• Cor de Cambra del Palau & Xavier Puig
    Magnificat & El Messies

    La Casa dels Cants

    Diumenge, 3 de gener de 2021 – 19.30 h

    Sala de Concerts

  • Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Elionor Martínez Lara, soprano*
    Maria Pujades Seguí, soprano*
    Daniel Folqué, contratenor*
    Jorge Navarro-Colorado, tenor*
    Oriol Mallart, baix*
    Dani Espasaclavecí
    Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana (Simon Halsey, director artístic)
    Vespres d’Arnadí
    Xavier Puigdirector

    (*) Solistes perceptors de la Beca Bach atorgada per la Fundació Salvat.


    Johann Sebastian Bach (1685-1750) 

    Magnificat, BWV 243

    Magnificat anima mea Dominum (cor)
    Et exultavit spiritus meus (soprano)
    Quia respexit (soprano)
    Omnes generationes (cor)
    Quia fecit mihi magna (baix)
    Et misericordia eius (contralt i tenor)
    Fecit potentiam (cor)
    Deposuit potentes (tenor)
    Esurientes implevit bonis (contralt)
    Suscepit Israel (dues sopranos i contralt)
    Sicut locutus est (cor)
    Gloria (cor)

    Georg Friedrich Händel (1685-1759)

    El Messies, HWV 56 (fragments)

    1. Symphony (orquestra)
    3. Every valley shall be exalted (tenor)
    4. And the glory of the Lord (cor)
    9. O thou that tellest good tidings to Zion (contralt i cor)
    12. For unto us a child is born (cor)
    16. And suddenly there was with the angel (soprano)
    17. Glory to God (cor)
    18. Rejoice greatly (soprano)
    33. Lift up your heads, o ye gates (cor)
    38. How beautiful are the feet (soprano)
    40. Why do the nations so furiusly rage together (baríton)
    44. Hallelujah (cor)

    Durada aproximada del concert: 70 minuts sense pausa

    #celebracions #coral 

  • Comentari

    Magnificat & Messies

    El concert d’avui ens presenta dues obres emblemàtiques amb regust nadalenc dels dos més grans compositors alemanys de l’últim tram del Barroc: Johann Sebastian Bach i Georg Friedrich Händel.

    La història del Palau de la Música Catalana en relació amb la música de Johann Sebastian Bach és plena de moments memorables. Ja l’any de la inauguració, el 1908, es va poder escoltar per primera vegada a Catalunya, i també a Espanya, el Magnificat, la mateixa obra que sonarà en el concert d’avui. Després d’aquella audició, el mateix Orfeó va anar oferint al públic del Palau altres grans obres bachianes, inèdites fins aleshores a casa nostra: la Missa en Si menor (1911), la Passió segons sant Mateu (1921) i l’Oratori de Nadal (1969).

    El Magnificat és una de les peces més festives compostes per Bach, amb un inici i final esclatants, i una de les poques obres del compositor amb text en llatí. Pensada per a cinc solistes vocals i un cor a cinc veus, és una de les millors versions (la millor?) que mai cap compositor hagi fet sobre el text del Magnificat, la pregària que reprodueix les paraules d’alegria que Maria dirigeix a Déu després de saber que serà la mare de Jesucrist.

    El Messies, tot i que ara sigui un oratori que associem al Nadal, inicialment es va pensar per ser interpretat per Setmana Santa, i de fet es va estrenar l’abril del 1742 a la ciutat de Dublín. De les tres parts de l’obra, només la primera fa referència específicament al Nadal. La segona tracta de la passió, la mort i la resurrecció de Jesucrist, mentre que la tercera fa referència al triomf de Crist sobre la mort. L’autor del llibret va ser Charles Jennens, que va recopilar un seguit de textos bíblics, tot donant a la narració un caràcter de reflexió. Händel va compondre l’obra ràpidament, en poc més de tres setmanes. Aquell moment vital del compositor, que tot just s’havia recuperat d’una greu malaltia, va ser immortalitzat per Stephen Zweig en els seus Moments estel·lars de la humanitat.

    La popularitat d’aquesta obra, però, s’ha incrementat amb el pas dels anys, sobretot al nostre país, gràcies especialment als diversos projectes participatius que s’hi fan des de l’any 1995, la majoria dels quals han tingut lloc al Palau de la Música Catalana. L’arribada de l’obra a Catalunya, però, va tardar una mica. Tot i que l’Orfeó Català n’havia interpretat algunes parts –especialment en les diverses edicions del Concert de Sant Esteve anteriors a la Guerra Civil, entre el 1913 i el 1935–, no serà fins al 1950 quan El Messies s’interpretarà en la seva totalitat per primera vegada a casa nostra, també al Palau. El mèrit cal atorgar-lo a l’Orfeó Gracienc, i al seu director d’aleshores, el mestre Antoni Pérez i Simó.

    De tots els oratoris de Händel, El Messies és el que conté més música coral, juntament amb Israel a Egipte. Uns cors que han esdevingut gairebé himnes per a aquells qui els escolten, o els canten. Avui tornarem a deixar-nos embolcallar per la música d’El Messies. I ens tornarem a emocionar, com han fet tantes generacions des d’aquella llunyana estrena irlandesa, amb una obra que en paraules del mateix compositor no volia “entretenir” sinó “fer millors persones”.

    Bon concert, i bon any!

    Pere-Andreu Jariod, divulgador musical

  • Biografies

    Elionor Martínez Lara, soprano

    Elionor Martínez Lara

    Va estudiar al Conservatori Superior de Música del Liceu, becada per la Fundació Ferrer-Salat, amb la professora Dolors Aldea. Va guanyar la Beca Bach – Fundació Salvat 2016, atorgada per la Fundació Bach Zum Mitsingen (BZM) Barcelona. Va participar al 3r Concurs de Cant Josep Palet de Martorell (2019), on va obtenir quatre premis especials.

    Com a solista ha interpretat El Messies de Händel, Requiem de Mozart i el de Fauré, Magnificat de Bach i diverses cantates del mateix autor. També ha fet papers de solista en produccions d’òpera, com ara Dido and Aeneas de Purcell, Il convito de Cimarosa, Così fan tutte de Mozart i La Cenerentola de Rossini. Ha cantat amb la Bremer Philharmoniker, sota la direcció de Hermes Helfricht, i ha ofert un concert dins del Festival Bachcelona d’enguany.

    En el camp coral, canta habitualment a La Capella Reial de Catalunya, dirigida per Jordi Savall, i l’Ensemble O Vos Omnes, dirigit per Xavier Pastrana. També ha cantat amb el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, sota la direcció de Simon Halsey i Xavier Puig, i amb Musica Ficta, dirigit per Raúl Mallavibarrena.

    Actualment està cursant el Màster en Interpretació Musical a la Hochschule für Musik de Basilea amb el professor Marcel Boone, sota el mecenatge de la Fundació Salvat.

  • Maria Pujades Seguí, soprano

    Maria Pujades

    Nascuda a Barcelona, cursà els estudis superiors de cant a l’Escola Superior de Música de Catalunya amb la mezzosoprano Mireia Pintó. Després es traslladà a Basilea, on estudià un màster en interpretació i un altre en pedagogia musical, tots dos en l’especialitat de cant, amb el baríton Marcel Boone. Al llarg de la seva formació va assistir a diverses masterclasses de cant i de lied amb professors tan reconeguts com Sir Thomas Allen, Margreet Honig, Kurt Widmer, David Mason o Wolfram Rieger. El 2015 obtingué la Beca Bach – Fundació Salvat, així com també una beca d’estudis de la Fundació Victoria de los Ángeles.

    Com a solista ha interpretat El Messies de G. F. Händel, els Rèquiem de G. Fauré i de W. A. Mozart, el Gloria d'A. Vivaldi i la 9ª simfonia de L. van Beethoven. En el camp de l’òpera ha posat veu als personatges de Merlina de L’impresario in Angustie (D. Cimarosa), Adina de L’elisir d’amore (G. Donizetti), Titayna de l’òpera d’Enric Morera o Betly de l’òpera de Donizetti del mateix nom.

    Té també una llarga trajectòria coral i col·labora habitualment amb diversos cors i ensembles professionals de Catalunya i de Suïssa,  treballant sota la batuta de reconeguts directors del nostre país, com Mireia Barrera o Josep Vila i Casañas, i també de l’estranger, com ara Leonardo García Alarcón, Daniele Gatti, René Jacobs, Marc Minkowski, Pierre Cao o Gueràssim Voronkov.

  • Daniel Folqué, contratenor

    Daniel Folqué

    Nascut a Sant Vicenç dels Horts, es va iniciar en l’aprenentatge musical a l’Escolania de Montserrat sota la direcció de Joaquim Piqué i Bernat Vivancos. Hi va estudiar piano, violí i cant, i va treballar amb directors com Sir Neville Marriner i va cantar en gires per Europa.

    Estudià cant clàssic i contemporani a l’Escola Superior de Música de Catalunya com a contratenor amb Mireia Pintó i cant històric amb Lambert Climent. Ha rebut també classes i consells de Carlos Mena, Miriam Feuersinger i Roberto Balconi, entre d’altres. Ha estat becat per la Fundació Victoria de los Ángeles i ha participat en el Curs Internacional de Lied de Wolfram Rieger.

    Com a solista ha participat en Dido and Aeneas (Purcell), Selva morale e spirituale (Monteverdi) i Requiem (Mozart). Guanyador de la Beca Bach – Fundació Salvat per a joves solistes, ha cantat com a solista contralt les Cantates BWV 12, 22, 23, 32, 44 i 150. Sota la direcció de Václav Luks va donar forma al paper d’Hèrcules en la Cantata secular BWV 213 del concert inaugural del Festival Bachcelona.

    Ha treballat amb el Collegium Vocale Gent, Ensemble Daedalus, O Vos Omnes, Cor de Cambra Francesc Valls, Cor de Cambra del Palau de la Música i és membre fundador del Cor Cererols. Ha enregistrat els projectes corals Cum Silentio amb el Cor Cererols, Epistulae ad Sagittarium amb l’Ensemble O Vos Omnes i Bach ist meine Freude amb el Bach Collegium Barcelona. Ha participat al Festival de Música Antiga d’Utrecht, Festival de Rudolstadt i Festival Bachcelona.

  • Jorge Navarro-Colorado, tenor

    Jorge Navarro-Colorado

    Va fer els estudis d’òpera a la Guildhall School de Londres, al programa Britten-Pears i a l’Institut Samling.

    Ha cantat amb L. Cummings, W. Christie i P. Whelan, entre d’altres, amb les companyies de l’Scottish Opera, Irish National Opera, Grange Park i Wexford Festival.

    Ha estat solista en concerts al Festival de Bolonya (Itàlia) i Suècia, Israel, Polònia, Cité de la Musique (França) i a Espanya: Cicle Lied de Santiago, Festival Bachcelona, ADDA d’Alacant, així com al Barbican Hall, LSO St. Lukes i St. John’s Smith Square de Londres, i al Symphony Hall i Barber Institute de Birmingham.

    La temporada 2018-19 va cantar Jonas de Carissimi amb l’English Touring Opera, Rodrigo de Händel a Göttingen, Il trionfo del Tempo e del Disinganno al Périgord Noir i al Theater Aachen, l’Oratori de Nadal de Bach amb el Göteborg Baroque a Suècia, Serenade for tenor, horn and strings de Britten amb l’Orquestra de Cambra d’Israel a Tel Aviv, Esther de Händel i Fairest Isle de Purcell amb l’Irish Baroque Orchestra a Dublín i Belfast, i un recital al London Song Festival. I la temporada passada va cantar com a Gualtiero de Griselda de Vivaldi amb l’Irish National Opera de gira per Irlanda, Eliates de Croesus de Keiser amb l’Arcal-Lyrique a París, Te Deum de Charpentier, Vanitas Vanitatum de Carissimi i l’Oratori de Nadal de J. S. Bach amb el Göteborg Baroque a Suècia.

    Pel que fa a aquesta temporada la seva agenda inclou actuacions amb Il Gusto Barocco a Alemanya, Wigmore Hall de Londres amb l’Irish Baroque Orchestra, Festival Händel de Halle (Alemanya), Festival de Buxton amb l’Early Opera Company i amb l’Opera Settecento al Regne Unit i Alemanya.

    Ha fet enregistraments de Lotario i Rodrigo de Händel (Göttingen, L. Cummings, Accent) i German Cantatas (Ensemble Diderot, Audax).

    Ha estat mereixedor de la Beca Bach – Fundació Salvat per a joves solistes.

    jorgencolorado.com

  • Oriol Mallart, baix

    Oriol Mallart

    Va néixer a Girona, on va iniciar els estudis de piano. Posteriorment ha estudiat el grau superior de cant amb Mireia Pintó a l’ESMUC i també s’ha format amb Marta Mathéu i Lambert Climent. Actualment amplia coneixements amb Joan Martín-Royo i Marcel Boone. Ha realitzat classes amb T. Koopman, B. Bruns, W. Rieger, S. Gohritz, C. Aragón, F. Poyato, A. Branch i P. Surinyac.

    Combina l’activitat com a solista amb la de cantant de cor als grups Collegium Vocale Gent (direcció:  Philippe Herreweghe), La Capella Reial de Catalunya (direcció: Jordi Savall), Jove Capella Reial de Catalunya (direcció: Lluís Vilamajó), Cor de Cambra del Palau de la Música (direcció: Xavier Puig),  Ensemble O Vos Omnes (direcció: Xavier Pastrana) i Coro Victoria de Madrid (direcció: Ana Fernández-Vega).

    Com a solista ha interpretat els oratoris El Messies de Händel, Passió segons sant Marc de Bach (Jesús), Requiem de Mozart, de Fauré i de Saint-Saëns, Membra Jesu Nostri de Buxtehude i Petite Messe Solennelle de Rossini. Amb BZM, que li va atorgar la Beca Bach per a solistes, ha cantat nombroses cantates de Bach. En lied ha cantat Dichterliebe de Schumann, Die Winterreise de Schubert i Don Quichotte à Dulcinée de Ravel, entre d’altres, com també de mélodie i cançó catalana. En òpera ha interpretat el rol de Zoroastro d’Orlando de Händel, Belcore de L’elisir d’amore de Donizetti, baró de Pictordu de Cendrillon de P. Viardot i Ben de The telephone de Menotti. 

    Ha estat merexeidor de la Beca Bach – Fundació Salvat per a joves solistes.

  • Dani Espasa, clave, orgue i direcció

    Dani Espasa

    @Michal Novak

    Nascut a la Canonja (Tarragonès), ha treballat com a compositor, pianista i director musical en dansa, cinema, televisió i teatre: premi Butaca 2020 per La Rambla de les Floristes (TNC).

    Col·laborador estret de Lídia Pujol i Maria del Mar Bonet, ha compartit escenari amb molts altres cantants d’estils i gèneres variats. En l’àmbit contemporani ha dirigit el BCN216.

    Des del 2003 és pianista i clavecinista col·laborador de l’OBC i hi ha enregistrat diversos àlbums (Naxos, HM i BIS Records).

    Té un intensa activitat amb grups de música barroca, renaixentista i medieval: Hespèrion XXI, Le Concert des Nations, L’Arpeggiata, Mala Punica... Des del 2005 és director de Vespres d’Arnadí.

    Ha actuat a Europa, Amèrica i Àsia. Ja suma més de quaranta CD.

    Actualment és professor a l’ESMUC i també a l’ESMRS (Madrid) i director artístic del cicle de música al monestir de Pedralbes.

  • Cor de Cambra del Palau

    Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana

    (c)RicardoRíos

    (Simon Halsey, director artístic; Xavier Puig, director principal)

    El Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana és un dels cors professionals més prestigiosos de l’Estat espanyol. Va ser creat per l’Orfeó Català l’any 1990 amb la missió de difondre la música coral universal, promoure la recuperació del patrimoni musical català i fomentar la nova creació. Jordi Casas i Bayer en fou el director durant els primers vint-i-un anys. Del setembre del 2011 al juny del 2016 Josep Vila i Casañas va ser-ne el director titular. I des del setembre del 2016 Simon Halsey n’assumeix el càrrec de director artístic i des del 2018 Xavier Puig el de director principal. Jordi Armengol n’és el pianista.

    Als seus components se’ls exigeix un alt nivell vocal i artístic, aspectes que aporten al grup un potencial que el converteix en un cor de gran qualitat. Ha estat dirigit per grans mestres, com René Jacobs, Marc Minkowski, Kent Nagano, Simon Rattle, Gustavo Dudamel, Daniel Barenboim, Christophe Rousset i Vladímir Jurowski. Des de l’any 2010 la formació és membre de The European Network for Professional Chamber Choirs (TENSO).

    Dels seus darrers compromisos internacionals, cal destacar el debut l’agost del 2017 als Proms de la BBC, un dels més grans festivals de música clàssica, que se celebra a Londres, i la gira amb Jean-Christophe Spinosi i l’Ensemble Matheus l’any 2018. Destaquen igualment les recents col·laboracions amb els cantants Philippe Jaroussky i Mark Padmore i els directors Daniele Gatti i Simon Carrington. De la passada temporada 2019-20, en destaca la col·laboració amb l’Orquesta Sinfónica de Tenerife, amb la interpretació de l’Oratori de Nadal de Bach el mes de desembre.

  • Vespres d'Arnadí

    Vespres d'Arnadí

    ©MayZircus

    Orquestra barroca creada l’any 2005 per Dani Espasa i Pere Saragossa per oferir versions plenes d’emoció, frescor i espontaneïtat utilitzant instruments i criteris històrics, el seu nom recorda els concerts que al segle XVIII s’oferien habitualment als vespres com a postres dels sopars distingits dels nobles i els burgesos. Carabassa, sucre i ametlles són els ingredients de l’arnadí, una de les postres més antigues del País Valencià. El conjunt ha actuat en importants sales i festivals d’Europa, com els de Peralada, Barcelona, Halle, Praga, Ostrava, Madeira, Sevilla, Santander, Santiago de Compostel·la, Lugo i Madrid, entre d’altres. Ha enregistrat tres discs amb el segell Musièpoca: Pièces de simphonie de Charles Desmazures, Missa en Re major de Josep Mir i Llussà i Anna Maria Strada de Händel. A la darreria del 2018 va presentar el quart disc, amb el segell Aparté, titulat L’Alessandro amante, protagonitzat pel contratenor Xavier Sabata. Rep ajudes del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de l’Institut Ramon Llull.

    Farran Sylvan James, Adriana Alcaide, Oriol Algueró i Cecilia Clares, violins I | Luca Giardini, Pavel Amílcar, Irantzu Zuasti i Maria Gomis, violins II | Natan Paruzel i Elisabeth Gex, violes | Oriol Aymat i Oleguer Aymamí, violoncels | Oriol Martí i Oriol Casadevall, contrabaixos | Pere Saragossa i Ivan Alcazo, oboès | Guillermo Salcedo, fagot | Josep Maria Martí, tiorba | Dani Espasa, clave, orgue i direcció

  • Xavier Puig, director

    PUIG, Xavier (c)Ricardo Ríos Visual Art

    (c) Ricardo Ríos Visual Art

    Nascut el 1973 a Cervera (Lleida), començà els estudis musicals amb el piano i el violí al Conservatori Municipal d’aquesta ciutat, i els amplià posteriorment al Conservatori Professional de Badalona, on obtingué el títol superior de professor d’harmonia, contrapunt, composició i instrumentació, sota el mestratge de M. A. Hurtado, M. Roger, B. Casablancas i J. Soler.

    Paral·lelament s’inicià en la direcció coral als Cursos Internacionals de Direcció Coral de Lleida, on estudià amb els mestres Josep Prats, Johan Duijck, Laszlo Heltay i Jordi Casas. Continuà la formació com a director coral als Cursos Europeus de Direcció impartits pel professor Pierre Cao a Catalunya i a l’Academie International de Pontarlier (França).

    S’introduí en la direcció orquestral amb el mestre Salvador Mas al Conservatori Superior de Barcelona i al Conservatori de Viena, i el 1999 fou admès a la Universitat de Viena, on cursà els estudis de direcció d’orquestra, sota el mestratge de Leopold Hager.

    El març del 2002 guanyà el concurs per a la plaça de director assistent de la JONDE (Joven Orquesta Nacional de España) i el juliol del 2003 guanyà el concurs per a la plaça de director assistent de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), amb la qual ha dirigit diversos concerts.

    Des del 2018 és el director principal del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, amb el qual ha recuperat nombrós patrimoni coral català, i des del mateix any és també director titular de l’Orquestra Simfònica del Vallès, amb la qual ja estava vinculat fent la gira anual de Setmana Santa dedicada al repertori simfonicocoral. També dirigeix l’Orquestra de Girona i el Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados de Lleida des del 2002. Ha dirigit la Coral Ginesta de Cervera i el Murtra Ensemble. En l’àmbit operístic fundà la companyia d’òpera de cambra l’Òpera de Tres Rals, dedicada a l’òpera de petit format, i actualment dirigeix diversos títols en el Cicle d’Òpera al Palau. Ha estat director convidat de nombroses orquestres del país i manté una estreta vinculació amb l’Orquestra Terrassa 48, amb la qual actualment interpreta la integral de les Simfonies de Beethoven.

    És professor d’orquestra i direcció a l’ESMUC. Ha estat director convidat en nombroses orquestres de joves, i actualment dirigeix el Curs de Direcció de l’Orquestra Terrassa 48.

    Ha enregistrat obra d’autors catalans i diversos programes divulgatius per a TV3. Fou director artístic de les sis primeres edicions del Festival de Pasqua de Cervera, dedicat a la música clàssica catalana, que fundà el 2011.

  • Textos

    Johann Sebastian Bach (1585-1750)

    Magnificat, BWV 243

    Magnificat anima mea Dominum.

    La meva ànima lloa el Senyor.

    Et exsultavit spiritus meus in Deo salutari meo.

    I el meu esperit s’alegra en Déu mon salvador.

    Quia respexit humilitatem ancillae suae,
    Ecce enim ex hoc beatam me dicent

    Perquè s’ha fixat en la humilitat de la seva serva:
    i des d’ara m’anomenaran beneïda

    Omnes generationes.

    Totes les generacions.

    Quia fecit mihi magna qui potens est,
    et sanctum nomen eius.

    Perquè el qui és Poderós ha fet grans coses per mi,
    i el seu nom és sant.

    Et misericordia eius a progenie in progenies timentibus eum.

    I la seva misericòrdia passa de generació en generació als qui el temen.

    Fecit potentiam in bracchio suo,
    dispersit superbos mente cordis sui.

    Ha mostrat la força del seu braç,
    ha escampat els de cor soberg.

    Deposuit potentes de sede
    et exaltavit humiles.

    Ha foragitat del seu tron els poderosos
    i ha exalçat els humils.

    Esurientes implevit bonis
    et divites dimisit inanes.

    Els famolencs ha fet vessar de béns
    i els rics els envia al buit.

    Suscepit Israel puerum suum
    recordatus misericordiae suae.

    Ha auxiliat Israel, el seu serf,
    en memòria de la seva misericòrdia.

    Sicut locutus est ad Patres nostros,
    Abraham et semini eius in saecula.

    Com ho va prometre als nostres pares,
    a Abraham i la seva descendència, pels segles.

    Gloria Patri, gloria Filiºo, gloria et Spiritui Sancto.
    Sicut erat in principio et nunc et sempre
    et in saecula saeculorum.

    Glòria al Pare, al Fill i a l’Esperit Sant
    Com era al principi, i ara i sempre;
    i pels segles dels segles.

    Amen.

    Amén.

    Georg Friedrich Händel (1685-1759)

    El Messies, HWV 56 (fragments)

    3. Every valley shall be exalted,
    and every mountain and hill made low;
    the crooked straight
    and the rough places plain.

    Tota vall s’elevi,
    tota muntanya i coll s’abaixin;
    el terreny abrupte esdevingui pla,
    i l’escarpat, una planúria.

    4. And the glory of the Lord shall be revealed,
    and all flesh shall see it together:
    for the mouth of the Lord hath spoken it.

    I es revelarà la glòria del Senyor
    i tota carn ho veurà alhora.
    Perquè la boca del Senyor ha parlat.

    9. O thou that tellest good tidings to Zion,
    get thee up into the high mountain;
    o thou that tellest good tidings to Jerusalem,
    lift up thy voice with strength;
    lift it up, be not afraid, say unto the cities of Judah: behold your God!
    Arise, shine; for thy light is come,
    and the glory of the Lord is risen upon thee.

    Pugeu a una muntanya alta,
    missatgers que anuncieu a Sió la bona nova.
    Alceu ben forta la veu,
    missatgers que anuncieu la bona nova a Jerusalem.
    Crideu fort, sense por; digueu a les ciutats de Judà:
    “Aquí teniu el vostre Déu!”
    Aixeca’t, estigues radiant, que ve la teva llum,
    i la glòria de Jahvè apunta vers tu!

    12. For unto a child is born, unto us a son is given,
    and the government shall be upon his shoulder,
    and his name shall be called Wonderful Counsellor,
    the mighty God, the everlasting Father,
    the Prince of Peace.

    Perquè ens ha nascut un infant, se’ns ha donat un fill.
    I l’imperi és damunt les seves espatlles.
    I se li ha posat per nom Meravellós Conseller,
    Déu Fort, Pare per sempre,
    Príncep de la Pau.

     

    16. And suddenly there was with the angel a multitude of the heavenly host, praising God and saying:

    I de sobte va ajuntar-se a l’àngel del Senyor una munió de la milícia celestial lloant Déu bo i dient:

    17. Glory to God in the highest,
    and peace on earth, goodwill toward men.

    Glòria a Déu a les altures,
    i a la terra pau als homes de bona voluntat.

    18. Rejoice greatly, o daughter of Zion,
    shout, o daughter of Jerusalem;
    behold, thy king cometh unto thee.
    He is the righteous Saviour,
    and he shall speak peace unto the heathen.

    Exulta amb gran joia, filla de Sió,
    fes crits d’alegria, filla de Jerusalem:
    heus aquí que ve cap a tu el teu rei.
    Ell és el Salvador just,
    i dictarà la pau a les nacions.

    33. Lift up your heads, o ye gates,
    and be lift up, ye everlasting doors,
    and the King of glory shall come in.
    -Who is this King of glory?
    -The Lord strong and mighty in battle;
    the Lord of hosts, he is the King of glory.

    Portals, alceu les llindes;
    engrandiu-vos, portalades eternes,
    que ha d’entrar el rei de la glòria!
    -Qui és aquest rei de la glòria?
    -És el Senyor, fort i poderós en la batalla;
    és el Senyor dels exèrcits, Ell és el rei de la glòria.

    38. How beautiful are the feet of them
    that preach the gospel of peace
    and bring glad tidings of good things.

    Que bells que són els peus
    del qui predica l’Evangeli de la pau
    i porta alegres notícies de coses bones.

    40. Why do the nations so furiously rage together,
    and why do the people imagine a vain thing?
    The kings of the earth rise up,
    and the rulers take counsel together,
    against the Lord and against his Anointed.

    Per què s’avaloten les nacions,
    i els pobles comploten en va?
    Els reis prenen les armes,
    conspiren alhora els sobirans
    contra Jahvè i el seu Ungit.

    44. Hallelujah, for the Lord God omnipotent reigneth.
    The kingdom of this world is become
    the kigdom of our Lord and of his Christ;
    and he shall reign for ever and ever
    King of kings, and Lord of lords,
    Hallelujah!

    Al·leluia, perquè el Senyor Déu omnipotent regna.
    El regne d’aquest món s’ha convertit
    en el regne del Senyor nostre i del seu Crist;
    i regnarà pels segles dels segles,
    Rei de reis i Senyor dels senyors,
    Al·leluia!

  • Formacions

    Vespres d'Arnadí, orquestra barroca

    Violins I
    Farran Sylvan James
    Maria Roca
    Alba Roca
    Ricart Renart
    Ángela Moro

    Violins II
    Adriana Alcaide
    Elisabet Bataller
    Irantzu Zuasti
    Cecilia Clares 

    Violes
    Elizabeth Gex
    Núria Pujolràs
    Jordi Armengol

    Violoncels
    Oleguer Aymamí
    Urko Larrañaga

    Contrabaixos
    Mario Lisarde
    Xavier Puertas

    Traversos
    Marina Durany
    Marta Redondo

    Oboès i oboès d'amor
    Pere Saragossa
    Ivan Alcazo

    Fagot
    Carles Vallès

    Trompetes
    Carlos Herruz
    Gerard Serrano
    Sergi Marquillas

    Timbales
    Marc Clos

    Clavecí, orgue i direcció de Vespres
    Dani Espasa

    Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana

    Sopranos
    Belén Barnaus
    Anna Campmany
    Natàlia Casasús
    Araceli Esquerra
    Míriam Garriga
    Irene Mas
    Anna Niebla
    Anaïs Oliveras
    Brenda Sara
    Mireia Tarragó

    Altos
    Elisenda Arquimbau
    Assumpta Cumí
    Eulàlia Fantova
    Mariona Llobera
    Magda Pujol
    Cristina Tena

    Tenors
    Aniol Botines
    Josep Camós
    Ferran Mitjans
    Carles Prat
    Matthew Thompson

    Baixos
    Pablo Acosta
    Esteve Gascon
    Daniel Morales
    David Pastor
    Nèstor Pindado
    German de la Riva

  • També et pot interessar...

    Palau Bach Lovers
    Passió segons sant Mateu de Bach
    —Centenari de l'estrena amb l'Orfeó Català

    Julian Prégardien, Evangelista
    Josep-Ramon Olivé, Jesús
    Marta Mathéu, soprano
    Carlo Vistoli, contratenor
    Ilker Arcayürek, tenor
    Andreas Wolff, baix
    Juan de la Rubia, orgue
    Joan Seguí, orgue
    Orfeó Català
    Cor Infantil de l’Orfeó Català
    Solistes de l’Orquestra Filharmònica de Berlín
    Orquestra Simfònica Camera Musicae
    Simon Halsey, director

    Dissabte, 27.02.21 – 19 h
    Diumenge, 28.02.21 – 11h
    Sala de Concerts

    Preus: de 20 a 48 euros

Índex