• Programa de mà

    VOCES8

    Let my love be heard

    La Casa dels Cants

    Dilluns, 12 de gener de 2026

    Sala de Concerts

  • Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    VOCES8:
    Savannah Portersoprano
    Eleonora Poignantsoprano
    Katie Jeffries-Harrisalto
    Barnaby Smithalto i director artístic
    Monty Charlestenor
    Euan Williamsontenor
    Christopher Moorebaríton
    Dominic Carverbaix

    Cor Jove de l’Orfeó Català* (Pablo Larraz, director)

    *Agrupació amb finalitat pedagògica


    I part

    Orlando Gibbons (1583 -1625)
    O Clap your hands

    Jake Runestad (1986)
    Let My Love Be Heard

    Serguei Rakhmàninov (1873-1943)
    Bogoroditse Devo

    Nat King Cole (1919-1965) arr. Jim Clements (1983)
    Straighten Up and Fly Right

    Otis Blackwell (1931-2002) arr. Jim Clements
    Fever

    Josep Ollé (1987)
    Ave Maris Stella

    Caroline Shaw (1982)
    and the swallow

    Edward Elgar (1857-1934)
    Nimrod (Lux Aeterna)    

     

    II part

    Kate Rusby (1973) arr. Jim Clements
    Underneath the Stars

    Ben Folds (1966) arr. Jim Clements
    The Luckiest

    Thomas Weelkes (1576-1623)
    As Vesta Was, de Lathmos Hill Descending

    Orlando di Lasso (1532-1594)
    Dessus le Marché d’Arras

    Paul Simon (1941) & Art Garfunkel (1941) arr. Alexander L’Estrange (1974)
    The Sound of Silence

    Don McLean (1945) arr. Jim Clements
    Vincent

    Marvin Hamlisch (1944-2012) & Carole Bayer-Sager (1944) arr. Jim Clements
    Nobody Does It Better

    George Gershwin (1898-1937) arr. Jim Clements
    Slap That Bass  

     

    Durada del concert:
    Primera part: 40 minuts. Pausa de 15 minus. Segona part: 45 minuts
    La durada del concert és aproximada.

    Concert enregistrat per Catalunya Música

    #coral #palaujove #popular #contamporània

  • Anunci programa de mà digital - Palau Digital - Desktop 1300x1854
  • Poema

    Missiva

    si lligués el desig a una pota d’ocell
    si l’encàrrec fos corre és urgent
    ves i troba qui busco    aquell cos que ara és meu
    sorprendria als banyistes la implosió enmig del cel

    Mireia Calafell
    Si una emergència (Proa Edicions, 2024)

  • Anunci Mirades GENERAL - Programes mà digitals Desktop 1300x1854
  • Et cal saber...

    Qui en són els protagonistes?

    El cicle La Casa dels Cants obre les seves portes al grup VOCES8, protagonista excepcional d’aquest concert, un dels conjunts de música vocal d’absoluta referència actualment a nivell mundial. Les seves veus transporten l’oient a un microcosmos que impacta l’espiritualitat de tothom. El seu cant harmoniós i d’un equilibri perfecte converteix cadascun dels seus concerts en una experiència inoblidable.

    La consolidada vocació dels integrants per l’ensenyament avui es concreta en una col·laboració especial amb el Cor Jove de l’Orfeó Català. Tot un esdeveniment.

    Quines són les claus del concert?

    El programa Let my love be heard (Que s’escolti el meu amor) pren el seu nom d’una cançó amb lletra de Jake Runestad que ja ha aconseguit més de 220.000 visualitzacions a YouTube, tot un rècord per al cant a cappella (és a dir, sense acompanyament instrumental, només amb veus). Avui el versàtil grup anglès incorporarà al seu repertori una obra de Josep Ollé, compositor convidat d’aquesta temporada del Palau, que s’integra en aquest programa amb noms cabdals de la música com ara Lasso, Elgar, Rakhmàninov o Gershwin, i també amb d’altres d’estils molt més populars i coneguts, com Nat King Cole o Simon & Garfunkel.

    A què he de parar atenció?

    La comunió que VOCES8 aconsegueix amb les seves harmonitzacions sembla d’un altre món, tot creant atmosferes i ambients sonors que ja són marca pròpia i que han conquerit públics de molts països. Formen el grup dues sopranos, dues mezzosopranos –o contralts–, dos tenors, un baríton i un baix, una divisió que respon a la plantilla més comuna d’un cor mixt. Aquesta és una ocasió ideal per parar atenció a com es diferencien els timbres i els colors de les veus, i, sobretot, als efectes que aconsegueixen amb les seves combinacions.

    Sabies que...

    Els integrants de VOCES8 s’han transformat en tot un fenomen a les xarxes socials, amb més de 147.000 seguidors a Instagram. No només interpreten repertori a cappella, ja que també col·laboren amb orquestres de cambra i simfòniques, tot oferint més d’una seixantena de concerts cada temporada.

    El grup anglès va celebrar el curs passat els seus vint anys de trajectòria amb una gira que els va portar per molts escenaris europeus i americans, van editar un disc commemoratiu i també van rodar un documental.

  • Comentari

    La bellesa com a necessitat

    Deixa que el meu amor se senti”… La frase es repeteix insistentment al tram final de la segona peça del programa d’aquest vespre. Ho fa cada vegada amb més intensitat, tot deixant que el ritme vertical d’aquests monosíl·labs contundents en anglès a càrrec de les veus masculines, tan simple com solemne, vagi fent-se lloc a cops de dissonància entre les veus de soprano que hi freguen en moviment constant. Finalment, desisteixen i acaben reposant, aturant-se, en un acord final que ens colpeix com un clam desesperat.

    La mateixa frase, treta de la pregària que escrigué Alfred Noyes, dona nom a la peça composta per Jake Runestad originalment per al Choral Arts Northwest, però que agafà certa fama quan el cor de la California State University la va enregistrar i penjar a SoundCloud. Va ser després que Runestad la incorporés a darrera hora en un dels seus assajos a Long Beach, previs als actes d’homenatge d’una estudiant seva que morí durant els atemptats de París del 2015.

    A la vegada, la peça de Runestad també dona nom al programa sencer que avui ens presenta el conjunt VOCES8. És com si aquest missatge es volgués fer extensiu a tot el que escoltarem, com si aquestes cinc paraules condensessin una necessitat humana profunda i ancestral que emergeix cada vegada que albirem les ombres inquietants d’un temps incert: necessitem el càlid reconfort d’aquest amor i necessitem també cridar per deixar clar que encara hi som per donar-lo als altres.

    L’art sempre pren sentit quan forma i contingut dialoguen en plena harmonia –un mot, a més a més, plenament escaient aquí; la coincidència hauria arrencat un somriure còmplice a un d’aquells antics filòsofs grecs. Per això, més enllà d’especulacions existencials, podem dir que aquest clam també correspon a la manera que tenen els VOCES8 d’entendre la música.

    Les peces que avui s’interpretaran són ben heterogènies en l’espai i el temps, però coincideixen en el fet que transmeten un reconfort a través de la seva bellesa harmònica (una altra expressió ben platònica). La diversitat estètica de la postmodernitat, si bé també ens ha perdut una mica fent-ho tot tan “líquid”, almenys ens ha permès superar les trinxeres estètiques de gran part del segle passat. Per això, al costat dels necessaris espais per a l’experimentació, també trobem projectes que no renuncien al bàlsam anímic que representa la bellesa en l’art.

    Aquest és un precepte ben arrelat a la tradició dels ensembles vocals, tant si són masculins, com femenins o mixtos, que –sempre seguint l’allargada ombra de The King’s Singers– des de la segona meitat del segle XX han creat un espai propi, més enllà del món coral, que ha obrat un miracle musical inesperat: convertir un espai tan específic dins de la música culta com és el de la polifonia vocal a cappella en un projecte d’èxit popular –si no directament mediàtic– capaç de portar a públics massius tant un madrigal del Renaixement com l’arranjament propi d’una cançó pop.

    Seria un error titllar de complaent l’omnipresent consonància del llenguatge harmònic de molts dels seus arranjaments. L’extrema dificultat d’afinar aquests acords sense el suport d’un acompanyament instrumental i en un conjunt més reduït encara que el d’un cor de cambra (i on, per tant, pots apreciar els timbres individuals de les veus, amb la dificultat d’empastament que això comporta), fa que el seu èxit no es fonamenti en la simplicitat, sinó en l’extrema qualitat d’aquells arranjaments i de la puresa cristal·lina de les veus dels seus integrants, tan estables, precises i allunyades del múscul operístic, que converteixen cada acord quirúrgicament construït en una experiència auditiva corprenedora que permet gaudir de cada relació intervàl·lica sense cap distracció ni artifici.

    Precisament Jim Clements, artífex de gran part del repertori arranjat dels VOCES8, es formà en l’àmbit de la música litúrgica i es proclama hereu de la tradició representada per Howells, Walton i Britten. Gran part del programa d’avui té aquesta pàtina de recerca de transcendència a través de la música, un ritual sonor, ben d’acord amb el tema de la temporada actual del Palau de la Música. Això també val per a peces originals com la rítmica Bogoroditse Devo, plena de ressonàncies de la tradició ortodoxa, o la dolça Ave Maris Stella, del nostrat Josep Ollé (compositor a la vegada ben coneixedor de l’estètica coral del nord d’Europa).

    Aquest ritual també es pot considerar punt de trobada per als oients. L’esmentada voluntat de consolidar un projecte vocal a imatge del que ja coneixíem d’èxit massiu en mons com el jazzístic o el barbershop, amb les consegüents decisions com la d’avui de convertir una cançó de Simon & Garfunkel en un exercici d’alta escriptura polifònica i interpretar-la després d’una peça del segle XVI d’Orlando di Lasso, apropa públics poc habituals del món clàssic, a la vegada que eixampla els horitzons dels oients més exigents, conscients de la qualitat del producte.

    El fet de poder gaudir de programes com el d’avui és tan important, doncs, no només per al nostre gaudi íntim: pot ser la porta d’entrada d’altres persones a un món d’experiències per compartir, especialment per al públic més jove. És plenament adient, doncs, la presència del Cor Jove de l’Orfeó Català a la peça de Kate Rusby Underneath the stars.

    Martí Marimon Aguadé, filòsof i músic

  • Biografia

    Voces8

    VOCES8

    Gunnar Laak

    “El cant de VOCES8 és impecable en la qualitat del to i l’equilibri. Aporten una nova dimensió a la paraula ensemble amb una precisió meticulosa en el temps i l’afinació”, «Gramophone Magazine»

    “El so meravellós de VOCES8, ensemble impecable i intensa sensibilitat al text, l’harmonia i la forma melòdica hi són d’una qualitat extraordinària. Escoltar-los és una joia”, «BBC Music Magazine»

    “VOCES8 és el Rolls-Royce dels conjunts britànics a cappella”, «The Arts Desk»

    El conjunt vocal britànic VOCES8, nominat als Grammy 2023, és el grup vocal clàssic, en estríming, més escoltat del món i s’enorgulleix d’inspirar les persones a través de la música i de compartir l’alegria de cantar. De gira per tot el món, el grup interpreta un repertori extens tant als seus concerts a cappella com en col·laboracions amb músics, orquestres, directors i solistes destacats. La versatilitat i la celebració de diverses expressions musicals són centrals en la seva filosofia artística i educativa, que comparteixen tant en línia com de manera presencial.

    VOCES8 ha actuat en moltes sales emblemàtiques des de la seva creació el 2005, com el Wigmore Hall, Barbican Hall, Concertgebouw d’Amsterdam, Elbphilharmonie d’Hamburg, Philharmonie de Berlín, Cité de la Musique de París, Konzerthaus de Viena, Tokyo Opera City, NCPA Pequín, Sydney Opera House, Concert Hall del Teatre Mariïnski, Victoria Concert Hall Singapur i Palacio de Bellas Artes de Ciutat de Mèxic, entre molts d’altres. Aquesta temporada ofereixen més de cent vint concerts en una vintena de països.

    Ha col·laborat en concert i en gravacions amb molts músics, grups i formacions, com Paul Simon, Jacob Collier, Eric Whitacre, Christopher Tin, Ólafur Arnalds, Cody Fry, Rachel Podger, Jack Liebeck, Bomsori Kim, Jonathan Dove, Chanticleer, The King’s Singers, Queensland Symphony Orchestra, English Chamber Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra i Philharmonia Orchestra, entre d’altres.

    VOCES8 sent una profunda passió per l’educació musical i és el conjunt principal de l’entitat benèfica VOCES8 Foundation, que promou activament la Music Education For All. Amb una àmplia activitat educativa presencial que arriba fins a quaranta mil persones l’any, la Fundació impulsa un programa anual de tallers i classes magistrals al VOCES8 Centre, situat a l’església de St. Anne & St. Agnes de Londres. Dedicat a donar suport a joves talents prometedors, VOCES8 atorga vuit beques corals cada any a través de la iniciativa VOCES8 Scholars, vinculades a l’Escola d’Estiu de Milton Abbey, on cantants amateurs de totes les edats aprenen i actuen amb el conjunt. A través de la VOCES8 USA Foundation també es reuneix un altre grup de dotze joves becaris talentosos.

    L’esperit emprenedor i comunitari de VOCES8 està impulsat pels cofundadors Paul i Barnaby Smith. La pandèmia de la covid-19 va donar l’empenta a VOCES8 per transformar la seva oferta, ja excepcional, creant una nova comunitat d’audiència en línia i oferint noves maneres d’acostar-se a la música clàssica. Entre les iniciatives pioneres figuren el festival en línia LIVE From London i la VOCES8 Digital Academy.

    LIVE From London es va crear com una resposta directa a la pandèmia. Aclamada per la seva col·laboració amb artistes, premsa i públic d’arreu del món, l’equip ha produït 12 festivals digitals fins ara, ha retransmès més de 150 concerts i ha venut més de 250.000 entrades arreu del món. Aquesta temporada inclourà festivals en línia de Nadal, Pasqua i Estiu. La VOCES8 Digital Academy és un programa coral en línia per a instituts, universitats i particulars, amb interacció en directe amb membres del conjunt, així com conferències tant en directe com enregistrades, i recursos en vídeo per aprendre i interpretar música del Renaixement fins avui. Tant LIVE From London com la Digital Academy són enregistrats per VOCES8 Studios, la productora pròpia del conjunt.

    Paral·lelament a la seva activitat en línia, VOCES8 és present regularment en àlbums, televisions i emissions de ràdio internacionals. El conjunt és artista de Decca Classics i també publica amb el seu propi segell, VOCES8 Records. L’enregistrament per a Decca Classics de The lost birds de Christopher Tin, amb VOCES8 i la Royal Philharmonic Orchestra, va ser nominat als Grammy el 2023. El seu nou àlbum és Twenty, una celebració de les dues primeres dècades del grup. Publicacions recents inclouen Nightfall, A choral Christmas, Home, dirigit per Eric Whitacre i amb la seva obra extraordinària The sacred veil, i Seven psalms de Paul Simon, en què VOCES8 està encantat d’haver participat.

    VOCES8 està orgullós de treballar amb Taylor Scott Davis com a compositor resident del grup i amb Jim Clements com a arranjador resident. El conjunt ha estrenat encàrrecs de Jonathan Dove, Roxanna Panufnik, Roderick Williams, Paul Smith, Jason Max Ferdinand, Jocelyn Hagen, Melissa Dunphy, Lucy Walker, Ken Burton, Taylor Scott Davis, Alec Roth, Ben Parry, Ola Gjeilo, Mårten Jansson, Philip Stopford, Owain Park i molts d’altres. Publica arranjaments de la seva música, composicions originals i material educatiu amb la nova plataforma digital VOCES8 Publishing, així com amb E. C. Schirmer –amb qui gestionen la VOCES8 Foundation Choral Series– i amb Edition Peters, amb la qual han publicat dues antologies i una sèrie d’octets. The VOCES8 Method, escrit per Paul Smith, és una eina pedagògica reconeguda i única, disponible ara en quatre idiomes, que utilitza la música per potenciar el desenvolupament en numeració, alfabetització i lingüística.

    La direcció general de VOCES8 és a càrrec de Robin Tyson, de Podium Music Ltd.

  • 20250515 Transversal T2526 DESKTOP
  • Textos

  • També et pot interessar...

    La Casa dels Cants
    Dissabte, 21.03.26 - 18.30 h
    Petit Palau

    —Estrena de Gabriela Ortiz

    Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana (Xavier Puig, director)
    Jordi Armengol, piano
    Júlia Sesé, directora

    Estrena de Gabriela Ortiz i obres de la Generació C

     

    Preu: 18 euros

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mecenes col·laboradors

    Mitjans Col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex