• Isata Kanneh-Mason, piano
    —Joves talents internacionals

    ECHO Rising Stars

    Diumenge, 5 de juny de 2022 – 12 h

    Petit Palau

    Concert presentat pel Town Hall & Symphony Hall Birmingham 

  • En co-producció amb:

    • image/svg+xml
    • Classical Futures Europe

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Isata Kanneh-Mason, piano


    Ludwig van Beethoven (1770-1827)
    Sonata núm. 1 en Fa menor, op. 2 núm. 1

    Allegro
    Adagio
    Menuetto: Allegretto
    Prestissimo

    Sofia Gubaidulina (1931)
    Xacona

    Eleanor Alberga (1949)
    Cwicseolfor
    (obra encàrrec d’ECHO Rising Stars; estrena)

    Frédéric Chopin (1810-1849)
    Balada núm. 2 en Fa major, op. 38

    Durada aproximada del concert: 67 minuts, sense pausa.

    #jovestalents #novacreació

  • Comentari

    La pianista Isata Kanneh-Mason ens proposa un viatge pianístic que discorre entre el Classicisme de la Sonata núm. 1 de Beethoven (1795) i l’avantguarda d’Eleanor Alberga amb la seva obra Cwicseolfor (2021). La mirada al Barroc que Sofia Gubaidulina va fer l’any 1962 amb la seva Xacona i el romanticisme de Chopin implícit en la Segona Balada en completen el trajecte.

    Dedicada al seu mestre Joseph Haydn i publicada per Artaria el març del 1796, la Sonata en Fa menor de Beethoven passa d’un ombrívol primer moviment, a un “Adagio” en to major de caràcter meditatiu. El deliciós “Menuetto” obrirà les portes a un “Prestissimo” que sota uns tresets impetuosos desplegaran moments lírics d’un apassionament incisiu.

    Quan Gubaidulina era alumna de postgrau al Conservatori de Moscou va escriure la seva Xacona per a piano. Una mirada a aquest ball solemne i cortesà que desenvolupa un seguit de variacions. Música amb cromatismes, amb ostinati i contrapunts i amb una mirada moderna vers els elements fugats del Barroc. Dedicada a Marina Mdivani, la Xacona va ser estrenada l’any 1966.

    Obra encàrrec del Barbican Centre de Londres i l’European Concert Hall Organisation, la compositora Eleanor Alberga va escriure Cwicseolfor per a la mateixa Isata Kanneh-Mason. “Cwicseolfor és l’antiga ortografia del mercuri; la paraula per a l’element amb referència a l’alquímia d’aquells temps”, explica Alberga. Veure en un recipient com el mercuri s’adheria i es separava, la seva brillantor, fascinava de petita l’Eleanor. “Suposo que l’alquímia radica a transformar la meva experiència infantil en una peça musical”.

    Tanca el recital la celebèrrima Balada núm. 2 de Chopin, obra que el compositor polonès va concloure a Mallorca l’any 1839. Dedicada a Schumann, el contrast entre la placidesa de l’“Andantino” inicial i els trepidants arpegis en prestissimo ens portaran a una turbulenta coda en La menor, reflex de l’apassionament vehement del piano romàntic de Chopin.

    Lluís Trullén, crític musical de la «Revista Musical Catalana»

  • 20220428 Anunci Palau100 T2223 DESKTOP
  • Biografia

    Isata Kanneh-Mason, piano

    Isata Kanneh-Mason

    ©Robin Clewley

    L’àlbum de debut d’Isata Kanneh-Mason, Romance, va obtenir l’aclamació popular i de la crítica entrant com a número 1 al rànquing de música clàssica del Regne Unit el juliol del 2019; la revista «Gramophone» va elogiar l’àlbum com “un dels debuts més encantadors i atractius”; així mateix, la Classic FM la va lloar com “una artista de talent important”. Romance (Decca Classics) és un disc dedicat íntegrament a l’obra de Clara Schumann, com a homenatge a la compositora i pianista l’any del seu segon centenari, amb una selecció d’obres d’entre tota la seva producció compositiva, com ara peces per a piano sol, una Sonata, música de cambra amb la violinista Elena Urioste, transcripcions per a piano de dues de les cançons del seu marit Robert Schumann, i el Concert per a piano, que va enregistrar amb la Royal Liverpool Philharmonic Orchestra dirigida per Holly Mathieson.

    Des de l’inici dels seus estudis amb Joanna MacGregor i Carole Presland a la Royal Academy of Music de Londres, Isata Kanneh-Mason s’ha embarcat en una carrera concertística d’èxit i cada cop més orientada com a solista, amb aparicions en recitals en solitari i concerts de música de cambra al Regne Unit i a l’estranger. També continua actuant amb els seus germans, habitualment en duo amb el violoncel·lista Sheku Kanneh-Mason, amb el qual van fer actuacions destacades al Festival d’Edimburg, Wigmore Hall de Londres, Théâtre des Champs Elysées de París, Teatro della Pergola de Florència i en una extensa gira per deu ciutats nord-americanes –on van debutar al Carnegie Hall de Nova York– i a la Vancouver Recital Society.

    Va completar el seu grau a la Royal Academy of Music de Londres amb una Beca Elton John i va actuar amb l’artista a Los Angeles el 2013. Isata Kanneh-Mason també agraeix el suport del Nottingham Soroptimist Trust, a Mr. i Mrs. John Bryden, a Frank White i als Awards from Young Musicians.

    Al concurs de joves músics de la BBC del 2014 va arribar a la final en la seva categoria i va guanyar la Beca Walter Todds al músic més prometedor. Des d’aleshores ha actuat diverses vegades per televisió i ràdio: BBC Ràdio 3 In Tune, South Bank Sky Arts Awards, The Andrew Marr Show, Ràdio 3 RPS Awards, BBC2 Proms Extra, Radio 4 Front Row i Woman’s Hour, Al Jazeera TV, BBC World Service, Channel 4, The One Show, ITV Born To Shine, BBC2 Classroom Heroes i una funció de la CBS Sunday Morning. També va debutar com a presentadora de televisió en la retransmissió dels BBC Proms del 2019.

    Isata Kanneh-Mason també ha actuat al Portland Piano Series d’Oregon, festival Sound Unbound del Barbican Centre, The Color of Music Festival de Carolina del Sud, als festivals d’Edimburg, Cheltenham i Bath, als Snape Proms, Musikfestspiele Saar i a diverses sales des d’Antigua i les Illes Caiman fins a Perth. Per la pandèmia al Regne Unit, durant la primavera del 2020 ella i els seus germans van actuar en transmissions en directe dues vegades per setmana des de casa familiar a Nottingham i van assolir una nombrosa audiència arreu del món. La seva interpretació del primer moviment del Concert per a piano núm. 3 de Beethoven acompanyada per un conjunt de cambra format pels seus germans i germanes va obtenir més d’un milió de visites.

    Les seves posteriors actuacions en viu l’han dut al Kissinger Klavier Olymp, al cicle de concerts Wigmore de la BBC Radio 3, Salzburg Mozarteum, Klavier Festival Ruhr, Kimmel Center Philadelphia; i amb les orquestres Sarasota, simfòniques de Göterborg i Hallé, Johannesburg Philharmonic, KwaZulu Natal Philharmonic i la Paris Mozart Orchestra. La temporada 2020-21 va ser nominada Young Artist in Residence amb la Royal Liverpool Philharmonic Orchestra.

  • També et pot interessar...

    Petit Palau Cambra
    Dimarts, 07.06.22 – 20 h
    Petit Palau

    Webern, Beethoven i Schumann

    Cosmos Quartet:
    Helena Satué, violí I
    Bernat Prat, violí II
    Lara Fernández, viola
    Oriol Prat, violoncel

    A. Webern: Quartet op. 28 
    L. van Beethoven: Quartet op. 95, “Serioso"
    R. Schumann: Quartet núm. 3, op. 41/3

    Preus: 15 €

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mitjans Col·laboradors

    Amics Benefactors

    Benefactors Palau XXI

Índex