- Programa de mà - Anna Vinnitskaya 
 — Franck, Skriabin, Schumann i Widmann- Palau Piano - Dimecres, 6 de març de 2024 – 20 h - Sala de Concerts   
- Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Anna Vinnitskaya, piano - I - César Franck (1822-1890) 
 Preludi, fuga i variació (Transcripció de Theo Wegmann)- Aleksandr Skriabin (1872-1915) 
 Vals en fa menor, op. 1- Fantasia en Si menor, op. 28 
 Dos poemes, op. 32
 Sonata núm. 5 en Fa sostingut major, op. 53- II - Robert Schumann (1810-1856) 
 Carnaval, op. 9- Préambule, quasi maestoso 
 Pierrot, moderato
 Arlequin, vivo
 Valse noble, un poco maestoso
 Eusebius, adagio
 Florestan, Passionato
 Coquette, vivo
 Réplique, l'istesso tempo
 Papillons, prestissimo
 A.S.C.H. - S.C.H.A, Lettres dansantes, presto
 Chiarina, passionato
 Chopin, agitato
 Estrella, con affetto
 Reconnaissance, animato
 Pantaleon et Colombine, presto
 Valse allemande, molto vivace
 Paganini, presto
 Aveu, passionato
 Promenade, comodo
 Pause, vivo
 Marche des "Davidsbündler" contre les Philistins, non allegro- Jörg Widmann (1973) 
 Zirkustänze- Fanfare 
 Boogie - Woogie
 Erster Walzer
 Vier Strophen vom Heimweh
 Valse bavaroise
 Valse sentimentale
 Kinderreim
 Karussell - Walzer
 Hebräische Melodie
 Venezianisches Gondollied
 Bayerisch-babylonischer Marsch- Durada del concert: 
 Primera part, 45 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 55 minuts.
 La durada del concert és aproximada.- #piano #contemporània #gransfigures 
- Poema- creixen les orquídies entre dents 
 dels meus auguris- ben a sota del poema submergit - molt a prop de les coses 
 sense nom- de la tarda que no és ara 
 sinó sempre
 Laia Llobera
 Llibre de revelacions (2020)
- Comentari- En el decurs de la segona meitat del segle XIX el mestre orguener Aristide Cavaillé-Coll va desenvolupar una tasca encomiable a França. Pioner en la tècnica constructiva, molts compositors, com el belga César Franck –organista de la basílica de Santa Clotilde a París, on hi havia un instrument construït pel propi Cavaillé-Coll–, Saint-Säens, Charles-Marie Widor o Louis Vierne van excel·lir a l’escola organística francesa. El Preludi, fuga i variació de Franck –transcrit a piano per Theo Wegmann– va ser dedicat a Camille Saint-Saëns. Compost entre els anys 1860 i 1862 i inscrit a les Sis peces per a orgue, op. 18 s’inicia amb un “Preludi” bellíssim, seguit per una “Fuga” fastuosa i una “Variació” sobre motius inicials, tot anunciant així la idea cíclica del seu Preludi, coral i fuga. - Pianista virtuós i professor de piano al Conservatori de Moscou entre el 1898 i el 1905, Aleksandr Skriabin va tenir en el decurs de la seva primera etapa compositiva la influència de l’obra de Chopin i Liszt. Petites formes, exemplificades amb el Vals op. 1, donaran pas al recital a la Fantasia en Si menor. Escrita l’any 1900 i portadora d’una exuberància virtuosística desbordant, un moderato inicial introspectiu i un episodi líric en Re major ens conduiran a un appassionato vehement; les octaves, els grans acords i els arpegis es succeiran fins a un più vivo, de caràcter melòdic, culminat per una brillant coda final. Amb un estil dotat d’una riquesa desbordant de colors i bellíssims efectes tonals, Skriabin té una personalitat compositiva inequívoca. Els Dos poemes, op. 32, datats l’any 1903, són reflex d’una evolució harmònica respecte de les seves composicions inicials. Un refinat “Andante cantabile”, amb un tractament harmònic exquisit, precedeix l’“Allegro con eleganza”, amb un colpidor efecte creat pels constants tresets d’octaves sobre un compàs a quatre. - Tal com s’esdevé amb la Sonata en Si menor de Liszt, la Sonata núm. 5 (1907) es presenta en bloc monolític, malgrat mantenir una clara estructura interna. Contemporània del Poema de l’èxtasi, la proximitat estètica vers l’atonalitat ja resulta del tot evident. Efectes acústics sorprenents, acords vertiginosos, cromatismes, canvis de tempo constants que fluctuen dels languido al prestissimo, la Sonata porta com a exerg uns versos iniciats amb les paraules “Us crido a la vida, oh forces misterioses!”. - La popularitat del Carnaval de Schumann entre els melòmans segueix mantenint-se inalterable. Com la Kreisleriana, la Fantasia, la Sonata núm. 2..., aquestes vint-i-dues escenes escrites sobre un motiu de quatre notes (La, Mi bemoll, Do, Si) són referent ineludible del piano romàntic. Schumann va compondre entre el 1834 i el 1835 aquesta obra per on desfilaran musicalment personatges de la Commedia dell’arte –“Arlequin”, “Pierrot”, “Colombina”–, d’altres vinculats al propi Schumann, com el somniador “Eusebius” i l’enèrgic “Florestan”, i compositors com “Paganini” o “Chopin” –a qui reserva un dels moments més captivadors–, o “Estrella” (Ernestina von Fricken) i “Chiarina” (Clara Wieck). Tot culmina amb la “Marxa dels companys de David contra els filisteus”, una de les cimeres creatives del piano de Schumann. - I després del Carnaval, el programa ens condueix a les Danses de circ del compositor i clarinetista alemany Jörg Widmann. L’obra Zirkustänze va ser escrita l’any 2012 i publicada un any després. Aquesta suite per a piano està integrada per onze peces d’un caire majoritàriament alegre. Widmann mateix ha explicat que són “balls que involucren els protagonistes d’un circ”. “Els adults pensem que ja no podem sentir aquella emoció! I malgrat que les llàgrimes del pallasso trist són artificials, de fet són molt realistes”. Concebudes com un cicle, hi apareixen ritmes com els de boogie woogie, valsos o música amb ressons bavaresos. Amb aquesta suite, composta per un dels autors contemporanis més interpretats arreu del món, es clourà el recital d’Anna Vinnitskaya. - Lluís Trullén, crític musical de la Revista Musical Catalana 
- Biografia
- Biografia - © Marco Borggreve  - © Marco Borggreve - Anna Vinnitskaya, piano- Nascuda a Novorossisk (Rússia), va estudiar amb Serguei Osipienko a Rostov i després amb Evgeni Koroliov a la Hochschule für Musik d’Hamburg. - Qui viu un concert d’Anna Vinnitskaya queda captivat inevitablement per l’aura de l’artista. Tant el públic com la crítica celebren la seva mestria per dibuixar grans quadres musicals, a més d’oferir-hi espectaculars focs artificials. En ella l’esplendor tècnica mai resulta un fi virtuós en si mateix, sinó un mitjà d’expressió, que es fon amb un so natural, ple de color. És una gran pianista del nostre temps i amb la seva música narra veritables històries. - El primer premi del Concurs Reina Elisabeth de Brussel·les el 2007 va significar l’inici de la seva internacional trajectòria. Actualment és convidada habitual de moltes orquestres importants del panorama mundial i de directors prestigiosos, com Andris Nelsons, Valery Gergiev, Krzysztof Urbański, Dmitri Kitajenko, Alan Gilbert i Mirga Gražinytė-Tyla. Entre el més destacat, les darreres temporades, hi ha la col·laboració amb Kirill Petrenko i la Berliner Philharmoniker. En la gira conjunta de concerts va debutar al Festival de Salzburg i va tornar al Festival de Lucerna i a la Philharmonie de París. - El fet de debutar amb la Sächsische Staatskapelle de Dresden, Gewandhausorchester de Leipzig i Orchestre Philharmonique de Radio France li van valer noves invitacions immediatament. Ha estat artista resident de la Philharmonie de Dresden convidada per Marek Janowski, de la WDR Sinfonieorchester de Colònia i Frankfurter Museumsorchester, on va actuar en una sèrie de concerts com a solista, en música de cambra i orquestral. - La temporada 2020-21, el BOZAR de Brussel·les li va dedicar un Retrat d’Artista. Les invitacions a la sèrie de recitals amb la Chicago Symphony Orchestra i la Berliner Philharmoniker, a la Konzerthaus de Viena, Suntory Hall de Tòquio i a les sales principals de Colònia, Essen, Dortmund, Stuttgart, Múnic i Hamburg, entre altres ciutats, palesen la seva excel·lència i una trajectòria destacada. - Vinnitskaya també és una apassionada de la música de cambra. La temporada 2021-22 va actuar amb el violinista Emmanuel Tjeknavorian i el violoncel·lista Daniel Müller-Schott interpretant obres de Debussy, Txaikovski, Brahms i Schubert en trio. - En l’apartat discogràfic, ha guanyat nombrosos premis, com el Diapason d’Or i el Gramophone Editor’s Choice. Al principi del 2021 va presentar un àlbum de Balades i Impromptus de Chopin que també va ser rebut amb entusiasme per la crítica. Anteriorment ja havia publicat un àlbum sobre Rakhmàninov amb l’NDR Elbphilharmonie Orchester i Krzysztov Urbański, i un enregistrament dels Concerts per a piano de Bach juntament amb Evgeni Koroliov, Lyupka Hadzi Georgieva i la Kammerakademie Potsdam (AlphaClassics/Outhere Music). - Des del 2009 és professora la Hochschule für Musik d’Hamburg. 
- També et pot interessar...- Palau Piano 
 Dimecres, 04.04.24 – 20 h
 Sala de Concerts- —Mozart, Schubert, Mompou i Cruixent - Ignasi Cambra, piano - F. Mompou: Cançons i danses núm. 1, 2, 5, 6, 7 i 8 
 F. Cruixent: Digital Studies (estrena absoluta)
 W. A. Mozart: Sonata per a piano núm. 4, en Mi bemoll major, K.282
 F. Schubert: Drei Klavierstucke, D. 946- Preus: de 18 a 25 euros 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
 
- Programa de mà - Anna Vinnitskaya 
 — Franck, Skriabin, Schumann i Widmann- Palau Piano - Dimecres, 6 de març de 2024 – 20 h - Sala de Concerts  
- Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Anna Vinnitskaya, piano - I - César Franck (1822-1890) 
 Preludi, fuga i variació (Transcripció de Theo Wegmann)- Aleksandr Skriabin (1872-1915) 
 Vals en fa menor, op. 1- Fantasia en Si menor, op. 28 
 Dos poemes, op. 32
 Sonata núm. 5 en Fa sostingut major, op. 53- II - Robert Schumann (1810-1856) 
 Carnaval, op. 9- Préambule, quasi maestoso 
 Pierrot, moderato
 Arlequin, vivo
 Valse noble, un poco maestoso
 Eusebius, adagio
 Florestan, Passionato
 Coquette, vivo
 Réplique, l'istesso tempo
 Papillons, prestissimo
 A.S.C.H. - S.C.H.A, Lettres dansantes, presto
 Chiarina, passionato
 Chopin, agitato
 Estrella, con affetto
 Reconnaissance, animato
 Pantaleon et Colombine, presto
 Valse allemande, molto vivace
 Paganini, presto
 Aveu, passionato
 Promenade, comodo
 Pause, vivo
 Marche des "Davidsbündler" contre les Philistins, non allegro- Jörg Widmann (1973) 
 Zirkustänze- Fanfare 
 Boogie - Woogie
 Erster Walzer
 Vier Strophen vom Heimweh
 Valse bavaroise
 Valse sentimentale
 Kinderreim
 Karussell - Walzer
 Hebräische Melodie
 Venezianisches Gondollied
 Bayerisch-babylonischer Marsch- Durada del concert: 
 Primera part, 45 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 55 minuts.
 La durada del concert és aproximada.- #piano #contemporània #gransfigures 
- Poema- creixen les orquídies entre dents 
 dels meus auguris- ben a sota del poema submergit - molt a prop de les coses 
 sense nom- de la tarda que no és ara 
 sinó sempre
 Laia Llobera
 Llibre de revelacions (2020)
 
- Comentari- En el decurs de la segona meitat del segle XIX el mestre orguener Aristide Cavaillé-Coll va desenvolupar una tasca encomiable a França. Pioner en la tècnica constructiva, molts compositors, com el belga César Franck –organista de la basílica de Santa Clotilde a París, on hi havia un instrument construït pel propi Cavaillé-Coll–, Saint-Säens, Charles-Marie Widor o Louis Vierne van excel·lir a l’escola organística francesa. El Preludi, fuga i variació de Franck –transcrit a piano per Theo Wegmann– va ser dedicat a Camille Saint-Saëns. Compost entre els anys 1860 i 1862 i inscrit a les Sis peces per a orgue, op. 18 s’inicia amb un “Preludi” bellíssim, seguit per una “Fuga” fastuosa i una “Variació” sobre motius inicials, tot anunciant així la idea cíclica del seu Preludi, coral i fuga. - Pianista virtuós i professor de piano al Conservatori de Moscou entre el 1898 i el 1905, Aleksandr Skriabin va tenir en el decurs de la seva primera etapa compositiva la influència de l’obra de Chopin i Liszt. Petites formes, exemplificades amb el Vals op. 1, donaran pas al recital a la Fantasia en Si menor. Escrita l’any 1900 i portadora d’una exuberància virtuosística desbordant, un moderato inicial introspectiu i un episodi líric en Re major ens conduiran a un appassionato vehement; les octaves, els grans acords i els arpegis es succeiran fins a un più vivo, de caràcter melòdic, culminat per una brillant coda final. Amb un estil dotat d’una riquesa desbordant de colors i bellíssims efectes tonals, Skriabin té una personalitat compositiva inequívoca. Els Dos poemes, op. 32, datats l’any 1903, són reflex d’una evolució harmònica respecte de les seves composicions inicials. Un refinat “Andante cantabile”, amb un tractament harmònic exquisit, precedeix l’“Allegro con eleganza”, amb un colpidor efecte creat pels constants tresets d’octaves sobre un compàs a quatre. - Tal com s’esdevé amb la Sonata en Si menor de Liszt, la Sonata núm. 5 (1907) es presenta en bloc monolític, malgrat mantenir una clara estructura interna. Contemporània del Poema de l’èxtasi, la proximitat estètica vers l’atonalitat ja resulta del tot evident. Efectes acústics sorprenents, acords vertiginosos, cromatismes, canvis de tempo constants que fluctuen dels languido al prestissimo, la Sonata porta com a exerg uns versos iniciats amb les paraules “Us crido a la vida, oh forces misterioses!”. - La popularitat del Carnaval de Schumann entre els melòmans segueix mantenint-se inalterable. Com la Kreisleriana, la Fantasia, la Sonata núm. 2..., aquestes vint-i-dues escenes escrites sobre un motiu de quatre notes (La, Mi bemoll, Do, Si) són referent ineludible del piano romàntic. Schumann va compondre entre el 1834 i el 1835 aquesta obra per on desfilaran musicalment personatges de la Commedia dell’arte –“Arlequin”, “Pierrot”, “Colombina”–, d’altres vinculats al propi Schumann, com el somniador “Eusebius” i l’enèrgic “Florestan”, i compositors com “Paganini” o “Chopin” –a qui reserva un dels moments més captivadors–, o “Estrella” (Ernestina von Fricken) i “Chiarina” (Clara Wieck). Tot culmina amb la “Marxa dels companys de David contra els filisteus”, una de les cimeres creatives del piano de Schumann. - I després del Carnaval, el programa ens condueix a les Danses de circ del compositor i clarinetista alemany Jörg Widmann. L’obra Zirkustänze va ser escrita l’any 2012 i publicada un any després. Aquesta suite per a piano està integrada per onze peces d’un caire majoritàriament alegre. Widmann mateix ha explicat que són “balls que involucren els protagonistes d’un circ”. “Els adults pensem que ja no podem sentir aquella emoció! I malgrat que les llàgrimes del pallasso trist són artificials, de fet són molt realistes”. Concebudes com un cicle, hi apareixen ritmes com els de boogie woogie, valsos o música amb ressons bavaresos. Amb aquesta suite, composta per un dels autors contemporanis més interpretats arreu del món, es clourà el recital d’Anna Vinnitskaya. - Lluís Trullén, crític musical de la Revista Musical Catalana 
 
- Biografia- Anna Vinnitskaya, piano - © Marco Borggreve - Nascuda a Novorossisk (Rússia), va estudiar amb Serguei Osipienko a Rostov i després amb Evgeni Koroliov a la Hochschule für Musik d’Hamburg. - Qui viu un concert d’Anna Vinnitskaya queda captivat inevitablement per l’aura de l’artista. Tant el públic com la crítica celebren la seva mestria per dibuixar grans quadres musicals, a més d’oferir-hi espectaculars focs artificials. En ella l’esplendor tècnica mai resulta un fi virtuós en si mateix, sinó un mitjà d’expressió, que es fon amb un so natural, ple de color. És una gran pianista del nostre temps i amb la seva música narra veritables històries. - El primer premi del Concurs Reina Elisabeth de Brussel·les el 2007 va significar l’inici de la seva internacional trajectòria. Actualment és convidada habitual de moltes orquestres importants del panorama mundial i de directors prestigiosos, com Andris Nelsons, Valery Gergiev, Krzysztof Urbański, Dmitri Kitajenko, Alan Gilbert i Mirga Gražinytė-Tyla. Entre el més destacat, les darreres temporades, hi ha la col·laboració amb Kirill Petrenko i la Berliner Philharmoniker. En la gira conjunta de concerts va debutar al Festival de Salzburg i va tornar al Festival de Lucerna i a la Philharmonie de París. - El fet de debutar amb la Sächsische Staatskapelle de Dresden, Gewandhausorchester de Leipzig i Orchestre Philharmonique de Radio France li van valer noves invitacions immediatament. Ha estat artista resident de la Philharmonie de Dresden convidada per Marek Janowski, de la WDR Sinfonieorchester de Colònia i Frankfurter Museumsorchester, on va actuar en una sèrie de concerts com a solista, en música de cambra i orquestral. - La temporada 2020-21, el BOZAR de Brussel·les li va dedicar un Retrat d’Artista. Les invitacions a la sèrie de recitals amb la Chicago Symphony Orchestra i la Berliner Philharmoniker, a la Konzerthaus de Viena, Suntory Hall de Tòquio i a les sales principals de Colònia, Essen, Dortmund, Stuttgart, Múnic i Hamburg, entre altres ciutats, palesen la seva excel·lència i una trajectòria destacada. - Vinnitskaya també és una apassionada de la música de cambra. La temporada 2021-22 va actuar amb el violinista Emmanuel Tjeknavorian i el violoncel·lista Daniel Müller-Schott interpretant obres de Debussy, Txaikovski, Brahms i Schubert en trio. - En l’apartat discogràfic, ha guanyat nombrosos premis, com el Diapason d’Or i el Gramophone Editor’s Choice. Al principi del 2021 va presentar un àlbum de Balades i Impromptus de Chopin que també va ser rebut amb entusiasme per la crítica. Anteriorment ja havia publicat un àlbum sobre Rakhmàninov amb l’NDR Elbphilharmonie Orchester i Krzysztov Urbański, i un enregistrament dels Concerts per a piano de Bach juntament amb Evgeni Koroliov, Lyupka Hadzi Georgieva i la Kammerakademie Potsdam (AlphaClassics/Outhere Music). - Des del 2009 és professora la Hochschule für Musik d’Hamburg. 
- També et pot interessar...- Palau Piano 
 Dimecres, 04.04.24 – 20 h
 Sala de Concerts- —Mozart, Schubert, Mompou i Cruixent - Ignasi Cambra, piano - F. Mompou: Cançons i danses núm. 1, 2, 5, 6, 7 i 8 
 F. Cruixent: Digital Studies (estrena absoluta)
 W. A. Mozart: Sonata per a piano núm. 4, en Mi bemoll major, K.282
 F. Schubert: Drei Klavierstucke, D. 946- Preus: de 18 a 25 euros 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –






























































