• Trio Fortuny
    —Guix, Beethoven i Schumann

    Petit Palau Cambra

    Dijous, 15 de maig de 2025 – 19.30 h

    Petit Palau

  • Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml

    • Logo Capitalitat Cultural y Científica de Barcelona
  • Programa

    Trio Fortuny:
    Joel Bardolet, violí
    Pau Codina, violoncel
    Marc Heredia, piano


    I

    Josep Maria Guix (1967)
    Fragments Fortuny (estrena)

    I. Els nens en el saló japonès 
    II. Estiu al portici
    III. Scherzo – Fandango (La vicaria) 

     
    Ludwig van Beethoven (1770-1827)
    Trio amb piano, en Si bemoll major, op. 97, “Arxiduc”

    Allegro moderato
    Scherzo Allegro 
    Andante cantabile  
    Allegro moderato 

    II

    Robert Schumann (1810-1856)
    Arabeske, op.18

     
    Trio amb piano núm. 1, en Re menor, op. 63       

    I. Mit Energie und Leidenschaft  
    II. Lebhaft, doch nicht zu rasch  
    III. Langsam, mit inniger Empfindung - Bewegter -
    Tempo I - attacca 

    IV. Mit Feuer - Nach und nach schneller 

     

    Durada del concert:
    Primera part, 55 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 45 minuts.
    La durada del concert és aproximada.
    #cambra #contemporània #estrenes

    Concert enregistrat per a Palau Digital

  • Anunci programa de mà digital - Palau Digital - Desktop 1300x1854
  • Poema

    Sarbatana amor

    Càntut a tu,
    quan vinc dels segles
    i em faig carreu
    de la pregària,
    lliri ignorat, sol furtiu,
    bes nascut de l’alimària.

    Sona flabiol!
    Corre, dansa,
    vine a la vora!

    Ha tornat
    la flama trobadora,
    aquí, de cop,
    perquè el temps
    és un cercle de seda
    que marca el pas del sol
    i l’acull de genolls,
    per abeurar-s’hi.

    Càntut a la vida i dic
    l’espurna de la cançoneta,
    quan balla el rodamon
    de flauta i violí.

    Sona flabiol!
    Corre, dansa,
    vine a la vora!

    Càntut a tu i et duc arreu.
    I les esquelles diuen
    la cançó que escampa
    el goig diví de fer-se nom.
    I així, de cop,
    tot se’n va i tot retorna
    pel tímid corriol
    que mena a tu.

    Sona flabiol!
    Corre, dansa,
    vine a la vora!

    Meravellada
    canta la fada,
    l’enamorada
    del fetiller.

     

    Lluís Calvo
    Del llibre Centaures i rossinyols.
    La Pobla de Farnals: Edicions del Buc, 2023.

  • 20250307 Avançament P100 T2526 Desktop
  • Comentari

    Autenticitat i passió amb el Trio Fortuny

    El concert d’aquest vespre és el segon de la temporada de la residència artística del Trio Fortuny al Palau de la Música i es compon d’obres de Josep Maria Guix, Beethoven i Schumann. La cita s’obre amb la subtil poesia sonora de Guix, que ens presenta Fragments Fortuny, obra escrita per a la formació en homenatge al pintor que li dona nom, del qual el 2024 commemoràvem el 250è aniversari de la mort. L’efemèride ha servit per reivindicar un artista de plena vigència que, segons Guix, necessitava una revisitació contemporània.

    El títol, Fragments Fortuny, revela la voluntat de captar les pinzellades inacabades i el traç viu del pintor. Una obra expressada des de l’autenticitat i estructurada en tres moviments que desprenen una bella i subtil lluminositat i vivacitat, sempre des d’una vessant meditativa, sensual i lírica que estableix un diàleg entre el so i el silenci, tant sonor com gestant de nous significats per referir-se, des de la música, a la línia difusa i esfilagarsada de l’esbós de pintures com Els fills del pintor al saló japonès (1874) o La vicaria (1870).

    Beethoven compon el Trio Arxiduc (1811-1814) durant la seva “dècada heroica”. L’obra representa el ple floriment i la coronació del període central del compositor de Bonn. És una música per a un trio de virtuosos, dedicada a l’arxiduc Rodolf d’Àustria, fill de Leopold II. Destaca per la seva amplitud sonora, noblesa d’esperit i gran refinament, i actua com a pont entre el Classicisme i les noves formes d’expressió romàntiques.

    També hem de situar a Viena l’Arabeske, op. 18 (1839) de Schumann, un parèntesi pianístic a la sonoritat del trio a mans de Marc Heredia. Escrita en forma de rondó, aquesta obra plena d’imaginació poètica i lirisme combina la lleugeresa d’una dansa amb moments de contemplació i melangia poètica plenament romàntica, com el primer Trio op. 63, compost per Schumann el 1847. És una obra intensament expressiva i de gran potència emocional, d’estructura clàssica en quatre moviments. Aquest Trio té la capacitat de fusionar seny i rauxa i portar l’oient a estats de gran intensitat emocional, alhora que deixa espai per a la reflexió. En destaca el darrer moviment, apassionat i de gran riquesa melòdica, que clou un concert ric en colors i textures que sorgeixen de veus d’autèntica sensibilitat estètica, interpretades per les mans de músics d’un talent sincer i alhora abassegador.

    Aina Vega i Rofes, Doctora en humanitats i filosofia de la música

  • Anunci programa de mà digital - Mirades del Palau Essència Palau visites temàtiques- Desktop 1300x1854
  • Biografia

    Trio Fortuny

    Trio Fortuny

    D’ençà de la seva creació el 2016, el Trio Fortuny ha promogut una comunicació oberta i honesta entre músics i públics. Format per Joel Bardolet (violí), Pau Codina (violoncel) i Marc Heredia (piano), actua periòdicament a sales de concerts com ara el Palau de la Música Catalana o l’Auditori de Barcelona i en festivals, com el Festival International de Musique de Weissenburg o el premiat Bachcelona, i es nodreix de la intensa activitat individual que despleguen els seus integrants en orquestres i grups de cambra principalment al centre d’Europa.

    La seva singularitat principal rau en el fet de posar en valor repertoris poc coneguts, així com la col·laboració amb compositors vius, com Joan Magrané, Ramon Humet o Josep Maria Guix, i músics com Jonathan Brown. Els programes del Trio Fortuny neixen de la combinació de tocar obres del gran repertori universal amb peces que són descobriments i que interpreten aprofitant la geometria variable que permet la pròpia formació.

  • música per viure millor - episodi 1 Sala d'Assaig videopòdcast Palau Música Catalana
  • També et pot interessar...

    Palau Piano
    Dimarts, 20.05.25 – 20 h
    Sala de Concerts

    Sonates de Beethoven

    Rudolf Buchbinderpiano

    L. van Beethoven: Sonata núm. 14, en Do sostingut menor, op. 27 núm. 2, “Clar de Lluna”
    L. van Beethoven: Sonata núm. 8, en Do menor, op. 13, “Patètica”
    L. van Beethoven: Sonata núm. 6, en Fa major, op. 10, núm. 2
    L. van Beethoven: Sonata núm. 23, en Fa menor, op. 57 ,“Appasionata”

    Preus: de 28 a 60 €

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mecenes col·laboradors

    Mitjans Col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex