- Programa de mà - Cantata Palau Vincles 2023 
 –El barret prodigiós i la barraca de monstres- La Casa dels Cants - Diumenge, 5 de març de 2023 – 12 h - Sala de Concerts  - (Aquest esdeveniment ja s'ha celebrat)  
- Amb el suport de: - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: - Fundació Caixa d’Enginyers col·labora amb el Cor Juvenil Palau Vincles 
- Programa- Cors Palau Vincles* i cors adscrits** 
 Anna Niebla, soprano – nena
 Mª del Mar Albacete, del Cor Juvenil Palau Vincles – cavaller
 Mª Ángela Doctolero, del Cor Infantil Palau Vincles – dama 1
 Kristel Lyka Tabisaura, del Cor Infantil Palau Vincles – dama 2
 Noor Laarbi El Habboudi, del Cor Infantil Palau Vincles – dama 3
 Sohana Haque, del Cor Juvenil Palau Vincles – maga- Grup de cambra de l'Orquestra Simfònica del Vallès: 
 Emma Campas guitarra espanyola
 Joan Cantallops, contrabaix
 Dioni Chico, acordió
 Anna Fernández, piano
 Toni Galán, clarinet
 Francisco José Sánchez, percussió- Xavier Sans, compositor 
 Ariadna Pastor, dramatúrgia
 Dani Coma, direcció escènica
 Guifré Canadell, direcció musical- *Directors/ores de cors de Palau Vincles: Alba Millán, Blanca Martí, Borja Grèbol, Cèlia Buscà, Glòria Fernàndez, Guifré Canadell, Guillem Ponsí, Mariona Fernàndez i Quima Farré. - **Directors/ores de cors adscrits: Anna Jordana, Ariadna Malats, Cristina Ruiz, Daniel Martí, Gabriel Lucas, Jonaina Salvador, Judit Caballeria i Sònia Ramos. - Xavier Sans (1962) i Ariadna Pastor (1989) 
 El barret prodigiós i la barraca de monstres (estrena absoluta)
 Sobre el conte homònim de Pere Calders (1912-1994)- 1. Donaria deu mil cases de nines 
 2. L’expedició nocturna
 3. L’esternut del grill
 4. El cavaller de paper
 5. Camino sense cames
 6. Un monstre anomenat ciutat
 7. Cançó de la força
 8. Pòquer al bosc
 9. Si és que una carta es pot enamorar
 10. Gran circ
 11. Cançó de la maga
 12. El màgic barret de copa
 13. Baralla completa
 14. Allò que es perd, on va a parar?
 15. El món del bridge
 16. Un as a la butxaca- Durada aproximada del concert: 70 minuts, sense pausa. - #coral #estrenes #nousformats #social 
- Poema- carrer major - en desmuntar la fira, 
 al poble hi van quedar les cases
 i la línia de l’horitzó.
 van anar a dormir.
 a partir de llavors
 s’entretindrien
 deixant passar el vent
 tot a través de les cases
 i dels cossos: escrivint
 Eduard Escoffet
 El terra i el cel (LaBreu edicions, 2013)
- Comentari- Una història màgica de dames i cavallers - ¿Qui no s’ha sentit atrapat, almenys alguna vegada, per la màgia dels contes infantils? Històries fabuloses que han omplert els nostres cors d’il·lusió i fantasia amb tanta intensitat, que aquests sentiments han continuat ben vius malgrat el pas del temps. Avui el projecte Palau Vincles ha mirat cap a un d’aquests relats per crear, a partir d’ell, una obra nova enriquida per la força i el poder de la música. - El barret prodigiós i la barraca de monstres, primer conte infantil d’un dels escriptors catalans més notables del segle XX, Pere Calders (1912-1994), arriba ara a nosaltres transformat en una cantata plena de joia i entusiasme, sorgit de la mà del compositor i director coral Xavier Sanz i de l’escriptora i dramaturga Ariadna Pastor. - Com a tots els contes, la història parteix d’un miracle. O millor dit, de dos. Els que protagonitzen dos naips, un cavaller d’espases de la baralla espanyola i dues dames de cors, siameses, del joc francès, quan prenen vida de manera inexplicable i abandonen les cartes respectives per viatjar pel món. L’origen d’aquest fet extraordinari –però no per això menys possible, com mana la literatura– ha estat el desig innocent d’una nena petita que es deleix per tocar el timbal del seu germà, al qual té prohibit apropar-se. Una nit, quan tothom dorm, la nena entra furtivament a la cambra de jocs per fer sonar l’instrument. Però el seu petit cop, cautelós i esmorteït, tindrà unes conseqüències del tot imprevisibles, perquè farà que els protagonistes d’aquesta aventura es posin en moviment. Els naips, procedents de llocs ben distants entre si, acabaran trobant-se, i junts, cavaller d’espases i dames de cors, protagonitzaran un viatge màgic que els conduirà finalment a un circ, on els espera un destí d’allò més sorprenent i desconcertant. - Sobre la base d’aquesta deliciosa història, el compositor ha concebut una cantata estructurada en setze cançons –tretze a càrrec dels cors i tres en la veu dels solistes– que tenen com a fil conductor la narració de la nena petita, inductora del miracle, paper a càrrec d’una soprano. Amb un llenguatge adaptat a l’edat dels cantaires que la interpreten, la música vol reflectir tots els prodigis del relat i transmetre alhora un missatge d’optimisme que no defuig l’atmosfera de màgia i surrealisme que amara la narració. L’acompanyament instrumental es confia a un sextet de cambra integrat per clarinet, contrabaix, piano, guitarra, acordió i percussió. Una selecció també inusual per a una obra del tot extraordinària. - Ana María Dávila, periodista musical 
- Biografies
- Biografies  - Cors Infantil i Juvenil Palau Vincles- Els Cors Infantil i Juvenil Palau Vincles són els cors centrals del projecte social del Palau de la Música, integrats per una seixantena de cantaires entre 8 i 18 anys. Guifré Canadell és el director del Cor Infantil i Mariona Fernandez dirigeix el Cor Juvenil. Els seus pianistes són el Borja Grèbol i la Mireia Gonzàlez. També treballen el moviment i l’expressió corporal amb Sandra Jurado (Median T la Danza) i compten amb l’acompanyament d’un equip d’intervenció. - Cada curs, el dos cors participen al concert de la Cantata Palau Vincles i al Palau Vincles Fest i han enregistrat quatre videoclips amb la resta de cors del projecte. Entre l’activitat dels últims anys, cal destacar l’estrena del Cor Juvenil de dos videoclips propis amb versions de les cançons Snowman i Golden hour, la intervenció al programa Punts de vista d’RTVE, el concert a l’Auditorio Nacional de Música de Madrid amb Red Música Social i la participació en dos grans projectes al Palau de la Música: Chords of harmony, sota la direcció de Gustavo Dudamel, i Eden, amb Joyce DiDonato. 
- Biografies  - Anna Niebla, soprano- Nascuda a Barcelona, començà els estudis musicals a l’Escola Municipal de Música i Dansa d’Esparreguera i finalitzà el grau professional de cant i piano al Conservatori del Liceu. Es graduà al mateix Conservatori amb la professora Carmen Bustamante l’any 2017 guanyant el premi extraordinari de música de cambra amb el seu company Eric Ledesma. L’any 2022 es graduà, novament al Conservatori del Liceu, després de cursar el Màster en Interpretació d’Òpera amb la beca de la Fundació Ferrer-Salat. - L’any 2016 fou seleccionada per interpretar el rol de Donna Elvira de Don Giovanni de Mozart a l’Escola d’Òpera de Sabadell. El 2017 guanyà dos premis extraordinaris a la primera edició del Sonora International Opera Competition Francisco Araiza i participà al Young Artists Programme de Les Azuriales Opera. Encara el 2017 participà en l’enregistrament de Gaziel i Picarol, dos drames modernistes d’E. Granados, amb l’Orquestra de Cadaqués. El 2022 guanyà el premi extraordinari que ofereix la Fundació de Música Ferrer-Salat a la 59a edició del Concurs Francesc Viñas i guanyà el segon premi del 18è Concurs Internacional de Música de les Corts. - Formà part del Cor Jove de l’Orfeó Català i de l’Orfeó Català. Actualment, i des del 2014, és la pianista acompanyant dels cors Infantil i Juvenil de Palau Vincles, projecte d’intervenció sociomusical del Palau de la Música Catalana. 
- Biografies- Grup de cambra de l’Orquestra Simfònica del Vallès- L’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) és una realitat que porta la música al cor de les persones des del 1987. Les emocions són el nostre fort, i per transmetre-les procurem cada vegada més fer participar el públic, innovar en els formats i en les maneres de fer música i aprofundir en el compromís de valor amb la nostra comunitat. Som l’única orquestra professional estable privada del país, en què els músics i l’equip de gestió són alhora empleats i accionistes. - La nostra intensa activitat –més d’un centenar d’actuacions l’any– es centra, per un costat, al Palau de la Música Catalana, on ja sumem la vint-i-setena temporada de Simfònics al Palau, amb catorze concerts, que oferim en coproducció amb el nostre soci principal, el Palau de la Música Catalana, i, per un altre, a la ciutat de Sabadell, on duem a terme la temporada de concerts simfònics. A més, des de la nostra fundació som l’orquestra titular del circuit Òpera a Catalunya. Han estat els nostres directors titulars: Albert Argudo (1988-1992), Jordi Mora (1993-1997), Salvador Brotons (1997-2002), Edmon Colomer (2002-2005), David Giménez Carreras (2006-2009), Rubén Gimeno (2009-2016) i James Ross (2017-2018). Des del setembre del 2018, n’és el director titular Xavier Puig. - Més enllà de la temporada de concerts simfònics, des de l’OSV impulsem també concerts de cambra i petit format adaptats a les necessitats artístiques de cada ocasió. Col·laborem habitualment amb Palau Vincles, diverses seccions de Joventuts Musicals i amb entitats i auditoris d’arreu de Catalunya. - Som l’orquestra espanyola amb més presencia a les xarxes socials, amb més de 22.500 seguidors a Twitter, 18.900 a Facebook, i juntament amb el Banc Sabadell vam fer el flashmob Som Sabadell, amb més de 90 milions de visites a Youtube, és a dir, el vídeo d’una orquestra simfònica més vist arreu del planeta. 
- Biografies  - Xavier Sans, compositor- Ha estudiat direcció coral amb Josep Prats, Laszlo Heltay, Johann Duijck i Pierre Cao, anàlisi i composició amb Benet Casablancas i Josep Soler, i cant amb Dolors Aldea, Jerzy Artysz i Carmen Bustamante. - Ha estat director del Jove Cor de Tarragona, Cor Voxalba i Coral Sant Jordi, director convidat del Cor de Cambra del Conservatori de Girona i del Cor de Noies de l’Orfeó Català, i assistent de direcció del Cor de Cambra del Palau de la Música, Cor Ciutat de Tarragona i Cor Sant Esteve de Vila-seca. Des del 2010 dirigeix el Fòrum Vocal. En l’àmbit docent, ha estat professor de direcció coral als cursos de la FCEC durant vint-i-cinc anys; actualment és professor de cant de l’Orfeó Català. - Ha cantat en grups professionals, com el Cor de Cambra del Palau, Barcelona Ars Nova, Cor Francesc Valls, Les Éléments, Accentus, Arsys Bourgogne o La Capella Reial de Catalunya. - Compositor de música coral, ha escrit per formacions com ara el Cor Madrigal o Cor Lieder Càmera, entre d’altres. Les seves obres han estat interpretades –i algunes enregistrades– pels cors ja esmentats i també per l’Orfeó Català, Cor de Noies de l’Orfeó Català, Coral Sant Jordi, Orpheus Vokalensemble, Voxalba o Fòrum Vocal. Ha publicat a Clivis, Dinsic, La Mà de Guido, Ficta i Carus Verlag. 
- Biografies  - Ariadna Pastor, dramatúrgia- Directora i guionista nascuda a Barcelona, té estudis de direcció de cinema per LCDC de Barcelona, un màster en creació de guió audiovisual per l’UNIR i una llicenciatura d’art dramàtic per l’Institut del Teatre. - El seu primer curtmetratge, Tornar a casa, que es pot veure a Filmin, ha tingut més de trenta seleccions en diferents festivals nacionals i internacionals, com el Festival de Màlaga, i ha guanyat el Premi SGAE Nova Autoria en la categoria de guió i de direcció, entre d’altres. - Actualment distribueix el seu segon curtmetratge, Minvant, que s’acaba d’estrenar al Festival Filmets de Badalona. En el camp de la dramatúrgia ha escrit obres de teatre, microteatre i musicals, com Les feres de Shakespeare (Grec 2019), i col·labora amb el Palau de la Música des del 2017. 
- Biografies - ©lafotogràfica  - ©lafotogràfica - Dani Coma, direcció escènica- Combina la direcció escènica amb les classes d’interpretació. Actualment és el cap de l’Àrea de Teatre de l’Escola Coco Comin i és mestre a l’Escola Billie Elliot, on formà els intèrprets que havien d’intervenir al musical Billy Elliot al Teatre Victòria. També ha estat director d’actors del musical Fama que aterrà a Barcelona al Teatre Apolo. A més, és mestre d’interpretació i escena al Conservatori del Liceu, així com del Conservatori de Tarragona, mestre de l’Aula de Musical de l’EMM Conservatori de Terrassa i mestre de l’Acadèmia del Sol del Teatre del Sol de Sabadell. - És director habitual de la productora Viu el Teatre, amb diversos espectacles en gira per l’Estat espanyol; així mateix, és director artístic de Nada es imposible d’El Mago Pop i de NESI Brodway Edition, versió que s’estrena a Madrid aquest octubre i que viatjarà a Brodway l’estiu següent. Ha estat director escènic del Concert de Sant Esteve del Palau de la Musica els anys 2017, 2018 i 2019, així com de múltiples espectacles amb el Cor Infantil i el Cor de Noies de l’Orfeó català, el Cor Geriona i el cor Lutiana. - Creador i compositor del grup juvenil Macedònia, ha publicat un grapat de cantates infantils amb Discmedi i de contes amb l’editorial Bellaterra Musica. Actualment és un dels artistes que forma part del programa Flipart de la Diputació de Barcelona. 
- Sinopsi i textos- SINOPSI - “Una vegada, en el món van ocórrer dos miracles”… D’aquesta manera comença la nostra cantata i el primer “conte infantil” escrit per un dels autors més exquisits del segle XX: Pere Calders. Quantes coses pot amagar el so d’un timbal? Una història de dames i cavallers, malabaristes i prestidigitadors, una història d’amor i èpica amb tota la màgia explicada per una nena, la protagonista de la nostra cantata… - “... Deixeu que decideixi les joguines, 
 no vull que m’imposeu allò que em cal.
 Us dono més de mil cases de nines
 si puc fer repicar fort el timbal...”- 1. Donaria deu mil cases de nines - NENA 
 He jubilat la cuina de joguina
 i un vestit de princesa de castell.
 Un unicorn tot ple de purpurina,
 i una nina amb trenetes i serrell.- COR 
 Rum rum rum: vull jugar amb excavadores.
 Clic cluc clac: construir una gran ciutat.
 Paf paf paf: i si som exploradores?
 Nyam nyam nyam: un dinosaure afamat!- NENA I COR 
 Deixeu que decideixi les joguines,
 no vull que m’imposeu allò que em cal.
 Us dono més de mil cases de nines
 si puc fer repicar fort el timbal.- COR 
 Zep zep zep: vull trobar altres universos.
 Xip xip i xap: i nedar amb tots els taurons.
 Flas flas flas: ser escriptora i rimar versos.
 Pip pip pip: aparcar tots els camions.- NENA I COR 
 Deixeu que decideixi les joguines,
 no vull que m’imposeu allò que em cal.
 Us dono més de mil cases de nines
 si puc fer repicar fort el timbal.- 2. L’expedició nocturna - COR 
 Clong, clong!- NENA 
 Ja toca les dotze el rellotge del menjador!- COR 
 És de l’antigor,
 és de l’antigor!- NENA 
 No trobo monstres ni bruixes però topo amb el gat!- COR 
 Meeeeu!
 Ai m’he entrebancat,
 ai m’he entrebancat!- NENA I COR 
 M’he armat d’un gran coratge
 i m’he esquitllat del llit.
 Comença el meu viatge
 soc filla de la nit!- NENA 
 Grinyola la fusta de tots els mobles vintage!- COR 
 Nyeeeec
 Ai quin daltabaix,
 ai quin daltabaix!- NENA 
 Els grills amb insomni entonen una cançó!- COR 
 Criiic criiic.
 Ja no tinc cap por,
 ja no tinc cap por!- NENA I COR 
 M’he armat d’un gran coratge
 i m’he esquitllat del llit.
 Comença el meu viatge,
 soc filla de la nit!- NENA 
 Hi ha una ombra espantosa recolzada en un calaix!- COR 
 És el contrabaix,
 és el contrabaix!- NENA 
 Darrere de l’heura la lluna ja treu el cap!- COR 
 Auuuu!
 Ai m’he emocionat,
 ai m’he emocionat!- NENA I COR 
 M’he armat d’un gran coratge
 i m’he esquitllat del llit.
 Comença el meu viatge,
 soc filla de la nit!- 3. L’esternut del grill - NENA 
 Els roncs del meu gos estirat a la catifa,
 el fregadís dels llençols estesos al sol,
 els esbufecs del meu germà quan juga al Fifa
 i es mossega la llengua per no cridar gol!- COR 
 Gairebé imperceptibles com un gra de mill,
 tots els sons que passegen discrets, de puntetes,
 són del tot invisibles com l’esternut del grill.- NENA 
 El cruixit del grèvol en fer brotar les branques,
 l’escarbotar del cuc traçant camins al sòl,
 el borbolleig del lluç que alena per les brànquies,
 l’ofec callat d’ennuegar-se amb un pinyol.- COR 
 Gairebé imperceptibles com un gra de mill,
 tots els sons que passegen discrets, de puntetes,
 són del tot invisibles com l’esternut del grill.- NENA 
 El rau-rau dels budells quan s’apropa el migdia,
 el xerric dels planetes solcant l’univers,
 l’alè d’un infant arribant nou a la vida,
 el sospir del poeta en acabar un nou vers.- 4. El cavaller de paper - COR 
 Amb olor de naftalina
 i un cert aire de raper,
 de paper un gran cavaller,
 i un cavall de cartolina.- NENA 
 Un cavall d’espases
 de les cartes espanyoles,
 repicant les castanyoles,
 desperta totes les cases.- NENA I COR 
 Cobrant vida del cartró,
 retallant-se del fons blanc,
 li esperona fort el flanc,
 un cavaller amb gipó.- COR 
 Amb olor de naftalina
 i un cert aire de raper,
 de paper un gran cavaller,
 i un cavall de cartolina.- NENA 
 I tal curiosa figura,
 de tan rígida, entumida,
 d’una carta cobra vida:
 ja es perfila una aventura!- NENA I COR 
 Cobrant vida del cartró,
 retallant-se del fons blanc,
 li esperona fort el flanc,
 un cavaller amb gipó.- COR 
 Amb olor de naftalina
 i un cert aire de raper,
 de paper un gran cavaller,
 i un cavall de cartolina.- 5. Camino sense cames - COR 
 Camino sense cames,
 respiro sense olfacte,
 i sense els ulls et miro,
 t’estimo sense cor.- NENA 
 T’abraço sense braços,
 et toco sense tacte,
 i sense gust et tasto,
 avanço sense por.- COR 
 Escolto sense orelles,
 passejo sense passos.
 Potser no tinc empremtes,
 però deixo rastre al món.- NENA 
 Encara que soc muda,
 la meva veu s’enlaira,
 encara que no em sentis,
 escolta amb atenció.- COR 
 Camino sense cames,
 respiro sense olfacte,
 i sense els ulls et miro,
 t’estimo sense cor.- 6. Un monstre anomenat ciutat - COR 
 Irromp com un ser indestructible,
 dos llargs gratacels li fan d’ullals.
 per ulls porta dos fanals fungibles,
 i als peus calça dues catedrals.- NENA 
 Respira amb alè de claveguera,
 goteja oceans residuals.
 I duu per corbata una escullera,
 per braços té dos ponts medievals.- COR I NENA 
 Pel nas treu un raig de gasolina,
 llueix dalt del cap un gros teulat.
 En lloc d’un melic té una botzina,
 un monstre temible és la ciutat.- NENA 
 Si fos un pedaç de cartolina- COR 
 veloç fugiria cap al prat.- NENA 
 Per res patiria l’agonia- COR 
 de ser devorat per la ciutat.- 7. Cançó de la força - NENA, DAMES I CAVALLER 
 La força de vegades ve de dins,
 no té a veure amb els bíceps,
 ni amb l’alçada ni amb el puny.
 A dintre teu se sent un fort retruny,
 i esclaten les entranyes a bocins.- El més menut s’amplia 
 i es fa gran allò petit.- La força de vegades ve de dins, 
 no té a veure amb els bíceps,
 ni amb l’alçada ni amb el puny.- Se senten grans fiblades al melic. 
 Deu mil tambors ressonen
 i fan màgia a dintre el pit.- El més menut s’amplia 
 i es fa gran allò petit.- La força de vegades ve de dins, 
 no té a veure amb els bíceps,
 ni amb l’alçada ni amb el puny.- 8. Pòquer al bosc - COR 
 Les cartes es varen trobar,
 com si un crupier repartís la baralla,
 un clar de bosc entre trossos de palla,
 un pòquer enmig del boscà.- COR I NENA 
 Les dames alçaren la flor;
 ràpid l’abella s’hi llançà de cara,
 i el cavaller desembeinà l’espasa,
 l’abella mostrà el seu fibló.
 Poruc el genet s’amagà,
 àgil la dama li agafà l’espasa,
 l’altra senyora l’estirà de l’ala,
 l’abella espantada marxà!- COR I NENA 
 Les cartes es varen trobar,
 com si el crupier repartís la baralla,
 un clar de bosc entre trossos de palla,
 un pòquer enmig del boscà.- 9. Si és que una carta es pot enamorar - NENA 
 Bastos i reis, cavalls, asos i sotes,
 dames i patges, les “cus” i les “jotes”,
 trèvols, espases, ors, piques, la “ca”:
 pot una carta pintada estimar?- COR 
 Que cadascú s’ho imagini com pugui,
 i que ningú d’estranyesa remugui.
 Fem que el paper també pugui estimar,
 si és que una carta es pot enamorar.- NENA 
 Pot ser que us sembli un cor de cartolina
 però ara batega ple d’adrenalina.
 Per més que el cor sigui sols un dibuix,
 ara palpita com per art d’embruix.- COR 
 Que cadascú s’ho imagini com pugui,
 i que ningú d’estranyesa remugui.
 Fem que el paper també pugui estimar,
 si és que una carta es pot enamorar.- 10. Gran circ - COR 
 Gran circ!
 Sobre la terra la closca de lona,
 el pregoner l’espectacle pregona,
 un saltimbanqui veloç saltirona.- Gran circ! 
 Malabaristes i serps encantades,
 éssers fantàstics de conte de fades,
 dagues rabents solquen l’aire afilades.- Gran circ! 
 llança el faquir per la boca una flama
 mentre la gent amb deliri l’aclama,
 alça l’acròbata ben alt la cama.- Gran circ! 
 passin i vegin uns éssers radiants,
 nimfes i nans, clowns i monstres gegants,
 i si els fa el pes piquin ben fort de mans.
 Gran circ!- 11. Cançó de la maga - MAGA 
 La màgia de la maga més experta,
 l’encís d’un encanteri fascinant,
 la ciència més oculta i nigromant,
 ull viu i que tothom estigui alerta.- MAGA, NENA, DAMES I CAVALLER 
 Soc maga, avui us vinc a enlluernar,
 a fer-vos veure allò més impensable,
 a fer desaparèixer allò palpable,
 i allò que ja existeix fer-ho esfumar.- MAGA 
 La màgia de la maga més experta,
 l’encís d’un encanteri fascinant,
 la ciència més oculta i nigromant,
 ull viu i que tothom estigui alerta.- 12. El màgic barret de copa - COR 
 Quatre cartes diminutes
 agafades del bracet,
 s’encaminen poc astutes,
 cap al fons del gran barret.- COR I NENA 
 Un, dos, tres.
 Quatre nobles a cavall
 copa, espasa, bastos i or,
 dirigint-se cap avall,
 fan un salt amb gran valor.- I amb un suau cop de vareta, 
 quatre cartes han marxat,
 si mireu d’esquerra a dreta,
 els senyors s’han esfumat.- Tres, dos, un. 
 Ni al davant ni per darrere,
 no són pas dins del capell,
 una màgia de primera,
 és un circ amb gran nivell!- 13. Baralla completa - COR 
 Si et tinc a prop em sento créixer,
 la vida amb tu vull surfejar.
 Si un mag t’ha fet desaparèixer,
 et vinc volant a rescatar.- Som cartes dins d’una baralla 
 però no ens volem pas barallar.
 Si en falta una el joc no qualla
 hi hem de ser totes per jugar.- Si ets en perill jo ja m’exalto, 
 començo fort a tremolar.
 Si saltes tu també jo salto
 i premo fort la teva mà.- Som cartes dins d’una baralla 
 però no ens volem pas barallar.
 Si en falta una el joc no qualla
 hi hem de ser totes per jugar.- 14. Allò que es perd, on va a parar? - COR 
 Les claus, deu cèntims, i una pinta,
 un boli que ja no té tinta,
 un llibre en préstec per tornar,
 allò que es perd, on va a parar?- NENA 
 Aquell mitjó mig foradat,
 un nen perdut al mig d’un parc
 que ben distret no sap tornar,
 allò que es perd, on va a parar?- COR 
 No tinc paciència, l’he perduda,
 estem perduts, volem ajuda,
 perdem el temps i també el cap,
 i de perduts, al riu de cap!- L’encenedor i una revista, 
 i les ulleres de la vista,
 la ganiveta d’afaitar,
 allò que es perd, on va a parar?- NENA 
 Aquell mitjó mig foradat,
 un nen perdut al mig d’un parc
 que ben distret no sap tornar,
 allò que es perd, on va a parar?- COR 
 No tinc paciència, l’he perduda,
 estem perduts, volem ajuda,
 perdem el temps i també el cap,
 i de perduts, al riu de cap!- 15. El món del bridge - NENA 
 I així va ser com el cavaller va desaparèixer, però no per sempre,
 perquè cada nit la prestidigitadora el feia aparèixer
 en el seu famós número del barret de copa.- CAVALLER 
 El món del bridge està sobreestimat:
 remigio, pòquer, brisca o el blackjack.
 El món del xou m’ha visibilitzat,
 soc tan famós com un cantant de rap!- NENA, DAMES I CAVALLER 
 Si estàs perduda i no saps què has de fer,
 escapça la baralla, gran crupier!
 Fes tu les regles del teu propi joc,
 i deixa a tots els jugadors en xoc.- NENA 
 I les germanes de cors siameses
 van decidir quedar-se al circ
 i patentar un nou número:
 les germanes siameses més petites del món!- DAMES 
 El món del joc ja no ens fa pas el pes:
 el burro, el tuti, el mus, no valen res.
 Hem fet de zero el nostre propi xou,
 i ja tenim més públic que al Camp Nou.- NENA, DAMES I CAVALLER 
 Si estàs perduda i no saps què has de fer,
 escapça la baralla, gran crupier!
 Fes tu les regles del teu propi joc,
 i deixa a tots els jugadors en xoc.- NENA 
 I el meu germà… el meu germà es va assabentar que li havia agafat
 el timbal i es va enfadar molt! Però, per sort, els vaig saber explicar
 als meus pares que estava farta de les nines i pel meu aniversari
 em van regalar un timbal per a mi! I si voleu saber com els vaig convèncer,
 només us diré que vaig saber jugar molt bé les meves cartes!- Si tu vols un timbal i et donen nines, 
 que quedi clar: tu tries les joguines.
 No et faci gens de por dir el que et cal,
 que en aquest món dement no tot s’hi val!- CAVALLER, DAMES I NENA 
 Que en aquest món dement no tot s’hi val!- 16. Un as a la butxaca - COR 
 Escarteja la baralla,
 reparteix el joc de naips,
 a l’esquerra n’hi ha un que talla
 i a la dreta un que badalla.- Que la timba ja comença 
 i cal allisar el tapet.
 I si parles, ben fluixet;
 que a la taula tothom pensa.- Posa en ordre cada carta, 
 i prepara’t per catxar.
 I si et cal, potser descarta,
 alguna carta per guanyar.- Que la timba ja comença 
 i cal allisar el tapet.
 I si parles, ben fluixet;
 que a la taula tothom pensa.- NENA, CAVALLER, DAMES I MAGA 
 Si ets siamesa ets benvinguda,
 si ets de carn o de paper,
 reparteix bé la baralla
 i que guanyi el més canalla.- COR 
 Has vingut a prendre part,
 a jugar aquesta partida,
 tant se val la teva mida,
 et volem ben decidida.- Prepareu la vostra mà, 
 som aquí per arriscar,
 i si no guanyem avui,
 guanyarem potser demà.- NENA, CAVALLER, DAMES I MAGA 
 Guarda un as a la butxaca,
 mai és tard per fer un repòquer
 i guanyar-li a la vida
 finalment una partida.- COR 
 Has vingut a prendre part,
 a jugar aquesta partida,
 tant se val la teva mida,
 et volem ben decidida.- Prepareu la vostra mà, 
 som aquí per arriscar,
 i si no guanyem avui,
 guanyarem potser demà.- COR, NENA, CAVALLER, DAMES I MAGA 
 Prepareu la vostra mà,
 som aquí per arriscar,
 i si no guanyem avui,
 guanyarem potser demà.
- També et pot interessar...- La Casa dels Cants 
 Dissabte, 25.03.23 – 19 h
 Petit Palau- De la nit al dia - Ernest Martínez, percussions 
 Joan Besalduch, clarinet i saxo
 Laia Armengol i Pau Casan, piano
 Cor Infantil de l’Orfeó Català
 Cor Petits de l’Orfeó Català
 Mercè Pi i Glòria Coma i Pedrals, directores
 Dani Coma, direcció escènica- Obres de Brahms, Rutter, Pastrana i Luboff, entre d’altres - Preu: 15 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
- Programa de mà - Cantata Palau Vincles 2023 
 –El barret prodigiós i la barraca de monstres- La Casa dels Cants - Diumenge, 5 de març de 2023 – 12 h - Sala de Concerts  
- Amb el suport de: - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: - Fundació Caixa d’Enginyers col·labora amb el Cor Juvenil Palau Vincles 
- Programa- Cors Palau Vincles* i cors adscrits** 
 Anna Niebla, soprano – nena
 Mª del Mar Albacete, del Cor Juvenil Palau Vincles – cavaller
 Mª Ángela Doctolero, del Cor Infantil Palau Vincles – dama 1
 Kristel Lyka Tabisaura, del Cor Infantil Palau Vincles – dama 2
 Noor Laarbi El Habboudi, del Cor Infantil Palau Vincles – dama 3
 Sohana Haque, del Cor Juvenil Palau Vincles – maga- Grup de cambra de l'Orquestra Simfònica del Vallès: 
 Emma Campas guitarra espanyola
 Joan Cantallops, contrabaix
 Dioni Chico, acordió
 Anna Fernández, piano
 Toni Galán, clarinet
 Francisco José Sánchez, percussió- Xavier Sans, compositor 
 Ariadna Pastor, dramatúrgia
 Dani Coma, direcció escènica
 Guifré Canadell, direcció musical- *Directors/ores de cors de Palau Vincles: Alba Millán, Blanca Martí, Borja Grèbol, Cèlia Buscà, Glòria Fernàndez, Guifré Canadell, Guillem Ponsí, Mariona Fernàndez i Quima Farré. - **Directors/ores de cors adscrits: Anna Jordana, Ariadna Malats, Cristina Ruiz, Daniel Martí, Gabriel Lucas, Jonaina Salvador, Judit Caballeria i Sònia Ramos. - Xavier Sans (1962) i Ariadna Pastor (1989) 
 El barret prodigiós i la barraca de monstres (estrena absoluta)
 Sobre el conte homònim de Pere Calders (1912-1994)- 1. Donaria deu mil cases de nines 
 2. L’expedició nocturna
 3. L’esternut del grill
 4. El cavaller de paper
 5. Camino sense cames
 6. Un monstre anomenat ciutat
 7. Cançó de la força
 8. Pòquer al bosc
 9. Si és que una carta es pot enamorar
 10. Gran circ
 11. Cançó de la maga
 12. El màgic barret de copa
 13. Baralla completa
 14. Allò que es perd, on va a parar?
 15. El món del bridge
 16. Un as a la butxaca- Durada aproximada del concert: 70 minuts, sense pausa. - #coral #estrenes #nousformats #social 
- Poema- carrer major - en desmuntar la fira, 
 al poble hi van quedar les cases
 i la línia de l’horitzó.
 van anar a dormir.
 a partir de llavors
 s’entretindrien
 deixant passar el vent
 tot a través de les cases
 i dels cossos: escrivint
 Eduard Escoffet
 El terra i el cel (LaBreu edicions, 2013)
- Comentari- Una història màgica de dames i cavallers - ¿Qui no s’ha sentit atrapat, almenys alguna vegada, per la màgia dels contes infantils? Històries fabuloses que han omplert els nostres cors d’il·lusió i fantasia amb tanta intensitat, que aquests sentiments han continuat ben vius malgrat el pas del temps. Avui el projecte Palau Vincles ha mirat cap a un d’aquests relats per crear, a partir d’ell, una obra nova enriquida per la força i el poder de la música. - El barret prodigiós i la barraca de monstres, primer conte infantil d’un dels escriptors catalans més notables del segle XX, Pere Calders (1912-1994), arriba ara a nosaltres transformat en una cantata plena de joia i entusiasme, sorgit de la mà del compositor i director coral Xavier Sanz i de l’escriptora i dramaturga Ariadna Pastor. - Com a tots els contes, la història parteix d’un miracle. O millor dit, de dos. Els que protagonitzen dos naips, un cavaller d’espases de la baralla espanyola i dues dames de cors, siameses, del joc francès, quan prenen vida de manera inexplicable i abandonen les cartes respectives per viatjar pel món. L’origen d’aquest fet extraordinari –però no per això menys possible, com mana la literatura– ha estat el desig innocent d’una nena petita que es deleix per tocar el timbal del seu germà, al qual té prohibit apropar-se. Una nit, quan tothom dorm, la nena entra furtivament a la cambra de jocs per fer sonar l’instrument. Però el seu petit cop, cautelós i esmorteït, tindrà unes conseqüències del tot imprevisibles, perquè farà que els protagonistes d’aquesta aventura es posin en moviment. Els naips, procedents de llocs ben distants entre si, acabaran trobant-se, i junts, cavaller d’espases i dames de cors, protagonitzaran un viatge màgic que els conduirà finalment a un circ, on els espera un destí d’allò més sorprenent i desconcertant. - Sobre la base d’aquesta deliciosa història, el compositor ha concebut una cantata estructurada en setze cançons –tretze a càrrec dels cors i tres en la veu dels solistes– que tenen com a fil conductor la narració de la nena petita, inductora del miracle, paper a càrrec d’una soprano. Amb un llenguatge adaptat a l’edat dels cantaires que la interpreten, la música vol reflectir tots els prodigis del relat i transmetre alhora un missatge d’optimisme que no defuig l’atmosfera de màgia i surrealisme que amara la narració. L’acompanyament instrumental es confia a un sextet de cambra integrat per clarinet, contrabaix, piano, guitarra, acordió i percussió. Una selecció també inusual per a una obra del tot extraordinària. - Ana María Dávila, periodista musical 
 
- Biografies- Cors Infantil i Juvenil Palau Vincles - Els Cors Infantil i Juvenil Palau Vincles són els cors centrals del projecte social del Palau de la Música, integrats per una seixantena de cantaires entre 8 i 18 anys. Guifré Canadell és el director del Cor Infantil i Mariona Fernandez dirigeix el Cor Juvenil. Els seus pianistes són el Borja Grèbol i la Mireia Gonzàlez. També treballen el moviment i l’expressió corporal amb Sandra Jurado (Median T la Danza) i compten amb l’acompanyament d’un equip d’intervenció. - Cada curs, el dos cors participen al concert de la Cantata Palau Vincles i al Palau Vincles Fest i han enregistrat quatre videoclips amb la resta de cors del projecte. Entre l’activitat dels últims anys, cal destacar l’estrena del Cor Juvenil de dos videoclips propis amb versions de les cançons Snowman i Golden hour, la intervenció al programa Punts de vista d’RTVE, el concert a l’Auditorio Nacional de Música de Madrid amb Red Música Social i la participació en dos grans projectes al Palau de la Música: Chords of harmony, sota la direcció de Gustavo Dudamel, i Eden, amb Joyce DiDonato. 
- Anna Niebla, soprano - Nascuda a Barcelona, començà els estudis musicals a l’Escola Municipal de Música i Dansa d’Esparreguera i finalitzà el grau professional de cant i piano al Conservatori del Liceu. Es graduà al mateix Conservatori amb la professora Carmen Bustamante l’any 2017 guanyant el premi extraordinari de música de cambra amb el seu company Eric Ledesma. L’any 2022 es graduà, novament al Conservatori del Liceu, després de cursar el Màster en Interpretació d’Òpera amb la beca de la Fundació Ferrer-Salat. - L’any 2016 fou seleccionada per interpretar el rol de Donna Elvira de Don Giovanni de Mozart a l’Escola d’Òpera de Sabadell. El 2017 guanyà dos premis extraordinaris a la primera edició del Sonora International Opera Competition Francisco Araiza i participà al Young Artists Programme de Les Azuriales Opera. Encara el 2017 participà en l’enregistrament de Gaziel i Picarol, dos drames modernistes d’E. Granados, amb l’Orquestra de Cadaqués. El 2022 guanyà el premi extraordinari que ofereix la Fundació de Música Ferrer-Salat a la 59a edició del Concurs Francesc Viñas i guanyà el segon premi del 18è Concurs Internacional de Música de les Corts. - Formà part del Cor Jove de l’Orfeó Català i de l’Orfeó Català. Actualment, i des del 2014, és la pianista acompanyant dels cors Infantil i Juvenil de Palau Vincles, projecte d’intervenció sociomusical del Palau de la Música Catalana. 
- Grup de cambra de l’Orquestra Simfònica del Vallès- L’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) és una realitat que porta la música al cor de les persones des del 1987. Les emocions són el nostre fort, i per transmetre-les procurem cada vegada més fer participar el públic, innovar en els formats i en les maneres de fer música i aprofundir en el compromís de valor amb la nostra comunitat. Som l’única orquestra professional estable privada del país, en què els músics i l’equip de gestió són alhora empleats i accionistes. - La nostra intensa activitat –més d’un centenar d’actuacions l’any– es centra, per un costat, al Palau de la Música Catalana, on ja sumem la vint-i-setena temporada de Simfònics al Palau, amb catorze concerts, que oferim en coproducció amb el nostre soci principal, el Palau de la Música Catalana, i, per un altre, a la ciutat de Sabadell, on duem a terme la temporada de concerts simfònics. A més, des de la nostra fundació som l’orquestra titular del circuit Òpera a Catalunya. Han estat els nostres directors titulars: Albert Argudo (1988-1992), Jordi Mora (1993-1997), Salvador Brotons (1997-2002), Edmon Colomer (2002-2005), David Giménez Carreras (2006-2009), Rubén Gimeno (2009-2016) i James Ross (2017-2018). Des del setembre del 2018, n’és el director titular Xavier Puig. - Més enllà de la temporada de concerts simfònics, des de l’OSV impulsem també concerts de cambra i petit format adaptats a les necessitats artístiques de cada ocasió. Col·laborem habitualment amb Palau Vincles, diverses seccions de Joventuts Musicals i amb entitats i auditoris d’arreu de Catalunya. - Som l’orquestra espanyola amb més presencia a les xarxes socials, amb més de 22.500 seguidors a Twitter, 18.900 a Facebook, i juntament amb el Banc Sabadell vam fer el flashmob Som Sabadell, amb més de 90 milions de visites a Youtube, és a dir, el vídeo d’una orquestra simfònica més vist arreu del planeta. 
- Xavier Sans, compositor - Ha estudiat direcció coral amb Josep Prats, Laszlo Heltay, Johann Duijck i Pierre Cao, anàlisi i composició amb Benet Casablancas i Josep Soler, i cant amb Dolors Aldea, Jerzy Artysz i Carmen Bustamante. - Ha estat director del Jove Cor de Tarragona, Cor Voxalba i Coral Sant Jordi, director convidat del Cor de Cambra del Conservatori de Girona i del Cor de Noies de l’Orfeó Català, i assistent de direcció del Cor de Cambra del Palau de la Música, Cor Ciutat de Tarragona i Cor Sant Esteve de Vila-seca. Des del 2010 dirigeix el Fòrum Vocal. En l’àmbit docent, ha estat professor de direcció coral als cursos de la FCEC durant vint-i-cinc anys; actualment és professor de cant de l’Orfeó Català. - Ha cantat en grups professionals, com el Cor de Cambra del Palau, Barcelona Ars Nova, Cor Francesc Valls, Les Éléments, Accentus, Arsys Bourgogne o La Capella Reial de Catalunya. - Compositor de música coral, ha escrit per formacions com ara el Cor Madrigal o Cor Lieder Càmera, entre d’altres. Les seves obres han estat interpretades –i algunes enregistrades– pels cors ja esmentats i també per l’Orfeó Català, Cor de Noies de l’Orfeó Català, Coral Sant Jordi, Orpheus Vokalensemble, Voxalba o Fòrum Vocal. Ha publicat a Clivis, Dinsic, La Mà de Guido, Ficta i Carus Verlag. 
- Ariadna Pastor, dramatúrgia - Directora i guionista nascuda a Barcelona, té estudis de direcció de cinema per LCDC de Barcelona, un màster en creació de guió audiovisual per l’UNIR i una llicenciatura d’art dramàtic per l’Institut del Teatre. - El seu primer curtmetratge, Tornar a casa, que es pot veure a Filmin, ha tingut més de trenta seleccions en diferents festivals nacionals i internacionals, com el Festival de Màlaga, i ha guanyat el Premi SGAE Nova Autoria en la categoria de guió i de direcció, entre d’altres. - Actualment distribueix el seu segon curtmetratge, Minvant, que s’acaba d’estrenar al Festival Filmets de Badalona. En el camp de la dramatúrgia ha escrit obres de teatre, microteatre i musicals, com Les feres de Shakespeare (Grec 2019), i col·labora amb el Palau de la Música des del 2017. 
- Dani Coma, direcció escènica - ©lafotogràfica - Combina la direcció escènica amb les classes d’interpretació. Actualment és el cap de l’Àrea de Teatre de l’Escola Coco Comin i és mestre a l’Escola Billie Elliot, on formà els intèrprets que havien d’intervenir al musical Billy Elliot al Teatre Victòria. També ha estat director d’actors del musical Fama que aterrà a Barcelona al Teatre Apolo. A més, és mestre d’interpretació i escena al Conservatori del Liceu, així com del Conservatori de Tarragona, mestre de l’Aula de Musical de l’EMM Conservatori de Terrassa i mestre de l’Acadèmia del Sol del Teatre del Sol de Sabadell. - És director habitual de la productora Viu el Teatre, amb diversos espectacles en gira per l’Estat espanyol; així mateix, és director artístic de Nada es imposible d’El Mago Pop i de NESI Brodway Edition, versió que s’estrena a Madrid aquest octubre i que viatjarà a Brodway l’estiu següent. Ha estat director escènic del Concert de Sant Esteve del Palau de la Musica els anys 2017, 2018 i 2019, així com de múltiples espectacles amb el Cor Infantil i el Cor de Noies de l’Orfeó català, el Cor Geriona i el cor Lutiana. - Creador i compositor del grup juvenil Macedònia, ha publicat un grapat de cantates infantils amb Discmedi i de contes amb l’editorial Bellaterra Musica. Actualment és un dels artistes que forma part del programa Flipart de la Diputació de Barcelona. 
- Sinopsi i textos- SINOPSI - “Una vegada, en el món van ocórrer dos miracles”… D’aquesta manera comença la nostra cantata i el primer “conte infantil” escrit per un dels autors més exquisits del segle XX: Pere Calders. Quantes coses pot amagar el so d’un timbal? Una història de dames i cavallers, malabaristes i prestidigitadors, una història d’amor i èpica amb tota la màgia explicada per una nena, la protagonista de la nostra cantata… - “... Deixeu que decideixi les joguines, 
 no vull que m’imposeu allò que em cal.
 Us dono més de mil cases de nines
 si puc fer repicar fort el timbal...”- 1. Donaria deu mil cases de nines - NENA 
 He jubilat la cuina de joguina
 i un vestit de princesa de castell.
 Un unicorn tot ple de purpurina,
 i una nina amb trenetes i serrell.- COR 
 Rum rum rum: vull jugar amb excavadores.
 Clic cluc clac: construir una gran ciutat.
 Paf paf paf: i si som exploradores?
 Nyam nyam nyam: un dinosaure afamat!- NENA I COR 
 Deixeu que decideixi les joguines,
 no vull que m’imposeu allò que em cal.
 Us dono més de mil cases de nines
 si puc fer repicar fort el timbal.- COR 
 Zep zep zep: vull trobar altres universos.
 Xip xip i xap: i nedar amb tots els taurons.
 Flas flas flas: ser escriptora i rimar versos.
 Pip pip pip: aparcar tots els camions.- NENA I COR 
 Deixeu que decideixi les joguines,
 no vull que m’imposeu allò que em cal.
 Us dono més de mil cases de nines
 si puc fer repicar fort el timbal.- 2. L’expedició nocturna - COR 
 Clong, clong!- NENA 
 Ja toca les dotze el rellotge del menjador!- COR 
 És de l’antigor,
 és de l’antigor!- NENA 
 No trobo monstres ni bruixes però topo amb el gat!- COR 
 Meeeeu!
 Ai m’he entrebancat,
 ai m’he entrebancat!- NENA I COR 
 M’he armat d’un gran coratge
 i m’he esquitllat del llit.
 Comença el meu viatge
 soc filla de la nit!- NENA 
 Grinyola la fusta de tots els mobles vintage!- COR 
 Nyeeeec
 Ai quin daltabaix,
 ai quin daltabaix!- NENA 
 Els grills amb insomni entonen una cançó!- COR 
 Criiic criiic.
 Ja no tinc cap por,
 ja no tinc cap por!- NENA I COR 
 M’he armat d’un gran coratge
 i m’he esquitllat del llit.
 Comença el meu viatge,
 soc filla de la nit!- NENA 
 Hi ha una ombra espantosa recolzada en un calaix!- COR 
 És el contrabaix,
 és el contrabaix!- NENA 
 Darrere de l’heura la lluna ja treu el cap!- COR 
 Auuuu!
 Ai m’he emocionat,
 ai m’he emocionat!- NENA I COR 
 M’he armat d’un gran coratge
 i m’he esquitllat del llit.
 Comença el meu viatge,
 soc filla de la nit!- 3. L’esternut del grill - NENA 
 Els roncs del meu gos estirat a la catifa,
 el fregadís dels llençols estesos al sol,
 els esbufecs del meu germà quan juga al Fifa
 i es mossega la llengua per no cridar gol!- COR 
 Gairebé imperceptibles com un gra de mill,
 tots els sons que passegen discrets, de puntetes,
 són del tot invisibles com l’esternut del grill.- NENA 
 El cruixit del grèvol en fer brotar les branques,
 l’escarbotar del cuc traçant camins al sòl,
 el borbolleig del lluç que alena per les brànquies,
 l’ofec callat d’ennuegar-se amb un pinyol.- COR 
 Gairebé imperceptibles com un gra de mill,
 tots els sons que passegen discrets, de puntetes,
 són del tot invisibles com l’esternut del grill.- NENA 
 El rau-rau dels budells quan s’apropa el migdia,
 el xerric dels planetes solcant l’univers,
 l’alè d’un infant arribant nou a la vida,
 el sospir del poeta en acabar un nou vers.- 4. El cavaller de paper - COR 
 Amb olor de naftalina
 i un cert aire de raper,
 de paper un gran cavaller,
 i un cavall de cartolina.- NENA 
 Un cavall d’espases
 de les cartes espanyoles,
 repicant les castanyoles,
 desperta totes les cases.- NENA I COR 
 Cobrant vida del cartró,
 retallant-se del fons blanc,
 li esperona fort el flanc,
 un cavaller amb gipó.- COR 
 Amb olor de naftalina
 i un cert aire de raper,
 de paper un gran cavaller,
 i un cavall de cartolina.- NENA 
 I tal curiosa figura,
 de tan rígida, entumida,
 d’una carta cobra vida:
 ja es perfila una aventura!- NENA I COR 
 Cobrant vida del cartró,
 retallant-se del fons blanc,
 li esperona fort el flanc,
 un cavaller amb gipó.- COR 
 Amb olor de naftalina
 i un cert aire de raper,
 de paper un gran cavaller,
 i un cavall de cartolina.- 5. Camino sense cames - COR 
 Camino sense cames,
 respiro sense olfacte,
 i sense els ulls et miro,
 t’estimo sense cor.- NENA 
 T’abraço sense braços,
 et toco sense tacte,
 i sense gust et tasto,
 avanço sense por.- COR 
 Escolto sense orelles,
 passejo sense passos.
 Potser no tinc empremtes,
 però deixo rastre al món.- NENA 
 Encara que soc muda,
 la meva veu s’enlaira,
 encara que no em sentis,
 escolta amb atenció.- COR 
 Camino sense cames,
 respiro sense olfacte,
 i sense els ulls et miro,
 t’estimo sense cor.- 6. Un monstre anomenat ciutat - COR 
 Irromp com un ser indestructible,
 dos llargs gratacels li fan d’ullals.
 per ulls porta dos fanals fungibles,
 i als peus calça dues catedrals.- NENA 
 Respira amb alè de claveguera,
 goteja oceans residuals.
 I duu per corbata una escullera,
 per braços té dos ponts medievals.- COR I NENA 
 Pel nas treu un raig de gasolina,
 llueix dalt del cap un gros teulat.
 En lloc d’un melic té una botzina,
 un monstre temible és la ciutat.- NENA 
 Si fos un pedaç de cartolina- COR 
 veloç fugiria cap al prat.- NENA 
 Per res patiria l’agonia- COR 
 de ser devorat per la ciutat.- 7. Cançó de la força - NENA, DAMES I CAVALLER 
 La força de vegades ve de dins,
 no té a veure amb els bíceps,
 ni amb l’alçada ni amb el puny.
 A dintre teu se sent un fort retruny,
 i esclaten les entranyes a bocins.- El més menut s’amplia 
 i es fa gran allò petit.- La força de vegades ve de dins, 
 no té a veure amb els bíceps,
 ni amb l’alçada ni amb el puny.- Se senten grans fiblades al melic. 
 Deu mil tambors ressonen
 i fan màgia a dintre el pit.- El més menut s’amplia 
 i es fa gran allò petit.- La força de vegades ve de dins, 
 no té a veure amb els bíceps,
 ni amb l’alçada ni amb el puny.- 8. Pòquer al bosc - COR 
 Les cartes es varen trobar,
 com si un crupier repartís la baralla,
 un clar de bosc entre trossos de palla,
 un pòquer enmig del boscà.- COR I NENA 
 Les dames alçaren la flor;
 ràpid l’abella s’hi llançà de cara,
 i el cavaller desembeinà l’espasa,
 l’abella mostrà el seu fibló.
 Poruc el genet s’amagà,
 àgil la dama li agafà l’espasa,
 l’altra senyora l’estirà de l’ala,
 l’abella espantada marxà!- COR I NENA 
 Les cartes es varen trobar,
 com si el crupier repartís la baralla,
 un clar de bosc entre trossos de palla,
 un pòquer enmig del boscà.- 9. Si és que una carta es pot enamorar - NENA 
 Bastos i reis, cavalls, asos i sotes,
 dames i patges, les “cus” i les “jotes”,
 trèvols, espases, ors, piques, la “ca”:
 pot una carta pintada estimar?- COR 
 Que cadascú s’ho imagini com pugui,
 i que ningú d’estranyesa remugui.
 Fem que el paper també pugui estimar,
 si és que una carta es pot enamorar.- NENA 
 Pot ser que us sembli un cor de cartolina
 però ara batega ple d’adrenalina.
 Per més que el cor sigui sols un dibuix,
 ara palpita com per art d’embruix.- COR 
 Que cadascú s’ho imagini com pugui,
 i que ningú d’estranyesa remugui.
 Fem que el paper també pugui estimar,
 si és que una carta es pot enamorar.- 10. Gran circ - COR 
 Gran circ!
 Sobre la terra la closca de lona,
 el pregoner l’espectacle pregona,
 un saltimbanqui veloç saltirona.- Gran circ! 
 Malabaristes i serps encantades,
 éssers fantàstics de conte de fades,
 dagues rabents solquen l’aire afilades.- Gran circ! 
 llança el faquir per la boca una flama
 mentre la gent amb deliri l’aclama,
 alça l’acròbata ben alt la cama.- Gran circ! 
 passin i vegin uns éssers radiants,
 nimfes i nans, clowns i monstres gegants,
 i si els fa el pes piquin ben fort de mans.
 Gran circ!- 11. Cançó de la maga - MAGA 
 La màgia de la maga més experta,
 l’encís d’un encanteri fascinant,
 la ciència més oculta i nigromant,
 ull viu i que tothom estigui alerta.- MAGA, NENA, DAMES I CAVALLER 
 Soc maga, avui us vinc a enlluernar,
 a fer-vos veure allò més impensable,
 a fer desaparèixer allò palpable,
 i allò que ja existeix fer-ho esfumar.- MAGA 
 La màgia de la maga més experta,
 l’encís d’un encanteri fascinant,
 la ciència més oculta i nigromant,
 ull viu i que tothom estigui alerta.- 12. El màgic barret de copa - COR 
 Quatre cartes diminutes
 agafades del bracet,
 s’encaminen poc astutes,
 cap al fons del gran barret.- COR I NENA 
 Un, dos, tres.
 Quatre nobles a cavall
 copa, espasa, bastos i or,
 dirigint-se cap avall,
 fan un salt amb gran valor.- I amb un suau cop de vareta, 
 quatre cartes han marxat,
 si mireu d’esquerra a dreta,
 els senyors s’han esfumat.- Tres, dos, un. 
 Ni al davant ni per darrere,
 no són pas dins del capell,
 una màgia de primera,
 és un circ amb gran nivell!- 13. Baralla completa - COR 
 Si et tinc a prop em sento créixer,
 la vida amb tu vull surfejar.
 Si un mag t’ha fet desaparèixer,
 et vinc volant a rescatar.- Som cartes dins d’una baralla 
 però no ens volem pas barallar.
 Si en falta una el joc no qualla
 hi hem de ser totes per jugar.- Si ets en perill jo ja m’exalto, 
 començo fort a tremolar.
 Si saltes tu també jo salto
 i premo fort la teva mà.- Som cartes dins d’una baralla 
 però no ens volem pas barallar.
 Si en falta una el joc no qualla
 hi hem de ser totes per jugar.- 14. Allò que es perd, on va a parar? - COR 
 Les claus, deu cèntims, i una pinta,
 un boli que ja no té tinta,
 un llibre en préstec per tornar,
 allò que es perd, on va a parar?- NENA 
 Aquell mitjó mig foradat,
 un nen perdut al mig d’un parc
 que ben distret no sap tornar,
 allò que es perd, on va a parar?- COR 
 No tinc paciència, l’he perduda,
 estem perduts, volem ajuda,
 perdem el temps i també el cap,
 i de perduts, al riu de cap!- L’encenedor i una revista, 
 i les ulleres de la vista,
 la ganiveta d’afaitar,
 allò que es perd, on va a parar?- NENA 
 Aquell mitjó mig foradat,
 un nen perdut al mig d’un parc
 que ben distret no sap tornar,
 allò que es perd, on va a parar?- COR 
 No tinc paciència, l’he perduda,
 estem perduts, volem ajuda,
 perdem el temps i també el cap,
 i de perduts, al riu de cap!- 15. El món del bridge - NENA 
 I així va ser com el cavaller va desaparèixer, però no per sempre,
 perquè cada nit la prestidigitadora el feia aparèixer
 en el seu famós número del barret de copa.- CAVALLER 
 El món del bridge està sobreestimat:
 remigio, pòquer, brisca o el blackjack.
 El món del xou m’ha visibilitzat,
 soc tan famós com un cantant de rap!- NENA, DAMES I CAVALLER 
 Si estàs perduda i no saps què has de fer,
 escapça la baralla, gran crupier!
 Fes tu les regles del teu propi joc,
 i deixa a tots els jugadors en xoc.- NENA 
 I les germanes de cors siameses
 van decidir quedar-se al circ
 i patentar un nou número:
 les germanes siameses més petites del món!- DAMES 
 El món del joc ja no ens fa pas el pes:
 el burro, el tuti, el mus, no valen res.
 Hem fet de zero el nostre propi xou,
 i ja tenim més públic que al Camp Nou.- NENA, DAMES I CAVALLER 
 Si estàs perduda i no saps què has de fer,
 escapça la baralla, gran crupier!
 Fes tu les regles del teu propi joc,
 i deixa a tots els jugadors en xoc.- NENA 
 I el meu germà… el meu germà es va assabentar que li havia agafat
 el timbal i es va enfadar molt! Però, per sort, els vaig saber explicar
 als meus pares que estava farta de les nines i pel meu aniversari
 em van regalar un timbal per a mi! I si voleu saber com els vaig convèncer,
 només us diré que vaig saber jugar molt bé les meves cartes!- Si tu vols un timbal i et donen nines, 
 que quedi clar: tu tries les joguines.
 No et faci gens de por dir el que et cal,
 que en aquest món dement no tot s’hi val!- CAVALLER, DAMES I NENA 
 Que en aquest món dement no tot s’hi val!- 16. Un as a la butxaca - COR 
 Escarteja la baralla,
 reparteix el joc de naips,
 a l’esquerra n’hi ha un que talla
 i a la dreta un que badalla.- Que la timba ja comença 
 i cal allisar el tapet.
 I si parles, ben fluixet;
 que a la taula tothom pensa.- Posa en ordre cada carta, 
 i prepara’t per catxar.
 I si et cal, potser descarta,
 alguna carta per guanyar.- Que la timba ja comença 
 i cal allisar el tapet.
 I si parles, ben fluixet;
 que a la taula tothom pensa.- NENA, CAVALLER, DAMES I MAGA 
 Si ets siamesa ets benvinguda,
 si ets de carn o de paper,
 reparteix bé la baralla
 i que guanyi el més canalla.- COR 
 Has vingut a prendre part,
 a jugar aquesta partida,
 tant se val la teva mida,
 et volem ben decidida.- Prepareu la vostra mà, 
 som aquí per arriscar,
 i si no guanyem avui,
 guanyarem potser demà.- NENA, CAVALLER, DAMES I MAGA 
 Guarda un as a la butxaca,
 mai és tard per fer un repòquer
 i guanyar-li a la vida
 finalment una partida.- COR 
 Has vingut a prendre part,
 a jugar aquesta partida,
 tant se val la teva mida,
 et volem ben decidida.- Prepareu la vostra mà, 
 som aquí per arriscar,
 i si no guanyem avui,
 guanyarem potser demà.- COR, NENA, CAVALLER, DAMES I MAGA 
 Prepareu la vostra mà,
 som aquí per arriscar,
 i si no guanyem avui,
 guanyarem potser demà.
- També et pot interessar...- La Casa dels Cants 
 Dissabte, 25.03.23 – 19 h
 Petit Palau- De la nit al dia - Ernest Martínez, percussions 
 Joan Besalduch, clarinet i saxo
 Laia Armengol i Pau Casan, piano
 Cor Infantil de l’Orfeó Català
 Cor Petits de l’Orfeó Català
 Mercè Pi i Glòria Coma i Pedrals, directores
 Dani Coma, direcció escènica- Obres de Brahms, Rutter, Pastrana i Luboff, entre d’altres - Preu: 15 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –































































