- Programa de mà - Concert Escola de Músics i JPC 
 —Una cantata diferent d’Aguilera- La Casa dels Cants - Divendres, 5 d'abril de 2024 – 12 h - Sala de Concerts   
- Compromís amb el medi ambient: - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Intèrprets- Cors de Ciutat Vella de l’Escola de Músics i JPC: 
 Escola Alexandre Galí
 Escola Cervantes
 Escola Concepció Arenal
 Escola Collaso
 Escola Diputació
 Escola Eduard Marquina
 Escola Elisabets
 Escola Llorers
 Escola Mediterrània
 Escola Milà i Fontanals
 Escola Prim
 Escola Sagrat Cor
 Escola Santa Maria dels Apòstols
 Institut Pau Claris
 Institut Ernest Lluch
 Institut Rambla Prim- Julio Díaz, baríton – pare 
 Carla Monroig i Lucía Poblador, veu blanca – Bruna
 Daniela Pérez, veu blanca – segona solista- Combo Escola de Músics i JPC: 
 Joaquim Tardido, piano
 Laia Farrés, violoncel
 Bartolomé García Plata, clarinet
 Alan García, baix elèctric
 Nil Bibrian, batería- Adrià Aguilera, compositor i dramatúrgia 
 Yolanda Mallofré, direcció escènica
 Sandra Jurado, coreografies i moviments cor
 Cristina Colomer, direcció musical- Directors/ores cors de Ciutat Vella de l’Escola de Músics i JPC: 
 Directora Primer bloc: Laura de Arenzana i Deidre Atienzar
 Directora Segon bloc: Mireia Caralt
 Directora Tercer bloc: Tània Bou
 Directores Quart bloc: Irene Andreu
 Directora cant comú i coordinadora dels actors: Yolanda Mallofré
- Programa- Adrià Aguilera (1990) 
 Una cantata diferent (estrena absoluta)- 1. Avui 
 2. La xunga
 3. Els colors barrejats
 4. El rei de la casa
 5. Per què?
 6. Dues mares
 7. Soc gran
 8. ABCD
 9. Les extraescolars
 10. Enganxats
 11. Un país llunyà
 12. Gira la vida
 13. La història de la Bruna
 14. Diferent- Aquest concert té una durada de 80 minuts, sense pausa. 
 La durada del concert és aproximada.- #coral #estrenes #enfamilia 
- Sinopsi- Aquesta cantata sorgeix de la cançó Diferent amb què Adrià Aguilera va guanyar el 1r Concurs de Composició de Palau Vincles. Veient la bona acollida dels infants i el públic, Palau Vincles li encarregà una cantata que posés en valor el fet de ser “diferent”. - La Bruna i el seu pare són els protagonistes d’aquesta història. Una nena que canvia d’escola i el primer dia de classe es troba amb una nova realitat, uns nous companys: la xunga de l’escola, un nen daltònic que barreja els colors, un nen que acaba de tenir un germanet i ho porta fatal, una nena que té dues mares, un nen amb dislèxia, una nena que va molt atabalada amb moltes extraescolars, una nena que ve d’un país llunyà i una noia a qui se li va girar la vida. - Cançó rere cançó anem coneixent els nous amics de la Bruna fins que li arriba el torn a ella i explica per què l’han canviada d’escola. 
- Comentari- Una cantata diferent - En un món tan canviant com el que ens ha tocat viure, l’acceptació i el respecte vers la diferència no sempre arriben a la velocitat que pertoca. Acompanyar els infants en la descoberta del seu entorn calidoscòpic, ajudar-los a comprendre’l i a comprendre’s a si mateixos és una tasca imprescindible per a pares, educadors i tota la societat. L’estiu passat nou-cents nens i nenes de Palau Vincles van gravar un videoclip amb la cançó Diferent, tema guanyador de la primera edició del concurs de la Cançó de l’Estiu del projecte social del Palau de la Música Catalana. I ara, aquest himne a la diversitat i la llibertat, obra del pianista, compositor i director musical Adrià Aguilera, es converteix en una cantata plena de significats i ressonàncies que toquen molt de prop els seus petits intèrprets i tothom que l’escolti. - En consonància amb el títol, Una cantata diferent ens vol mostrar “que hi ha moltes realitats diverses, obrir les nostres mirades i reflexionar sobre el món en què vivim”, en paraules de l’autor. L’obra gira al voltant de la Bruna i el seu pare. A la Bruna, que té onze anys, l’han canviada de col·legi i avui ha estat un dia ple d’emocions perquè ha conegut els nous companys, cadascun amb una història personal ben diferent i única. Amb el relat de la Bruna com a fil conductor, la cantata ens va descobrint el món de tots aquests infants, tretze històries que ens interpel·len de manera directa per la proximitat i quotidianitat. - Així, els primers que coneixerem seran “La xunga” de l’escola i un noi daltònic que té “Els colors barrejats”. Més tard descobrirem la història d’“El rei de la casa”, un nen que acaba de perdre la seva condició de fill únic per l’arribada d’un germanet. I també la d’un xaval dislèxic, que té por de llegir davant la classe perquè confon l’ordre d’“ABCD”. - Algunes d’aquestes històries ens colpiran particularment i faran preguntar-nos “Per què” la protagonista ha perdut la seva mare o, de cop i volta, es “Gira la vida” i res serà com abans per a aquella menuda que ha compartit ascensor amb la Bruna. Desgràcies irreversibles que, d’altra banda, ens recorden que potser els fills necessiten menys “Les extraescolars” i més temps de qualitat amb els pares. - D’acord amb els diferents trams d’edat dels intèrprets, altres cançons indaguen en alguns dels grans temes de l’adolescència, com la necessitat de proclamar que ja “Soc gran” que experimenten tots els infants, o el problema que pateixen aquells que viuen “Enganxats” als mòbils i als likes que reben a les xarxes socials. - Finalment, la cantata també aborda altres qüestions no menys urgents de la nostra societat, com són els nous models de família que ens ensenyen els nens que tenen “Dues mares” o els sentiments que amaguen els companys que arriben d’“Un país llunyà”. “La història de la Bruna” serà l’última que coneixerem. I ella també té coses molt importants a dir-nos. Escoltem-la! - Ana María Dávila, periodista musical 
- Biografies
- Biografies  - Cors de Ciutat Vella de l’Escola de Músics i JPC- L'Escola de Músics i JPC situada al barri del Raval tot just ha celebrat ara els trenta anys. - Escola reconeguda pel Departament d'Ensenyament, fa trenta anys que està lluitant per la formació de músics –alguns d'ells actualment ja són músics professionals–, per l'alumnat que simplement vol gaudir de la música, per crear una xarxa cultural al barri per a totes les edats, des de primària fins a secundària, i per fer musicoteràpia per a la gent gran. - Va iniciar el projecte dels Cors de Ciutat Vella juntament amb el Districte de Ciutat Vella, i actualment també està treballant al Barri Besòs. - l'Escola de Músics ha treballat la peça Una cantata diferent d'Adrià Aguilera dins el projecte Palau Vincles. 
- Biografies  - Adrià Aguilera, compositor i dramatúrgia- Llicenciat en interpretació del piano pel Conservatori Superior del Liceu, amplià estudis a Musikeon i Taller de Músics. - Ha centrat la seva carrera professional en l’àmbit del teatre musical i ha estat pianista i director musical dels muntatges La familia Addams, A chorus line, Billy Elliot, Grease i The producers. - Com a compositor té Barcelona compte enrere, El secret del volcà, Obertura simfònica per a la Capitalitat de la Cultura i Una cantata diferent, entre d’altres. - Pianista del musical participatiu organitzat per la fundació “la Caixa”, del Cantagran de L’Auditori i pianista director de la Cuina de Rossini del Gran Teatre del Liceu, també ha acompanyat les corals Musicorum, Cor Lua, Cor Eternity, Cor Itaca i enguany acompanya els cors Petits i Mitjans de l’Orfeó Català. 
- Biografies  - Sandra Jurado, coreografia i moviments- Graduada en pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona, formada en mediació comunitària i postgraduada en mediació artística (art per a la transformació social, la inclusió social i el desenvolupament comunitari) per la Universitat de Barcelona, és també ballarina professional de danses urbanes. Amb un aparell radiocasset de piles ballant en un parc de Barberà del Vallès va començar a endinsar-se en el món de la dansa urbana. - L’any 2015 emprengué Median T la Danza i començà a treballar en l’àmbit socioartístic. Actualment és professora associada del Departament de Didàctiques Aplicades de la UB. - El seu anhel constant de millora la porta a estar vinculada a diferents projectes i moviments socials relacionats amb els feminismes, l’educació i la dansa. Porta nou anys fent tallers en centres penitenciaris, centres educatius, casals, centres cívics, entitats socials i culturals diverses, especialment amb col·lectius en situació de vulnerabilitat. - El seu projecte ha estat reconegut en múltiples ocasions i premiat per Think Big (Telefónica), Atípics (programa per a joves emprenedors amb impacte social positiu), el Concurs d’Iniciatives Innovadores en Economia Social i Solidària de Barberà del Vallès i amb les beques SOS Cultura (Fundació Carulla), Carretera i Dansa (Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya) i Beques Premis Barcelona. - També ha realitzat diverses ponències en jornades, com Dansa i Inclusió Socials (Barcelona), EducacreArts (València) o Jornades d’Intel·ligències Múltiples (Banyoles). 
- Textos- Adrià Aguilera (1990) 
 Una cantata diferent (estrena absoluta)- 1 AVUI - COR 
 Ja sona el despertador
 és un dia especial,
 un nou curs comença avui
 fer amics nous és genial.- Vinga, afanya’t que fas tard 
 que l’alarma ja ha sonat.
 Va, vesteix-te en un segon
 l’esmorzar està preparat.- És un dia en què hi ha nervis 
 vull causar bona impressió,
 perquè m’han canviat d’escola
 i no puc aguantar més tanta emoció.- Avui potser coneixeré el meu millor amic 
 avui potser viuré un moment bonic
 avui potser aprendré una cosa interessant
 que ahir no sabia i que demà serà important.- BRUNA 
 Des de ben petits ens ensenyen a ser part d’un grup,
 miro al meu voltant, les abelles van juntes al rusc.- PARE 
 Vinga, afanya’t que fas tard
 l’autobús ja està arribant,
 i les pors a sota el braç.- COR 
 És un dia en què hi ha nervis
 vull causar bona impressió,
 perquè m’han canviat d’escola
 i no puc aguantar més tanta emoció.- Avui potser coneixeré el meu millor amic 
 avui potser viuré un moment bonic
 avui potser aprendré una cosa interessant
 que ahir no sabia i que demà serà important.- TOTS 
 La veig marxar corrent amb l’autobús
 estic nerviós, tot és confús
 vull que l’acceptin i que estigui bé
 però sé que jo no hi puc fer res.- Avui potser coneixeré el meu millor amic 
 avui potser viuré un moment bonic
 avui potser aprendré una cosa interessant
 que ahir no sabia i que demà serà important.
 Comença un nou curs avui!- 2 LA XUNGA - COR 
 Només entrar a classe
 la veig allà al final
 sempre a l’última fila
 que és on la pot liar.- BRUNA 
 Tothom li riu les gràcies- COR 
 hahahahahaha- BRUNA 
 I ja l’han castigat- COR 
 Sense pati.- BRUNA 
 Sempre buscant la presa
 a qui pot fer-li mal.- BRUNA i COR 
 Ella és la xunga de l’escola,
 la que tots diuen que mola,
 la que fa que tots ballem al seu compàs!- Ella és la xunga de l’escola, 
 la que va a la seva bola,
 la que fa que tots visquem més espantats!- PARE 
 Potser ets exagerada
 això sempre ha passat.
 Quan jo anava al col·le
 també passava igual.- BRUNA 
 Ja prou de batalletes,
 per a mi això és important.
 Estic molt preocupada
 això pinta fatal.- BRUNA i COR 
 Ella és la xunga de l’escola,
 la que tots diuen que mola,
 la que fa que tots ballem al seu compàs!- Ella és la xunga de l’escola, 
 la que va a la seva bola,
 la que fa que tots visquem més espantats!- BRUNA 
 Molta gent que s’uneix al seu equip
 ho fan per por,
 perquè és millor caçar tu que ser caçat
 però a mi no m’hi trobaran.- BRUNA i COR 
 Ella és la xunga de l’escola,
 la que tots diuen que mola,
 la que fa que tots ballem al seu compàs!- Ella és la xunga de l’escola, 
 la que va a la seva bola,
 la que fa que tots visquem més espantats!- 3 ELS COLORS BARREJATS - COR 
 Blau, groc, verd, vermell
 els colors es barregen dins del seu cap
 com la foto amb un filtre
 que allunya de la realitat.- BRUNA 
 Com deu ser un dia de Sant Jordi
 on les roses són d’un marró trist?- PARE 
 Com deu ser anar a la muntanya
 i que no sigui del verd que jo he vist?- BRUNA 
 Com deu ser veure els semàfors
 que no passen de verd a vermell?- BRUNA i PARE 
 Com deu ser mirar amunt cap al cel?- COR 
 Blau, groc, verd, vermell
 els colors es barregen dins del seu cap
 com la foto amb un filtre
 que allunya de la realitat.- I què importa el color del que jo veig i el que tu veus, 
 i què importa el seu nom, si jo dic groc i tu dius verd,
 i què importa si a mi m’agrada el blau i a tu el vermell,
 perquè a l’arc de Sant Martí hi brillen tots a dalt del cel.
 Blau, groc, verd i vermell.- 4 EL REI DE LA CASA - COR 
 Sempre em deien “tu ets el rei de casa”,
 sempre em deien “tu ets el nostre nen”,
 però ara de cop han canviat les coses
 jo vull tornar a començar.- Em compraven tot el que volia, 
 mai no em deien “això, millor que no”,
 però ara de cop al protagonista
 li ha tocat ser apuntador.- Perquè ha arribat el nen 
 i ja no soc el rei,
 ara la corona han posat
 a un marrec que no té ni un mes.- Quan l’agafo es posa a plorar, 
 crec que es pensa que no soc bon germà.
 Hauré de fer més trapelleries
 he de cridar l’atenció.- Perquè ha arribat el nen 
 i ja no soc el rei,
 ara la corona han posat
 a un marrec que no té ni un mes.- SOLISTA 
 He estat molt bé durant anys
 però el meu moment ja ha passat,
 ara he d’actuar com ho fan els grans
 i ajudar amb el meu germà.- COR 
 Quan em llevo els pares van cansats,
 el nen plora, no poden descansar,
 però quan somriu, tots aquests problemes
 queden del tot eclipsats.- Per fi tinc un germà 
 amb qui podré jugar
 i veuré
 com creix el meu germà
 amb qui he après el que és estimar.- 5 PER QUÈ? - COR 
 Per què quan plou et mulles?
 Per què cauen les fulles?
 Per què la tarda es diu tarda si la nit ve més tard?
 Per què no es pot dir blat fins que és al sac i ben lligat?
 Per què hi ha gent que no vol fer el bé?
 Per què hi ha gent que dorm al carrer?
 Per què no cau la lluna?
 Per què ella i la pruna es passen tota la nit vestides de dol?
 Per què el cel és blau clar i per què el mar té gust de sal?- BRUNA 
 Per què la mama ara és un estel?
 Podré estar amb ella quan vagi al cel?- PARE 
 Ja des de ben petita em feies mil preguntes,
 buscava la resposta per donar-te un perquè,
 però hi ha certes preguntes que no tenen resposta- Per què la mama ara és un estel? 
 Podré estar amb ella quan vagi al cel?- No ho sé, no ho sé, 
 deixa que parli el silenci, que jo no en sé més.- COR 
 Per què es fa una guerra?
 Per què es mor el planeta?
 Per què hi va haver una pandèmia i no n’hem après res?
 Per què en lloc d’ajudar és molt més fàcil criticar?
 Per què de grans ja no ens preguntem
 el perquè de tot com ho fan els nens?- No ho sé, no ho sé, 
 deixa que parli el silenci, que jo no en sé més.- 6 DUES MARES - BRUNA 
 A en Pol el ve a buscar la iaia,
 la Laia marxa amb la cangur,
 en Jofre agafa l’autobús que surt a en punt
 i la Berta va amb el seu veí que és gran.- El pare de la Clara és un tardón, 
 arriba i diu: “estaba en la reunión”.
 El pare de la Sílvia ve amb la bossa de comprar
 i l’Ahmed espera sempre el seu germà.- COR 
 Molts tipus de família pots trobar,
 uns viuen junts, uns altres divorciats,
 nens que viuen amb els avis,
 d’altres que van ser adoptats,
 nens que tenen un sol pare,
 d’altres nens amb tres germans.- la Júlia ens ha explicat que a casa són tres 
 però no ben bé com tu ho estàs pensant
 té dues mares que l’estimen i a més
 per a elles no hi ha res més important.
 La Marta ajuda a fer els deures d’anglès
 la Sònia mentrestant els fa el sopar
 són mama i mami, una família de tres
 i està molt clar que no els falta res.- BRUNA 
 La Indira viu amb la tieta,
 el Pablo té un gos i un gat,
 la Carla viu entre setmana a Sant Cugat
 i el dissabte va amb son pare a Montgat.- La Laura viu amb un cosí que és gran 
 té un cromosoma més que el fa especial,
 l’Oxana és d’Ucraïna i fa poc que va arribar
 viu amb la seva família a Cornellà.- 7 SOC GRAN - COR 
 Es fa molt estrany
 tot el cos m’està canviant
 no sé massa el perquè
 però no soc un infant.- Això de jugar 
 crec que ja se m’ha acabat
 ara tot és un pal
 és això fer-se gran?
 Tots volem ser algú
 ser un més del grup.- Què deuran pensar 
 és l’únic que m’importa,
 vull ser popular
 no vull ser el típic bitxo raro,
 així que és el moment de canviar.- Per això dic 
 papa, ja soc gran
 vull triar els meus amics
 i també el meu estil.
 Papa, ja soc gran
 l’infant que coneixies mai tornarà.- Tenir un bon perfil, 
 vull mostrar el millor de mi,
 que se’m vegi feliç
 i que tinc molts amics.- Vestir com els grans 
 no amb el que portava abans,
 seguir el Twitch de l’Ibai,
 això no falla mai.- Tots volem ser algú 
 ser un més del grup.
 Què deuran pensar
 és l’únic que m’importa,
 vull ser popular
 no vull ser el típic bitxo raro,
 així que és el moment de canviar.- Per això dic 
 papa, ja soc gran
 vull triar els meus amics
 i també el meu estil.
 Papa, ja soc gran
 l’infant que coneixies mai tornarà.- BRUNA 
 Seguiré l’Instagram d’influencers
 ompliré tot el mòbil de memes
 faré el que està de moda
 vull tenir molts likes.- I quan sigui el moment del be real 
 toca ser natural, qui ho diria
 sempre amb la pantalla
 que ella mai no falla.- COR 
 T’envio un privat
 si et vull demanar amistat,
 però si et veig pel carrer
 no sé gaire què fer.- T’escric un whatsapp 
 amb el que em passa pel cap,
 però si estic malament
 això mai ningú ho sap.
 Tots volem ser algú
 ser un més del grup.- Què deuran pensar 
 és l’únic que m’importa
 vull ser popular
 no vull ser el típic bitxo raro,
 així que és el moment de canviar.- Per això dic 
 papa, ja soc gran
 vull triar els meus amics
 i també el meu estil.
 Papa, ja soc gran
 l’infant que coneixies mai tornarà.- 8 ABCD - COR 
 Quan fa falta un voluntari
 mai no es presta per llegir
 va comptant quants nens li queden
 fins que li toqui patir.- BRUNA 
 Les lletres mai no paren quietes
 i ja no sap què dir
 fingeix que són massa petites
 però li ha tocat i ha de llegir.- SOLISTA 
 El cric arriba amb els llapassos
 COR
 El circ arriba amb els pallassos.- SOLISTA 
 En Pere ronca sis llibrets
 COR
 El pare compra sis bitllets.- SOLISTA 
 El futbolista fa el seu xut
 COR
 El funambulista fa el seu truc.- SOLISTA 
 I un per la coba treu foc
 COR
 I un per la boca treu foc.- SOLISTA 
 I l’hemolabajupa amunt
 COR
 I l’home bala puja amunt.- SOLISTA 
 Les lletres mai no paren quietes
 i jo no sé què dir
 fingeixo que són molt petites
 però m’ha tocat i he de llegir.- COR 
 Les lletres confuses
 síl·labes difuses.- SOLISTA 
 M’ha tocat i he de llegir.- COR, i després BRUNA i PARE 
 ABCD | EFG
 HIJ | KLM
 NOP | QRS
 TUVW | XYZ.- COR 
 Quan fa falta un voluntari
 mai no es presta per llegir.- 9 LES EXTRAESCOLARS - COR 
 Totes les setmanes jo faig mil extraescolars
 sempre dono voltes, ves aquí, després allà
 faig de cinc a nou activitats sense parar
 vaig molt estressada, viure així per a mi és un pal.- El dilluns comença amb natació per escalfar 
 després toca anglès perquè el first he d’aprovar
 el dimarts faig dansa i teatre musical:- “mamma mia, quan estudiaré 
 oh, no, venen els exàmens”.- El dimecres toca fer pintura i arts marcials, 
 el dijous solfeig, ja estic a quart d’elemental,
 el divendres hockey i francès per rematar,
 vaig molt estressada, viure així per a mi és un pal.- SOLISTA 
 I per fi quan ve el cap de setmana,
 veig la llum al final del camí
 m’imagino el sofà i la migdiada
 però resulta que tinc partit o concert,
 campionat o combat
 o que fem un intercanvi de francès.
 Però a veure, papes, potser no ho heu entès?- COR 
 L’únic que vull és estar amb vosaltres
 passejar rambla avall
 o anar junts a berenar.- L’únic que vull és estar amb vosaltres 
 seure junts i parlar
 que tornem a jugar.
 L’únic que vull
 és estar amb vosaltres
 m’és igual el que fem
 o a on anem…- I per fi quan ve el cap de setmana, 
 veig la llum al final del camí
 ja no em cal imaginar-me els meus pares
 perquè els tinc al meu costat.- L’únic que vull és estar amb vosaltres 
 passejar rambla avall
 o anar junts a berenar.- L’únic que vull és estar amb vosaltres 
 seure junts i parlar
 que tornem a jugar.- L’únic que vull 
 és estar amb vosaltres
 i per fi us tinc amb mi.- 10 ENGANXATS - COR 
 Des que em llevo al matí
 fins que cau la nit i em toca anar a dormir
 som com inseparables, estem molt ben connectats
 jo i el mòbil, sempre amb l’Insta i amb el Whats.- Tinc molt d’estrès, i em fa por 
 quan estic parlant i se’n va la connexió,
 però aquest cop és pitjor, s’ha trencat la pantalla,
 faig un reset, però falla.- Ho intento i el poso amb arròs 
 però això no ha anat mai bé
 me’n vaig al tècnic de la cantonada
 i em diu que no hi ha res a fer.
 Ja no aguanto més, vull explotar.- Necessito connectar-me ja, 
 vull mirar les fotos que s’han publicat
 veure qui em comenta i posar molts likes.
 He d’estar a les xarxes i a molts grups de whatsapp
 no puc viure sense el mòbil, ja se sap.- Ara no sé què faré 
 si de cop m’aïllo, pensaran que no estic bé
 o encara pitjor, perdré tots els seguidors
 i al col·le se n’estendran molts, de rumors.- Estic al mig del carrer 
 veig passar un avi que no té res a fer
 i s’asseu en un banc, quan li miro les mans
 veig un mòbil, com no hi he pensat abans?- Me’n vaig cap a casa volant 
 començo a rebuscar
 a veure en quin coi de calaix
 hi ha els mòbils que un dia van funcionar
 quan per fi els trobo
 no us podeu imaginar...- SOLISTA 
 La il·lusió que em fa veure que el primer
 no carrega gens, està fet malbé,
 a l’altre, no hi cap la targeta sim,
 però és que a més no recordo quin n’era el pin,
 i l’últim és en blanc i negre;
 l’hauria d’exposar per qui el vulgui veure.- COR 
 Tinc ansietat, un calfred,
 és el buit que sento quan no tinc internet.
 Una mà abandonada que no sent la vibració
 quan el mòbil rep una notificació.- Engego el portàtil corrents 
 per veure l’Instagram,
 resulta que ara el router no va
 i no em puc connectar.
 Ja no aguanto més, vull explotar.- Necessito connectar-me ja, 
 vull mirar les fotos que s’han publicat
 veure qui em comenta i posar molts likes.
 He d’estar a les xarxes i a molts grups de whatsapp
 no puc viure sense el mòbil, ja se sap.- SOLISTA 
 I enmig de la tragèdia
 m’adono del problema
 vivim amb el mòbil enganxats.- La vida en cinc polzades 
 oblido que a vegades
 les coses importants són les que em passen
 quan et miro als ulls.- COR 
 He volgut desconnectar-me ja,
 sense la pantalla tot es veu més clar.
 Veure’ns en persona i no per Instagram
 fer un cafè una tarda, no una nota al Whatsapp.
 Ja puc viure sense el mòbil al costat!- 11 UN PAÍS LLUNYÀ - COR 
 Hi ha una nena a classe
 que ens té a tots intrigats,
 fa un somriure trist
 quan preguntes pel passat.- Mira a l’horitzó 
 i es toca el mocador
 que l’àvia va donar-li
 al marxar del seu país.- Alguns nens fan mofa 
 dient que no és d’aquí,
 però ella no els escolta
 segueix el seu camí.- Pensa en la família, 
 l’esforç que ells van fer
 i amb els ulls plorosos
 explica com se sent.- Diu que enyora l’olor d’espècies 
 el color que té el cel quan cau la nit
 passejar pel desert quan vol calma
 diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.- Quan va entrar a l’escola 
 va ser un inici dur,
 un xoc de cultures
 ningú no és prou madur.- Va aprendre l’idioma 
 va fer el seu grup d’amics,
 però de nit somia
 que torna al seu país.- Diu que enyora l’olor d’espècies 
 el color que té el cel quan cau la nit
 passejar pel desert quan vol calma
 diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.- Aquelles abraçades que fa l’àvia 
 que et deixen sense respiració,
 jugar a fet i amagar entre les parades
 i córrer pel mig d’aquell mercat,
 diu que anhela els vents de l’orient
 i la llum quan el sol s’està ponent.- Diu que enyora l’olor d’espècies 
 el color que té el cel quan cau la nit
 passejar pel desert quan vol calma
 diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.- Diu que enyora l’olor d’espècies 
 el color que té el cel quan cau la nit
 passejar pel desert quan vol calma
 diu que enyora un país molt llunyà.- 12 GIRA LA VIDA - COR 
 Gira la vida
 tot es capgira
 així és la vida.- Era un dijous amb un sol radiant 
 d’aquells dies que fa una calor sufocant
 pujava amb els papes a Roda de Ter,
 em trec el cinturó per mirar el maleter.- Mama, el termo on coi l’has ficat? 
 A la bossa del papa, aquí, a un costat.
 De cop va i se’ns creua algun animal,
 el papa que frena, l’impacte és brutal.- Un esclat molt fort com quan marquen gol. 
 Amb un sol pla seqüència perquè és el final.
 No recordo res però es fa ben palès.
 La història canvia, un gir argumental.- Aquí em tens 
 donant voltes per la vida,
 vaig girant.
 Les rodes de la cadira
 gira, gira la vida
 gira, gira la vida, en un segon tot es fon.- Gira la vida 
 tot es capgira
 així és la vida.- Ara fa un temps que per fi ho he paït 
 puc parlar-ne, ho explico i em marxa el neguit
 hi ha dies que enyoro poder caminar,
 però ho sé dintre meu que això mai passarà.- Una decisió que ho canvia tot. 
 O potser és el camí que em guardava el destí.
 Soc més forta avui tinc molt clar el que vull.
 Des d’aquell accident que li dic a la gent.- Aquí em tens 
 donant voltes per la vida,
 vaig girant.
 Les rodes de la cadira
 gira, gira la vida
 gira, gira la vida, en un segon tot es fon.- Gira, amb alegria 
 gira com si avui fos l’últim dia.- 13 LA HISTÒRIA DE LA BRUNA - COR 
 És el moment de dir
 per què ha vingut aquí,
 potser pot amagar la realitat
 i tornar a començar.- BRUNA 
 No és gens senzill de dir
 quan t’ha tocat patir
 i tothom va girar el cap
 com si allò no hagués passat.- PARE 
 Ho veus quan ja és molt tard
 perquè ella va canviar
 el seu somriure etern es va apagar
 i no estàs preparat.- Parlant amb professors 
 vaig veure que el millor
 era alçar el vol, marxar lluny
 quan per fi arribés el juny.- BRUNA 
 Així que m’omplo de valor
 i els explico la veritat,
 a l’altra escola em van fer bullying
 vaig deixar de ser qui soc.- Potser no és el que vols sentir 
 però això s’ha de compartir,
 algú en silenci està patint
 i jo vull dir-li soc aquí.- Si algun cop sents que et fas petita 
 una fórmula has de recordar,
 en un cos tan petit
 no hi pot cabre un cor tan gran.- TOTS 
 Si algun cop sents que et fas petita
 una fórmula has de recordar,
 en un cos tan petit
 no hi pot cabre un cor tan gran.- COR I BRUNA 
 Si algun cop sents que et fas petita
 una fórmula has de recordar,
 en un cos tan petit
 no hi pot cabre un cor tan gran.- PARE 
 És la meva petita- TOTS 
 És igual el que et digui la gent,
 ser diferent no pot ser res dolent
 justament és això el que et fa ser tan especial.- Si algun cop sents que et fas petita 
 una fórmula has de recordar,
 en un cos tan petit
 no hi pot cabre un cor tan gran.- 14 DIFERENT - BRUNA 
 Des de ben petits
 ens ensenyen a ser part d’un grup.- COR 
 Ja tinc el meu grup.- BRUNA 
 Miro al meu voltant,
 les abelles van juntes al rusc.- COR 
 Volen cap al rusc.- PARE 
 Neix la fulla, cau de l’arbre
 no ho fa sola.- COR 
 Van caient les fulles.- PARE 
 Veus, la resta l’acompanya
 mentre vola.- TOTS 
 Tots volem ser algú
 ser un més del grup.
 No som diferents no ho veus?- És igual l’edat que tingui 
 o el color dels meus cabells,
 som iguals no ho veus?- Sota el sol la pell se’ns crema 
 i quan plou sense paraigua ens mullem
 i tots dos plorem
 no veus que no som tan diferents.- BRUNA 
 Quan et vas fent gran
 te n’adones que tots al voltant.- COR 
 Tots al meu voltant.- BRUNA 
 Volen amagar
 el que a tu et fa ser especial.- COR 
 Jo soc especial.- PARE 
 Passa el temps i t’enamores,
 sents que flotes.- COR 
 Sento papallones.- PARE 
 És igual si és noi o noia,
 som persones.- TOTS 
 Tots volem ser algú
 ser un més del grup.- No som diferents, no ho veus? 
 És igual l’edat que tingui
 o el color dels meus cabells
 som iguals, no ho veus?- Sota el sol la pell se’ns crema 
 i quan plou, sense paraigües ens mullem
 i tots dos plorem
 no veus que no som tan diferents.- És igual el que et digui la gent 
 ser diferent mai pot ser res dolent
 justament és això
 el que et fa ser tan especial
 no n’hi ha dos iguals.- Jo soc diferent, ja ho sé. 
 Soc sensible i m’emociono
 m’és igual qui tinc davant,
 diferent, ja ho sé.- Vull poder estimar a qui vulgui 
 sense por al què diran
 o al què em faran.- El món va canviant 
 juntes fem un món més diferent.
- També et pot interessar...- La Casa dels Cants 
 Diumenge, 26.05.24 – 12 h
 Petit Palau- Cuques de llum - Cor Mitjans de l’Orfeó Català 
 Cor Petits de l’Orfeó Català
 Cor del SCIC
 Glòria Fernàndez i Gemma Tatay, directores- M. Dalmases: Cuques de llum, música sobre un recull de poemes de Salvador Perarnau - Preu: 15 euros 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
 
- Programa de mà - Concert Escola de Músics i JPC 
 —Una cantata diferent d’Aguilera- La Casa dels Cants - Divendres, 5 d'abril de 2024 – 12 h - Sala de Concerts  
- Compromís amb el medi ambient: - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Intèrprets- Cors de Ciutat Vella de l’Escola de Músics i JPC: 
 Escola Alexandre Galí
 Escola Cervantes
 Escola Concepció Arenal
 Escola Collaso
 Escola Diputació
 Escola Eduard Marquina
 Escola Elisabets
 Escola Llorers
 Escola Mediterrània
 Escola Milà i Fontanals
 Escola Prim
 Escola Sagrat Cor
 Escola Santa Maria dels Apòstols
 Institut Pau Claris
 Institut Ernest Lluch
 Institut Rambla Prim- Julio Díaz, baríton – pare 
 Carla Monroig i Lucía Poblador, veu blanca – Bruna
 Daniela Pérez, veu blanca – segona solista- Combo Escola de Músics i JPC: 
 Joaquim Tardido, piano
 Laia Farrés, violoncel
 Bartolomé García Plata, clarinet
 Alan García, baix elèctric
 Nil Bibrian, batería- Adrià Aguilera, compositor i dramatúrgia 
 Yolanda Mallofré, direcció escènica
 Sandra Jurado, coreografies i moviments cor
 Cristina Colomer, direcció musical- Directors/ores cors de Ciutat Vella de l’Escola de Músics i JPC: 
 Directora Primer bloc: Laura de Arenzana i Deidre Atienzar
 Directora Segon bloc: Mireia Caralt
 Directora Tercer bloc: Tània Bou
 Directores Quart bloc: Irene Andreu
 Directora cant comú i coordinadora dels actors: Yolanda Mallofré
- Programa- Adrià Aguilera (1990) 
 Una cantata diferent (estrena absoluta)- 1. Avui 
 2. La xunga
 3. Els colors barrejats
 4. El rei de la casa
 5. Per què?
 6. Dues mares
 7. Soc gran
 8. ABCD
 9. Les extraescolars
 10. Enganxats
 11. Un país llunyà
 12. Gira la vida
 13. La història de la Bruna
 14. Diferent- Aquest concert té una durada de 80 minuts, sense pausa. 
 La durada del concert és aproximada.- #coral #estrenes #enfamilia 
- Sinopsi- Aquesta cantata sorgeix de la cançó Diferent amb què Adrià Aguilera va guanyar el 1r Concurs de Composició de Palau Vincles. Veient la bona acollida dels infants i el públic, Palau Vincles li encarregà una cantata que posés en valor el fet de ser “diferent”. - La Bruna i el seu pare són els protagonistes d’aquesta història. Una nena que canvia d’escola i el primer dia de classe es troba amb una nova realitat, uns nous companys: la xunga de l’escola, un nen daltònic que barreja els colors, un nen que acaba de tenir un germanet i ho porta fatal, una nena que té dues mares, un nen amb dislèxia, una nena que va molt atabalada amb moltes extraescolars, una nena que ve d’un país llunyà i una noia a qui se li va girar la vida. - Cançó rere cançó anem coneixent els nous amics de la Bruna fins que li arriba el torn a ella i explica per què l’han canviada d’escola. 
- Comentari- Una cantata diferent - En un món tan canviant com el que ens ha tocat viure, l’acceptació i el respecte vers la diferència no sempre arriben a la velocitat que pertoca. Acompanyar els infants en la descoberta del seu entorn calidoscòpic, ajudar-los a comprendre’l i a comprendre’s a si mateixos és una tasca imprescindible per a pares, educadors i tota la societat. L’estiu passat nou-cents nens i nenes de Palau Vincles van gravar un videoclip amb la cançó Diferent, tema guanyador de la primera edició del concurs de la Cançó de l’Estiu del projecte social del Palau de la Música Catalana. I ara, aquest himne a la diversitat i la llibertat, obra del pianista, compositor i director musical Adrià Aguilera, es converteix en una cantata plena de significats i ressonàncies que toquen molt de prop els seus petits intèrprets i tothom que l’escolti. - En consonància amb el títol, Una cantata diferent ens vol mostrar “que hi ha moltes realitats diverses, obrir les nostres mirades i reflexionar sobre el món en què vivim”, en paraules de l’autor. L’obra gira al voltant de la Bruna i el seu pare. A la Bruna, que té onze anys, l’han canviada de col·legi i avui ha estat un dia ple d’emocions perquè ha conegut els nous companys, cadascun amb una història personal ben diferent i única. Amb el relat de la Bruna com a fil conductor, la cantata ens va descobrint el món de tots aquests infants, tretze històries que ens interpel·len de manera directa per la proximitat i quotidianitat. - Així, els primers que coneixerem seran “La xunga” de l’escola i un noi daltònic que té “Els colors barrejats”. Més tard descobrirem la història d’“El rei de la casa”, un nen que acaba de perdre la seva condició de fill únic per l’arribada d’un germanet. I també la d’un xaval dislèxic, que té por de llegir davant la classe perquè confon l’ordre d’“ABCD”. - Algunes d’aquestes històries ens colpiran particularment i faran preguntar-nos “Per què” la protagonista ha perdut la seva mare o, de cop i volta, es “Gira la vida” i res serà com abans per a aquella menuda que ha compartit ascensor amb la Bruna. Desgràcies irreversibles que, d’altra banda, ens recorden que potser els fills necessiten menys “Les extraescolars” i més temps de qualitat amb els pares. - D’acord amb els diferents trams d’edat dels intèrprets, altres cançons indaguen en alguns dels grans temes de l’adolescència, com la necessitat de proclamar que ja “Soc gran” que experimenten tots els infants, o el problema que pateixen aquells que viuen “Enganxats” als mòbils i als likes que reben a les xarxes socials. - Finalment, la cantata també aborda altres qüestions no menys urgents de la nostra societat, com són els nous models de família que ens ensenyen els nens que tenen “Dues mares” o els sentiments que amaguen els companys que arriben d’“Un país llunyà”. “La història de la Bruna” serà l’última que coneixerem. I ella també té coses molt importants a dir-nos. Escoltem-la! - Ana María Dávila, periodista musical 
 
- Biografies- Cors de Ciutat Vella de l’Escola de Músics i JPC - L'Escola de Músics i JPC situada al barri del Raval tot just ha celebrat ara els trenta anys. - Escola reconeguda pel Departament d'Ensenyament, fa trenta anys que està lluitant per la formació de músics –alguns d'ells actualment ja són músics professionals–, per l'alumnat que simplement vol gaudir de la música, per crear una xarxa cultural al barri per a totes les edats, des de primària fins a secundària, i per fer musicoteràpia per a la gent gran. - Va iniciar el projecte dels Cors de Ciutat Vella juntament amb el Districte de Ciutat Vella, i actualment també està treballant al Barri Besòs. - l'Escola de Músics ha treballat la peça Una cantata diferent d'Adrià Aguilera dins el projecte Palau Vincles. 
- Adrià Aguilera, compositor i dramatúrgia - Llicenciat en interpretació del piano pel Conservatori Superior del Liceu, amplià estudis a Musikeon i Taller de Músics. - Ha centrat la seva carrera professional en l’àmbit del teatre musical i ha estat pianista i director musical dels muntatges La familia Addams, A chorus line, Billy Elliot, Grease i The producers. - Com a compositor té Barcelona compte enrere, El secret del volcà, Obertura simfònica per a la Capitalitat de la Cultura i Una cantata diferent, entre d’altres. - Pianista del musical participatiu organitzat per la fundació “la Caixa”, del Cantagran de L’Auditori i pianista director de la Cuina de Rossini del Gran Teatre del Liceu, també ha acompanyat les corals Musicorum, Cor Lua, Cor Eternity, Cor Itaca i enguany acompanya els cors Petits i Mitjans de l’Orfeó Català. 
- Sandra Jurado, coreografia i moviments - Graduada en pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona, formada en mediació comunitària i postgraduada en mediació artística (art per a la transformació social, la inclusió social i el desenvolupament comunitari) per la Universitat de Barcelona, és també ballarina professional de danses urbanes. Amb un aparell radiocasset de piles ballant en un parc de Barberà del Vallès va començar a endinsar-se en el món de la dansa urbana. - L’any 2015 emprengué Median T la Danza i començà a treballar en l’àmbit socioartístic. Actualment és professora associada del Departament de Didàctiques Aplicades de la UB. - El seu anhel constant de millora la porta a estar vinculada a diferents projectes i moviments socials relacionats amb els feminismes, l’educació i la dansa. Porta nou anys fent tallers en centres penitenciaris, centres educatius, casals, centres cívics, entitats socials i culturals diverses, especialment amb col·lectius en situació de vulnerabilitat. - El seu projecte ha estat reconegut en múltiples ocasions i premiat per Think Big (Telefónica), Atípics (programa per a joves emprenedors amb impacte social positiu), el Concurs d’Iniciatives Innovadores en Economia Social i Solidària de Barberà del Vallès i amb les beques SOS Cultura (Fundació Carulla), Carretera i Dansa (Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya) i Beques Premis Barcelona. - També ha realitzat diverses ponències en jornades, com Dansa i Inclusió Socials (Barcelona), EducacreArts (València) o Jornades d’Intel·ligències Múltiples (Banyoles). 
- Textos- Adrià Aguilera (1990) 
 Una cantata diferent (estrena absoluta)- 1 AVUI - COR 
 Ja sona el despertador
 és un dia especial,
 un nou curs comença avui
 fer amics nous és genial.- Vinga, afanya’t que fas tard 
 que l’alarma ja ha sonat.
 Va, vesteix-te en un segon
 l’esmorzar està preparat.- És un dia en què hi ha nervis 
 vull causar bona impressió,
 perquè m’han canviat d’escola
 i no puc aguantar més tanta emoció.- Avui potser coneixeré el meu millor amic 
 avui potser viuré un moment bonic
 avui potser aprendré una cosa interessant
 que ahir no sabia i que demà serà important.- BRUNA 
 Des de ben petits ens ensenyen a ser part d’un grup,
 miro al meu voltant, les abelles van juntes al rusc.- PARE 
 Vinga, afanya’t que fas tard
 l’autobús ja està arribant,
 i les pors a sota el braç.- COR 
 És un dia en què hi ha nervis
 vull causar bona impressió,
 perquè m’han canviat d’escola
 i no puc aguantar més tanta emoció.- Avui potser coneixeré el meu millor amic 
 avui potser viuré un moment bonic
 avui potser aprendré una cosa interessant
 que ahir no sabia i que demà serà important.- TOTS 
 La veig marxar corrent amb l’autobús
 estic nerviós, tot és confús
 vull que l’acceptin i que estigui bé
 però sé que jo no hi puc fer res.- Avui potser coneixeré el meu millor amic 
 avui potser viuré un moment bonic
 avui potser aprendré una cosa interessant
 que ahir no sabia i que demà serà important.
 Comença un nou curs avui!- 2 LA XUNGA - COR 
 Només entrar a classe
 la veig allà al final
 sempre a l’última fila
 que és on la pot liar.- BRUNA 
 Tothom li riu les gràcies- COR 
 hahahahahaha- BRUNA 
 I ja l’han castigat- COR 
 Sense pati.- BRUNA 
 Sempre buscant la presa
 a qui pot fer-li mal.- BRUNA i COR 
 Ella és la xunga de l’escola,
 la que tots diuen que mola,
 la que fa que tots ballem al seu compàs!- Ella és la xunga de l’escola, 
 la que va a la seva bola,
 la que fa que tots visquem més espantats!- PARE 
 Potser ets exagerada
 això sempre ha passat.
 Quan jo anava al col·le
 també passava igual.- BRUNA 
 Ja prou de batalletes,
 per a mi això és important.
 Estic molt preocupada
 això pinta fatal.- BRUNA i COR 
 Ella és la xunga de l’escola,
 la que tots diuen que mola,
 la que fa que tots ballem al seu compàs!- Ella és la xunga de l’escola, 
 la que va a la seva bola,
 la que fa que tots visquem més espantats!- BRUNA 
 Molta gent que s’uneix al seu equip
 ho fan per por,
 perquè és millor caçar tu que ser caçat
 però a mi no m’hi trobaran.- BRUNA i COR 
 Ella és la xunga de l’escola,
 la que tots diuen que mola,
 la que fa que tots ballem al seu compàs!- Ella és la xunga de l’escola, 
 la que va a la seva bola,
 la que fa que tots visquem més espantats!- 3 ELS COLORS BARREJATS - COR 
 Blau, groc, verd, vermell
 els colors es barregen dins del seu cap
 com la foto amb un filtre
 que allunya de la realitat.- BRUNA 
 Com deu ser un dia de Sant Jordi
 on les roses són d’un marró trist?- PARE 
 Com deu ser anar a la muntanya
 i que no sigui del verd que jo he vist?- BRUNA 
 Com deu ser veure els semàfors
 que no passen de verd a vermell?- BRUNA i PARE 
 Com deu ser mirar amunt cap al cel?- COR 
 Blau, groc, verd, vermell
 els colors es barregen dins del seu cap
 com la foto amb un filtre
 que allunya de la realitat.- I què importa el color del que jo veig i el que tu veus, 
 i què importa el seu nom, si jo dic groc i tu dius verd,
 i què importa si a mi m’agrada el blau i a tu el vermell,
 perquè a l’arc de Sant Martí hi brillen tots a dalt del cel.
 Blau, groc, verd i vermell.- 4 EL REI DE LA CASA - COR 
 Sempre em deien “tu ets el rei de casa”,
 sempre em deien “tu ets el nostre nen”,
 però ara de cop han canviat les coses
 jo vull tornar a començar.- Em compraven tot el que volia, 
 mai no em deien “això, millor que no”,
 però ara de cop al protagonista
 li ha tocat ser apuntador.- Perquè ha arribat el nen 
 i ja no soc el rei,
 ara la corona han posat
 a un marrec que no té ni un mes.- Quan l’agafo es posa a plorar, 
 crec que es pensa que no soc bon germà.
 Hauré de fer més trapelleries
 he de cridar l’atenció.- Perquè ha arribat el nen 
 i ja no soc el rei,
 ara la corona han posat
 a un marrec que no té ni un mes.- SOLISTA 
 He estat molt bé durant anys
 però el meu moment ja ha passat,
 ara he d’actuar com ho fan els grans
 i ajudar amb el meu germà.- COR 
 Quan em llevo els pares van cansats,
 el nen plora, no poden descansar,
 però quan somriu, tots aquests problemes
 queden del tot eclipsats.- Per fi tinc un germà 
 amb qui podré jugar
 i veuré
 com creix el meu germà
 amb qui he après el que és estimar.- 5 PER QUÈ? - COR 
 Per què quan plou et mulles?
 Per què cauen les fulles?
 Per què la tarda es diu tarda si la nit ve més tard?
 Per què no es pot dir blat fins que és al sac i ben lligat?
 Per què hi ha gent que no vol fer el bé?
 Per què hi ha gent que dorm al carrer?
 Per què no cau la lluna?
 Per què ella i la pruna es passen tota la nit vestides de dol?
 Per què el cel és blau clar i per què el mar té gust de sal?- BRUNA 
 Per què la mama ara és un estel?
 Podré estar amb ella quan vagi al cel?- PARE 
 Ja des de ben petita em feies mil preguntes,
 buscava la resposta per donar-te un perquè,
 però hi ha certes preguntes que no tenen resposta- Per què la mama ara és un estel? 
 Podré estar amb ella quan vagi al cel?- No ho sé, no ho sé, 
 deixa que parli el silenci, que jo no en sé més.- COR 
 Per què es fa una guerra?
 Per què es mor el planeta?
 Per què hi va haver una pandèmia i no n’hem après res?
 Per què en lloc d’ajudar és molt més fàcil criticar?
 Per què de grans ja no ens preguntem
 el perquè de tot com ho fan els nens?- No ho sé, no ho sé, 
 deixa que parli el silenci, que jo no en sé més.- 6 DUES MARES - BRUNA 
 A en Pol el ve a buscar la iaia,
 la Laia marxa amb la cangur,
 en Jofre agafa l’autobús que surt a en punt
 i la Berta va amb el seu veí que és gran.- El pare de la Clara és un tardón, 
 arriba i diu: “estaba en la reunión”.
 El pare de la Sílvia ve amb la bossa de comprar
 i l’Ahmed espera sempre el seu germà.- COR 
 Molts tipus de família pots trobar,
 uns viuen junts, uns altres divorciats,
 nens que viuen amb els avis,
 d’altres que van ser adoptats,
 nens que tenen un sol pare,
 d’altres nens amb tres germans.- la Júlia ens ha explicat que a casa són tres 
 però no ben bé com tu ho estàs pensant
 té dues mares que l’estimen i a més
 per a elles no hi ha res més important.
 La Marta ajuda a fer els deures d’anglès
 la Sònia mentrestant els fa el sopar
 són mama i mami, una família de tres
 i està molt clar que no els falta res.- BRUNA 
 La Indira viu amb la tieta,
 el Pablo té un gos i un gat,
 la Carla viu entre setmana a Sant Cugat
 i el dissabte va amb son pare a Montgat.- La Laura viu amb un cosí que és gran 
 té un cromosoma més que el fa especial,
 l’Oxana és d’Ucraïna i fa poc que va arribar
 viu amb la seva família a Cornellà.- 7 SOC GRAN - COR 
 Es fa molt estrany
 tot el cos m’està canviant
 no sé massa el perquè
 però no soc un infant.- Això de jugar 
 crec que ja se m’ha acabat
 ara tot és un pal
 és això fer-se gran?
 Tots volem ser algú
 ser un més del grup.- Què deuran pensar 
 és l’únic que m’importa,
 vull ser popular
 no vull ser el típic bitxo raro,
 així que és el moment de canviar.- Per això dic 
 papa, ja soc gran
 vull triar els meus amics
 i també el meu estil.
 Papa, ja soc gran
 l’infant que coneixies mai tornarà.- Tenir un bon perfil, 
 vull mostrar el millor de mi,
 que se’m vegi feliç
 i que tinc molts amics.- Vestir com els grans 
 no amb el que portava abans,
 seguir el Twitch de l’Ibai,
 això no falla mai.- Tots volem ser algú 
 ser un més del grup.
 Què deuran pensar
 és l’únic que m’importa,
 vull ser popular
 no vull ser el típic bitxo raro,
 així que és el moment de canviar.- Per això dic 
 papa, ja soc gran
 vull triar els meus amics
 i també el meu estil.
 Papa, ja soc gran
 l’infant que coneixies mai tornarà.- BRUNA 
 Seguiré l’Instagram d’influencers
 ompliré tot el mòbil de memes
 faré el que està de moda
 vull tenir molts likes.- I quan sigui el moment del be real 
 toca ser natural, qui ho diria
 sempre amb la pantalla
 que ella mai no falla.- COR 
 T’envio un privat
 si et vull demanar amistat,
 però si et veig pel carrer
 no sé gaire què fer.- T’escric un whatsapp 
 amb el que em passa pel cap,
 però si estic malament
 això mai ningú ho sap.
 Tots volem ser algú
 ser un més del grup.- Què deuran pensar 
 és l’únic que m’importa
 vull ser popular
 no vull ser el típic bitxo raro,
 així que és el moment de canviar.- Per això dic 
 papa, ja soc gran
 vull triar els meus amics
 i també el meu estil.
 Papa, ja soc gran
 l’infant que coneixies mai tornarà.- 8 ABCD - COR 
 Quan fa falta un voluntari
 mai no es presta per llegir
 va comptant quants nens li queden
 fins que li toqui patir.- BRUNA 
 Les lletres mai no paren quietes
 i ja no sap què dir
 fingeix que són massa petites
 però li ha tocat i ha de llegir.- SOLISTA 
 El cric arriba amb els llapassos
 COR
 El circ arriba amb els pallassos.- SOLISTA 
 En Pere ronca sis llibrets
 COR
 El pare compra sis bitllets.- SOLISTA 
 El futbolista fa el seu xut
 COR
 El funambulista fa el seu truc.- SOLISTA 
 I un per la coba treu foc
 COR
 I un per la boca treu foc.- SOLISTA 
 I l’hemolabajupa amunt
 COR
 I l’home bala puja amunt.- SOLISTA 
 Les lletres mai no paren quietes
 i jo no sé què dir
 fingeixo que són molt petites
 però m’ha tocat i he de llegir.- COR 
 Les lletres confuses
 síl·labes difuses.- SOLISTA 
 M’ha tocat i he de llegir.- COR, i després BRUNA i PARE 
 ABCD | EFG
 HIJ | KLM
 NOP | QRS
 TUVW | XYZ.- COR 
 Quan fa falta un voluntari
 mai no es presta per llegir.- 9 LES EXTRAESCOLARS - COR 
 Totes les setmanes jo faig mil extraescolars
 sempre dono voltes, ves aquí, després allà
 faig de cinc a nou activitats sense parar
 vaig molt estressada, viure així per a mi és un pal.- El dilluns comença amb natació per escalfar 
 després toca anglès perquè el first he d’aprovar
 el dimarts faig dansa i teatre musical:- “mamma mia, quan estudiaré 
 oh, no, venen els exàmens”.- El dimecres toca fer pintura i arts marcials, 
 el dijous solfeig, ja estic a quart d’elemental,
 el divendres hockey i francès per rematar,
 vaig molt estressada, viure així per a mi és un pal.- SOLISTA 
 I per fi quan ve el cap de setmana,
 veig la llum al final del camí
 m’imagino el sofà i la migdiada
 però resulta que tinc partit o concert,
 campionat o combat
 o que fem un intercanvi de francès.
 Però a veure, papes, potser no ho heu entès?- COR 
 L’únic que vull és estar amb vosaltres
 passejar rambla avall
 o anar junts a berenar.- L’únic que vull és estar amb vosaltres 
 seure junts i parlar
 que tornem a jugar.
 L’únic que vull
 és estar amb vosaltres
 m’és igual el que fem
 o a on anem…- I per fi quan ve el cap de setmana, 
 veig la llum al final del camí
 ja no em cal imaginar-me els meus pares
 perquè els tinc al meu costat.- L’únic que vull és estar amb vosaltres 
 passejar rambla avall
 o anar junts a berenar.- L’únic que vull és estar amb vosaltres 
 seure junts i parlar
 que tornem a jugar.- L’únic que vull 
 és estar amb vosaltres
 i per fi us tinc amb mi.- 10 ENGANXATS - COR 
 Des que em llevo al matí
 fins que cau la nit i em toca anar a dormir
 som com inseparables, estem molt ben connectats
 jo i el mòbil, sempre amb l’Insta i amb el Whats.- Tinc molt d’estrès, i em fa por 
 quan estic parlant i se’n va la connexió,
 però aquest cop és pitjor, s’ha trencat la pantalla,
 faig un reset, però falla.- Ho intento i el poso amb arròs 
 però això no ha anat mai bé
 me’n vaig al tècnic de la cantonada
 i em diu que no hi ha res a fer.
 Ja no aguanto més, vull explotar.- Necessito connectar-me ja, 
 vull mirar les fotos que s’han publicat
 veure qui em comenta i posar molts likes.
 He d’estar a les xarxes i a molts grups de whatsapp
 no puc viure sense el mòbil, ja se sap.- Ara no sé què faré 
 si de cop m’aïllo, pensaran que no estic bé
 o encara pitjor, perdré tots els seguidors
 i al col·le se n’estendran molts, de rumors.- Estic al mig del carrer 
 veig passar un avi que no té res a fer
 i s’asseu en un banc, quan li miro les mans
 veig un mòbil, com no hi he pensat abans?- Me’n vaig cap a casa volant 
 començo a rebuscar
 a veure en quin coi de calaix
 hi ha els mòbils que un dia van funcionar
 quan per fi els trobo
 no us podeu imaginar...- SOLISTA 
 La il·lusió que em fa veure que el primer
 no carrega gens, està fet malbé,
 a l’altre, no hi cap la targeta sim,
 però és que a més no recordo quin n’era el pin,
 i l’últim és en blanc i negre;
 l’hauria d’exposar per qui el vulgui veure.- COR 
 Tinc ansietat, un calfred,
 és el buit que sento quan no tinc internet.
 Una mà abandonada que no sent la vibració
 quan el mòbil rep una notificació.- Engego el portàtil corrents 
 per veure l’Instagram,
 resulta que ara el router no va
 i no em puc connectar.
 Ja no aguanto més, vull explotar.- Necessito connectar-me ja, 
 vull mirar les fotos que s’han publicat
 veure qui em comenta i posar molts likes.
 He d’estar a les xarxes i a molts grups de whatsapp
 no puc viure sense el mòbil, ja se sap.- SOLISTA 
 I enmig de la tragèdia
 m’adono del problema
 vivim amb el mòbil enganxats.- La vida en cinc polzades 
 oblido que a vegades
 les coses importants són les que em passen
 quan et miro als ulls.- COR 
 He volgut desconnectar-me ja,
 sense la pantalla tot es veu més clar.
 Veure’ns en persona i no per Instagram
 fer un cafè una tarda, no una nota al Whatsapp.
 Ja puc viure sense el mòbil al costat!- 11 UN PAÍS LLUNYÀ - COR 
 Hi ha una nena a classe
 que ens té a tots intrigats,
 fa un somriure trist
 quan preguntes pel passat.- Mira a l’horitzó 
 i es toca el mocador
 que l’àvia va donar-li
 al marxar del seu país.- Alguns nens fan mofa 
 dient que no és d’aquí,
 però ella no els escolta
 segueix el seu camí.- Pensa en la família, 
 l’esforç que ells van fer
 i amb els ulls plorosos
 explica com se sent.- Diu que enyora l’olor d’espècies 
 el color que té el cel quan cau la nit
 passejar pel desert quan vol calma
 diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.- Quan va entrar a l’escola 
 va ser un inici dur,
 un xoc de cultures
 ningú no és prou madur.- Va aprendre l’idioma 
 va fer el seu grup d’amics,
 però de nit somia
 que torna al seu país.- Diu que enyora l’olor d’espècies 
 el color que té el cel quan cau la nit
 passejar pel desert quan vol calma
 diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.- Aquelles abraçades que fa l’àvia 
 que et deixen sense respiració,
 jugar a fet i amagar entre les parades
 i córrer pel mig d’aquell mercat,
 diu que anhela els vents de l’orient
 i la llum quan el sol s’està ponent.- Diu que enyora l’olor d’espècies 
 el color que té el cel quan cau la nit
 passejar pel desert quan vol calma
 diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.- Diu que enyora l’olor d’espècies 
 el color que té el cel quan cau la nit
 passejar pel desert quan vol calma
 diu que enyora un país molt llunyà.- 12 GIRA LA VIDA - COR 
 Gira la vida
 tot es capgira
 així és la vida.- Era un dijous amb un sol radiant 
 d’aquells dies que fa una calor sufocant
 pujava amb els papes a Roda de Ter,
 em trec el cinturó per mirar el maleter.- Mama, el termo on coi l’has ficat? 
 A la bossa del papa, aquí, a un costat.
 De cop va i se’ns creua algun animal,
 el papa que frena, l’impacte és brutal.- Un esclat molt fort com quan marquen gol. 
 Amb un sol pla seqüència perquè és el final.
 No recordo res però es fa ben palès.
 La història canvia, un gir argumental.- Aquí em tens 
 donant voltes per la vida,
 vaig girant.
 Les rodes de la cadira
 gira, gira la vida
 gira, gira la vida, en un segon tot es fon.- Gira la vida 
 tot es capgira
 així és la vida.- Ara fa un temps que per fi ho he paït 
 puc parlar-ne, ho explico i em marxa el neguit
 hi ha dies que enyoro poder caminar,
 però ho sé dintre meu que això mai passarà.- Una decisió que ho canvia tot. 
 O potser és el camí que em guardava el destí.
 Soc més forta avui tinc molt clar el que vull.
 Des d’aquell accident que li dic a la gent.- Aquí em tens 
 donant voltes per la vida,
 vaig girant.
 Les rodes de la cadira
 gira, gira la vida
 gira, gira la vida, en un segon tot es fon.- Gira, amb alegria 
 gira com si avui fos l’últim dia.- 13 LA HISTÒRIA DE LA BRUNA - COR 
 És el moment de dir
 per què ha vingut aquí,
 potser pot amagar la realitat
 i tornar a començar.- BRUNA 
 No és gens senzill de dir
 quan t’ha tocat patir
 i tothom va girar el cap
 com si allò no hagués passat.- PARE 
 Ho veus quan ja és molt tard
 perquè ella va canviar
 el seu somriure etern es va apagar
 i no estàs preparat.- Parlant amb professors 
 vaig veure que el millor
 era alçar el vol, marxar lluny
 quan per fi arribés el juny.- BRUNA 
 Així que m’omplo de valor
 i els explico la veritat,
 a l’altra escola em van fer bullying
 vaig deixar de ser qui soc.- Potser no és el que vols sentir 
 però això s’ha de compartir,
 algú en silenci està patint
 i jo vull dir-li soc aquí.- Si algun cop sents que et fas petita 
 una fórmula has de recordar,
 en un cos tan petit
 no hi pot cabre un cor tan gran.- TOTS 
 Si algun cop sents que et fas petita
 una fórmula has de recordar,
 en un cos tan petit
 no hi pot cabre un cor tan gran.- COR I BRUNA 
 Si algun cop sents que et fas petita
 una fórmula has de recordar,
 en un cos tan petit
 no hi pot cabre un cor tan gran.- PARE 
 És la meva petita- TOTS 
 És igual el que et digui la gent,
 ser diferent no pot ser res dolent
 justament és això el que et fa ser tan especial.- Si algun cop sents que et fas petita 
 una fórmula has de recordar,
 en un cos tan petit
 no hi pot cabre un cor tan gran.- 14 DIFERENT - BRUNA 
 Des de ben petits
 ens ensenyen a ser part d’un grup.- COR 
 Ja tinc el meu grup.- BRUNA 
 Miro al meu voltant,
 les abelles van juntes al rusc.- COR 
 Volen cap al rusc.- PARE 
 Neix la fulla, cau de l’arbre
 no ho fa sola.- COR 
 Van caient les fulles.- PARE 
 Veus, la resta l’acompanya
 mentre vola.- TOTS 
 Tots volem ser algú
 ser un més del grup.
 No som diferents no ho veus?- És igual l’edat que tingui 
 o el color dels meus cabells,
 som iguals no ho veus?- Sota el sol la pell se’ns crema 
 i quan plou sense paraigua ens mullem
 i tots dos plorem
 no veus que no som tan diferents.- BRUNA 
 Quan et vas fent gran
 te n’adones que tots al voltant.- COR 
 Tots al meu voltant.- BRUNA 
 Volen amagar
 el que a tu et fa ser especial.- COR 
 Jo soc especial.- PARE 
 Passa el temps i t’enamores,
 sents que flotes.- COR 
 Sento papallones.- PARE 
 És igual si és noi o noia,
 som persones.- TOTS 
 Tots volem ser algú
 ser un més del grup.- No som diferents, no ho veus? 
 És igual l’edat que tingui
 o el color dels meus cabells
 som iguals, no ho veus?- Sota el sol la pell se’ns crema 
 i quan plou, sense paraigües ens mullem
 i tots dos plorem
 no veus que no som tan diferents.- És igual el que et digui la gent 
 ser diferent mai pot ser res dolent
 justament és això
 el que et fa ser tan especial
 no n’hi ha dos iguals.- Jo soc diferent, ja ho sé. 
 Soc sensible i m’emociono
 m’és igual qui tinc davant,
 diferent, ja ho sé.- Vull poder estimar a qui vulgui 
 sense por al què diran
 o al què em faran.- El món va canviant 
 juntes fem un món més diferent.
- També et pot interessar...- La Casa dels Cants 
 Diumenge, 26.05.24 – 12 h
 Petit Palau- Cuques de llum - Cor Mitjans de l’Orfeó Català 
 Cor Petits de l’Orfeó Català
 Cor del SCIC
 Glòria Fernàndez i Gemma Tatay, directores- M. Dalmases: Cuques de llum, música sobre un recull de poemes de Salvador Perarnau - Preu: 15 euros 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –






























































