- Azahar Ensemble & Judith Jáuregui—D’Espanya a França
Petit Palau Cambra
Dimecres, 23 de febrer de 2022 – 20 h
Petit Palau
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Azahar Ensemble, quintet de vents
Francisco López, flauta travessera
María Alba Carmona Tobell, oboè
Antonio Lagares Abeal, trompa
María José García Zamora, fagot
Miquel Ramos Salvadó, clarinetJudith Jáuregui, piano
I
Joaquín Turina (1882-1949)
La oración del toreroClaude Debussy (1862-1918)
EstampesPagodes
La soirée dans Grenade
Jardins sous la pluieEnric Granados (1867-1916)
De GoyescasQuejas o la maja y el ruiseñor
El peleleII
Frederic Mompou (1893-1987)
Scènes d’enfantsCris dans la rue
Jeux sur la plage I: jeu
Jeux sur la plage II: jeu
Jeux sur la plage III: jeu
Jeunes filles au jardinMaurice Ravel (1875-1937)
Ma mère l’oyePavane de la Belle au bois dormant. Lent
Petit poucet. Très modéré
Laideronnette, impératrice des pagodes. Mouvement de marche
Les entretiens de la Belle et de la Bête. Mouvement de valse modéré
Le jardin féerique. Lent et graveFrancis Poulenc (1899-1963)
Sextet per a piano i quintet de vent, op. 100Allegro vivace
Divertissement: Andantino
Finale: PrestissimoDurada aproximada del concert:
primera part, 37 minuts; pausa de 15 minuts; segona part, 41 minuts.Concert enregistrat per Catalunya Música.
#clàssics #jovestalentsCol·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach Torello –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pepita Izquierdo Giralt – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –Comentari
Vents de França
Judith Jáuregui i l’Azahar Ensemble presenten una bona mostra de la relació entre la música espanyola i francesa de la primera meitat del segle XX.
Començarem amb una obra emblemàtica del compositor sevillà Joaquín Turina, composta el 1925 i dedicada originalment al quartet de llaüts Aguilar i arranjada per a quartet de corda i per a orquestra. Avui la sentirem amb els colors dels instruments de vent. La influència de la música francesa per la seva estada a la Schola Cantorum el 1905, on va estudiar amb Vicent d’Indy, es barreja amb la voluntat de fer una obra amb arrels profundament andaluses.
Per això, poder sentir-la al costat de les Estampes de Claude Debussy ens permet trobar el vincle sonor entre les dues cultures musicals a través de l’expressivitat melòdica i la llum harmònica que les caracteritza. Debussy va estrenar aquest tríptic el 9 de gener de 1904 a la Salle Érard amb el pianista lleidatà Ricard Viñes. En la “Soirée dans Grenade” (Vespre a Granada), hi sentirem les ressonàncies hispàniques que Debussy compartia amb els músics espanyols, en una inspiració mútua de ritmes ètnics i de cromatismes refinats.
Després de sentir els colors del piano i del quintet de vent per separat, podrem gaudir-ne dialogant en dues peces que formen part de Goyescas, l’obra mestra original per a piano d’Enric Granados.
Després avancem una mica més en el segle XX, quan l’esperit impressionista es decantava cap a les avantguardes. De Mompou, sentirem les Scènes d’enfants, del 1918, en al·lusió a les Escenes d’infants de Robert Schumann. Mompou sintetitza moltes influències europees al seu imaginari musical, ple de sonoritats oníriques pròximes a Fauré i a Debussy.
Ma mère l’oye és una obra de Maurice Ravel, del 1908, que enllaça amb l’esperit infantil de Mompou, a partir del conte de Perrault, però amb un altre gruix sonor. El 1911 Ravel la va orquestrar i la va convertir en un ballet que ha esdevingut una de les seves obres més conegudes.
I, finalment, una obra original per a quintet de vent i piano, del també francès Francis Poulenc, músic representatiu del període marcat per la Segona Guerra Mundial. Aquesta obra dels anys trenta va ser estrenada pel mateix Poulenc el 1933 i no la va donar per acabada fins al 1939. La va compondre simultàniament a la cantata Le bal masqué i al Concert per a dos pianos, que el mateix compositor interpretaria anys després a l’escenari del Palau de la Música Catalana.
Mònica Pagès, periodista
Biografies
Biografies
Azahar Ensemble, quintet de vents
Després de guanyar el 63è Concurs Internacional ARD de Munic el 2014, va començar una brillant carrera internacional que l’ha portat a alguns dels principals escenaris i festivals d’Europa, com el Musikverein de Viena, Philharmonie de Berlín, Festspielhaus de Baden-Baden, Prinzregententeather de Munic, Philharmonie d’Essen, Mozarteum de Salzburg, Rheingau Musik Festival, Mozartfest Würzburg i Festival Internacional de Santander.
La seva simbiosi entre perfecció tècnica, espontaneïtat i imaginació mediterrànies sedueix tant el públic com la crítica internacional, que en destaca “la riquesa tímbrica, la transparència i la precisió enlluernadora" («Neue Zürcher Zeitung»), el seu “exquisit diàleg musical, cuidat fins al mínim detall” («Westfälische Nachrichten») i “l’enorme classe del conjunt” («Die Welt»), tot convertint l’Azahar Ensemble en un dels quintets de vent de referència a Europa.
La primera conseqüència de l’èxit i de la seva trajectòria imparable és una agenda plena de concerts. Durant la temporada 2021-22 inclou concerts a Alemanya, Suïssa, Suècia, Grècia i Geòrgia, on ha ofert l’estrena mundial del Concert per a quintet de vent i orquestra de Giya Kancheli, dedicat a l’Azahar Ensemble, i l’actuació a algunes de les sales més importants d’Espanya, com l’Auditorio Nacional de Música de Madrid, el cicle Liceo de Cámara XXI del CNDM, i al Palau de la Música Catalana –on van guanyar el segon premi d'El Primer Palau l'any 2012–, al costat dels pianistes Christian Zacharias i Judith Jáuregui, a més de Sevilla, Vitòria i altres ciutats de l’Estat.
Creat el 2010 per cinc joves músics amb una marcada vocació cambrística, es va formar amb el fagotista Sergio Azzolini a la Hochschule für Musik de Basilea (Suïssa) gràcies a la beca atorgada per la Joven Orquesta Nacional de España (JONDE) i la Fundación BBVA. El pas dels cinc membres de l’Azahar per la JONDE i la seva intensa relació amb el director i compositor José Luis Turina va ser fonamental per al primer desenvolupament de l’ensemble, que va culminar en el bateig discogràfic del grup amb el CD Turina x Turina, publicat per la prestigiosa discogràfica Hänssler.
Azahar Ensemble està format per:
André Cebrián Garea, flauta travessera
María Alba Carmona Tobell, oboè
Antonio Lagares Abeal, trompa
María José García Zamora, fagot
Miquel Ramos Salvadó, clarinetEn aquest concert Francisco López, solista titular de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, tocarà la flauta travessera en substitució d’André Cebrián Garea.
Biografies
Judith Jáuregui, piano
Aplaudida com una artista d’expressió refinada, pulsació lluminosa i una gran personalitat, és una de les pianistes més captivadores del moment. La revista anglesa «International Piano» l’ha descrita recentment amb aquests definicions: “intuïció creativa”, “una artista imaginativa, una intèrpret sorprenentment individual, que impressiona per la maduresa de l’expressió”. Així mateix, l’alemanya «Piano News», en diu que “no és solament el caràcter impecable de la seva interpretació allò que compta, sinó la impressió d’escoltar una pianista que té de debò alguna cosa a dir”.
Nascuda a Sant Sebastià, està vinculada a diverses cultures des de la infantesa: de mare basca i pare mexicà de naixement i francès d’adopció, Judith es va iniciar en la música a la seva ciutat natal i va acabar els estudis a Munic, sota el mestratge del professor rus Vadim Suchanov.
Les darreres temporades ha estat rebuda amb entusiasme a sales de referència, com l’Auditorio Nacional de Madrid, Palau de la Música Catalana, Southbank Centre de Londres, Auditorio Louvre de París, Konzerthaus de Berlín, Suntory Hall de Tòquio, NCPA de Pequín, Teatro Mayor de Bogotà, Festival de Piano de La Roque d’Anthéron, Festival Radio France de Montpeller, Schloss Elmau, Murten Classics o Klosters Music.
Ha col·laborat amb la Britten Sinfonia, Neubrandenburger Philharmonie, PFK Prague Philharmonia, Das Neue Orchester de Colònia, Aarhus Symphony Orchestra, Slovak Sinfonietta, Hradec Králové Philharmonic i Orquesta Simón Bolívar de Veneçuela, a més de les principals orquestres espanyoles, com l’Orquesta Nacional de España, Orquesta de la Radiotelevisión Española, Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, Orquesta Sinfónica de Castella i Lleó, Orquesta de Còrdova, Orquesta Sinfónica de la Región de Múrcia o la Bilbao Orkestra Sinfonikoa, i ha tingut l’oportunitat de treballar, entre d’altres, amb els directors Andrey Boreyko, Marc Soustrot, Víctor Pablo Pérez, Günter Neuhold, Diego Matheuz, Erik Nielsen, Jaime Martín, Jan Willem de Vriend, Claus Efland, Jaume Santonja, Virginia Martínez i Kaspar Zehnder.
A la seva agenda de la temporada 2021-22 destaquen les col·laboracions amb la Simfonieorchester Biel Solothurn i Kaspar Zehnder, Orquesta Sinfónica de Castella i Lleó i Gabriel Bebeselea, ADDA Simfònica i Darrell Ang, Orquestra Simfònica de les Illes Balears i Lina González Granados i Orquesta Sinfónica de la Región de Múrcia i Ramón Tebar, entre d’altres. A més, s’afegeix a l’Azahar Ensemble en aquest concert al Palau de la Música Catalana i oferirà recitals al Festival Palermo Classica i en alguns dels cicles més destacats de l’Estat, com el de l’Auditorio de Tenerife, Auditorio de Santiago de Compostel·la o Sociedad de Conciertos d’Alacant.
El seu darrer àlbum, Die romantische Seele (Ars Produktion, 2020), amb música de Robert i Clara Schumann, ha estat rebut amb lloances al continent europeu, i li ha valgut la nominació als prestigiosos Premis Opus Klassik en la categoria d’interpretació solista de l’any. Igualment, el seu disc anterior, Pour le tombeau de Claude Debussy, va ser nominat als Opus Klassik 2020 en la categoria d’enregistrament en directe de l’any després de rebre l’aplaudiment de la crítica, que en va lloar la interpretació definint-la com “sobirania pianística” o “poesia que brilla amb llum pròpia”. La seva discografia prèvia reflecteix el seu ampli repertori: des d’un àlbum sobre el mateix Schumann, editat el 2010 i guardonat com a millor àlbum de clàssica als Premis de la Música Independent, fins a d’altres amb música de Granados, Liszt, Chopin, Falla, Mompou, Albéniz, Szymanowski o Skriabin.
Judith Jáuregui és artista Bösendorfer.
També et pot interessar...
Palau Cambra
Dilluns, 28.02.22 – 20 h
Sala de ConcertsBeethoven i Brahms
Cuarteto Quiroga
Aitor Hevia, violí I
Cibrán Sierra, violí II
Josep Puchades, viola
Helena Poggio, violoncelLudwig van Beethoven: Quartet núm. 15, en La menor, op. 132
Johannes Brahms: Quartet núm. 2, en La menor, op. 51Preu: 25 €
- Azahar Ensemble & Judith Jáuregui—D’Espanya a França
Petit Palau Cambra
Dimecres, 23 de febrer de 2022 – 20 h
Petit Palau
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Azahar Ensemble, quintet de vents
Francisco López, flauta travessera
María Alba Carmona Tobell, oboè
Antonio Lagares Abeal, trompa
María José García Zamora, fagot
Miquel Ramos Salvadó, clarinetJudith Jáuregui, piano
I
Joaquín Turina (1882-1949)
La oración del toreroClaude Debussy (1862-1918)
EstampesPagodes
La soirée dans Grenade
Jardins sous la pluieEnric Granados (1867-1916)
De GoyescasQuejas o la maja y el ruiseñor
El peleleII
Frederic Mompou (1893-1987)
Scènes d’enfantsCris dans la rue
Jeux sur la plage I: jeu
Jeux sur la plage II: jeu
Jeux sur la plage III: jeu
Jeunes filles au jardinMaurice Ravel (1875-1937)
Ma mère l’oyePavane de la Belle au bois dormant. Lent
Petit poucet. Très modéré
Laideronnette, impératrice des pagodes. Mouvement de marche
Les entretiens de la Belle et de la Bête. Mouvement de valse modéré
Le jardin féerique. Lent et graveFrancis Poulenc (1899-1963)
Sextet per a piano i quintet de vent, op. 100Allegro vivace
Divertissement: Andantino
Finale: PrestissimoDurada aproximada del concert:
primera part, 37 minuts; pausa de 15 minuts; segona part, 41 minuts.Concert enregistrat per Catalunya Música.
#clàssics #jovestalentsCol·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach Torello –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pepita Izquierdo Giralt – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –Comentari
Vents de França
Judith Jáuregui i l’Azahar Ensemble presenten una bona mostra de la relació entre la música espanyola i francesa de la primera meitat del segle XX.
Començarem amb una obra emblemàtica del compositor sevillà Joaquín Turina, composta el 1925 i dedicada originalment al quartet de llaüts Aguilar i arranjada per a quartet de corda i per a orquestra. Avui la sentirem amb els colors dels instruments de vent. La influència de la música francesa per la seva estada a la Schola Cantorum el 1905, on va estudiar amb Vicent d’Indy, es barreja amb la voluntat de fer una obra amb arrels profundament andaluses.
Per això, poder sentir-la al costat de les Estampes de Claude Debussy ens permet trobar el vincle sonor entre les dues cultures musicals a través de l’expressivitat melòdica i la llum harmònica que les caracteritza. Debussy va estrenar aquest tríptic el 9 de gener de 1904 a la Salle Érard amb el pianista lleidatà Ricard Viñes. En la “Soirée dans Grenade” (Vespre a Granada), hi sentirem les ressonàncies hispàniques que Debussy compartia amb els músics espanyols, en una inspiració mútua de ritmes ètnics i de cromatismes refinats.
Després de sentir els colors del piano i del quintet de vent per separat, podrem gaudir-ne dialogant en dues peces que formen part de Goyescas, l’obra mestra original per a piano d’Enric Granados.
Després avancem una mica més en el segle XX, quan l’esperit impressionista es decantava cap a les avantguardes. De Mompou, sentirem les Scènes d’enfants, del 1918, en al·lusió a les Escenes d’infants de Robert Schumann. Mompou sintetitza moltes influències europees al seu imaginari musical, ple de sonoritats oníriques pròximes a Fauré i a Debussy.
Ma mère l’oye és una obra de Maurice Ravel, del 1908, que enllaça amb l’esperit infantil de Mompou, a partir del conte de Perrault, però amb un altre gruix sonor. El 1911 Ravel la va orquestrar i la va convertir en un ballet que ha esdevingut una de les seves obres més conegudes.
I, finalment, una obra original per a quintet de vent i piano, del també francès Francis Poulenc, músic representatiu del període marcat per la Segona Guerra Mundial. Aquesta obra dels anys trenta va ser estrenada pel mateix Poulenc el 1933 i no la va donar per acabada fins al 1939. La va compondre simultàniament a la cantata Le bal masqué i al Concert per a dos pianos, que el mateix compositor interpretaria anys després a l’escenari del Palau de la Música Catalana.
Mònica Pagès, periodista
Biografies
Azahar Ensemble, quintet de vents
Després de guanyar el 63è Concurs Internacional ARD de Munic el 2014, va començar una brillant carrera internacional que l’ha portat a alguns dels principals escenaris i festivals d’Europa, com el Musikverein de Viena, Philharmonie de Berlín, Festspielhaus de Baden-Baden, Prinzregententeather de Munic, Philharmonie d’Essen, Mozarteum de Salzburg, Rheingau Musik Festival, Mozartfest Würzburg i Festival Internacional de Santander.
La seva simbiosi entre perfecció tècnica, espontaneïtat i imaginació mediterrànies sedueix tant el públic com la crítica internacional, que en destaca “la riquesa tímbrica, la transparència i la precisió enlluernadora" («Neue Zürcher Zeitung»), el seu “exquisit diàleg musical, cuidat fins al mínim detall” («Westfälische Nachrichten») i “l’enorme classe del conjunt” («Die Welt»), tot convertint l’Azahar Ensemble en un dels quintets de vent de referència a Europa.
La primera conseqüència de l’èxit i de la seva trajectòria imparable és una agenda plena de concerts. Durant la temporada 2021-22 inclou concerts a Alemanya, Suïssa, Suècia, Grècia i Geòrgia, on ha ofert l’estrena mundial del Concert per a quintet de vent i orquestra de Giya Kancheli, dedicat a l’Azahar Ensemble, i l’actuació a algunes de les sales més importants d’Espanya, com l’Auditorio Nacional de Música de Madrid, el cicle Liceo de Cámara XXI del CNDM, i al Palau de la Música Catalana –on van guanyar el segon premi d'El Primer Palau l'any 2012–, al costat dels pianistes Christian Zacharias i Judith Jáuregui, a més de Sevilla, Vitòria i altres ciutats de l’Estat.
Creat el 2010 per cinc joves músics amb una marcada vocació cambrística, es va formar amb el fagotista Sergio Azzolini a la Hochschule für Musik de Basilea (Suïssa) gràcies a la beca atorgada per la Joven Orquesta Nacional de España (JONDE) i la Fundación BBVA. El pas dels cinc membres de l’Azahar per la JONDE i la seva intensa relació amb el director i compositor José Luis Turina va ser fonamental per al primer desenvolupament de l’ensemble, que va culminar en el bateig discogràfic del grup amb el CD Turina x Turina, publicat per la prestigiosa discogràfica Hänssler.
Azahar Ensemble està format per:
André Cebrián Garea, flauta travessera
María Alba Carmona Tobell, oboè
Antonio Lagares Abeal, trompa
María José García Zamora, fagot
Miquel Ramos Salvadó, clarinetEn aquest concert Francisco López, solista titular de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, tocarà la flauta travessera en substitució d’André Cebrián Garea.
Judith Jáuregui, piano
Aplaudida com una artista d’expressió refinada, pulsació lluminosa i una gran personalitat, és una de les pianistes més captivadores del moment. La revista anglesa «International Piano» l’ha descrita recentment amb aquests definicions: “intuïció creativa”, “una artista imaginativa, una intèrpret sorprenentment individual, que impressiona per la maduresa de l’expressió”. Així mateix, l’alemanya «Piano News», en diu que “no és solament el caràcter impecable de la seva interpretació allò que compta, sinó la impressió d’escoltar una pianista que té de debò alguna cosa a dir”.
Nascuda a Sant Sebastià, està vinculada a diverses cultures des de la infantesa: de mare basca i pare mexicà de naixement i francès d’adopció, Judith es va iniciar en la música a la seva ciutat natal i va acabar els estudis a Munic, sota el mestratge del professor rus Vadim Suchanov.
Les darreres temporades ha estat rebuda amb entusiasme a sales de referència, com l’Auditorio Nacional de Madrid, Palau de la Música Catalana, Southbank Centre de Londres, Auditorio Louvre de París, Konzerthaus de Berlín, Suntory Hall de Tòquio, NCPA de Pequín, Teatro Mayor de Bogotà, Festival de Piano de La Roque d’Anthéron, Festival Radio France de Montpeller, Schloss Elmau, Murten Classics o Klosters Music.
Ha col·laborat amb la Britten Sinfonia, Neubrandenburger Philharmonie, PFK Prague Philharmonia, Das Neue Orchester de Colònia, Aarhus Symphony Orchestra, Slovak Sinfonietta, Hradec Králové Philharmonic i Orquesta Simón Bolívar de Veneçuela, a més de les principals orquestres espanyoles, com l’Orquesta Nacional de España, Orquesta de la Radiotelevisión Española, Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, Orquesta Sinfónica de Castella i Lleó, Orquesta de Còrdova, Orquesta Sinfónica de la Región de Múrcia o la Bilbao Orkestra Sinfonikoa, i ha tingut l’oportunitat de treballar, entre d’altres, amb els directors Andrey Boreyko, Marc Soustrot, Víctor Pablo Pérez, Günter Neuhold, Diego Matheuz, Erik Nielsen, Jaime Martín, Jan Willem de Vriend, Claus Efland, Jaume Santonja, Virginia Martínez i Kaspar Zehnder.
A la seva agenda de la temporada 2021-22 destaquen les col·laboracions amb la Simfonieorchester Biel Solothurn i Kaspar Zehnder, Orquesta Sinfónica de Castella i Lleó i Gabriel Bebeselea, ADDA Simfònica i Darrell Ang, Orquestra Simfònica de les Illes Balears i Lina González Granados i Orquesta Sinfónica de la Región de Múrcia i Ramón Tebar, entre d’altres. A més, s’afegeix a l’Azahar Ensemble en aquest concert al Palau de la Música Catalana i oferirà recitals al Festival Palermo Classica i en alguns dels cicles més destacats de l’Estat, com el de l’Auditorio de Tenerife, Auditorio de Santiago de Compostel·la o Sociedad de Conciertos d’Alacant.
El seu darrer àlbum, Die romantische Seele (Ars Produktion, 2020), amb música de Robert i Clara Schumann, ha estat rebut amb lloances al continent europeu, i li ha valgut la nominació als prestigiosos Premis Opus Klassik en la categoria d’interpretació solista de l’any. Igualment, el seu disc anterior, Pour le tombeau de Claude Debussy, va ser nominat als Opus Klassik 2020 en la categoria d’enregistrament en directe de l’any després de rebre l’aplaudiment de la crítica, que en va lloar la interpretació definint-la com “sobirania pianística” o “poesia que brilla amb llum pròpia”. La seva discografia prèvia reflecteix el seu ampli repertori: des d’un àlbum sobre el mateix Schumann, editat el 2010 i guardonat com a millor àlbum de clàssica als Premis de la Música Independent, fins a d’altres amb música de Granados, Liszt, Chopin, Falla, Mompou, Albéniz, Szymanowski o Skriabin.
Judith Jáuregui és artista Bösendorfer.
També et pot interessar...
Palau Cambra
Dilluns, 28.02.22 – 20 h
Sala de ConcertsBeethoven i Brahms
Cuarteto Quiroga
Aitor Hevia, violí I
Cibrán Sierra, violí II
Josep Puchades, viola
Helena Poggio, violoncelLudwig van Beethoven: Quartet núm. 15, en La menor, op. 132
Johannes Brahms: Quartet núm. 2, en La menor, op. 51Preu: 25 €