- Programa de mà - Bach Collegium Barcelona
 — Concert de Nadal de la Fundación Salvat- Palau Bach | Nadal al Palau - Dijous, 14 de desembre de 2023 – 20 h - Sala de Concerts   
- Amb el suport de: - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- María Hinojosa, soprano convidada - Guanyadors Salvat Beca Bach 2024: 
 Maine Takeda, soprano
 Matthias Daehling, contratenor
 Marc García, tenor
 Charlie Baigent, baix- Cor Bruckner Barcelona 
 (Júlia Sesé, directora)
 Bach Collegium Barcelona
 (Adriana Alcaide, concertino)
 Pau Jorquera, director- I - Johann Sebastian Bach (1685 - 1750) 
 Schwingt freudig euch empor, BWV 36- Coro 
 Choral (duetto) - Soprano i Alto
 Aria tenor
 Choral
 Aria - Baix
 Choral - Tenor
 Aria - Soprano
 Choral- Antonio Vivaldi (1678 - 1741) 
 In furore iustissimae irae, RV 626- Aria - Allegro 
 Recitativo
 Aria - Largo
 Allegro - Alleluia- II - Johann Sebastian Bach 
 Wachet! betet! betet! wachet!, BWV 70- Coro 
 Recitativo - Baix
 Aria - Alto
 Recitativo - Tenor
 Aria - Soprano
 Choral
 Aria - Tenor
 Aria - Baix
 Choral- Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791) 
 Exsultate, Jubilate, K. 165- Allegro 
 Recitativo
 Larghetto
 Allegro non troppo - Alleluia- Durada del concert: Primera part, 50 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 45 minuts - La durada del concert és aproximada. - #coral #antiga #jovestalents - La Fundació Salvat, obra social i cultural del Grup Farmacèutic Salvat, té com a missió promoure i desenvolupar la investigació científica en tecnologia farmacèutica, contribuir a l'impuls de la cultura a través del mecenatge musical i artístic, i ajudar altres entitats amb decidida vocació assistencial cap a persones i col·lectius en situació de vulnerabilitat. - Des de l'any 2014, concedeix anualment la SALVAT BECA BACH a 4 joves solistes oferint-los, alhora que una dotació econòmica, la possibilitat de cantar en escenaris de primer nivell del nostre país, així com en diversos festivals. Aquest any vinent, la SBB arriba a la seva desena edició, mostrant així el compromís de la Fundació Salvat amb la promoció del talent jove i el recolzament la projecció musical de noves veus solistes en l'àmbit de la música antiga. - Ho fa també col·laborant amb grans auditoris com el Gran Teatre del Liceu, el Palau de la Música Catalana —dels quals forma part dels consells de mecenatge— i el Teatro Real de Madrid. Recolza també el Concert de Setmana Santa del Monestir de Santa Maria de Montserrat. 
- Poema- SALM - Cap enigma podria néixer 
 sense l’amor.- Com les fulles 
 que diu el foc
 i planta el vent
 i ajaça el sol.- L’ocell que fendeix el cor 
 sempre s’oculta
 entre les garbes.- Però mirar és saber estimar 
 ara que tot és insabut.- Laia Llobera 
 Paradísia (2023)
- Comentari- L’ofici d’escriure música - La primera obra del programa és la Cantata Schwingt freudig euch empor, BWV 36 de J. S. Bach. Va ser escrita pel compositor el 1731, durant la seva estada com a director musical de l’església de Sant Tomàs a Leipzig. Era el quart any que Bach ocupava aquest càrrec i als quaranta-sis anys ja tenia molt d’ofici per poder optimitzar el procés de composició. Aquesta Cantata, doncs, és un dels molts exemples d’aprofitament de material dels grans compositors. Prèviament havia fet servir aquesta mateixa partitura però amb una temàtica secular i, òbviament, un altre text. Així doncs, la primera versió va ser ideada el 1725 i Bach va adaptar aquesta obra per ser interpretada amb motiu de la litúrgia del primer diumenge d’Advent. Podrem escoltar àries intercalades amb corals, en lloc dels tradicionals recitatius. - Ens traslladem una dècada abans, al 1720, per escoltar la Cantata In furore iustissimae irae, RV 626 d’A. Vivaldi. Il Prete Rosso va escriure aquesta obra religiosa en una de les seves estades a Roma. El text de la Cantata és adequat per ser interpretada en qualsevol temps del calendari litúrgic. L’estructura consta de quatre moviments per a soprano, orquestra de corda i baix continu. Les notes descendents a l’uníson, la tonalitat de Do menor o els moviments melòdics cromàtics descendents són alguns dels recursos que Vivaldi fa servir per transmetre amb música tots els efectes de la ira sobre la condició humana. - Tornem a una obra religiosa de Bach i ens traslladem al mateix any de l’arribada al seu càrrec a l’església de Sant Tomàs de Leipzig, el 1723. Novament l’ofici de compositor es mostra en aquesta obra amb el reaprofitament d’idees musicals prèvies. Gran part de la Cantata Wachet! betet! betet! wachet!, BWV 70 va ser escrita el 1716, en què Bach era Konzertmeister de la capella cortesana de Weimar. En aquell moment la va escriure per ser interpretada el segon diumenge d’Advent. Quan va arribar a Leipzig va pensar de reaprofitar la Cantata per a la mateixa cita litúrgica, però no va poder. A diferència de Weimar, a Leipzig no es podia interpretar cap cantata els tres diumenges següents al primer d’Advent. Així que per poder interpretar aquesta versió ampliada, Bach va buscar una altra data litúrgica que hi quadrés per temàtica, i l’estrena d’aquesta partitura es va produir el vint-i-sisè diumenge després de la festivitat de la Trinitat del 1723. - Fem un gran salt fins al Classicisme amb el motet Exsultate, jubilate, KV 165 de W. A. Mozart. També es tracta d’una obra religiosa, escrita el 1773 durant una estada a Milà del compositor. En aquell moment estava ocupat en la producció de l’òpera Lucio Silla al Teatro Reggio Ducale. De fet, l’obra va ser ideada per a un castrat habitual de les seves òperes, Venanzio Rauzzini. Tot i que és una obra religiosa, també hi trobem influència de l’escriptura de les àries operístiques i de l’estructura de la forma concert. Dins dels instruments de corda es produeix una curiositat que dona a l’orquestra un so més ric. No només els violins estan dividits en primers i segons, també ho fan les violes. A Mozart li va resultar interessant i va aprofitar aquesta idea en altres obres, com la Simfonia concertant, KV 364. - María José Anglés, musicòloga 
- Biografies
- Biografies  - María Hinojosa Montenegro, soprano- S’ha consolidat com un dels talents lírics més destacats dels darrers anys, tal com reflecteix una intensa activitat als principals festivals i sales d’Europa i Amèrica interpretant rols del repertori barroc, clàssic i contemporani. - Va iniciar els seus estudis de cant a la seva ciutat, Sabadell, amb M. Teresa Boix, i es llicencià en cant i lied a l’ESMUC amb les màximes qualificacions i el premi d’honor pel projecte final de carrera. El 2007 va destacar a El dúo de La Africana, dirigida per Xavier Albertí, a la temporada del Teatre Lliure, per la qual va ser nominada al premi de millor actriu musical i va guanyar el premi de la crítica dels Premis Butaca del mateix any. El 2011 va ser distingida la seva participació a La carta blanca de Lluïsa Cunillé, novament com a millor actriu musical dels Butaca. - Ha cantat en molts dels més prestigiosos teatres i sales de concerts del món, com el Musikverein i Theater an der Wien, Arena de Verona, Teatro Colón de Buenos Aires, Opera Philadelphia, Gran Teatre del Liceu, L’Auditori i Palau de la Música Catalana, Palau de la Música i Palau de les Arts de València, Salle Gaveau i Auditorium de la Maison de la Radio de París, i també al Teatro Real, Teatro de la Zarzuela i Auditorio Nacional de Madrid, Festival de Granada, i a les òperes de Lausana, Montpeller, Vichy i Frankfurt. Col·labora amb prestigiosos grups de música antiga i orquestres dirigides, entre d’altres, per David Afkham, Pablo Heras-Casado, Josep Pons, Gabriel Garrido, Giovanni Antonini, Enrico Onofri, Ottavio Dantone, Sir Neville Marriner, Francesco Corti, Stefano Montanari, Rinaldo Alessandrini, Fabio Biondi, Erich Hoebarth, Ivor Bolton, Corrado Rovaris, Francesc Prat, Paul Daniel, Pablo González, Leonardo García Alarcón i Martin Gester. En escena ha treballat amb Xavier Albertí, La Fura dels Baus, Comediants, Francisco Negrín, Robert Carsen, Kasper Holten, Lluís Pasqual, Lluïsa Cunillé, Rita Cosentino, Luis de Tavira, Juliette Deschamps i Alfred Kirchner. - En la seva activitat discogràfica destaca Gli amori d’Apollo e di Dafne de Cavalli, dirigida per Gabriel Garrido; De vez en cuando la vida i Peter Phillips, un inglés en la Flandes española, amb Cappella Mediterranea (i direcció de Leonardo García Alarcón); Juditha triumphans de Vivaldi, dirigida por Ottavio Dantone, i les sarsueles barroques La fontana del placer de J. Castel, Clementina de L. Boccherini i L’isola disabitata de G. Bonno, dirigides per Pablo Heras-Casado (tots tres títols per a Harmonia Mundi); el DVD de l’òpera La Salustia de Pergolesi (Arthaus Musik); tres cedés amb l’Orquesta Barroca de Sevilla, sota la direcció d’Enrico Onofri i Vanni Moretto, així com també nombrosos enregistraments per a RNE, BBC Radio, Radio France i ORF. A més, ha enregistrat obres dels compositors catalans contemporanis Joan Guinjoan, Joan Magrané, Raquel García Tomás i Agustí Charles. - Entre els seus compromisos recents destaquen dos rols protagonistes al Teatro de la Zarzuela: la dona a l’estrena absoluta de Policías y ladrones de Tomás Marco i Lucrecia en Donde no hay violencia no hay culpa de José de Nebra; l’estrena absoluta d’Andròmeda encadenada d’Agustí Charles al Palau de la Música Catalana, amb un èxit de crítica enorme, i posteriorment a Darmstadt; l’òpera de cambra Mariana en sombras i concerts amb Cappella Mediterranea i l’Orquestra Simfònica del Vallès al Palau de la Música; la Quarta de Mahler amb l’RFG a Santiago de Compostel·la i Vigo, i l’espectacle La Caramba amb Forma Antiqva a Santander i Dubai. La seva agenda inclou el retorn al Musikverein de Viena amb Concentus Musicus, al Palau amb el Bach Collegium Barcelona, una gira per França amb el guitarrista Eduard Iniesta i, a l’escenari operístic, el rol de Zdenka d’Arabella de Strauss a l’Ópera d’Oviedo. - El seu objectiu artístic és oferir interpretacions ajustades i fidels a qualsevol repertori i estil vocal, des del naixement de la música fins als nostres dies, tot respectant-ne sempre el compositor, el seu temps, l’estil i la tècnica. 
- Biografies  - Maine Takeda, soprano- Va néixer al Japó en una família de músics. Va completar la seva llicenciatura vocal a la Universitat de les Arts de Tòquio, sota el mestratge de Chieko Teratani. Després va obtenir un Màster d'Òpera a la mateixa universitat, finançat per la beca Tokuji-Munetsugu. Des de l’octubre del 2020 estudia a la Hochschule für Musik Karlsruhe amb Hanno Müller-Brachmann. El 2023 s’ha graduat en un Màster de Cant i en aquests moments es prepara per a l’examen de solista de veu. - Ha intervingut com a solista de la Passió segons sant Joan de Bach, El Messies de Händel, La Creació de Haydn, Simfonia núm. 4 de Mahler, Magnificat de Rutter i Requiems de Mozart, Fauré, Rütti i Rihm. A més de peces de concert, va cantar el rol de Susanna de Le nozze di Figaro de Mozart el 2015 a Tòquio. - És beneficiària del Yehudi Menuhin Live Music Now des del 2021. L’any 2021 va guanyar el primer premi del concurs Rainer Koch Memorial a la millor interpretació d’una obra de Wolfgang Rihm, amb Wolfgang Rihm com a president del jurat. El 2022 va ser finalista del Concurs Internacional de Cant per a Música Eclesiàstica de Greifswald. També va participar a la International Händel Academy de Karlsruhe. En els concerts finals va cantar al Badisches Staatstheater de Karlsruhe. Igualment, va cantar la Missa en Si menor de Bach com a part del Vokalensemble Rastatt a la Staatsoper d’Hamburg en el marc de la representació de ballet Dona nobis pacem de John Neumeier. El 2023 va ser guardonada amb el segon premi del concurs de cant Bella Voce. 
- Biografies  - Matthias Daehling, contratenor- Contratenor guanyador de la Salvat Beca Bach 2024, s’ha graduat recentment amb distinció al Royal College of Music, on va estudiar amb Sally Burgess. Anteriorment va estudiar a la Hochschule für Musik und Theater d’Hamburg amb Mark Tucker. Durant els estudis va rebre diverses beques i premis. - Entre les seves fites destacades recentment figuren enregistraments en CD de Cantates de Telemann, tant amb el Neumeyer Consort com amb el Barockwerk Hamburg, així com diverses actuacions en solitari a Alemanya i el Regne Unit. - És un entusiasta del repertori de cançons i de l’augment del reconeixement de la veu de contratenor en aquest àmbit. Ha format part del Wigmore Hall French Song Exchange 2022-23 i ha actuat en recitals al Wigmore Hall de Londres i a la Salle Cortot de París. - La temporada 2023-24 forma part del programa Apprentices del Monteverdi Choir. El 2021 va debutar escènicament en una nova producció d’El nas de Xostakóvitx a la Bayerische Staatsoper de Múnic, sota la batuta de Vladimir Jurowski. Tornarà a la Bayerische Staatsoper el maig del 2024 per a una nova producció de l’òpera. - Des del 2016 estudia amb Ulla Groenewold a Hamburg. A més, ha rebut classes magistrals de Michael Chance, Daniel Taylor, Ian Partridge, Lynne Dawson i Philippe Jaroussky. 
- Biografies  - Marc García- Inicià la seva formació musical a la ciutat on va néixer, Santa Coloma de Gramenet, a l’edat de nou anys, primer amb la guitarra clàssica i després amb el cant. Des de ben jove es va involucrar al món coral i la música antiga, cosa que el va fer decidir-se per començar els estudis de grau superior d’interpretació de música clàssica i contemporània al Conservatori Superior de Música del Liceu, amb la professora Marta Mathéu com a tutora. També és graduat per l’ESMUC en el Màster de Lied Victòria dels Àngels, i actualment està treballant amb Amand Hekkers, membre del departament vocal del Koninklijk Conservatorium de la Haia. Paral·lelament, és graduat en història per la Universitat de Barcelona. - Recentment ha debutat al festival LIFE Victòria dintre de la categoria LIFE New Artists. Ha estat becat per la Fundació Victoria de los Ángeles i ha rebut classes magistrals de Sholto Kynoch, Simon Lepper, Stéphane Degout i Wolfram Rieger, entre altres cantants prestigiosos de lied. A més, ha actuat com a solista a les Cantates BWV 131 i BWV 108 de Johann Sebastian Bach amb el Bach Collegium Barcelona, i té una àmplia experiència pel que fa al madrigal italià, especialment de Claudio Monteverdi. - Ha treballat amb alguns dels millors directors actuals, tant locals com internacionals, com Franco Fagioli, Cristoph Siebert, Sir Simon Rattle, Simon Halsey, Pablo Mielgo, Víctor Pablo Pérez, Lluís Vilamajó, Mireia Barrera o Pere Lluís Biosca. 
- Biografies  - Charlie Baigent, baix- Recentment ha obtingut un màster al Royal College of Music (RCM). Gaudeix d’una agenda plena de concerts, òpera i cant, particularment com a guanyador de la Salvat Beca Bach 2024 a Barcelona aquest any. - Ha interpretat el paper de Papageno de Die Zauberflöte i Valentin de Faust per a l’Arcadian Opera; Figaro en una adaptació contemporània de Le nozze di Figaro, de Polifemo d’Aci, Galatea e Polifemo de Händel amb la New Chamber Opera, i ha cobert Leporello de Don Giovanni amb l’Oxford Alternative Orchestra; també s’ha encarregat de diversos papers a les escenes operístiques Fête galante, Dardanus, The old maid and the thief i Martha per a l’RCM. - Es va graduar amb el premi Provost al King’s College de Cambridge, on va ser estudiant coral mentre cursava el títol d’enginyeria. Ha interpretat nombrosos solos amb el mateix King’s College, entre d’altres per a la transmissió en directe del centenari del Festival Nine Lessons and Carols, així com amb el Concertgebouw i amb l’Òpera de Sydney. Després d’una molt breu carrera com a enginyer (que va incloure el disseny d’aïllament acústic per a la línia de ferrocarrils Elizabeth per sota del Wigmore Hall), va decidir dedicar-se plenament al cant. - Ha interpretat els Requiems de Duruflé, Fauré i Brahms com a solista amb els exalumnes del cor de la Cambridge University Musical Society (CUMS) a la King’s Chapel. També ha interpretat solos a la Passió segons sant Joan de Bach, Renard de Stravinsky, Petite messe solennelle de Rossini i Acis and Galatea de Händel. Estudia amb Russell Smythe, ha estat aconsellat per Christopher Purves, Roderick Williams i James Gilchrist, i ha fet classes magistrals amb Emma Kirkby, Michael Chance i Laurence Cummings. 
- Biografies - © Jesús G. Pastor  - © Jesús G. Pastor - Cor Bruckner Barcelona- Fundat el novembre del 2003, durant els primers anys d’existència va centrar el seu repertori en la música del Barroc. El 2007 en van assumir la direcció Josep Miquel Mindán i Júlia Sesé, que van orientar el repertori cap a la música del segle XX. El 2009 Josep R. Olivé s’hi incorporà com a codirector al costat de Júlia Sesé i en aquesta etapa el cor començà a intercalar programes a cappella i amb acompanyament orquestral. Des del 2012 Júlia Sesé assumeix la direcció del cor en solitari. - El Cor Bruckner Barcelona ha obtingut diferents reconeixements els darrers anys, com el segon premi del Concurs Internacional de Cant Coral de Malgrat de Mar (2011), el segon premi de l’XI Concurs Nacional de Corals Antonio José (Burgos, 2012), la menció especial del jurat del Festival Musiquem Lleida 2013 i el segon premi del 34è Certamen Coral Fira de Tots Sants de Cocentaina (Alacant, 2014). Recentment ha obtingut el tercer premi i premi del públic del XLVII Certamen Coral d’Ejea de los Caballeros (Saragossa, 2018). La temporada 2021-22 va participar al 52 Certamen Coral Internacional de Tolosa. - Ha participat al cicle coral de l’Orfeó Català al Palau de la Música Catalana (juny del 2016), així com al cicle Integral de Cantates de J. S. Bach a l’Auditori de Barcelona. L’estiu del 2017 va participar el 11th World Symposiumon Choral Music que va tenir lloc a Barcelona com a cor pilot a la masterclass del director Helmut Rilling. - El Cor Bruckner Barcelona ha col·laborat amb diverses entitats, com l’Orquestra Terrassa 48, Orquestra Simfònica del Vallès, Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC), Quartet de Trombons de Barcelona, Orquestra Barroca Catalana, Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida, Orquestra de Cadaqués i Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), i amb els directors Xavier Puig, Manel Valdivieso, Òscar Boada, Juan de la Rubia, Alfons Reverté, Xavier Pastrana, Brady A. Allred, Antoni Wit i Kazushi Ono. 
- Biografies  - Bach Collegium Barcelona- Fundat l’any 2018 i dirigit per Pau Jorquera i Adriana Alcaide (concertino), és un cor i orquestra professionals especialitzats en la interpretació de la música antiga. - Des de la seva fundació, el Bach Collegium Barcelona ha debutat amb gran èxit a la BachFest de Leizipg 2022, festival que l’ha convidat de nou en l'edició del 2024. Ha fet diversos concerts arreu del territori en festivals com Espurnes Barroques (del qual va fer el concert d'obertura el passat 2023) al Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP). En les passades temporades ha tingut l’oportunitat de sortir de les nostres fronteres i fer concerts en festivals Eslovènia i Alemanya. - El juliol de l’any 2018 va enregistrar el primer disc per cor a cappella, Bach ist meine Freude! (Edicions Anacrusa), amb motets de compositors de la família Bach, com a resultat i resum de la tasca dels anys previs amb el projecte BZM. - Les darreres temporades ha protagonitzat la interpretació del Dixit Dominus i Messiah de G. F. Händel i les 6 cantates del WeihnachtsOratorium de J.S.Bach al Palau de la Música Catalana, les Cantates BWV 182 i 106 de J. S. Bach i el Ein deutsches Requiem de J. Brahms a la basílica del Monestir de Montserrat, així com d’altres obres d’aquests compositors a l’Auditori Enric Granados de Lleida. - Paral·lelament, el BCB impulsa el Mitsingen Bach Collegium, una iniciativa coral iniciada el 2011, en el marc de la qual ha interpretat més d’una cinquantena de Cantates de J. S. Bach en format participatiu. Aquesta proposta participativa i pedagògica ofereix la possibilitat que cantaires amateurs amb formació musical i experiència coral puguin col·laborar conjuntament amb músics i cantants professionals del Bach Collegium Barcelona. - En aquesta temporada el BCB, a més de ser l’única formació de música antiga d’Espanya convidada a la BachFest 2024, va ser la formació anfitriona del concert del Xè aniversari de la Salvat Beca Bach. - Formarà part, també aquest 2025, del primer concert de l’Schola Cantorum de l’Escolania de Montserrat, interpretant la Missa Alma Redemptoris Mater d’Anselm Viola. La primavera de 2025 protagonitzarà el Concert Participatiu de Primavera a l’Auditori organitzat per l’associació Messies Participatiu. 
- Biografies  - Pau Jorquera, director- Nascut l'any 1982, va començar els seus estudis musicals a la seva ciutat, Barcelona. Es graduà en Direcció de Cor a l’Escola Superior de Música de Catalunya, on va treballar amb Johan Duijck, Josep Vila Casañas i Mireia Barrera. Va rebre una gran part de la formació musical dels professors Ramon Porter i Johan Duijck. Paral·lelament féu també els estudis de cant, piano i composició. Igualment, és llicenciat en Magisteri en l'especialitat d'Educació Musical per la Universitat Autònoma de Barcelona. Va cursar també els estudis professionals de percussió amb Ignasi Vila. - És el fundador i director del Bach Collegium Barcelona i cofundador del Festival Bachcelona. Especialista en la interpretació de la música antiga, és director de l'Schola Cantorum de l'Escolania de Montserrat (2023), així com sotsdirector del cor tradicional de l’Escolania de Montserrat (2014), de la qual fou també el Cap d’estudis d’ensenyaments musicals (2018-2021). - Els darrers anys ha treballat també amb la Fundació Grup Farmacèutic Salvat com a responsable de l'àrea de projectes musicals, impulsant i produint la SALVAT BECA BACH, així com diversos concerts i festivals de música. 
- Formacions- Cor Bruckner Barcelona - Júlia Sesé, directora - Sopranos 
 Llucia Anglada Pé
 Míriam Aumatell Garriga
 Maria Brizzolis Traver
 Vanessa Castillo Blanco
 Maria Cobo de Nadal
 Irene Cuxart Sánchez
 Laura Domingo Patro
 Laura Espriu Klüpfel
 Laura Fernàndez Moll
 Yaiza Gutiérrez Bladé
 María Mercedes González Rouillé
 Mercè Tarragó Caballé
 Anna Wright- Contralts 
 Berta Armengol Freixes
 Elna Bagés Cid
 Helena Espada Sabrià
 Maria Esplugas Roca
 Ma Remei Ferrer Guasch
 Neus López Caussà
 Marina de la Maza Escobedo
 Núria Solé Mendi
 Pau Vallès Martínez- Tenors 
 Alejandro Aarce Juan
 Pere Barber Llorens
 Isaac Campos Mariné
 Daniel Gálvez Álvarez
 Tomàs Lledó Ponsati
 Ruben Ortiz Uroz
 Eduardo Soto Ballesteros
 Pau Tallada Crespí- Baixos 
 Alejandro Arribas Miranzo
 Xavier Garcia Cardona
 Ferran Mir Garcia
 Miguel Noguera Lovén
 Josep Rebled Corsellas
 Carlos Segurana Mompel- Bach Collegium Barcelona - oboès 
 Katy Elkin
 Dani Ramirez- fagot 
 Carles Vallès- trompes 
 Pierre-Antoine Tremblay
 Renske Wijma- trompeta 
 Michele de Santi- violins 
 Adriana Alcaide, concertino
 Frederic Ibáñez
 Felix Ferrer
 Meritxell Tiana
 Jaume Guri
 Jose Manuel Navarro- violes 
 Marta Sampere
 Arabela Fernández- violoncel 
 Oriol Aymat- contrabaix 
 Oriol Casadevall- clavicèmbal i orgue 
 Mireia Ruiz
- Textos- Johann Sebastian Bach 
 Cantata BWV 36, Schwingt freudig euch empor
 "Enlaireu-vos amb joia"- Celebració del primer Diumenge d'Advent - Erster Teil - 1. Chor - Schwingt freudig euch empor zu den erhabnen Sternen, 
 Ihr Zungen, die ihr itzt in Zion fröhlich seid!
 Doch haltet ein! Der Schall darf sich nicht weit entfernen,
 Es naht sich selbst zu euch der Herr der Herrlichkeit.- Primera part - 1. Cor - Enlaireu-vos amb joia fins als estels més alts, 
 vosaltres llengües, que ara esteu alegres a Sió!
 Però, conteniu-vos! Cal que el so no se’n vagi massa enllà,
 perquè se’ns acosta en persona la Glòria del Senyor.- 2. Choral (Duetto) (soprano, alto) - Nun komm, der Heiden Heiland, 
 Der Jungfrauen Kind erkannt,
 Des sich wundert alle Welt,
 Gott solch Geburt ihm bestellt.- 2. Coral (Duet) (soprano, contralt) - Vine ara, Salvador dels gentils, 
 d’una Verge veritable fill,
 el món sencer es meravella,
 que Déu volgués néixer així.- 3. Aria (tenor) - Die Liebe zieht mit sanften Schritten 
 Sein Treugeliebtes allgemach.
 Gleichwie es eine Braut entzücket,
 Wenn sie den Bräutigam erblicket,
 So folgt ein Herz auch Jesu nach.- 3. Ària (tenor) - L’amor segueix amb suau petjada, 
 sa fidel estimada a poc a poc.
 Com la núvia encativada,
 que esguarda el seu galindoi,
 també així, rere Jesús va un cor.- 4. Choral - Zwingt die Saiten in Cythara 
 Und lasst die süße Musica
 Ganz freudenreich erschallen,
 Dass ich möge mit Jesulein,
 Dem wunderschönen Bräutgam mein,
 In steter Liebe wallen!
 Singet,Springet,
 Jubilieret, triumphieret, dankt dem Herren!
 Groß ist der König der Ehren.- 4. Coral - Polseu les cordes de cítara 
 i feu que la música dolça
 soni plena d’alegria,
 perquè al Jesuset petit,
 el meu enamorat, jo voldria,
 vessar-li un amor sens fi!
 Canteu, salteu,
 alegreu-vos triomfants,
 gràcies al Senyor doneu!
 Gran és el Rei de la Glòria.- Zweiter Teil - 5. Aria (bass) - Willkommen, werter Schatz! 
 Die Lieb und Glaube machet Platz
 Vor dich in meinem Herzen rein,
 Zieh bei mir ein!- Segona part - 5. Ària (baix) - Benvingut, valuós tresor! 
 L’amor i la fe t’han fet lloc
 per tu, en el meu cor senzill,
 arriba i posa’t a dins!- 6. Choral (tenor) - Der du bist dem Vater gleich, 
 Führ hinaus den Sieg im Fleisch,
 Dass dein ewig Gott'sgewalt
 In uns das krank Fleisch enthalt.- 6. Coral (tenor) - Tu, que ets com el Pare igual, 
 guia’ns per vèncer la carn,
 que el teu diví etern braó,
 ens freni del luxuriós mal.- 7. Aria (soprano) - Auch mit gedämpften, schwachen Stimmen 
 Wird Gottes Majestät verehrt.
 Denn schallet nur der Geist darbei,
 So ist ihm solches ein Geschrei,
 Das er im Himmel selber hört.- 7. Ària (soprano) - També, baix baixet i a sota veu, 
 es pot lloar la majestat de Déu.
 Sols cal fer-ho en esperit;
 d’aquesta manera drecem-li un crit,
 que es pugui escoltar fins al cel.- 8. Choral - Lob sei Gott, dem Vater, g'ton, 
 Lob sei Gott, sein'm eingen Sohn,
 Lob sei Gott, dem Heilgen Geist,
 Immer und in Ewigkeit!- 8. Coral - Llaor sigui a Déu Pare donada, 
 lloat sigui Déu, son únic Fill,
 lloat sigui Déu, el Sant Esperit,
 per sempre i en l’eternitat!- Antonio Vivaldi 
 In furore iustissimae irae, RV 626
 "En la fúria de la més justa ira"- 1. Aria - In furore iustissimae irae 
 Tu divinitus facis potentem.
 Quando potes me reum punire
 Ipsum crimen te gerit clementem.- 1. Ària - En una fúria d’ira justa 
 ets divinament poderós.
 Quan em pots castigar culpable
 el mateix crim és misericordiós.- 2. Recitativo - Miserationum Pater piissime 
 Parce mihi dolenti peccatori languenti
 O Jesu dulcissime.- 2. Recitatiu - Piadosíssim Pare misericordiós 
 perdona’m, pecador cansat que pateix,
 oh, dolcíssim Jesús.- 3. Aria - Tunc meus fletus evadet laetus 
 Dum pro te meum languescit cor
 Fac me plorare
 Mi Iesu care
 Et fletus laetus fovebit cor.- 3. Ària - Llavors el meu plor esdevindrà feliç 
 mentre el meu cor plora per tu.
 Deixa’m plorar
 estimat Jesús
 i les llàgrimes de felicitat inflamaran el cor.- 4. Alleluia - Alleluia - 4. Al·leluia - Al·leluia - Johann Sebastian Bach - Cantata BWV 70, Wachet! betet! betet! wachet! 
 "Vetlleu! pregueu! pregueu! vetlleu!"- Celebració del 26è Diumenge després de la Trinitat - Erster Teil - 1. Coro - Wachet! betet! betet! wachet! 
 Seid bereit
 Allezeit,
 Bis der Herr der Herrlichkeit
 Dieser Welt ein Ende machet.- Primera part - 1. Cor - Vetlleu!, pregueu!, pregueu!, vetlleu! 
 Estigueu amatents
 tothora,
 fins que el Sobirà de la Glòria,
 disposi la fi d’aquest món.- 2. Recitativo (bass) - Erschrecket, ihr verstockten Sünder! 
 Ein Tag bricht an,
 Vor dem sich niemand bergen kann:
 Er eilt mit dir zum strengen Rechte,
 O! sündliches Geschlechte,
 Zum ewgen Herzeleide.
 Doch euch, erwählte Gotteskinder,
 Ist er ein Anfang wahrer Freude.
 Der Heiland holet euch, wenn alles fällt und bricht,
 Vor sein erhöhtes Angesicht;
 Drum zaget nicht!- 2. Recitatiu (baix) - Tremoleu, pecadors obstinats! 
 Puix que ja està arribant el dia
 en què ningú es podrà salvar:
 afanyeu-vos a un judici sever,
 oh!, nissaga de pecadors,
 vers l’etern desesper.
 Mes per a vosaltres, fills elegits de Déu,
 això és l’inici de la joia vera.
 Quan tot s’esbalci i trenqui, us cridarà el Salvador,
 a la seva augusta presència;
 per tant, no tingueu por!- 3. Aria (alto) - Wenn kömmt der Tag, an dem wir ziehen 
 Aus dem Ägypten dieser Welt?
 Ach! lasst uns bald aus Sodom fliehen,
 Eh uns das Feuer überfällt!
 Wacht, Seelen, auf von Sicherheit
 Und glaubt, es ist die letzte Zeit!- 3. Ària (contralt) - Quan arribarà el dia, en què marxarem 
 fora d’aquest Egipte del món?
 Ai las! Correm, fugim de pressa de Sodoma,
 abans que ens passi pel damunt el foc!
 Vigila, ànima, no siguis ingènua,
 i pensa, aquesta és l’hora darrera!- 4. Recitativo (tenor) - Auch bei dem himmlischen Verlangen 
 Hält unser Leib den Geist gefangen;
 Es legt die Welt durch ihre Tücke
 Den Frommen Netz und Stricke.
 Der Geist ist willig, doch das Fleisch ist schwach;
 Dies presst uns aus ein jammervolles Ach!- 4. Recitatiu (tenor) - Malgrat el nostre viu afany de cel, 
 el nostre cos, l’esperit captiu ens aferra;
 el món amb la seva avolesa
 posa brells i paranys als fidels.
 L’esperit és prest, però la carn és feble;
 això ens fa exhalar un llastimós, ai las!- 5. Aria (soprano) - Laßt der Spötter Zungen schmähen, 
 Es wird doch und muss geschehen,
 Dass wir Jesum werden sehen
 Auf den Wolken, in den Höhen.
 Welt und Himmel mag vergehen,
 Christi Wort muss fest bestehen.
 Laßt der Spötter Zungen schmähen;
 Es wird doch und muss geschehen!- 5. Ària (soprano) - Deixeu que les llengües burletes se’n riguin, 
 doncs ha de passar, ha de succeir,
 que veurem Jesús arribar,
 sobre els núvols, a l’altura.
 El cel i la terra s’han d’acabar,
 mes la paraula de Déu romandrà segura.
 Deixeu que les llengües burletes se’n riguin,
 doncs ha de passar, ha de succeir.- 7. Choral - Freu dich sehr, o meine Seele, 
 Und vergiss all Not und Qual,
 Weil dich nun Christus, dein Herre,
 Ruft aus diesem Jammertal!
 Seine Freud und Herrlichkeit
 Sollt du sehn in Ewigkeit,
 Mit den Engeln jubilieren,
 In Ewigkeit triumphieren.- 7. Coral - Exulta, oh ànima meva, 
 deixa estar penes i angoixes,
 perquè ara Crist, el teu Senyor,
 et crida fora d’aquesta vall de plors!
 El seu gaudi i esplendor,
 tu veuràs per sempre més!
 I amb els àngels, saltant d’alegria,
 en l’eternitat triomfaràs.- Zweiter Teil - 8. Aria (tenor) - Hebt euer Haupt empor 
 Und seid getrost, ihr Frommen,
 Zu eurer Seelen Flor!
 Ihr sollt in Eden grünen,
 Gott ewiglich zu dienen.- Segona part - 8. Ària (tenor) - Alceu amunt els vostres caps 
 i consoleu-vos, fidels devots,
 la vostra ànima ja treu poncella!
 I esdevindrà una flor de l’Edèn,
 al servei de Déu per sempre.- 10. Aria (bass) - Seligster Erquickungstag, 
 Führe mich zu deinen Zimmern!
 Schalle, knalle, letzter Schlag,
 Welt und Himmel, geht zu Trümmern!
 Jesus führet mich zur Stille,
 An den Ort, da Lust die Fülle.- 10. Ària (baix) - Dia delectable, tan benaurat, 
 mena’m a les teves cambres!
 Que soni, peti, el darrer esclat,
 terra i cel, sigueu enderrocats!
 Jesús em portarà al seu repòs,
 l’indret on trobaré fruïció a vessar.- 11. Choral - Nicht nach Welt, nach Himmel nicht 
 Meine Seele wünscht und sehnet,
 Jesum wünsch ich und sein Lieht,
 Der mich hat mit Gott versöhnet,
 Der mich freiet vom Gericht,
 Meinen Jesum lass ich nicht.- 11. Coral - No és pas el món, ni el cel tampoc, 
 el que la meva ànima vol i deleja,
 jo vull Jesús i la seva claror,
 Ell m’ha conciliat amb Déu,
 Ell m’ha afranquit de ser jutjat,
 no et deixaré, Jesús meu.- Wolfgang Amadeus Mozart - Exsultate, jubilate, KV 165/158a 
 "Exulteu, alegreu-vos"- Exsultate, jubilate, 
 o vos animae beatae,
 dulcia cantica canendo,
 cantui vestro respondendo,
 psallant aethera cum me.- Exulteu, alegreu-vos, 
 oh vosaltres, ànimes felices,
 tot cantant dolços cants,
 i que en resposta als vostres cants
 els cels cantin amb mi.- Fulget amica dies, 
 iam fugere et nubila et procellae;
 exortus est justis
 inexspectata quies.
 Undique obscura regnabat nox;
 surgite tandem laeti,
 qui timuistis adhuc,
 et iucundi aurorae fortunatae
 frondes dextera plena et lilia date.- El dia agradable resplendeix, 
 ja se n’han anat els núvols i les tempestes;
 per als justos,
 ha esclatat una calma inesperada.
 La negra nit regnava a tot arreu;
 els que fins ara heu tingut por,
 torneu-vos ben alegres
 i joiosos per l’albada fortunada;
 oferiu garlandes i lliris a mans plenes.- Tu virginum corona, 
 tu nobis pacem dona,
 tu consolare affectus,
 unde suspirat cor.- Alleluja, alleluja. - Tu, corona de les verges, 
 dona'ns la pau,
 consola el neguit pel qual
 el nostre cor sospira.- Al·leluia, al·leluia. 
- També et pot interessar...- Palau 100 
 Dijous, 21 de desembre de 2023 - 20 h
 Sala de Concerts- El Messies de Händel - Sandrine Piau, soprano 
 Paul-Antoine Benos-Dijan, contratenor
 Stuart Jackson, tenor
 Alex Rosen, bajo
 Accentus
 Insula Orchestra
 Laurence Equilbey, directora- G. F. Händel: El Messies, HWV 56 - Preus: de 20 a 90 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
 
- Programa de mà - Bach Collegium Barcelona
 — Concert de Nadal de la Fundación Salvat- Palau Bach | Nadal al Palau - Dijous, 14 de desembre de 2023 – 20 h - Sala de Concerts  
- Amb el suport de: - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- María Hinojosa, soprano convidada - Guanyadors Salvat Beca Bach 2024: 
 Maine Takeda, soprano
 Matthias Daehling, contratenor
 Marc García, tenor
 Charlie Baigent, baix- Cor Bruckner Barcelona 
 (Júlia Sesé, directora)
 Bach Collegium Barcelona
 (Adriana Alcaide, concertino)
 Pau Jorquera, director- I - Johann Sebastian Bach (1685 - 1750) 
 Schwingt freudig euch empor, BWV 36- Coro 
 Choral (duetto) - Soprano i Alto
 Aria tenor
 Choral
 Aria - Baix
 Choral - Tenor
 Aria - Soprano
 Choral- Antonio Vivaldi (1678 - 1741) 
 In furore iustissimae irae, RV 626- Aria - Allegro 
 Recitativo
 Aria - Largo
 Allegro - Alleluia- II - Johann Sebastian Bach 
 Wachet! betet! betet! wachet!, BWV 70- Coro 
 Recitativo - Baix
 Aria - Alto
 Recitativo - Tenor
 Aria - Soprano
 Choral
 Aria - Tenor
 Aria - Baix
 Choral- Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791) 
 Exsultate, Jubilate, K. 165- Allegro 
 Recitativo
 Larghetto
 Allegro non troppo - Alleluia- Durada del concert: Primera part, 50 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 45 minuts - La durada del concert és aproximada. - #coral #antiga #jovestalents - La Fundació Salvat, obra social i cultural del Grup Farmacèutic Salvat, té com a missió promoure i desenvolupar la investigació científica en tecnologia farmacèutica, contribuir a l'impuls de la cultura a través del mecenatge musical i artístic, i ajudar altres entitats amb decidida vocació assistencial cap a persones i col·lectius en situació de vulnerabilitat. - Des de l'any 2014, concedeix anualment la SALVAT BECA BACH a 4 joves solistes oferint-los, alhora que una dotació econòmica, la possibilitat de cantar en escenaris de primer nivell del nostre país, així com en diversos festivals. Aquest any vinent, la SBB arriba a la seva desena edició, mostrant així el compromís de la Fundació Salvat amb la promoció del talent jove i el recolzament la projecció musical de noves veus solistes en l'àmbit de la música antiga. - Ho fa també col·laborant amb grans auditoris com el Gran Teatre del Liceu, el Palau de la Música Catalana —dels quals forma part dels consells de mecenatge— i el Teatro Real de Madrid. Recolza també el Concert de Setmana Santa del Monestir de Santa Maria de Montserrat. 
- Poema- SALM - Cap enigma podria néixer 
 sense l’amor.- Com les fulles 
 que diu el foc
 i planta el vent
 i ajaça el sol.- L’ocell que fendeix el cor 
 sempre s’oculta
 entre les garbes.- Però mirar és saber estimar 
 ara que tot és insabut.- Laia Llobera 
 Paradísia (2023)
 
- Comentari- L’ofici d’escriure música - La primera obra del programa és la Cantata Schwingt freudig euch empor, BWV 36 de J. S. Bach. Va ser escrita pel compositor el 1731, durant la seva estada com a director musical de l’església de Sant Tomàs a Leipzig. Era el quart any que Bach ocupava aquest càrrec i als quaranta-sis anys ja tenia molt d’ofici per poder optimitzar el procés de composició. Aquesta Cantata, doncs, és un dels molts exemples d’aprofitament de material dels grans compositors. Prèviament havia fet servir aquesta mateixa partitura però amb una temàtica secular i, òbviament, un altre text. Així doncs, la primera versió va ser ideada el 1725 i Bach va adaptar aquesta obra per ser interpretada amb motiu de la litúrgia del primer diumenge d’Advent. Podrem escoltar àries intercalades amb corals, en lloc dels tradicionals recitatius. - Ens traslladem una dècada abans, al 1720, per escoltar la Cantata In furore iustissimae irae, RV 626 d’A. Vivaldi. Il Prete Rosso va escriure aquesta obra religiosa en una de les seves estades a Roma. El text de la Cantata és adequat per ser interpretada en qualsevol temps del calendari litúrgic. L’estructura consta de quatre moviments per a soprano, orquestra de corda i baix continu. Les notes descendents a l’uníson, la tonalitat de Do menor o els moviments melòdics cromàtics descendents són alguns dels recursos que Vivaldi fa servir per transmetre amb música tots els efectes de la ira sobre la condició humana. - Tornem a una obra religiosa de Bach i ens traslladem al mateix any de l’arribada al seu càrrec a l’església de Sant Tomàs de Leipzig, el 1723. Novament l’ofici de compositor es mostra en aquesta obra amb el reaprofitament d’idees musicals prèvies. Gran part de la Cantata Wachet! betet! betet! wachet!, BWV 70 va ser escrita el 1716, en què Bach era Konzertmeister de la capella cortesana de Weimar. En aquell moment la va escriure per ser interpretada el segon diumenge d’Advent. Quan va arribar a Leipzig va pensar de reaprofitar la Cantata per a la mateixa cita litúrgica, però no va poder. A diferència de Weimar, a Leipzig no es podia interpretar cap cantata els tres diumenges següents al primer d’Advent. Així que per poder interpretar aquesta versió ampliada, Bach va buscar una altra data litúrgica que hi quadrés per temàtica, i l’estrena d’aquesta partitura es va produir el vint-i-sisè diumenge després de la festivitat de la Trinitat del 1723. - Fem un gran salt fins al Classicisme amb el motet Exsultate, jubilate, KV 165 de W. A. Mozart. També es tracta d’una obra religiosa, escrita el 1773 durant una estada a Milà del compositor. En aquell moment estava ocupat en la producció de l’òpera Lucio Silla al Teatro Reggio Ducale. De fet, l’obra va ser ideada per a un castrat habitual de les seves òperes, Venanzio Rauzzini. Tot i que és una obra religiosa, també hi trobem influència de l’escriptura de les àries operístiques i de l’estructura de la forma concert. Dins dels instruments de corda es produeix una curiositat que dona a l’orquestra un so més ric. No només els violins estan dividits en primers i segons, també ho fan les violes. A Mozart li va resultar interessant i va aprofitar aquesta idea en altres obres, com la Simfonia concertant, KV 364. - María José Anglés, musicòloga 
- Biografies- María Hinojosa Montenegro, soprano - S’ha consolidat com un dels talents lírics més destacats dels darrers anys, tal com reflecteix una intensa activitat als principals festivals i sales d’Europa i Amèrica interpretant rols del repertori barroc, clàssic i contemporani. - Va iniciar els seus estudis de cant a la seva ciutat, Sabadell, amb M. Teresa Boix, i es llicencià en cant i lied a l’ESMUC amb les màximes qualificacions i el premi d’honor pel projecte final de carrera. El 2007 va destacar a El dúo de La Africana, dirigida per Xavier Albertí, a la temporada del Teatre Lliure, per la qual va ser nominada al premi de millor actriu musical i va guanyar el premi de la crítica dels Premis Butaca del mateix any. El 2011 va ser distingida la seva participació a La carta blanca de Lluïsa Cunillé, novament com a millor actriu musical dels Butaca. - Ha cantat en molts dels més prestigiosos teatres i sales de concerts del món, com el Musikverein i Theater an der Wien, Arena de Verona, Teatro Colón de Buenos Aires, Opera Philadelphia, Gran Teatre del Liceu, L’Auditori i Palau de la Música Catalana, Palau de la Música i Palau de les Arts de València, Salle Gaveau i Auditorium de la Maison de la Radio de París, i també al Teatro Real, Teatro de la Zarzuela i Auditorio Nacional de Madrid, Festival de Granada, i a les òperes de Lausana, Montpeller, Vichy i Frankfurt. Col·labora amb prestigiosos grups de música antiga i orquestres dirigides, entre d’altres, per David Afkham, Pablo Heras-Casado, Josep Pons, Gabriel Garrido, Giovanni Antonini, Enrico Onofri, Ottavio Dantone, Sir Neville Marriner, Francesco Corti, Stefano Montanari, Rinaldo Alessandrini, Fabio Biondi, Erich Hoebarth, Ivor Bolton, Corrado Rovaris, Francesc Prat, Paul Daniel, Pablo González, Leonardo García Alarcón i Martin Gester. En escena ha treballat amb Xavier Albertí, La Fura dels Baus, Comediants, Francisco Negrín, Robert Carsen, Kasper Holten, Lluís Pasqual, Lluïsa Cunillé, Rita Cosentino, Luis de Tavira, Juliette Deschamps i Alfred Kirchner. - En la seva activitat discogràfica destaca Gli amori d’Apollo e di Dafne de Cavalli, dirigida per Gabriel Garrido; De vez en cuando la vida i Peter Phillips, un inglés en la Flandes española, amb Cappella Mediterranea (i direcció de Leonardo García Alarcón); Juditha triumphans de Vivaldi, dirigida por Ottavio Dantone, i les sarsueles barroques La fontana del placer de J. Castel, Clementina de L. Boccherini i L’isola disabitata de G. Bonno, dirigides per Pablo Heras-Casado (tots tres títols per a Harmonia Mundi); el DVD de l’òpera La Salustia de Pergolesi (Arthaus Musik); tres cedés amb l’Orquesta Barroca de Sevilla, sota la direcció d’Enrico Onofri i Vanni Moretto, així com també nombrosos enregistraments per a RNE, BBC Radio, Radio France i ORF. A més, ha enregistrat obres dels compositors catalans contemporanis Joan Guinjoan, Joan Magrané, Raquel García Tomás i Agustí Charles. - Entre els seus compromisos recents destaquen dos rols protagonistes al Teatro de la Zarzuela: la dona a l’estrena absoluta de Policías y ladrones de Tomás Marco i Lucrecia en Donde no hay violencia no hay culpa de José de Nebra; l’estrena absoluta d’Andròmeda encadenada d’Agustí Charles al Palau de la Música Catalana, amb un èxit de crítica enorme, i posteriorment a Darmstadt; l’òpera de cambra Mariana en sombras i concerts amb Cappella Mediterranea i l’Orquestra Simfònica del Vallès al Palau de la Música; la Quarta de Mahler amb l’RFG a Santiago de Compostel·la i Vigo, i l’espectacle La Caramba amb Forma Antiqva a Santander i Dubai. La seva agenda inclou el retorn al Musikverein de Viena amb Concentus Musicus, al Palau amb el Bach Collegium Barcelona, una gira per França amb el guitarrista Eduard Iniesta i, a l’escenari operístic, el rol de Zdenka d’Arabella de Strauss a l’Ópera d’Oviedo. - El seu objectiu artístic és oferir interpretacions ajustades i fidels a qualsevol repertori i estil vocal, des del naixement de la música fins als nostres dies, tot respectant-ne sempre el compositor, el seu temps, l’estil i la tècnica. 
- Maine Takeda, soprano - Va néixer al Japó en una família de músics. Va completar la seva llicenciatura vocal a la Universitat de les Arts de Tòquio, sota el mestratge de Chieko Teratani. Després va obtenir un Màster d'Òpera a la mateixa universitat, finançat per la beca Tokuji-Munetsugu. Des de l’octubre del 2020 estudia a la Hochschule für Musik Karlsruhe amb Hanno Müller-Brachmann. El 2023 s’ha graduat en un Màster de Cant i en aquests moments es prepara per a l’examen de solista de veu. - Ha intervingut com a solista de la Passió segons sant Joan de Bach, El Messies de Händel, La Creació de Haydn, Simfonia núm. 4 de Mahler, Magnificat de Rutter i Requiems de Mozart, Fauré, Rütti i Rihm. A més de peces de concert, va cantar el rol de Susanna de Le nozze di Figaro de Mozart el 2015 a Tòquio. - És beneficiària del Yehudi Menuhin Live Music Now des del 2021. L’any 2021 va guanyar el primer premi del concurs Rainer Koch Memorial a la millor interpretació d’una obra de Wolfgang Rihm, amb Wolfgang Rihm com a president del jurat. El 2022 va ser finalista del Concurs Internacional de Cant per a Música Eclesiàstica de Greifswald. També va participar a la International Händel Academy de Karlsruhe. En els concerts finals va cantar al Badisches Staatstheater de Karlsruhe. Igualment, va cantar la Missa en Si menor de Bach com a part del Vokalensemble Rastatt a la Staatsoper d’Hamburg en el marc de la representació de ballet Dona nobis pacem de John Neumeier. El 2023 va ser guardonada amb el segon premi del concurs de cant Bella Voce. 
- Matthias Daehling, contratenor - Contratenor guanyador de la Salvat Beca Bach 2024, s’ha graduat recentment amb distinció al Royal College of Music, on va estudiar amb Sally Burgess. Anteriorment va estudiar a la Hochschule für Musik und Theater d’Hamburg amb Mark Tucker. Durant els estudis va rebre diverses beques i premis. - Entre les seves fites destacades recentment figuren enregistraments en CD de Cantates de Telemann, tant amb el Neumeyer Consort com amb el Barockwerk Hamburg, així com diverses actuacions en solitari a Alemanya i el Regne Unit. - És un entusiasta del repertori de cançons i de l’augment del reconeixement de la veu de contratenor en aquest àmbit. Ha format part del Wigmore Hall French Song Exchange 2022-23 i ha actuat en recitals al Wigmore Hall de Londres i a la Salle Cortot de París. - La temporada 2023-24 forma part del programa Apprentices del Monteverdi Choir. El 2021 va debutar escènicament en una nova producció d’El nas de Xostakóvitx a la Bayerische Staatsoper de Múnic, sota la batuta de Vladimir Jurowski. Tornarà a la Bayerische Staatsoper el maig del 2024 per a una nova producció de l’òpera. - Des del 2016 estudia amb Ulla Groenewold a Hamburg. A més, ha rebut classes magistrals de Michael Chance, Daniel Taylor, Ian Partridge, Lynne Dawson i Philippe Jaroussky. 
- Marc García - Inicià la seva formació musical a la ciutat on va néixer, Santa Coloma de Gramenet, a l’edat de nou anys, primer amb la guitarra clàssica i després amb el cant. Des de ben jove es va involucrar al món coral i la música antiga, cosa que el va fer decidir-se per començar els estudis de grau superior d’interpretació de música clàssica i contemporània al Conservatori Superior de Música del Liceu, amb la professora Marta Mathéu com a tutora. També és graduat per l’ESMUC en el Màster de Lied Victòria dels Àngels, i actualment està treballant amb Amand Hekkers, membre del departament vocal del Koninklijk Conservatorium de la Haia. Paral·lelament, és graduat en història per la Universitat de Barcelona. - Recentment ha debutat al festival LIFE Victòria dintre de la categoria LIFE New Artists. Ha estat becat per la Fundació Victoria de los Ángeles i ha rebut classes magistrals de Sholto Kynoch, Simon Lepper, Stéphane Degout i Wolfram Rieger, entre altres cantants prestigiosos de lied. A més, ha actuat com a solista a les Cantates BWV 131 i BWV 108 de Johann Sebastian Bach amb el Bach Collegium Barcelona, i té una àmplia experiència pel que fa al madrigal italià, especialment de Claudio Monteverdi. - Ha treballat amb alguns dels millors directors actuals, tant locals com internacionals, com Franco Fagioli, Cristoph Siebert, Sir Simon Rattle, Simon Halsey, Pablo Mielgo, Víctor Pablo Pérez, Lluís Vilamajó, Mireia Barrera o Pere Lluís Biosca. 
- Charlie Baigent, baix - Recentment ha obtingut un màster al Royal College of Music (RCM). Gaudeix d’una agenda plena de concerts, òpera i cant, particularment com a guanyador de la Salvat Beca Bach 2024 a Barcelona aquest any. - Ha interpretat el paper de Papageno de Die Zauberflöte i Valentin de Faust per a l’Arcadian Opera; Figaro en una adaptació contemporània de Le nozze di Figaro, de Polifemo d’Aci, Galatea e Polifemo de Händel amb la New Chamber Opera, i ha cobert Leporello de Don Giovanni amb l’Oxford Alternative Orchestra; també s’ha encarregat de diversos papers a les escenes operístiques Fête galante, Dardanus, The old maid and the thief i Martha per a l’RCM. - Es va graduar amb el premi Provost al King’s College de Cambridge, on va ser estudiant coral mentre cursava el títol d’enginyeria. Ha interpretat nombrosos solos amb el mateix King’s College, entre d’altres per a la transmissió en directe del centenari del Festival Nine Lessons and Carols, així com amb el Concertgebouw i amb l’Òpera de Sydney. Després d’una molt breu carrera com a enginyer (que va incloure el disseny d’aïllament acústic per a la línia de ferrocarrils Elizabeth per sota del Wigmore Hall), va decidir dedicar-se plenament al cant. - Ha interpretat els Requiems de Duruflé, Fauré i Brahms com a solista amb els exalumnes del cor de la Cambridge University Musical Society (CUMS) a la King’s Chapel. També ha interpretat solos a la Passió segons sant Joan de Bach, Renard de Stravinsky, Petite messe solennelle de Rossini i Acis and Galatea de Händel. Estudia amb Russell Smythe, ha estat aconsellat per Christopher Purves, Roderick Williams i James Gilchrist, i ha fet classes magistrals amb Emma Kirkby, Michael Chance i Laurence Cummings. 
- Cor Bruckner Barcelona - © Jesús G. Pastor - Fundat el novembre del 2003, durant els primers anys d’existència va centrar el seu repertori en la música del Barroc. El 2007 en van assumir la direcció Josep Miquel Mindán i Júlia Sesé, que van orientar el repertori cap a la música del segle XX. El 2009 Josep R. Olivé s’hi incorporà com a codirector al costat de Júlia Sesé i en aquesta etapa el cor començà a intercalar programes a cappella i amb acompanyament orquestral. Des del 2012 Júlia Sesé assumeix la direcció del cor en solitari. - El Cor Bruckner Barcelona ha obtingut diferents reconeixements els darrers anys, com el segon premi del Concurs Internacional de Cant Coral de Malgrat de Mar (2011), el segon premi de l’XI Concurs Nacional de Corals Antonio José (Burgos, 2012), la menció especial del jurat del Festival Musiquem Lleida 2013 i el segon premi del 34è Certamen Coral Fira de Tots Sants de Cocentaina (Alacant, 2014). Recentment ha obtingut el tercer premi i premi del públic del XLVII Certamen Coral d’Ejea de los Caballeros (Saragossa, 2018). La temporada 2021-22 va participar al 52 Certamen Coral Internacional de Tolosa. - Ha participat al cicle coral de l’Orfeó Català al Palau de la Música Catalana (juny del 2016), així com al cicle Integral de Cantates de J. S. Bach a l’Auditori de Barcelona. L’estiu del 2017 va participar el 11th World Symposiumon Choral Music que va tenir lloc a Barcelona com a cor pilot a la masterclass del director Helmut Rilling. - El Cor Bruckner Barcelona ha col·laborat amb diverses entitats, com l’Orquestra Terrassa 48, Orquestra Simfònica del Vallès, Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC), Quartet de Trombons de Barcelona, Orquestra Barroca Catalana, Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida, Orquestra de Cadaqués i Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), i amb els directors Xavier Puig, Manel Valdivieso, Òscar Boada, Juan de la Rubia, Alfons Reverté, Xavier Pastrana, Brady A. Allred, Antoni Wit i Kazushi Ono. 
- Bach Collegium Barcelona - Fundat l’any 2018 i dirigit per Pau Jorquera i Adriana Alcaide (concertino), és un cor i orquestra professionals especialitzats en la interpretació de la música antiga. - Des de la seva fundació, el Bach Collegium Barcelona ha debutat amb gran èxit a la BachFest de Leizipg 2022, festival que l’ha convidat de nou en l'edició del 2024. Ha fet diversos concerts arreu del territori en festivals com Espurnes Barroques (del qual va fer el concert d'obertura el passat 2023) al Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP). En les passades temporades ha tingut l’oportunitat de sortir de les nostres fronteres i fer concerts en festivals Eslovènia i Alemanya. - El juliol de l’any 2018 va enregistrar el primer disc per cor a cappella, Bach ist meine Freude! (Edicions Anacrusa), amb motets de compositors de la família Bach, com a resultat i resum de la tasca dels anys previs amb el projecte BZM. - Les darreres temporades ha protagonitzat la interpretació del Dixit Dominus i Messiah de G. F. Händel i les 6 cantates del WeihnachtsOratorium de J.S.Bach al Palau de la Música Catalana, les Cantates BWV 182 i 106 de J. S. Bach i el Ein deutsches Requiem de J. Brahms a la basílica del Monestir de Montserrat, així com d’altres obres d’aquests compositors a l’Auditori Enric Granados de Lleida. - Paral·lelament, el BCB impulsa el Mitsingen Bach Collegium, una iniciativa coral iniciada el 2011, en el marc de la qual ha interpretat més d’una cinquantena de Cantates de J. S. Bach en format participatiu. Aquesta proposta participativa i pedagògica ofereix la possibilitat que cantaires amateurs amb formació musical i experiència coral puguin col·laborar conjuntament amb músics i cantants professionals del Bach Collegium Barcelona. - En aquesta temporada el BCB, a més de ser l’única formació de música antiga d’Espanya convidada a la BachFest 2024, va ser la formació anfitriona del concert del Xè aniversari de la Salvat Beca Bach. - Formarà part, també aquest 2025, del primer concert de l’Schola Cantorum de l’Escolania de Montserrat, interpretant la Missa Alma Redemptoris Mater d’Anselm Viola. La primavera de 2025 protagonitzarà el Concert Participatiu de Primavera a l’Auditori organitzat per l’associació Messies Participatiu. 
- Pau Jorquera, director - Nascut l'any 1982, va començar els seus estudis musicals a la seva ciutat, Barcelona. Es graduà en Direcció de Cor a l’Escola Superior de Música de Catalunya, on va treballar amb Johan Duijck, Josep Vila Casañas i Mireia Barrera. Va rebre una gran part de la formació musical dels professors Ramon Porter i Johan Duijck. Paral·lelament féu també els estudis de cant, piano i composició. Igualment, és llicenciat en Magisteri en l'especialitat d'Educació Musical per la Universitat Autònoma de Barcelona. Va cursar també els estudis professionals de percussió amb Ignasi Vila. - És el fundador i director del Bach Collegium Barcelona i cofundador del Festival Bachcelona. Especialista en la interpretació de la música antiga, és director de l'Schola Cantorum de l'Escolania de Montserrat (2023), així com sotsdirector del cor tradicional de l’Escolania de Montserrat (2014), de la qual fou també el Cap d’estudis d’ensenyaments musicals (2018-2021). - Els darrers anys ha treballat també amb la Fundació Grup Farmacèutic Salvat com a responsable de l'àrea de projectes musicals, impulsant i produint la SALVAT BECA BACH, així com diversos concerts i festivals de música. 
- Formacions- Cor Bruckner Barcelona - Júlia Sesé, directora - Sopranos 
 Llucia Anglada Pé
 Míriam Aumatell Garriga
 Maria Brizzolis Traver
 Vanessa Castillo Blanco
 Maria Cobo de Nadal
 Irene Cuxart Sánchez
 Laura Domingo Patro
 Laura Espriu Klüpfel
 Laura Fernàndez Moll
 Yaiza Gutiérrez Bladé
 María Mercedes González Rouillé
 Mercè Tarragó Caballé
 Anna Wright- Contralts 
 Berta Armengol Freixes
 Elna Bagés Cid
 Helena Espada Sabrià
 Maria Esplugas Roca
 Ma Remei Ferrer Guasch
 Neus López Caussà
 Marina de la Maza Escobedo
 Núria Solé Mendi
 Pau Vallès Martínez- Tenors 
 Alejandro Aarce Juan
 Pere Barber Llorens
 Isaac Campos Mariné
 Daniel Gálvez Álvarez
 Tomàs Lledó Ponsati
 Ruben Ortiz Uroz
 Eduardo Soto Ballesteros
 Pau Tallada Crespí- Baixos 
 Alejandro Arribas Miranzo
 Xavier Garcia Cardona
 Ferran Mir Garcia
 Miguel Noguera Lovén
 Josep Rebled Corsellas
 Carlos Segurana Mompel- Bach Collegium Barcelona - oboès 
 Katy Elkin
 Dani Ramirez- fagot 
 Carles Vallès- trompes 
 Pierre-Antoine Tremblay
 Renske Wijma- trompeta 
 Michele de Santi- violins 
 Adriana Alcaide, concertino
 Frederic Ibáñez
 Felix Ferrer
 Meritxell Tiana
 Jaume Guri
 Jose Manuel Navarro- violes 
 Marta Sampere
 Arabela Fernández- violoncel 
 Oriol Aymat- contrabaix 
 Oriol Casadevall- clavicèmbal i orgue 
 Mireia Ruiz
- Textos- Johann Sebastian Bach 
 Cantata BWV 36, Schwingt freudig euch empor
 "Enlaireu-vos amb joia"- Celebració del primer Diumenge d'Advent - Erster Teil - 1. Chor - Schwingt freudig euch empor zu den erhabnen Sternen, 
 Ihr Zungen, die ihr itzt in Zion fröhlich seid!
 Doch haltet ein! Der Schall darf sich nicht weit entfernen,
 Es naht sich selbst zu euch der Herr der Herrlichkeit.- Primera part - 1. Cor - Enlaireu-vos amb joia fins als estels més alts, 
 vosaltres llengües, que ara esteu alegres a Sió!
 Però, conteniu-vos! Cal que el so no se’n vagi massa enllà,
 perquè se’ns acosta en persona la Glòria del Senyor.- 2. Choral (Duetto) (soprano, alto) - Nun komm, der Heiden Heiland, 
 Der Jungfrauen Kind erkannt,
 Des sich wundert alle Welt,
 Gott solch Geburt ihm bestellt.- 2. Coral (Duet) (soprano, contralt) - Vine ara, Salvador dels gentils, 
 d’una Verge veritable fill,
 el món sencer es meravella,
 que Déu volgués néixer així.- 3. Aria (tenor) - Die Liebe zieht mit sanften Schritten 
 Sein Treugeliebtes allgemach.
 Gleichwie es eine Braut entzücket,
 Wenn sie den Bräutigam erblicket,
 So folgt ein Herz auch Jesu nach.- 3. Ària (tenor) - L’amor segueix amb suau petjada, 
 sa fidel estimada a poc a poc.
 Com la núvia encativada,
 que esguarda el seu galindoi,
 també així, rere Jesús va un cor.- 4. Choral - Zwingt die Saiten in Cythara 
 Und lasst die süße Musica
 Ganz freudenreich erschallen,
 Dass ich möge mit Jesulein,
 Dem wunderschönen Bräutgam mein,
 In steter Liebe wallen!
 Singet,Springet,
 Jubilieret, triumphieret, dankt dem Herren!
 Groß ist der König der Ehren.- 4. Coral - Polseu les cordes de cítara 
 i feu que la música dolça
 soni plena d’alegria,
 perquè al Jesuset petit,
 el meu enamorat, jo voldria,
 vessar-li un amor sens fi!
 Canteu, salteu,
 alegreu-vos triomfants,
 gràcies al Senyor doneu!
 Gran és el Rei de la Glòria.- Zweiter Teil - 5. Aria (bass) - Willkommen, werter Schatz! 
 Die Lieb und Glaube machet Platz
 Vor dich in meinem Herzen rein,
 Zieh bei mir ein!- Segona part - 5. Ària (baix) - Benvingut, valuós tresor! 
 L’amor i la fe t’han fet lloc
 per tu, en el meu cor senzill,
 arriba i posa’t a dins!- 6. Choral (tenor) - Der du bist dem Vater gleich, 
 Führ hinaus den Sieg im Fleisch,
 Dass dein ewig Gott'sgewalt
 In uns das krank Fleisch enthalt.- 6. Coral (tenor) - Tu, que ets com el Pare igual, 
 guia’ns per vèncer la carn,
 que el teu diví etern braó,
 ens freni del luxuriós mal.- 7. Aria (soprano) - Auch mit gedämpften, schwachen Stimmen 
 Wird Gottes Majestät verehrt.
 Denn schallet nur der Geist darbei,
 So ist ihm solches ein Geschrei,
 Das er im Himmel selber hört.- 7. Ària (soprano) - També, baix baixet i a sota veu, 
 es pot lloar la majestat de Déu.
 Sols cal fer-ho en esperit;
 d’aquesta manera drecem-li un crit,
 que es pugui escoltar fins al cel.- 8. Choral - Lob sei Gott, dem Vater, g'ton, 
 Lob sei Gott, sein'm eingen Sohn,
 Lob sei Gott, dem Heilgen Geist,
 Immer und in Ewigkeit!- 8. Coral - Llaor sigui a Déu Pare donada, 
 lloat sigui Déu, son únic Fill,
 lloat sigui Déu, el Sant Esperit,
 per sempre i en l’eternitat!- Antonio Vivaldi 
 In furore iustissimae irae, RV 626
 "En la fúria de la més justa ira"- 1. Aria - In furore iustissimae irae 
 Tu divinitus facis potentem.
 Quando potes me reum punire
 Ipsum crimen te gerit clementem.- 1. Ària - En una fúria d’ira justa 
 ets divinament poderós.
 Quan em pots castigar culpable
 el mateix crim és misericordiós.- 2. Recitativo - Miserationum Pater piissime 
 Parce mihi dolenti peccatori languenti
 O Jesu dulcissime.- 2. Recitatiu - Piadosíssim Pare misericordiós 
 perdona’m, pecador cansat que pateix,
 oh, dolcíssim Jesús.- 3. Aria - Tunc meus fletus evadet laetus 
 Dum pro te meum languescit cor
 Fac me plorare
 Mi Iesu care
 Et fletus laetus fovebit cor.- 3. Ària - Llavors el meu plor esdevindrà feliç 
 mentre el meu cor plora per tu.
 Deixa’m plorar
 estimat Jesús
 i les llàgrimes de felicitat inflamaran el cor.- 4. Alleluia - Alleluia - 4. Al·leluia - Al·leluia - Johann Sebastian Bach - Cantata BWV 70, Wachet! betet! betet! wachet! 
 "Vetlleu! pregueu! pregueu! vetlleu!"- Celebració del 26è Diumenge després de la Trinitat - Erster Teil - 1. Coro - Wachet! betet! betet! wachet! 
 Seid bereit
 Allezeit,
 Bis der Herr der Herrlichkeit
 Dieser Welt ein Ende machet.- Primera part - 1. Cor - Vetlleu!, pregueu!, pregueu!, vetlleu! 
 Estigueu amatents
 tothora,
 fins que el Sobirà de la Glòria,
 disposi la fi d’aquest món.- 2. Recitativo (bass) - Erschrecket, ihr verstockten Sünder! 
 Ein Tag bricht an,
 Vor dem sich niemand bergen kann:
 Er eilt mit dir zum strengen Rechte,
 O! sündliches Geschlechte,
 Zum ewgen Herzeleide.
 Doch euch, erwählte Gotteskinder,
 Ist er ein Anfang wahrer Freude.
 Der Heiland holet euch, wenn alles fällt und bricht,
 Vor sein erhöhtes Angesicht;
 Drum zaget nicht!- 2. Recitatiu (baix) - Tremoleu, pecadors obstinats! 
 Puix que ja està arribant el dia
 en què ningú es podrà salvar:
 afanyeu-vos a un judici sever,
 oh!, nissaga de pecadors,
 vers l’etern desesper.
 Mes per a vosaltres, fills elegits de Déu,
 això és l’inici de la joia vera.
 Quan tot s’esbalci i trenqui, us cridarà el Salvador,
 a la seva augusta presència;
 per tant, no tingueu por!- 3. Aria (alto) - Wenn kömmt der Tag, an dem wir ziehen 
 Aus dem Ägypten dieser Welt?
 Ach! lasst uns bald aus Sodom fliehen,
 Eh uns das Feuer überfällt!
 Wacht, Seelen, auf von Sicherheit
 Und glaubt, es ist die letzte Zeit!- 3. Ària (contralt) - Quan arribarà el dia, en què marxarem 
 fora d’aquest Egipte del món?
 Ai las! Correm, fugim de pressa de Sodoma,
 abans que ens passi pel damunt el foc!
 Vigila, ànima, no siguis ingènua,
 i pensa, aquesta és l’hora darrera!- 4. Recitativo (tenor) - Auch bei dem himmlischen Verlangen 
 Hält unser Leib den Geist gefangen;
 Es legt die Welt durch ihre Tücke
 Den Frommen Netz und Stricke.
 Der Geist ist willig, doch das Fleisch ist schwach;
 Dies presst uns aus ein jammervolles Ach!- 4. Recitatiu (tenor) - Malgrat el nostre viu afany de cel, 
 el nostre cos, l’esperit captiu ens aferra;
 el món amb la seva avolesa
 posa brells i paranys als fidels.
 L’esperit és prest, però la carn és feble;
 això ens fa exhalar un llastimós, ai las!- 5. Aria (soprano) - Laßt der Spötter Zungen schmähen, 
 Es wird doch und muss geschehen,
 Dass wir Jesum werden sehen
 Auf den Wolken, in den Höhen.
 Welt und Himmel mag vergehen,
 Christi Wort muss fest bestehen.
 Laßt der Spötter Zungen schmähen;
 Es wird doch und muss geschehen!- 5. Ària (soprano) - Deixeu que les llengües burletes se’n riguin, 
 doncs ha de passar, ha de succeir,
 que veurem Jesús arribar,
 sobre els núvols, a l’altura.
 El cel i la terra s’han d’acabar,
 mes la paraula de Déu romandrà segura.
 Deixeu que les llengües burletes se’n riguin,
 doncs ha de passar, ha de succeir.- 7. Choral - Freu dich sehr, o meine Seele, 
 Und vergiss all Not und Qual,
 Weil dich nun Christus, dein Herre,
 Ruft aus diesem Jammertal!
 Seine Freud und Herrlichkeit
 Sollt du sehn in Ewigkeit,
 Mit den Engeln jubilieren,
 In Ewigkeit triumphieren.- 7. Coral - Exulta, oh ànima meva, 
 deixa estar penes i angoixes,
 perquè ara Crist, el teu Senyor,
 et crida fora d’aquesta vall de plors!
 El seu gaudi i esplendor,
 tu veuràs per sempre més!
 I amb els àngels, saltant d’alegria,
 en l’eternitat triomfaràs.- Zweiter Teil - 8. Aria (tenor) - Hebt euer Haupt empor 
 Und seid getrost, ihr Frommen,
 Zu eurer Seelen Flor!
 Ihr sollt in Eden grünen,
 Gott ewiglich zu dienen.- Segona part - 8. Ària (tenor) - Alceu amunt els vostres caps 
 i consoleu-vos, fidels devots,
 la vostra ànima ja treu poncella!
 I esdevindrà una flor de l’Edèn,
 al servei de Déu per sempre.- 10. Aria (bass) - Seligster Erquickungstag, 
 Führe mich zu deinen Zimmern!
 Schalle, knalle, letzter Schlag,
 Welt und Himmel, geht zu Trümmern!
 Jesus führet mich zur Stille,
 An den Ort, da Lust die Fülle.- 10. Ària (baix) - Dia delectable, tan benaurat, 
 mena’m a les teves cambres!
 Que soni, peti, el darrer esclat,
 terra i cel, sigueu enderrocats!
 Jesús em portarà al seu repòs,
 l’indret on trobaré fruïció a vessar.- 11. Choral - Nicht nach Welt, nach Himmel nicht 
 Meine Seele wünscht und sehnet,
 Jesum wünsch ich und sein Lieht,
 Der mich hat mit Gott versöhnet,
 Der mich freiet vom Gericht,
 Meinen Jesum lass ich nicht.- 11. Coral - No és pas el món, ni el cel tampoc, 
 el que la meva ànima vol i deleja,
 jo vull Jesús i la seva claror,
 Ell m’ha conciliat amb Déu,
 Ell m’ha afranquit de ser jutjat,
 no et deixaré, Jesús meu.- Wolfgang Amadeus Mozart - Exsultate, jubilate, KV 165/158a 
 "Exulteu, alegreu-vos"- Exsultate, jubilate, 
 o vos animae beatae,
 dulcia cantica canendo,
 cantui vestro respondendo,
 psallant aethera cum me.- Exulteu, alegreu-vos, 
 oh vosaltres, ànimes felices,
 tot cantant dolços cants,
 i que en resposta als vostres cants
 els cels cantin amb mi.- Fulget amica dies, 
 iam fugere et nubila et procellae;
 exortus est justis
 inexspectata quies.
 Undique obscura regnabat nox;
 surgite tandem laeti,
 qui timuistis adhuc,
 et iucundi aurorae fortunatae
 frondes dextera plena et lilia date.- El dia agradable resplendeix, 
 ja se n’han anat els núvols i les tempestes;
 per als justos,
 ha esclatat una calma inesperada.
 La negra nit regnava a tot arreu;
 els que fins ara heu tingut por,
 torneu-vos ben alegres
 i joiosos per l’albada fortunada;
 oferiu garlandes i lliris a mans plenes.- Tu virginum corona, 
 tu nobis pacem dona,
 tu consolare affectus,
 unde suspirat cor.- Alleluja, alleluja. - Tu, corona de les verges, 
 dona'ns la pau,
 consola el neguit pel qual
 el nostre cor sospira.- Al·leluia, al·leluia. 
- També et pot interessar...- Palau 100 
 Dijous, 21 de desembre de 2023 - 20 h
 Sala de Concerts- El Messies de Händel - Sandrine Piau, soprano 
 Paul-Antoine Benos-Dijan, contratenor
 Stuart Jackson, tenor
 Alex Rosen, bajo
 Accentus
 Insula Orchestra
 Laurence Equilbey, directora- G. F. Händel: El Messies, HWV 56 - Preus: de 20 a 90 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –






























































