• Programa de mà

    Cor Jove de l’Orfeó Català & Joan Seguí
    —Música per a Cor i orgue

    La Casa dels Cants

    Diumenge, 2 de novembre de 2025 – 17 h

    Sala de Concerts

  • Amb el suport de:

    • LOGO ENDESA CONCERTS COR JOVE

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Cor Jove de l’Orfeó Català*
    Joan Seguí
    orgue
    Ulrike Haller, soprano
    Pablo Larrazdirector


    Heinrich Schütz (1585-1672)
    Herr, wenn ich nur dich habe, SWV 280

    Johann Christoph Bach (1642-1703)
    Herr ich warte auf dein Heil

    Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Ich lasse dich nicht, BWN Anh. 159

    Henry Purcell (1659-1695)
    De Música per al funeral de la reina Maria, Z. 860

    Marxa fúnebre (orgue sol)
    Man that is born of a woman
    Thou knowest Lord

    Georg Friedrich Händel (1685-1759)
    My heart is inditing, HWV 261, de Coronation Anthems

    Felix Mendelssohn (1809-1847)
    Sonata núm. 1 en Fa menor, op. 65, MWV W 56 (orgue sol)

    Allegro moderato e serioso

    Samuel Sebastian Wesley (1810-1876)
    Thou will keep in perfect peace
    Wash me throughly

    Felix Mendelssohn
    Hör mein Bitten, WoO 15 / MWV B 49

    Durada aproximada del concert: 60 minuts, sense pausa
    Concert enregistrat per Palau Digital
    #coral #aniversaris #palaujove

    *Agrupació amb finalitat pedagògica

  • Poema

    Missiva

    si lligués el desig a una pota d’ocell
    si l’encàrrec fos corre és urgent
    ves i troba qui busco    aquell cos que ara és meu
    sorprendria als banyistes la implosió enmig del cel


    Mireia Calafell
    Si una emergència (Proa Edicions, 2024)

  • Et cal saber...

    Qui en són els protagonistes?

    Cor Jove de l’Orfeó Català (Barcelona, 1986). Integrat per una seixantena de cantaires de setze a vint-i-cinc anys, és dirigit actualment per Pablo Larraz. Ha col·laborat amb grans conjunts d’aquí i d’arreu, amb actuacions destacades al costat d’orquestres com ara l’OBC, London Symphony Orchestra, Gulbenkian Orchestra de Lisboa, Ensemble Pygmalion i The Tallis Scholars, entre altres formacions. Igualment, ha treballat amb directors de prestigi, com Harry Christophers, Raphaël Pichon, Gianandrea Noseda o Simon Rattle. La seva formació continuada inclou intercanvis amb altres cors i diversos concerts al Palau.

    Pablo Larraz (Jaca, 1979), director. Pianista, tenor i pedagog, la seva vinculació amb l’Orfeó Català comença el 2010 com a assistent del director de l’Orfeó Català. Va assumir la direcció del cor entre les temporades 2022-23 i 2024-25, a més de la del Cor Jove de l’Orfeó Català i de l’Escola Coral. També és director de l’Orfeó Gracienc i, actualment, encapçala el Cor Jove i l’Escola Coral de l’Orfeó Català.

    Joan Seguí (Barcelona, 1996), organista. Format a l’Escola Superior de Música de Catalunya i a la Hochschule für Musik und Darstellende Kunst de Stuttgart, és el titular de l’orgue històric de l’església de Santa Maria del Mar. Va ser guardonat amb el Premi El Primer Palau el 2018.

    Ulrike Haller (Meran, Itàlia), soprano. Formada en cant i piano a la Hochschule für Musik und Danstellende Kunst de Viena, és professora de l’Escola Coral del Palau. Col·labora habitualment a les temporades del Palau de la Música Catalana en produccions simfonicocorals i en recitals de cançó. 

    Quines són les claus del concert?  

    En aquest concert s’interpreten obres sacres per a cor i orgue i, en l’obra de Mendelssohn, amb la participació de soprano solista. El programa inclou motets dels compositors del Barroc, com Heinrich Schütz, Johann Sebastian Bach –de tradició germànica– i Henry Purcell i Georg Friedrich Händel –de tradició anglesa–; un motet de Johann Christian Bach –fill de Johann Sebastian–, i dues peces de tradició romàntica: un anthem del britànic Samuel Sebastian Wesley i un motet de Felix Mendelssohn. En conjunt, un seguit d’obres de temàtica religiosa amb text de lloança a Déu.

    A què he de parar atenció? 

    El programa presenta motets i anthems. Els motets són composicions polifòniques nascudes durant el segle XIII amb una funcionalitat litúrgica i sobre temes habitualment bíblics. El motet de Schütz pertany a les Musikalische Exequien, una missa fúnebre luterana en alemany. Els anthems (en anglès vol dir “himne”) són especialment habituals en el Barroc i tenen com a objectiu la lloança i l’agraïment a Déu, tot sovint creats per a esdeveniments especials, com la coronació d’un rei. L’obra de Mendelssohn amb solo de soprano és un diàleg entre cor i soprano on, a manera de pregària col·lectiva, s’eleva un prec de misericòrdia cap a Déu.

    Sabies que…

    Joan Seguí va guanyar el Premi El Primer Palau 2018, i es convertí en el segon organista a rebre el guardó tocant l’orgue Walcker del Palau, un instrument tan antic com la Sala de Concerts, ambdós inaugurats el 1908.

    Molta música clàssica coral és d’origen religiós, ja que històricament la música s’entenia com a part de la pregària. De fet, la notació i, per tant, la tradició musical clàssica tenen com a origen el cant gregorià.

    Motet ve de “mot”, que en francès (i en català!) vol dir “paraula”.

    Els interludis musicals (literalment, “entre cançons”) tradicionalment són improvisacions, especialment a l’orgue. Això té la seva raó de ser en la necessitat, tot sovint, d’omplir espais de silenci litúrgic –moments de recolliment– o bé d’acompanyament en parts específiques de la litúrgia. Els organistes estudien específicament l’art de la improvisació, que com a intèrprets és una de les claus del seu desenvolupament.

  • Comentari

    Estremiment i esgarrifança

    La secularització progressiva de les societats occidentals, esdevinguda amb el desplegament de la Revolució Industrial durant el segle XIX, va comportar la pèrdua d’un referent intangible de la nostra condició humana com és el de la dimensió interior. M’estic referint a l’espaiositat que viu i roman dins de nosaltres mateixos, totalment al marge de les creences religioses, que permet accedir, dient-ho amb les paraules del teòleg Rudolf Otto (1869-1937), a les categories de l’admiració i l’estupor profund.

    El magnífic concert que ens presenta el Cor Jove de l’Orfeó Català suposa una invitació en tota regla al desvetllament, precisament, d’aquesta dimensió interior. Una dimensió interior que sembla poder despertar-se amb un estremiment i una esgarrifança. Amb unes altres paraules: amb el conegut fenomen de “pell de gallina”. És amb aquest despertar que accedim a una dimensió de la consciència humana que ens parla de la sensació d’alguna cosa real, del sentiment d’una cosa realment present, d’una representació d’una cosa objectivament existent que és més fonda i general que qualsevol de les nostres habituals sensacions individuals i específiques. Que em perdoni el lector, una vegada més, per haver emprat de les paraules  de l’esmentat Otto, però és que aquestes són les que em semblen més oportunes per emmarcar l’experiència musical que som a punt de viure en aquest viatge musical per la literatura per a cor i orgue dels períodes barroc i romàntic a Anglaterra i Alemanya.

    La primera recomanació per a una audició profitosa és llegir, en primer lloc, amb cura i atenció els textos espirituals de les obres musicals del concert d’avui, perquè aquests texts van ser el primer motor compositiu per a la creació dels motets, himnes i salms. Tots els compositors del concert d’avui, siguin barrocs o romàntics, tenen com a denominador comú una voluntat expressiva que vol fer viure a l’oient la mateixa emoció viscuda per ells mateixos amb l’experiència nascuda de –i amb– la lectura del text. És només així com podem explicar-nos el perquè de la serenor que experimentem amb l’audició del motet Herr, wenn ich nur dich habe, SWV 280 de Heinrich Schütz pertanyent a les Muskalische Exequien (1635) o l’emoció expressiva de les Funeral sentences of Queen Mary (1695) de Henry Purcell, una obra que hem de considerar una de les músiques funeràries més reeixides de la música occidental.

    Per la seva banda, tant Samuel Sebastian Wesley com Felix Mendelssohn, els hem de considerar compositors que ja no tan sols van compondre a partir d’un text litúrgic, sinó que hi detectem una necessitat interior: la de voler arrelar les seves creacions en una tradició musical que els havia precedit. Per a Wesley, la de Purcell, Morley o Händel; per a Mendelssohn, evidentment, la de Bach, de qui, l’11 de març de 1829, va oferir una de les més grans operacions culturals del segle XIX: la recuperació de la seva Passió segons sant Mateu (1727), de la qual el 2027 commemorarem el tricentenari de l’estrena.

    Donem pas i acollim la música de les obres d’aquest projecte preparat amb cura i diligència pel Cor Jove del nostre Orfeó Català.

    Oriol Pérez i Treviño, musicòleg i assagista

  • Biografies

    Cor Jove de l’Orfeó Català

    Cor Jove

    ©ABofill

    Està integrat per una seixantena de cantaires de setze a vint-i-cinc anys. Fundat el 1986, actualment Pablo Larraz és el director i Paul Perera el pianista. Ha col·laborat amb l’OBC, OSV, London Symphony Orchestra, Gulbenkian Orchestra de Lisboa, Ensemble Pygmalion, ONCA, Orquestra de Cambra Terrassa 48 i The Tallis Scholars, entre altres formacions. També ha treballat amb els directors H. Christophers, R. Pichon, G. Noseda, S. Rattle, S. Halsey, P. Phillips i M. Gardolińska

    Ha actuat a Barcelona, Girona, Tarragona, Cervera , Sabadell i València, i a Sevilla, Granada, Las Palmas de Gran Canària, així com també a Polònia, Alemanya, Àustria, la República Txeca, Holanda i el Regne Unit. Ha enregistrat Aigües de primavera (2010), Requiems (2013) de Mozart i de Fauré, per a Columna Música, i Musicals! (2017, Palau Records) d’A. Guinovart.

    Ha estrenat el Requiem d’Albert Guinovart, la producció Harmonium de John Adams, al cicle Palau 100, amb l’Orfeó Català, Cor de Cambra del Palau i OBC, dirigits pel mateix compositor, i una nova producció escènica de l’òpera Dido & Aeneas de Henry Purcell, amb direcció escènica de Marc Rosich i musical d’Esteve Nabona. Ha interpretat La Creació de Haydn amb l’OBC i ha participat en la versió de concert del musical Sweneey Tood de Sondheim, dirigit per Andreu Gallén, al Palau de la Música Catalana.

    De la temporada passada (2024-25) cal destacar els concerts amb l’OBC a L’Auditori, dirigits per Stephanie Childress, amb l’Stabat Mater de Poulenc, al costat del Cor de Cambra del Palau, i la interpretació de The veil of the temple de John Tavener amb l’Orfeó Català i el Cor de Noies de l’Orfeó Català corresponent al festival Grec. També cal destacar el concert amb el programa Misses luteranes de Bach, amb el Bach Collegium Barcelona i solistes de la Salvat Beca Bach, dirigit per Pablo Larraz i Oriol Castanyer; la col·laboració amb l’Orquestra Simfònica del Vallès amb el programa Música de westerns, dirigits per Víctor Pablo Pérez, i la interpretació del Requiem de Mozart amb l’Orquestra de la Universitat de València, dirigits per Hilari García Gàrquez.

    L’activitat de la temporada 2025-26 inclou l’estrena d’Els set somnis de Gaudí d’Olivia Pérez-Collellmir, al costat del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, el Cor de Noies de l’Orfeó Català i la Philharmonia Orchestra, dirigits per Marin Alsop; la interpretació de Gaudí d’Albert Guinovart, amb l’Original SoundTrack Orchestra (OSTO), sota la direcció de Belén Clemente i Albert Torrebella, i la col·laboració amb la Baltasar Neumann Orchestra i Thomas Hengelbrock, amb un programa dedicat a Händel. També cal destacar el concert amb repertori per a cor i orgue, amb l’organista Joan Seguí, amb un programa que proposa un viatge musical del Barroc al Romanticisme anglès i alemany. 


    El Cor Jove rep el suport d’Endesa.

    El Cor Jove forma part de l’Escola Coral de l’Orfeó Català, que rep el suport de la Fundación Banco Santander

  • Joan Seguí, orgue

    Joan Seguí

    ©MayZircus

    Nascut a Barcelona (1996) de família menorquina, s’inicià en els estudis musicals als cinc anys amb el piano. El 2005 entrà a formar part de l’Escolania de Montserrat, on va poder començar els estudis d’orgue, a més del violí i cant coral. Durant l’estada a l’Escolania acompanyà el cor com a organista, tant a Montserrat com arreu d’Europa.

    Des del 2018 és graduat per l’Escola Superior de Música de Catalunya amb matrícula d’honor (on ha estudiat amb els mestres Óscar Candendo i Juan de la Rubia, i a la Universität der Künste de Berlín (com a deixeble de Paolo Crivellaro). El 2021 obtingué amb les màximes qualificacions el Màster en Orgue a la Hochschule für Musik und Dartellende Kunst de Stuttgart, amb el Dr. Ludger Lohmann. Ha combinat la seva formació d’organista amb la de continuista, amb els professors Luca Guglielmi, Mara Galassi, Arno Schneider o Jörg-Hannes Hahn. 

    S’ha format paral·lelament en orgue, baix continu i improvisació, sota el mestratge ocasional de Montserrat Torrent, Jurgen Essl, Jürgen Kursawa, Naji Hakim, Daniel Roth, Monica Melcova, Roberto Fresco, Michel Bouvard i Luca Scandali, entre d’altres.

    És organista titular de l’orgue històric de la basílica de Santa Maria del Mar, on impulsa la recuperació de la Capella de Música de Santa Maria del Mar. També realitza funcions d’organista assistent al temple de la Sagrada Família acompanyant el Cor Francesc Valls.

    En la vessant pedagògica, ha estat professor d’orgue del Conservatorio Superior de Música de l’Aragó.

    Ha realitzat concerts d’orgue en solitari a Espanya, Portugal, Suècia, Turquia i Alemanya. És membre del grup de música antiga The Ministers of Pastime i col·labora habitualment amb el clave i l’orgue amb altres orquestres, cors i consorts (OBC, Orquestra del Liceu, ONCA, Cor de Cambra del Palau de la Música, Orfeó Català, Cantoría…).

    ​L’octubre del 2018 va guanyar el cicle-concurs El Primer Palau i el Premi de Catalunya Música per la seva interpretació de la Fantasia i fuga sobre el coral “Ad nos, ad salutarem undam” de Franz Liszt al Palau de la Música Catalana; i l’octubre del 2020 va obtenir el primer premi del II Concurs Nacional d’Orgue Francisco Salinas, a Burgos. Altres reconeixements inclouen el primer premi del III Concurs Nacional de Joves Organistes Ioannes Baptista Cabanilles (2016), Premi Internacional Andrés Segovia-José Miguel Ruiz Morales (2016), el segon premi de la Joseph Gabler Wettweberb a la International Summer Academy of Music (Ochsenhausen, Alemanya, 2017), i la beca Joves Promeses de la Música que atorga la Fundació de Música Ferrer-Salat (2013).

    El 2021 publicà el primer disc en solitari: BachGround, gràcies a Catalunya Música, amb el segell discogràfic Ficta, enregistrat al monestir de Poblet, que fou aclamat per la crítica com un dels millors del 2021 («Enderrock»).

  • Ulrike Haller, soprano

    Ulrike Haller

    Nascuda a Meran (Tirol del Sud) en el si d’una família musical, ha viscut des de ben petita la música i el cant coral. Estudià piano i orgue a la seva ciutat natal i posteriorment piano i cant a la Universität für Musik und Darstellende Kunst de Viena, on es graduà amb les màximes qualificacions.

    El cant coral l’acompanya des de sempre i a Viena formà part com a cantant i solista del Wiener Kammerchor (J. Prinz, director) i de l’Arnold Schoenberg Chor (E. Ortner, director), on ha tingut l’oportunitat de cantar sota la direcció de Sir Simon Rattle, Nikolaus Harnoncourt, Sir Roger Norrington, Ádám Fischer, Peter Schreier o Giovanni Antonini. A Barcelona ha col·laborat habitualment amb el Cor de Cambra del Palau i ha estat membre del Cor de Cambra Francesc Valls.

    Amplià els estudis de cant a Barcelona amb M. Dolors Aldea i ha rebut consells d’A. L. Chova, E. Coelho, J. van Dam, E. Halfvarson, M. Hastings, W. Holzmair, W. Rieger i K. Widmer, entre d’altres. Va guanyar el premi extraordinari del Conservatori Superior del Liceu i el primer premi del Curs de Lied de Juventudes Musicales d’Espanya.

    S’ha especialitzat com a cantant d’oratori i liederista i ha interpretat més de cinquanta obres d’oratori i simfòniques acompanyada per l’OBC, OSV, Banda Municipal de Barcelona, Orquesta Ciudad de Granada, Orquesta Sinfónica de Castella i Lleó, Orquestra Barroca Catalana, Vespres d’Arnadí, Orquestra Terrassa 48 i Franz Schubert Filharmonia, entre d’altres, en algunes de les sales més prestigioses del país, sota la direcció de S. Brotons, J. Casas, S. Halsey, P. Larraz, S. Mas, D. Mestre, J-R. Pasqual Vilaplana, F. Prat, J. Prats, C. Rizzi, M. Romea o M. Valdivieso, entre d’altres.

    Com a liederista ha ofert nombrosos recitals arreu del país amb els pianistes J. Armengol, J. Buforn, D. Malet, J. Surinyac i E. Varas, entre d’altres.

    Ha enregistrat diversos CDs, per a La Mà de Guido, Ficta, Columna Música i per a Catalunya Música i TV3, així com per a la ràdio i televisió austríaca ORF.

  • Pablo Larraz, tenor

    Pablo Larraz

    ©Ricardo Rios

    Inicià els estudis musicals a Jaca, la seva ciutat natal. A Barcelona cursà el magisteri musical a la UAB, obtingué el títol superior de piano al Conservatori Municipal amb la professora Carme Poch, de direcció coral a l’ESMUC sota la tutela de Josep Vila, Johan Duijck i Xavier Puig, i de cant històric amb el tenor Lambert Climent. Ha impartit docència a l’escola primària i ha estat director de cors infantils i juvenils, com El Virolet dels Lluïsos de Gràcia, Cor Jove del Conservatori de Girona (2013-2019, del qual va ser fundador) i del Cor Albada de l’ACM (2007-2013); entre els diversos cors d’adults amb què ha treballat, cal destacar el Cor de Cambra de la Diputació de Girona (2008-2019). La temporada 2019-20 va ser nomenat director principal de l’Orfeó Català, en què havia estat assistent del director i coordinador i responsable pedagògic de la formació vocal i musical dels cantaires. A partir de la temporada 2022-23 assumeix la direcció de l’Orfeó Català, fins la temporada 2024-25, la direcció del Cor Jove de l’Orfeó Català i de l’Escola Coral. Recentment ha estat nomenat director de l’Orfeó Gracienc.

    La seva presència és habitual en tallers de cant coral arreu del territori. Ha estat membre de l’equip tècnic de la CJC i ha format part de l’equip de professors dels cursos de direcció coral de la FCEC. Com a cantant ha col·laborat amb el Cor de Cambra del Palau, Coro Barroco de Andalucía, Cor Francesc Valls i Musica Reservata. L’any 2014 va guanyar la Beca Bach i es consolidà com a solista especialitzat en el repertori barroc.

  • Textos

    Heinrich Schütz (1585-1672)
    Herr, wenn ich nur dich habe, SWV 280 
    Salm 73,25-28

    Herr, wenn ich nur dich habe,
    so frage ich nichts nach Himmel und Erden.
    Wenn mir gleich Leib und Seele verschmacht,
    so bist du doch, Gott,
    allezeit meines Herzens Trost und mein Teil.

    Senyor, si només et tinc a tu,
    aleshores no demano res de la terra ni el cel.
    I si el meu cos i la meva ànima s’afebleixen,
    aleshores sigues tu, doncs, Senyor,
    sempre el consol del meu cor i part de mi.

    Johann Michael Bach (1648-1694)
    Herr ich warte auf dein Heil
    El primer verset és del Gènesi 49,18; la resta n’és una glossa

    Herr, ich warte auf dein Heil
    Ach wie sehnlich wart ich der Zeit,
    Wenn du, Herr, kommen wirst
    Und mich aus diesem Herzeleid
    Zu dir in Himmel führst.
    Ach wie sehnlicht wart ich auf dich,
    O komm und hole mich!

    Senyor, espero la teva salvació!
    Amb quina ànsia espero el temps
    que vinguis tu, Déu meu,
    i em treguis d’aquest dolor terrenal;
    d’estar al cel amb tu.
    Amb quina ànsia t’espero!
    Vine i emporta-te’m amb tu!

    Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Ich lasse dich nicht, BWN Anh. 159
    Text basat en el Gènesi 32,26

    Ich lasse dich nicht,
    du segnest mich denn,
    mein Jesu, ich lasse dich nicht.
    du segnest mich denn!

    No t’abandono
    Tu em vares beneir,
    Jesús meu, no t’abandono,
    Tu em vares beneir!

    Weil du mein Gott und Vater bist,
    dein Kind wirst du verlassen nicht,
    du väterliches Herz.
    Ich bin ein armer Erdenkloß,
    auf Erden weiß ich keinen Trost.

    Perquè ets el meu Déu i Pare,
    no abandonaràs el teu fill,
    cor paternal!
    Soc un pobre terró de terra,
    no conec cap consol a la terra.

    Henry Purcell (1659-1695)
    De Música per al funeral de la reina Maria, Z. 860
    Fragments del Book of common prayer, del 1662

    Man that is born of a woman

    Man that is born of a woman,
    hath but a short time to live,
    and is full of misery.
    He cometh up, and is cut down, like a flower;
    he fleeth as it were a shadow,
    and never continueth in one stay.

    L’home que neix de dona

    L’home que neix de dona
    té només un curt temps de vida
    i està ple de misèries.
    Puja i és tallat, com una flor;
    fuig com si fos una ombra
    i mai no roman en un lloc.

    Thou Knowest Lord

    Thou knowest,
    Lord, the secrets of our hearts;
    shut not thy merciful ears
    unto our prayers;
    but spare us, Lord most holy,
    O God most mighty.

    Vós coneixeu, Senyor

    Vós coneixeu, Senyor,
    els secrets dels nostres cors;
    no tanqueu les vostres orelles
    a les nostres pregàries;
    ans tingueu pietat de nosaltres,
    Senyor molt sant, Déu molt poderós.

    O holy and most merciful Saviour,
    thou most worthy Judge eternal.
    Suffer us not at our last hour
    for any pains of death
    to fall away from thee.

    Oh Sant i misericordiós Salvador,
    jutge etern més digne.
    No permeteu que a la nostra última hora,
    per cap dolor de la mort,
    ens apartem de Vós.

    Georg Friedrich Händel (1685-1759)
    My heart is inditing, HWV 261, de Coronation Anthem
    Textos basats en el salm 45 i en Isaïes 49,23

    My heart is inditing of a good matter; I speak of the things which I have made unto the King.

    El meu cor està fet de bons sentiments; parlo de les coses que he fet al rei.

    Kings’ daughters were among thy honourable women.

    Les filles de reis formen el grup de les dones honorables.

    Upon thy right hand did stand the Queen in vesture of gold and the King shall have pleasure in thy beauty.

    A la seva dreta, la reina amb vestidures daurades; el rei tindrà el plaer d’admirar la seva bellesa.

    Kings shall be thy nursing fathers and queens thy nursing mothers.

    Els reis són els pares protectors i les reines les mares protectores.

    Samuel Sebastian Wesley (1810-1876)
    Thou will keep in perfect peace
    Isaïes 26,3

    Thou wilt keep him in perfect peace
    whose mind is stayed on Thee,
    The darkness is no darkness with Thee,
    but the night is as clear as the day:

    Vós el guardareu en pau perfecta,
    a aquell qui té la ment fixa en Vós;
    la foscor no és foscor amb Vós,
    sinó que la nit és clara com el dia.

    The darkness and the light
    to Thee are both alike
    God is light
    and with Him is no darkness at all

    La foscor i la llum
    us són iguals,
    Déu és llum
    i amb Ell no hi ha foscor.

    Oh let my soul live
    and it shall praise Thee,
    For Thine is the Kingdom, the power
    and the glory, for evermore

    Oh, deixeu que la meva ànima visqui
    i us lloarà,
    perquè vostre és el Regne, el poder
    i la glòria per sempre més.

    Thou wilt keep him in perfect peace
    whose mind is stayed on Thee.

    Vós el guardareu en pau perfecta,
    a aquell qui té la ment fixa en Vós.

    Wash me throughly
    Salm 51,2-3

    Wash me throughly from my wickedness,
    and forgive me all my sin.
    For I acknowledge my faults
    and my sin is ever before me.

    Renta’m ben bé de les culpes
    i purifica’m dels pecats.
    Ara reconec les meves faltes
    i tinc sempre present el meu pecat.

    Felix Mendelssohn (1809-1847)
    Hör mein Bitten, WoO 15 / MWV B49
    Adaptació del salm 55, realitzada per William Bartholomew (1793-1867)

    Hör’ mein Bitten, Herr, neige dich zu mir,
    auf deines Kindes Stimme habe Acht!
    Ich bin allein: wer wird mir Tröster und Helfer sein ?
    Ich irre ohne Pfad in dunkler Nacht!

    Escolta el meu prec, Déu meu;
    quan et suplico, no t’amaguis!
    Escolta atentament i respon-me!
    Vaig perdut, portant arreu el meu dolor,

    Die Feinde sie droh’n, und heben ihr Haupt:
    "Wo ist nun der Retter, an den ihr geglaubt?"
    Sie lästern dich täglich, sie stellen uns nach
    Und halten die Frommen in Knechtschaft und Schmach!

    empès pels crits dels enemics
    i la fúria dels malvats.
    Aboquen damunt meu malediccions,
    m’odien amb tota la ràbia.

    Mich fasst des Todes Furcht bei ihrem Dräu’n!
    Sie sind unzählige, ich bin allein,
    mit meiner Kraft kann ich nicht widersteh’n,
    Herr, kämpfe du für mich, Gott, hör’ mein Fleh’n!

    Dintre meu sento el cor adolorit,
    s’apodera de mi un pànic de mort,
    m’agafa por i tremolo,
    m’envaeix l’esgarrifança.

    O! könnt’ ich fliegen wie Tauben dahin,
    weit hinweg vor dem Feinde zu flieh’n!
    In die Wüste eilt’ ich dann fort,
    fände Ruhe am schattingen Ort.

    I dic: Oh si tingués les ales del colom!
    D’una volada aniria a aixoplugar-me.
    Fugiria errant, ben lluny,
    i m’estaria al desert.

  • També et pot interessar...

    La Casa dels Cants
    Diumenge, 09.11.25 – 17 h
    Petit Palau

    La Generació C

    Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana
    Marta Cardona
    , violí
    Maria Camahort
    , guitarra
    Pere Olivé
    , percussió
    Xavier Puig
    , director

    Tradició coral
    Ll. Millet: El cant de la senyera
    A. Vives: L’emigrant
    Ll. M. Millet: El rústec villancet
    P. Casals: O vos omnes
    E. Morera: La sardana de les monges

    Nova creació
    B. Vivancos: El cant dels ocells
    J. Magrané: O vos omnes
    J. Vila: Salve Regina
    C. Prat: O Magnum Mysterium
    J. Ollé: Ave Maris Stella

    Cançoner popular
    A. Campmany: Tota la gent de Rupit
    A. Tordera: La fadrina galana
    X. Puig: Jota i fandango
    J. Ll. Guzmán-Antich: Sa ximbomba
    F. Gasull: El comte Arnau

    Preu: 18 €

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mecenes col·laboradors

    Mitjans Col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex