• Carles Viarnès & Alba G. Corral
    —Temps perdut per a un art inútil

    Palau Fronteres

    Dissabte, 27 de març de 2021 – 20 h

    Petit Palau

  • Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Carles Viarnèspiano i electrònica
    Alba G. Corralartista visual


    Carles Viarnès (1975)

    Va / Mira Gestorum

    III

    Fides / Continuum

    Kirchlein / Quarks

    Ars longa

    La leyenda del tiempo / Iris
    (versió de la cançó de José Monje Cruz –Camarón de la Isla–, 1950-1992)

    Durada aproximada del concert: 70 minuts, sense pausa

    #nousformats #nousreferents

  • Comentari

    Aquest és un concert en què es combina piano, electrònica i visuals, i que convida a reflexionar sobre la relativitat del temps en relació amb el canvi d’hora. Inspirats en Oscar Wilde i el seu Retrat de Dorian Gray, el pianista Carles Viarnès i la visualista Alba G. Corral, artista convidada aquesta temporada del Palau, exploren la bellesa de la inutilitat de l’art, la contemplació que es perd, el temps que s’escapa sense remei. Un entotsolament amb el temps que també és narcisista, que lluita per la seva joventut i gràcia. És el desig incontrolable de demanar una hora més a la nit. Però el temps és, tanmateix, implacable. La lluita entre allò que s’esvaeix i allò que es grava ben endins. Viarnès i Corral produeixen bellesa i una brega contra la seva pròpia fragilitat en un concert, concebut originalment per a la matinada del canvi d’hora de tardor, que la pandèmia ha acabat traslladant d’època i horari, posant més de manifest encara aquesta fragilitat humana que ens exposa a mercè de les agulles del rellotge.

  • Biografies

    Carles Viarnès, piano i electrònica

    El compositor i pianista Carles Viarnès va estudiar música clàssica a l’Escolania de Montserrat i al Conservatori de Música de Barcelona. Ha estat reconegut amb diversos títols de piano, fagot, teoria musical, harmonia, contrapunt, composició musical, anàlisi musical i orquestració. S’ha especialitzat en la música popular contemporània des de la segona meitat del segle XX fins al dia d’avui.

    A nivell creatiu, la seva discografia consta de quatre àlbums: Urban Tactus (Repetidor, 2012), El Llibre vermell de Montserrat (Repetidor, 2013), Schematismus (Repetidor-1631 Recordings, 2016) i Nun (Bankrobber, 2019), a més dels EP Ecos (Bankrobber, 2020) i, pròximament, IAM (Bankrobber, 2021).

    En les seves creacions, les textures musicals i la improvisació neixen des de l’emoció, amb la finalitat d’abastar nivells altíssims de consciència. L’experiència d’aquesta música no és sempre hedonista o còmoda, ja que planteja un enfrontament i un diàleg creat a partir de les bases de la grandesa i l’angoixa. La seva obra està influïda per grans músics, com J. S. Bach, Arvo Pärt, Miles Davis, Charlie Haden, Esbjörn Svensson o Camarón de la Isla, entre molts d’altres.

    La música de Carles Viarnès ha sonat en pel·lícules, produccions escèniques, sèries de televisió i altres produccions audiovisuals. També ha col·laborat estretament amb artistes diversos, des de creadors visuals fins a poetes. Destaca especialment el concert immersiu estrenat al Sónar+D 2020 amb l’artista visual Alba G. Corral, amb qui segueix treballant i ha preparat un nou espectacle que s’estrena ara al Palau de la Música Catalana.

    Actualment combina la seva carrera artística amb la feina de professor de música a l’Escolania de Montserrat i al Conservatori de Música d’Igualada.

  • Alba G. Corral, artista visual & música electrònica

    Alba G. Corral

    ©Claudia Murall

    Alba G. Corral (Madrid, 1977) confessa que va trigar molt de temps a considerar-se artista. La precarietat massa associada a les arts digitals i el fet afegit de ser dona, la feien dues voltes rebel.

    Després de quinze anys instal·lada a Barcelona i de ser considerada un referent internacional en la seva disciplina, aquesta condició ja no la discuteix ningú. Per l’envergadura de la seva feina i per un posicionament gairebé polític de la seva condició de creadora.

    El Palau convida una programadora de codi, de software generatiu, una activista de l’art que coneix el pols de l’underground experimental barceloní de la darrera dècada. Des de sales ja extingides com el Zentraus Club de la Rambla del Raval, espais d’avantguarda com l’Hangar o centres de creació multimèdia com el Niu del Poblenou. Aquest és l’ecosistema d’una artista que ja ha passat per festivals imprescindibles, com Sónar, Eufònic, L.E.V. o Mutek. Una poètica visual que s’ha pogut veure a diferents continents amb formats que van de la instal·lació al full dome. L’estiu passat inaugurava el Festival Grec amb el mític Kronos Quartet en una nova fita com a creadora i performer.

    Però… què fa Alba G. Corral? Pintar paisatges digitals que dialoguen amb la música que acompanya. Exhibicions visuals a gran escala creades a partir de la programació d’un codi algorítmic –comportaments preestablerts– que la visualista condueix en directe. Un imaginari d’una riquesa cromàtica aclaparadora i esbossos que es ramifiquen creant figures improbables.

    En definitiva, i acomplint la profecia de Kandinski: llum, forma, moviment, color i espai que són música visual.

    Composició i programació. Organicitat natural i tecnificació urbana. Matemàtica i art. Binomis que Alba G. Corral ha posat al servei, principalment, de música electrònica i electroacústica, i que el Palau convida a imaginar amb el llenguatge de la clàssica en alguns dels seus concerts i activitats. Una estètica que no només amara la imatge gràfica de la temporada, sinó que es planteja el repte de multiplicar la gran raó de ser de la nostra sala: oferir experiències en viu que es gravin en la memòria.

  • També et pot interessar...

    Palau Fronteres
    Mari Samuelsen, violí
    —De Bach a Richter

    Mari Samuelsen, violí

    J.S. Bach: “Xacona” de la Partita núm. 2, BWV 1004
    M. Richter: Fragments
    P. Glass: Metamorphosis II
    A. Pärt: Fratres
    S. Prokófiev: Sonata núm. 2 en Re major
    M. Richter: Mercy

    Dilluns, 31.05.21 – 20.00 h
    Sala de Concerts
    Preus: de 20 a 50 €

Índex