörg Albrecht és membre de la Junta Directiva de la Neue Bach-Gesellschaft de Leipzig. I director artístic de l’International Online Organ Festival (IOOF), celebrat per primera vegada a escala mundial el 2022 sota el patrocini de la UNESCO, i del 99è Festival Bach de la Neue Bach-Gesellschaft, que tindrà lloc a Múnic aquest any 2025. - Hansjörg Albrecht ha publicat més d’una quarantena de CDs com a director i organista amb el segell Oehms Classics i ha estat nominat a un Premi Grammy, entre altres reconeixements. El 2024 va completar la primera producció mundial integral de totes les Simfonies de Bruckner transcrites per a orgue, un projecte que porta enregistrant des del 2020 per a Oehms Classics en indrets europeus com ara Sankt Florian, Linz, Viena, Múnic, Leipzig, Lucerna, Zúric, Londres i París. Com a resultat d’aquesta fita, la revista de música clàssica «Crescendo» el va nomenar un dels principals intèrprets de Bruckner en la seva edició anual del 2024. 
- També et pot interessar...- La Casa dels Cants 
 Dijous, 22.05.25 – 20 h
 Sala de Concerts- Escolania de Montserrat, Orquestra del Miracle & Juan de la Rubia - Irene Mas, soprano 
 Ferran Mitjans, tenor
 Ferran Albrich, baríton
 Escolania de Montserrat
 Capella de Música de Montserrat
 Orquestra del Miracle
 Juan de la Rubia, orgue i director- G.F. Händel: O praise the Lord with one consent, HWV 254 
 A. Vivaldi: Concert per a violí, orgue i orquestra, en Re menor, RV 541
 J. S. Bach: Christ lag in Todesbanden, BWV 4- Preus: 25 i 35 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –






























































