• Simply Quartet
    —Joves talents internacionals

    ECHO Rising Stars

    Diumenge, 1 de maig de 2022 – 12 h

    Petit Palau

    Concert presentat per la Wiener Konzerthaus, Musikverein Wien, Elbphilharmonie Hamburg i Konzerthaus Dortmund

  • En co-producció amb:

    • image/svg+xml
    • Classical Futures Europe

    Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Simply Quartet

    Danfeng Shen, violí
    Antonia Rankersberger, violí
    Xiang Lyu, viola
    Ivan Valentin Hollup Roald, violoncel


    Fanny Mendelsohnn (1805-1847)
    Quartet en Mi bemoll major

    Adagio ma non troppo
    Allegretto
    Romanze
    Allegro molto vivace

    Julia Lacherstorfer (1985) 
    Un:fold.
    Obra encàrrec d’ECHO Rising Stars — estrena

    Antonín Dvořák (1841-1904)
    Quartet de corda núm. 14, op. 105

    Adagio ma non troppo — Allegro appassionato
    Molto vivace — Trio
    Lento e molto cantabile
    Finale. Allegro non tanto

    Durada aproximada del concert: 70 minuts, sense pausa.

    #jovestalents #novacreació

  • Comentari

    L’obra musical de Fanny Mendelssohn-Hensel (1805-1947), tant de temps amagada sota l’ombra del seu genial germà Felix, és actualment cada cop més interpretada i, afortunadament, reivindicada, fins al punt que la musicologia recent gosa equiparar-la a la de Felix. No debades, la qualitat formal i melòdica en denota un exquisit savoir faire. La major part del corpus creatiu de Fanny está dedicat al piano o al lied. D’entre les seves poques obres de cambra, el Quartet de corda en Mi bemoll major, escrit el 1834, destaca per la seva forta influència beethoveniana: com que l’obra no estava destinada a sortir del cercle restringit del saló familiar, conté més audàcia i originalitat formal que els Quartets del seu germà. Es tracta d’una obra viva i tendra, notablement segura i emocionalment intensa.

    Un:fold (Descobert), de la jove compositora alemanya Julia Lacherstorfer (1985), és una obra d’encàrrec escrita estretament en colaboració amb el Simply Quartet. L’autora intercanvià i compartí en llargues sessions de diàleg idees i records amb els integrants del Quartet, i n’enregistrà les converses i les melodies amb què els intèrprets havien crescut com a músics, material que després utilitzà en l’obra. No es tracta al capdavall d’una obra complexa de llenguatge modern, sinó d’una peça íntima que permet al públic conèixer millor els músics del Quartet, al descobert.

    Antonín Dvořák (1841-1904) acabà el seu Quartet de corda núm. 14, op. 105 l’any 1895, ja a Bohèmia, poc després de tornar del seu llarg periple per terres americanes, on havia escrit la cèlebre Simfonia núm. 9, “del Nou Món” i el Quartet núm. 12, “Americà”. Tot i que publicat abans que el Quartet precedent, aquest, la gestació del qual es prolongà durant sis mesos, és significativament la darrera obra de cambra del compositor txec; els darrers anys de la vida es dedicà exclusivament als poemes simfònics i a l’òpera (Rusalka, entre d’altres). L’obra s’estructura en els tradicionals quatre moviments i comença amb un solo de violoncel al qual es van afegint els altres instruments. El segon moviment és un scherzo juganer, mentre que el moviment lent es construeix sobre un coral nadalenc. El tema del moviment final, reprès dos anys més tard al poema simfònic Cant de l’heroi, op. 111, evoluciona des d’una atmosfera angoixant fins a una dansa joiosa.

    Sergi Moreno-Lasalle, músic i crític musical

  • 20220428 Anunci Palau100 T2223 DESKTOP
  • Biografia

    Simply Quartet

    Simply Quartet

    @Simon Buchou

    “D’un conjunt purament xinès ha sorgit un grup internacional que cultiva amb passió la tradició de la música de cambra austríaca i que ha aconseguit que el seu nom –Simply Quartet– travessi fronteres”, «OÖ Nachrichten»

    El Simply Quartet, un conjunt internacional, jove i puixant, amb seu a Viena, cada vegada assoleix més prestigi al món de la música de cambra, tal com ho demostra haver guanyat el Concurs Internacional de Quartets de Corda de Bordeus, on va ser distingit amb el Grand Prix; el Concurs Internacional de Música de Cambra Carl Nielsen (Copenhaguen, 2019); el Concurs Internacional de Música de Cambra Franz Schubert i la Música Moderna (2018), i el Concurs Internacional de Música de Cambra Joseph Haydn (Viena, 2017).

    La temporada 2021-22 l’European Concert Hall Organisation (ECHO) ha seleccionat el Simply Quartet com a ECHO Rising Star, i així podrà tocar als principals auditoris d’Europa. La seva agenda, a més a més, inclou concerts a la Berliner Philharmonie, Musikverein de Graz i Februari Festival de la Haia, i una gira pel Regne Unit, Bèlgica, els Països Baixos, Luxemburg, els països bàltics i la Xina.

    Pel que fa a la temporada 2020-21, el Simply Quartet va ser triat per formar part del programa “Gran talent” de la Wiener Konzerthaus com un dels conjunts de joves artistes més prometedors d’Àustria. Això li va reportar diverses interpretacions a la Wiener Konzerthaus i també beneficiar-se d’un ampli suport artístic.

    Quant a les temporades anteriors, va oferir concerts a diferents sales, com ara Konzerthaus i Musikverein de Viena, Konzerthaus de Berlín, Wigmore Hall de Londres, Laeiszhalle d’Hamburg, Auditori de Barcelona, Concertsaal de Tilburg, Louisiana Museum of Modern Art de Dinamarca, Rakhmàninov Hall de Moscou i a la Casa da Música de Porto. També va prendre part en diversos festivals, com ara el Festspiele Mecklenburg-Vorpommern, Festival Pau Casals de Prada, i els festivals de Grafenegg, Ravenna i Davos, a més de l’International Music Festival de Xangai. També va fer una residència musical al Banff Centre for Arts and Creativity d’Alberta (Canadà).

    El Simply Quartet sempre s’esforça per aconseguir una comprensió profunda del llenguatge musical: des de les primeres obres clàssiques fins a la música contemporània. Als seus integrants també els sorprèn comprovar la facilitat amb què tres cultures tan diferents poden treballar plegades a l’hora de desenvolupar el seu propi estil musical. Junts exploren mons sonors diferents examinant obres contemporànies de cadascun dels seus països. Com a part de la gira d’ECHO Rising Stars, el Simply Quartet ha encarregat una obra a la compositora austríaca Julia Lacherstorfer.

    Fundat originàriament a Xangai, sota la tutela de Jensen Horn-Sin Lam, després de traslladar-se a Viena per conèixer millor els orígens del quartet de corda, els membres del Simply Quartet actualment estudien amb el seu mentor, Johannes Meissl, al Departament de Música de Cambra Joseph Haydn de la Universitat de Música i Art Dramàtic de Viena.

    Des del 2017 forma part de l’European Chamber Music Academy (ECMA), on, guiats per Hatto Beyerle, Alfred Brendel, Patrick Jüdt, Avedis Kouyoumdjian, Miguel da Silva, Michel Lethiec i Are Sandbakken, entre d’altres, troben inspiració i amplien coneixements. Des del 2020 també assisteixin les classes de Günter Pichler a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid.

  • També et pot interessar...

    Palau Cambra
    Dimarts, 17.05.22 – 20 h
    Sala de Concerts

    Integral de Quartets per a Piano de Brahms (I)

    Laia Masramon, piano
    Erich Höbarth, violí
    Hariolf Schlichtig, viola
    Christoph Richter, violoncel

    J. Brahms: Quartet per a piano núm. 1, en Sol menor, op. 25
    J. M. Guix: Tres haikus per a violoncel i piano (dedicats a Christoph Richter i Laia Masramon)
    J. Brahms: Quartet per a piano núm. 2, en La major, op. 26

    Preus: 25 €

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mitjans Col·laboradors

    Mecenes col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex