- Programa de mà - Homenatge a Victoria de los Ángeles 
 —Centenari del naixement- Concert Extraordinari - Dimarts, 16 de gener de 2024 – 20 h - Sala de Concerts  - (Aquest esdeveniment ja s'ha celebrat)  
- En co-producció amb: - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Montserrat Seró, soprano 
 Violeta Alarcón, soprano
 Belén García, soprano
 Mercedes Gancedo, soprano
 Carles Pachón, baríton
 Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles (OSVA)
 Pedro Pardo, director- I part - Enric Granados (1867-1916) 
 “Quejas o la Maja y el ruiseñor”, de Goyescas
 Montserrat Seró, soprano- Frederic Mompou (1893-1987) 
 Combat del somni
 Violeta Alarcón, soprano- Damunt de tu només les flors 
 Aquesta nit un mateix vent
 Jo et pressentia com la mar
 Fes-me la vida transparent
 Ara no sé si et veig, encar- A l’ombra del lledoner 
 Belén García, soprano- A l’ombra del lledoner 
 Cançó de comiat
 Cançó de grumet
 Cançó de bressol
 La vida de la galera- Eduard Toldrà (1895-1962) 
 Maig
 Montserrat Seró, soprano- II part - Manuel Garcia Morante (1937) 
 Cançons populars catalanes
 Carles Pachón, baríton- El cant dels ocells 
 El mariner
 El Noi de la Mare
 Josep i Maria
 La dama d’Aragó
 La filadora
 Muntanyes del Canigó- Joaquín Rodrigo (1901-1999) 
 Tríptic de Mossèn Cinto
 Montserrat Seró, soprano- L’Harpa sagrada 
 Lo violí de Sant Francesc
 Sant Francesc i la cigala- Xavier Montsalvatge (1912-2002) 
 Cinco canciones negras
 Mercedes Gancedo, soprano- Cuba dentro de un piano 
 Punto de habanera
 Chévere
 Canción de cuna para dormir a un negrito
 Canto negro- Aquest concert té una durada de: 
 Primera part, 35 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 35 minuts.
 La durada del concert és aproximada.
 #lied #patrimonicatalà #jovestalents
- Poema- creixen les orquídies entre dents 
 dels meus auguris- ben a sota del poema submergit - molt a prop de les coses 
 sense nom- de la tarda que no és ara 
 sinó sempre
 Laia Llobera
 Llibre de revelacions (2020)
- Comentari- Rememorant un concert llegendari - El divendres 19 de maig de 1944 el Palau de la Música Catalana acollia el debut oficial de Victoria de los Ángeles López García en els concerts de l’entitat Cultura Musical que presidia Frank Marshall. La jove, que encara no comptava vint-i-un anys, s’havia format en el marc del conjunt Ars Musicae i al Conservatori del Liceu. I un patronat constituït per membres de la burgesia catalana va vetllar per pagar-li els estudis. Acompanyada pel Quartet Ibèric, la soprano barcelonina cantà a la primera part àries de Gluck, Purcell, Händel i J. Ch. Bach. A la segona, lieder de Brahms, Richard Strauss, Ravel, Loewe, Respighi i Annovazzi. I a la tercera, acompanyada pel pianista Pere Vallribera, Victoria interpretà cançons de Falla, Granados, Toldrà, Rodrigo, Turina i Mompou, de qui oferí l’estrena pública de “Damunt de tu només les flors”, que més tard formaria part del cicle Combat del somni. La jove soprano va cobrar en aquella ocasió 750 pessetes. - Les ovacions semblaven inacabables i al final del concert Victoria de los Ángeles va ser acompanyada per una corrua de cotxes a casa seva, al modest pis de l’edifici central de la Universitat de Barcelona –el seu pare, Bernardo López, n’era bidell–, que es va omplir de flors. - La crítica també va esmerçar-hi no pocs elogis: des de les pàgines del «Diario de Barcelona», el crític Antoni Marqués destacava que la veu de la soprano era excepcional i “ni netamente lírica ni netamente dramática. Es una voz media –si cabe el calificativo– que en algunos sonidos o en algunos apoyos (según las directrices de la frase) adquiere calidades de mezzo soprano y hasta de contralto [...]. En resumen, es para nosotros, una bella voz central, cuya manifiesta belleza y aterciopelado sonido no constituyen lo más importante de su arte”. Perquè, segons el crític, el més important en la jove soprano era la musicalitat, la “innata comprensión de la música” que va manifestar Victoria al seu recital. - El concert d’avui rememora en certa manera aquella vetllada emblemàtica recuperant-ne part del repertori. Però al mateix temps evoca una part essencial dels recitals que Victoria de los Ángeles va fer arreu del món: la seva Catalunya nadiua, amb les adaptacions de cançons populars harmonitzades per Manuel García Morante, pianista habitual de la soprano. - Jaume Radigales, crític musical i professor de la Universitat Ramon Llull 
- Biografies
- Biografies  - Montserrat Seró, soprano- Nascuda a Lleida, hi començà els estudis musicals de violí als sis anys. S’inicià en cant líric dos anys abans d’entrar al Conservatori Superior del Liceu i es va especialitzar en lied cursant el Màster de Lied Victoria de los Ángeles a l’ESMUC. - L’any 2022 va rebre el primer premi de cant del Concurs Mirabent i Magrans de Sitges i el primer premi del Certamen Internacional de Sarsuela de Valleseco (Gran Canària). - Enguany ha estat semifinalista del Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas, guardonada amb el Premi Ferrer-Salat, i ha rebut el tercer premi al Concurs Josep Palet de Martorell. Ha estat becada per la Fundació Victoria de los Ángeles, tot rebent consells en masterclasses d’Iréne Theorin, Dame Felicity Lott i Frederica von Stade, entre d’altres. Ha format part de l’espectacle Jazz Noces de Fígaro creat i dirigit per Paco Mir del Tricicle, en què encarnava el personatge de Susanna, que l’ha portat a actuar en teatres com el Teatro Cervantes de Màlaga, Teatro Pérez Galdós de Las Palmas de Gran Canaria o Teatros del Canal de Madrid. - En l’àmbit de la música contemporània ha estrenat a la Sala Hiroshima l’òpera Medée Kali de Lionel Ginoux al costat del ballarí Moreno Bernardi i la Barcelona Modern Ensemble. El seu interès per l’amplitud d’estils musicals l’ha dut a endinsar-se en projectes de recerca i creació de nous repertoris, com el duet PareLluna al costat del compositor Josep Lluís Guzman. La música d’arrels ibèriques i llatinoamericanes les presenta a Aura Llatina juntament amb el guitarrista Carles Herráiz. - Va ser LIFE New Artist el 2019, i hi va debutar oferint un recital estil cabaret el 2020; hi tornà el 2022 amb Felicity Lott i com a LIFE New Artist novament amb Kate Lindsey i Baptiste Trotignon. Aquell mateix any va interpretar els Rückert Lieder, juntament amb l’OSVA, dirigida per Pedro Pardo. 
- Biografies  - Violeta Alarcón, soprano- Violeta Alarcón(Barcelona, 1994) cursa el Grau Superior de Cant al Conservatori del Liceu becada per la Fundació de Música Ferrer-Salat sota el mestratge de la soprano Carmen Bustamante. - L'any 2018 realitza el seu debut operístic en el rol d'Elisabeth de Tannhäuser a l'Opéra-Studio de Ginebra i el 2019 interpreta Mimì de La Bohème a l'Atlàntida de Vic i al Palau de la Música Catalana amb la JONC sota la direcció de Manel Valdivieso. - Ha actuat a diversos festivals de Catalunya, destacant entre ells el LIFE Victoria, la Schubertíada de Vilabertran i el Musiquem Lleida. És semifinalista del 59è Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas, on va ser guardonada amb el premi Ferrer-Salat. El 2022 és seleccionada al XXVI Concurs Mirna Lacambra per interpretar a Donna Elvira de Don Giovanni a l'Escola d'Òpera de Sabadell sota la direcció del Mestre Daniel Gil de Tejada. - Recentment ha estat la guanyadora de la 106ª convocatòria del Concurs Juventudes Musicales de España i ha rebut el Primer Premi ex-aequo a l'11è Concurs Internacional de Cant líric Germans Pla - Ciutat de Balaguer. - El passat juliol va debutar el rol de Micaëla de Carmen al III Festival Òpera amb Gràcia i el passat desembre va tornar a ser Mimì amb Òpera Terrassa. Aquesta temporada debutarà com a Liù a Turandot amb Fundació Òpera a Catalunya. 
- Biografies  - Belén García, soprano- Belén García Burgos (Alacant, 2000) inicia als 15 anys els seus estudis de cant líric amb la mezzosoprano Concha Marcos de León, i tot seguit accedeix al Conservatori Professional de Música d'Alacant “Guitarrista José Tomás”. L'any 2019 comença el grau superior d'interpretació de música clàssica i contemporània, a l'especialitat de cant a l'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), on s'ha format amb la soprano Enedina Lloris. L'any 2022, rep la beca a l'excel·lència “Anna Riera”, així com la matrícula d'honor al recital de fi de grau i al treball de fi de grau en finalitzar els seus estudis superiors, l'any 2023. Actualment, Belén continua la seva formació amb el màster d'interpretació de lied “Victoria de los Ángeles”, també a l'ESMUC. - Belén ha dut a terme projectes de diferents àmbits del cant líric. Per una banda, com a intèrpret d'òpera i sarsuela, ha tingut l'oportunitat de realitzar recitals a diverses sales de concert d'Alacant, València, Barcelona i Menorca. També ha participat en produccions escenificades, destacant el seu debut com a protagonista, amb el rol de Lesbina, a l'òpera Il Filosofo di Campagna de B. Galuppi i E. Wolf-Ferrari, sota la direcció musical de Daniel Espasa, i la direcció escènica de Sergi Belbel, dins el context de la Bottega d'Òpera de l'ESMUC. A més, ha estat finalista, l'any 2023, del concurs de cant de “Juventudes Musicales de España”, a la seva 106ª edició. - Cal destacar especialment la seva trajectòria com a intèrpret de lied, suscitada i recolzada pels seus mestres en aquest àmbit, els pianistes Francisco Poyato i Josep Surinyac, i acompanyada de les classes magistrals realitzades amb altres professionals d'aquest àmbit, com Roger Vignoles, Sholto Kynoch o Wolfram Rieger. Ha fet gran quantitat de recitals a diverses sales de concert, dels que cal destacar el seu “Tast de Lied” l'any 2022 al Festival de Lied “Life Victoria” de Barcelona. També ha estat seleccionada al “Proyecto Musae”, on ha fet un recital de lied i cançó espanyola al Museu Nacional del Romanticisme, a Madrid. 
- Biografies  - Mercedes Gancedo, soprano- Nascuda a l’Argentina, debutà amb divuit anys amb el rol de Despina (Così fan tutte) al Teatro Roma de Buenos Aires. Va obtenir la Beca Teresa Grüneisen de la Fundació Mozarteum per estudiar a l’estranger i la Beca Victoria de los Ángeles per cursar el Màster de Lied Victoria de los Ángeles a l’Escola Superior de Musica de Catalunya (ESMUC). - Ha estat guardonada al Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas (Barcelona) i amb el Premi El Primer Palau, a més d’altres guardons en certàmens nacionals i internacionals. - A l’Estat espanyol ha cantat rols com Mariana (Das Liebesverbot), Pamina (Die Zauberflöte), Micaëla (Carmen), Kate Pinkerton (Madama Butterfly), comtessa de Ceprano (Rigoletto) o Giannetta (L’elisir d’amore), en escenaris com ara el Gran Teatre del Liceu, Teatro Real, Festival Castell de Peralada o Teatro Campoamor d’Oviedo. - Ha actuat sota la batuta dels mestres Gustavo Dudamel, Riccardo Frizza o Josep Pons, i recentment amb Marc Minkowski a Le nozze di Figaro i Alcina. - En el gènere del lied, ha participat al LIFE Victoria, Schubertíada de Vilabertran i Barcelona Obertura Spring Festival, i ha actuat en auditoris com el mateix Palau de la Música Catalana, Auditori de Barcelona i Fundación Juan March de Madrid. Amb la pianista Beatriz Miralles gravà l’any 2017 el seu àlbum de debut: Cooking America! Debutà al LIFE Victoria clausurant l’edició del 2016 i hi tornà el 2017 per inaugurar el cicle de Recitals Aperitiu a l’antiga Galeria Carles Taché. - El 2019 fou artista resident del LIFE Victoria, on va interpretar La voix humaine amb Julius Drake, i debutà a l’Oxford Lieder; el 2020 oferí Diari d’un desaparegut novament amb Drake i Nicky Spence, i enguany ha ofert l’espectacle Hahn & Proust: l’amor del temps perdut amb Felicity Lott, Irene Mas Salom i Julius Drake, amb direcció de Vincent Huguet. 
- Biografies  - Carles Pachón, baríton- Nascut a Navàs (Bages) i format a l’Escola de Música Municipal del seu poble, ingressà a la Polifònica de Puig-reig, on inicià els estudis de cant amb el mestre Jorge Sirena. - Ha estat premiat en diversos concursos: tercer premi del Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas 2017, segon premi del I Concurs Francisco Araiza de Mèxic, Premi Manuel Ausensi del Concurs Internacional de Les Corts de Barcelona 2016 i primer premi del Concurs Mirna Lacambra dos anys consecutius (2016 i 2017), entre d’altres. 
 El seu repertori inclou el comte d’Almaviva (Le nozze di Figaro), Rochefort (Anna Bolena), Don Giovanni i herald (Otello) i el comissari imperial i Yamadori (Madama Butterfly). Entre els seus propers compromisos hi ha el paper de Guglielmo (Così fan tutte) a Sabadell i al Teatro de la Zarzuela de Madrid.- Va participar a l’Accademia Rossiniana Alberto Zedda de Pesaro (2018), reconeguda internacionalment en la música de Rossini. Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 2017-18 amb Il viaggio a Reims, i hi ha tornat amb el concert Les tres reines, protagonitzat per Sondra Radvanovsky, i Lucia di Lammermoor (2020-21). 
 La temporada passada va participar en la inauguració del Gran Treatre Liceu amb Don Pasquale i debutà al LIFE Victoria en recital.
- Biografies  - Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles (OSVA)- L’Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles (OSVA) va néixer com l’“orquestra de la veu” i es presentà el 2017 al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) amb Ofèlia Sala interpretant els Chants d’Auvergne de Joseph Cantelouble i l’estrena absoluta de l’obra Essències de Pedro Pardo. - Aquella mateixa temporada l’orquestra va fer una gira pel territori amb el Requiem de Fauré i un concert commemoratiu dels cinc-cents anys de la reforma luterana a l’església de la Bonanova. També oferí un concert sobre Puccini al Festival Castell de Peralada amb la soprano Ainhoa Arteta. Des d’aleshores ha treballat amb artistes com Irene Mas Salom, Sofía Esparza, Mercedes Gancedo, Helena Ressurreição o Mireia Tarragó, totes becades de la Fundació Victoria de los Ángeles. Recentment ha participat en l’espectacle de dansa Glòria de Vivaldi organitzat pel PAR Dansa de la Factoria Cultural de Terrassa i que s’ha pogut veure a Terrassa, Lleida, Sant Cugat del Vallès, Manresa i Vic. 
 El trio i ensemble de l’orquestra han participat al LIFE Victoria, a més de fer-ho al Foyer del Gran Teatre del Liceu i a La Llotja de Lleida. El director titular és Pedro Pardo.- L'OSVA participà per primer cop al LIFE Victoria amb un concert acompanyant Iréne Theorin, com a clausura de l’edició 2021, i hi tornà el 2022 amb un concert dedicat a Mahler amb Mercedes Gancedo i Montserrat Seró. Enguany ha inaugurat l’Any Victoria de los Ángeles a la Universitat de Barcelona amb Elena Copons i debuta al Palau de la Música Catalana amb aquest concert de cançó catalana. 
- Biografies  - Pedro Pardo, director- Compositor, director d’orquestra i de cor i pianista, va néixer a Lleida (1974), on va començar els seus estudis musicals. Al Conservatori Superior de Música de Barcelona obtingué el títol professional de composició i instrumentació i els títols superiors de solfeig, piano, direcció coral i direcció d’orquestra. Va ampliar els estudis de direcció als Meisterkurse de Viena amb el mestre Salvador Mas. Ha rebut nombrosos premis, tant en el camp de la composició com en el de la direcció, tot destacant el Premi d’Honor de Direcció d’Orquestra del Conservatori Superior de Barcelona, el Premi Ateneu Popular de Ponent de composició per l’obra simfonicocoral Visc en una ciutat, amb lletra de la poetessa lleidatana Rosa Fabregat, o el Premi de Composició de la Fundació Orfeó Manresà per l’obra coral Cançó a Mahalta, amb lletra de Màrius Torres. - En el camp de la direcció, el seu repertori abasta grans obres clàssiques, com el Requiem de Mozart, la Simfonia núm. 5 de Beethoven, Missa núm. 2 de Schubert, Gloria de Vivaldi, Requiem de Fauré i estrenes de compositors contemporanis. Ha estat director assistent al Gran Teatre del Liceu, en la producció del Theater an der Wien de l’òpera Les pêcheurs de perles de Bizet amb el mestre Yves Abel. - Ha estat el director i fundador de la Jove Orquestra de Cerdanyola i és el director del cor i de l’Orquestra Aulos de l’Escola Municipal de Música de Cerdanyola, on combina la seva faceta concertística amb tasques pedagògiques. Sempre implicat en projectes pedagògics, ha participat en espectacles com Bim Bom, nadons al Palau i Zigzag, passets al Palau, com a compositor, arranjador i pianista. També ha estat el compositor en exclusiva de l’acte central dels concerts familiars del centenari del Palau de la Música Catalana, amb la cantata Sent cent, per a cors, piano i percussió. 
 Ha compost nomboses obres per a cor, orquestra i diversos instruments, així com musicals i òperes, entre les quals Retrato de soledad, amb llibret del guardonat Jordi Sierra i Fabra. La temporada 2014-15 es representà, al Teatre del Raval, el seu musical La Monyos, amb lletra d’Albert López Vivancos, en què també va ser director musical.
 Del 2005 al 2022 va ser el director del Cor de l’Orfeó Lleidatà, tasca que l’ha dut a oferir concerts arreu del territori i també estrenar el Concert per a piano i cor amb l’Orfeó Català al Palau de la Música. Amb el Cor de l’Orfeó Lleidatà ha estat nominat als Premis Enderrock pel seu disc Christmas.cat, amb versions pròpies de nadales de tota la vida.
 Actualment és el director titular de l’Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles (OSVA), amb la qual ha debutat al Teatre Nacional de Catalunya amb èxit de crítiques i on va estrenar la seva obra Essència d’homenatge a la Fundació que porta el nom de la gran soprano catalana. És també amb l’OSVA que ha estrenat dues cançons amb lletra de la pròpia Victoria de los Ángeles dirigint la soprano basca Ainhoa Arteta en el marc del seu debut al Festival Internacional de Música Castell de Peralada, que va assolir gran èxit de crítica i públic. Recentment ha dirigit dues de les més importants cantants del panorama internacional, com són Iréne Theorin i Joyce DiDonato amb els Wesendonck Lieder de Wagner i Morgen de Mahler i ha debutat al Teatro de la Zarzuela de Madrid dirigint la gala d’homenatge a la soprano catalana.
 Músic inquiet, innovador i eclèctic, va ser conegut com a jurat del concurs de TV3 Oh happy day!, on va donar a conèixer les virtuts del cant coral, i les seves col·laboracions als mitjans s’han fet habituals; així, ha col·laborat al Suplement, Estat de Gràcia o Tarda de Catalunya Ràdio, i té programa propi amb Albert Galceran a Catalunya Música: Els homes clàssics.
- Textos- Enric Granados (1867-1916) 
 “Quejas o la Maja y el ruiseñor”, de Goyescas
 Llibret de Fernando Periquet y Zuaznabar (1873-1940)- ¿Por qué entre sombras el ruiseñor 
 entona su armonioso cantar?
 ¿Acaso el rey de día guarda rencor?
 ¿Y de él quiere algún agravio vengar?
 Guarda quizás su pecho oculto tal dolor,
 que en la sombra espera alivio hallar,
 triste, entonando cantos de amor.
 Y, tal vez alguna flor,
 temblorosa del pudor de amar,
 es la esclava enamorada de su cantar.- Frederic Mompou (1893-1987) 
 El combat del somni
 Poemes de Josep Janés (1913-1959)- Damunt de tu, només les flors - Damunt de tu, només les flors. 
 Eren com una ofrena blanca:
 la llum que daven al teu cos
 mai més seria de la branca;
 tota una vida de perfum
 amb el seu bes t’era donada.- Tu resplendies de la llum 
 per l’esguard clos atresorada.
 Si hagués pogut ésser sospir
 de flor! Donar-me, com un llir,
 a tu, perquè la meva vida
 s’anés marcint sobre el teu pit.- I no saber mai més la nit, 
 que al teu costat fóra esvaïda.- Aquesta nit un mateix vent - Aquesta nit un mateix vent 
 i una mateixa vela encesa
 devien dur el teu pensament
 i el meu per mars on la tendresa- es torna música i cristall. 
 El bes se’ns feia transparència
 —si tu eres l’aigua, jo el mirall—
 com si abracéssim una absència.- El nostre cel fóra, potser, 
 un somni etern, així, de besos
 fets melodia, i un no ser
 de cossos junts i d’ulls encesos- amb flames blanques, i un sospir 
 d’acariciar sedes de llir?- Jo et pressentia com la mar - Jo et pressentia com la mar 
 i com el vent, immensa, lliure,
 alta, damunt de tot atzar
 i tot destí. I en el meu viure,
 com el respir. I ara que et tinc
 veig com el somni et limitava.- Tu no ets un nom, ni un gest. No vinc 
 a tu com a la imatge blava
 d’un somni humà. Tu no ets la mar,
 que és presonera dins de platges,
 tu no ets el vent, pres en l’espai.
 Tu no tens límits; no hi ha, encar,- mots per a dir-te, ni paisatges 
 per ser el teu món —ni hi seran mai.- Fes-me la vida transparent - Fes-me la vida transparent, 
 com els teus ulls;
 torna ben pura la mà meva,
 i al pensament
 duu-m’hi la pau.
 Altra aventura no vull,
 sinó la de seguir
 l’estela blanca que neixia
 dels teus camins.- I no llanguir 
 per ser mirall d’uns ulls.
 Voldria ser com un riu oblidadís
 que es lliura al mar,
 les aigües pures de tota imatge
 amb un anhel de blau.
 I ser llavors feliç
 de viure lluny d’amors obscures
 amb l’esperança del teu cel.- Ara no sé si et veig, encar. - Ara no sé si et veig, encar. 
 Els ulls et miren, i voldria
 que això fos veure’t. Si sabia
 que et veig i et sé, com fóra avar- de poder dir que cap mirall 
 del món, ni l’aigua més serena
 no et saben dir; que sols alena
 un pit que estimi el que el cristall- no veu ni diu! Si fos així! 
 Que tu només fossis en mi!
 Lluny dels meus ulls, tan limitada,- tan reduïda a gest, a esguard, 
 a imatge, a veu, que jo fos part
 de tu, vivent per ma mirada.- Eduard Toldrà (1895-1962) 
 Maig
 Poema de Trinitat Catasús (1887-1940)- Terra qui floreix, 
 mar qui s’hi encanta.
 suavíssim bleix
 de vida triomfanta.- Pluges cristal·lines, 
 aigües reflexant
 tendrors infantines
 qui riuen brillant.- Claredat sonora, 
 núvol qui s’hi perd,
 aura qui eixamora
 la tendror del verd.- Bordoneig suau 
 d’abelles. Profunda,
 silenciosa pau
 d’una hora fecunda.- Món rejovenit, 
 amor qui hi esclata,
 deliciós oblit
 de les nits de plata,- quan el pleniluni 
 de maig, silenciós,
 de qualque infortuni
 sembla dir a les flors.- A l’ombra del lledoner 
 Poemes de Tomàs Garcés (1901-1993)- A l’ombra del lledoner - A l’ombra del lledoner 
 una fadrineta plora.
 La tarda mor dalt del cim
 i llisca per la rossola,
 l’esfilagarsen els brucs,
 la tenebra se l’emporta.
 La noia plora d’enyor:
 el lledoner no fa ombra.
 Fadrina, l’amor és lluny;
 enllà, la carena fosca.- Si passava un cavaller... 
 Du el cavall blanc de la brida.
 L’arbre li dona repòs,
 l’oratge, manyac, arriba.
 Al cel la llum de l’estel
 és la rosada del dia.
 –Cavaller, l’amor és lluny;
 amb l’ombra i el cant fugia.
 –Fadrina, l’amor és lluny;
 per l’ampla plana camina.- La nit sospira, la nit, 
 el bosc, la riera clara.- Les branques del lledoner 
 són fines i despullades;
 fulla i ocell n’han fugit,
 però hi crema l’estelada.- Les branques del lledoner 
 són fines i despullades;
 –Fadrina, l’amor és lluny;
 demana’l a punta d’alba,
 quan l’ombra del lledoner
 s’allargui com un miracle.- Cançó de comiat - Adeu, galant terra, adeu! 
 Adeu-siau, vinya verda,
 flor seca del caminal,
 lledoner de bona ombreta.
 Ja no m’assec al pedrís
 ni me bressa la riera.
 Adeu, galant terra, adeu.- Les lloses d’aquell bancal 
 són ombrejades i fresques.
 Els lledoners de la font
 han tret una fulla tendra
 i el ceps faran bon raïm
 quan els oregi el setembre.
 Adeu, galant terra, adeu.- Els ceps faran bon raïm 
 i llum viva les estrelles.
 Vindran les nits de l’estiu,
 la mar quieta i estesa
 llambrant sota el cop dels rems,
 tallada per la carena.
 Adeu, galant terra, adeu.- Vindran les nits de l’estiu, 
 la tardor i la primavera,
 les boires que baixa el cim,
 el crit de les orenetes.
 I sempre el respir del mar
 i el batec de les estrelles.
 Adeu, galant terra, adeu.- Adeu, muntanya, pedrís, 
 paret blanca de l’església,
 aigua clara de la font,
 plata de les oliveres,
 olor mullada dels horts,
 estrella, riera, vela.
 Adeu, galant terra, adeu.- Cançó de grumet - Adeu, turons de Marsella, 
 ja se’n van els mariners.
 Tot just hem hissat la vela
 es gira un oratge fresc.- Aquell pinar de la costa 
 deu ser ple de cants d’ocell;
 si no sentim l’ocellada
 ens du romaní l’oreig.- Quin goig, de bon dematí, 
 seguir la darrera estrella:
 “No hi ha lliri sense flor,
 ni barco sense bandera.”- Infla’t, vela; llisca, vela! 
 Com s’allunya la ciutat!
 Guaita l’or clar de la platja
 i a dalt de tot el cel clar.- Timoner, potser sospires? 
 L’enyorança t’ha punxat?
 El gallaret llengoteja
 i enjoia tota la nau.- Quin goig, cremant sobre els pals, 
 el gallaret de la festa:
 “No hi ha lliri sense flor,
 ni barco sense bandera.”- Adeu, turons de Marsella! 
 Adeu, la noia i el pi!
 No ens espanten les ventades
 ni la boira de la nit.- Si el vent xiula entre les cordes, 
 demà el mar serà ben llis.
 A cada port ens espera,
 amorós, un llavi fi.- Quin goig, tornant de la mar, 
 el petó d’una donzella:
 “No hi ha lliri sense flor,
 ni barco sense bandera.”- Cançó de bressol - De bon matí se n’ha anat; 
 tot just despuntava el dia
 i l’estrella de l’amor
 era un brot de tarongina.
 La rosada del matí
 era un plor de pedres fines.
 Dorm, infant,
 que ton pare n’és al camp
 a collir menta florida.- Apartarà els esbarzers 
 quan el punxin les espines.
 Espines, feu-vos enllà;
 vine, la menta florida.
 Quan passa el seu cavall blanc
 l’ocell tremola i refila.
 Dorm, infant,
 que ton pare n’és al camp
 a collir menta florida.- La selva s’aclarirà, 
 que la lluna la il·lumina.
 Sota la llum de la nit
 l’herba florida fugia,
 però els ulls del cavall blanc
 en la fosca l’endevinen.- Dorm, infant, 
 que ton pare n’és al camp
 a collir menta florida.
 Dorm, infant, que el son és dolç
 i l’oratjol hi convida.
 Demà, de bon dematí,
 ton pare serà a la llinda.- Que et trobi dintre el bressol 
 com una estrella adormida.
 Dorm, infant,
 que ton pare n’és al camp
 a collir menta florida.- La vida de la galera - La vida de la galera 
 és molt llarga de contar.
 Els rems empenyen la barca
 i el meu cor va sospirant.
 Els sospirs que el meu cor feia
 se me’ls enduia el mestral.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Ai, mestral, tu que tens ales, 
 porta-li el meu sospirar,
 posa’l damunt els seus llavis
 cansats de tant d’esperar.
 El meu braç no es cansa encara,
 el rem no s’atura mai.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- El meu braç no el cansa l’ona 
 traïdora, ni el vent brau.
 El rem talla l’aigua clara
 com una espasa tallant
 i de nit degota perles,
 estrelles i diamants.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Les perles i les estrelles, 
 amor, per a vós seran.
 Guardo les meves besades
 pels vostres llavis cremants
 i us enyora l’abraçada
 ampla i forta del meu braç.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Amor, bé m’esperaríeu... 
 Digue-li ben baix, mestral.
 Si duc al cor l’esperança
 el mar es torna manyac;
 els delfins salten i riuen
 i hi ha una gavina al pal.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Els delfins salten i riuen 
 i hi ha una gavina al pal.
 La vela sembla de plata,
 em sento més lliure el braç.
 La vida de la galera
 ara és dolça de contar.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Manuel Garcia Morante (1937) 
 Cançons populars catalanes- El cant dels ocells - En veure despuntar 
 el major lluminar
 en la nit més ditxosa,
 els ocellets cantant,
 a festejar-lo van
 amb sa veu melindrosa.- I l’àliga imperial 
 pels aires va volant
 cantant amb alegría
 dient: “Jesús és nat,
 per treure’ns del pecat
 i dar-nos alegria”.- El mariner - A la vora de la mar 
 hi ha una donzella
 que en brodava un mocador
 que és per la reina.- Quan en fou a mig brodar 
 li manca seda,
 veu venir un mariner
 que una nau mena.- Mariner, bon mariner 
 que en porteu seda?
 Pugeu a dalt de la nau
 triareu d’ella.- La donzella entra a la nau, 
 escull la seda.
 Mentre va mercadejant
 la nau pren vela.- Mariner, bon mariner 
 torneu-me a terra,
 que les onades del mar
 em donen pena.- El Noi de la Mare - Què li darem a n’el Noi de la Mare? 
 Què li darem que li sàpiga bo?
 Panses i figues i nous i olives,
 panses i figues i mel i mató.- Àngels del cel són els que l’enbressolen, 
 àngels del cel que li fan venir son
 mentre li canten cançons d’alegria,
 cants de la glòria que no són del món.- Josep i Maria - Josep i Maria van a passejar, 
 en una font fresca varen reposar.
 Cantem que es fa dia cantem que es fa nit,
 cantem l’alegria d’un Déu infinit.- Tindrà un fill Maria, la nit de Nadal, 
 el Rei de la Glòria, un rei eternal!
 Cantem que es fa dia,
 cantem que es fa nit,
 cantem l’alegria de Déu infinit.- La dama d’Aragó - A Aragó n’hi ha una dama que és bonica com un sol, 
 té la cabellera rossa, li arriba fins als talons.
 Ai amorosa Anna Maria robadora de l’amor ai amorós.- Sa mare la pentinava amb una pinteta d’or, 
 sa germana els hi trenava, els cabells, de dos en dos.
 Ai amorosa ...- I qui és aquesta dama que llança tal resplendor, 
 filla n’és del rei de França, germana del d’Aragó.
 Ai amorosa ...- I si un cas no ho voleu creure, mireu-li lo sabató 
 i veureu les tres flors de França i les armes d’Aragó.
 Ai amorosa ...- La filadora - Un pobre pagès tenia una filla, 
 tenia quinze anys i encara no fila.
 Tralarà, la, la, la, prim fila, prim fila,
 tralarà, la, la, la, prim fila i se’n va.- La nit de Nadal que és nit d’alegria, 
 pren filosa i fus, dona un tomb per vila.
 Tralarà, la, la, la….- D’on veniu Joan? On aneu Maria? 
 Vaig al teixidor que hi tinc peça ordida.
 Tralarà, la, la, la….- Quantes canes tens hermosa Maria? 
 Les canes que tinc, setze menos quinze.
 Tralarà, la, la, la….- Muntanyes del Canigó - Muntanyes del Canigó 
 fresques són i regalades
 sobretot ara l’estiu
 que les aigues són gelades.- Tres mesos m’hi vaig estar 
 sens veure persona nada,
 sinó un trist rossinyolet
 que en eixir del niu cantava.- Ell canta quan el sol surt, 
 rosa fresca i regalada.
 Rossinyol, bon rossinyol,
 Déu te do bona volada.- Joaquín Rodrigo (1901-1999) 
 Tríptic de Mossèn Cinto
 Poemes de Jacint Verdaguer i Santaló (1845-1902)- L’Harpa sagrada - A l’Arbre diví 
 penjada n’és l’Harpa
 l’Harpa de David,
 en Sion amada.- Son clavier és d’or, 
 ses cordes de plata,
 mes, com algun temps,
 ja l’amor no hi canta,
 que hi fa set gemecs
 de dol i enyorança.- S’obrien los cels, 
 l’infern se tancava,
 i al cor de son Déu
 la terra és lligada.- A l’últim gemec 
 lo dia s’apaga,
 i es trenquen los rocs
 topant l’un amb l’altre.- També es trenca el cor 
 d’una Verge Mare que,
 escoltant los sons,
 a l’ombra plovara:- –Angelets del cel, 
 despenjau-me l’Harpa,
 que de tan amunt
 no puc abastar-la;- Baixa-la si us plau, 
 mes de branca en branca,
 no s’esfloren pas
 ses cordes ni caixa.- Posau-la en mon pit, 
 que puga tocar-la;
 si ha perdut lo so,
 l’hi tornaré encara:- Si no l’ha perdut, 
 moriré abraçant-la
 la meva Harpa d’or
 que el món alegrava!- Lo violí de sant Francesc - De Greccio en lo pessebre, 
 davant l’Infant diví,
 ronca la cornamusa,
 sona lo tamborí,
 la flauta hi espigueja,
 la flauta i lo flautí.- La pastorel·la dolça 
 Francesc la vol seguir.
 No té ferrets ni gralla,
 gralla ni bandolí.- Cull dos bastons que troba 
 llançats vora el camí,
 se’n posa un a l’espatlla
 a tall de violí,
 passant l’altre per
 sobre com un arquet d’or fi.- Lo violí és de freixe, 
 l’arquet d’un brot de pi,
 mes en ses mans sagrades
 gran música en sortí.- No n’ha d’eixir de música, 
 si els toca un Serafí?- Sant Francesc i la cigala - Lo convent és tan petit 
 que una serment l’engarlanda,
 on un dia al pic
 del sol s’ou cantar una cigala.
 Zigaluzet.- Ja li crida sant Francesc: 
 –Vine, vine, oh ma germana;
 vine i canta una cançó
 al bon Déu que t’ha criada.
 Zigaluzet.- La cigala no fa el sord, 
 sobre sos dits se posava,
 i canta que cantaràs
 la cançó de l’estiuada.
 Zigaluzet.- Cada dia al dematí 
 brunzidora redavalla.
 Quan vuit dies són passats
 ja li diu tot amoixant-la.
 Zigaluzet.- Cigaló, bon cigaló, 
 t’hem sentit una vuitada;
 on Déu te vulla ara ves
 a puntejar la guitarra.
 Zigaluzet.- Xavier Montsalvatge (1912-2002) 
 Cinco canciones negras- Cuba dentro de un piano 
 Text de Rafael Alberti (1902-1999)- Cuando mi madre llevaba un sorbete de fresa por sombrero 
 y el humo de los barcos aún era humo de habanero.
 Mulata vuelta bajera…
 Cádiz se adormecía entre fandangos y habaneras
 y un lorito al piano quería hacer de tenor.- Dime dónde está la flor que el hombre tanto venera. 
 Mi tío Antonio volvía con su aire de insurrecto.
 La Cabaña y el Príncipe sonaban por los patios del Puerto.
 (Ya no brilla la Perla azul del mar de las Antillas.
 Ya se apagó, se nos ha muerto.)- Me encontré con la bella Trinidad… 
 Cuba se había perdido y ahora era verdad.
 Era verdad, no era mentira.
 Un cañonero huido llegó cantándolo en guajiras.
 La Habana ya se perdió.- Tuvo la culpa el dinero… 
 Calló, cayó el cañonero.
 Pero después, pero ¡ah! Después...
 fue cuando al SÍ lo hicieron YES.- Punto de habanera 
 Text de Nèstor Luján (1922-1995)- La niña criolla pasa con su miriñaque blanco. 
 ¡Qué blanco!- ¡Hola! Crespón de tu espuma; 
 ¡Marineros, contempladla!
 Va mojadita de lunas
 que le hacen su piel mulata;- Niña no te quejes, 
 tan solo por esta tarde.
 Quisiera mandar al agua- que no se escape de pronto 
 de la cárcel de tu falda.
 Tu cuerpo encierra esta tarde
 rumor de abrirse de dalia.- Niña no te quejes, 
 tu cuerpo de fruta está
 dormido en fresco brocado.- Tu cintura vibra fina 
 con la nobleza de un látigo,
 toda tu piel huele alegre
 a limonal y naranjo.- Los marineros te miran 
 y se te quedan mirando.- La niña criolla pasa con su miriñaque blanco. 
 ¡Qué blanco!- Chévere 
 Text de Nicolás Guillén (1902-1989)- Chévere del navajazo, 
 se vuelve él mismo navaja:
 pica tajadas de luna,
 mas la luna se le acaba;
 pica tajadas de sombra,
 mas la sombra se le acaba;
 pica tajadas de canto,
 mas el canto se le acaba;
 y entonces pica que pica
 carne de su negra mala.- Canción de cuna para dormir a un negrito 
 Text d’Ildefonso Pereda Valdés (1899-1996)- Ninghe, ninghe, ninghe, 
 tan chiquitito,
 el negrito
 que no quiere dormir.- Cabeza de coco, 
 grano de café,
 con lindas motitas,
 con ojos grandotes
 como dos ventanas
 que miran al mar.- Cierra los ojitos, 
 negrito asustado;
 el mandinga blanco
 te puede comer.
 ¡Ya no eres esclavo!- Y si duermes mucho, 
 el señor de casa
 promete comprar
 traje con botones
 para ser un ‘groom’.- Ninghe, ninghe, ninghe, 
 duérmete, negrito,
 cabeza de coco,
 grano de café.- Canto negro 
 Text de Nicolás Guillén- ¡Yambambó, yambambé! 
 Repica el congo solongo,
 repica el negro bien negro.
 congo solongo del Songo
 baila yambó sobre un pie.- Mamatomba, 
 serembé cuserembá,- El negro canta y se ajuma. 
 el negro se ajuma y canta.
 el negro canta y se va.- Acuemem e serembó 
 aé,
 yambó
 aé.- Tamba, tamba, tamba, tamba, 
 tamba del negro que tumba,
 tamba del negro, caramba,
 caramba, que el negro tumba,
 ¡Yambá, yambó, yambambé!
- També et pot interessar...- Palau Grans Veus 
 Dijous, 25.01.24 – 20 h
 Sala de Concerts- Farewells – Comiats - Jakub Józef Orliński, contratenor 
 Michał Biel, piano- Johann Joseph Fux: Non t’amo per il ciel 
 Henry Purcell: Music for a while; Your awful voice I hear; Alleluja, Amen
 Henryk Czyż: Pożegnania
 Mieczysław Karłowicz: selecció de vuit cançons
 Stanisław Moniuszko: dues cançons- Preus: de 30 a 60 euros 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
- Programa de mà - Homenatge a Victoria de los Ángeles 
 —Centenari del naixement- Concert Extraordinari - Dimarts, 16 de gener de 2024 – 20 h - Sala de Concerts  
- En co-producció amb: - Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Montserrat Seró, soprano 
 Violeta Alarcón, soprano
 Belén García, soprano
 Mercedes Gancedo, soprano
 Carles Pachón, baríton
 Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles (OSVA)
 Pedro Pardo, director- I part - Enric Granados (1867-1916) 
 “Quejas o la Maja y el ruiseñor”, de Goyescas
 Montserrat Seró, soprano- Frederic Mompou (1893-1987) 
 Combat del somni
 Violeta Alarcón, soprano- Damunt de tu només les flors 
 Aquesta nit un mateix vent
 Jo et pressentia com la mar
 Fes-me la vida transparent
 Ara no sé si et veig, encar- A l’ombra del lledoner 
 Belén García, soprano- A l’ombra del lledoner 
 Cançó de comiat
 Cançó de grumet
 Cançó de bressol
 La vida de la galera- Eduard Toldrà (1895-1962) 
 Maig
 Montserrat Seró, soprano- II part - Manuel Garcia Morante (1937) 
 Cançons populars catalanes
 Carles Pachón, baríton- El cant dels ocells 
 El mariner
 El Noi de la Mare
 Josep i Maria
 La dama d’Aragó
 La filadora
 Muntanyes del Canigó- Joaquín Rodrigo (1901-1999) 
 Tríptic de Mossèn Cinto
 Montserrat Seró, soprano- L’Harpa sagrada 
 Lo violí de Sant Francesc
 Sant Francesc i la cigala- Xavier Montsalvatge (1912-2002) 
 Cinco canciones negras
 Mercedes Gancedo, soprano- Cuba dentro de un piano 
 Punto de habanera
 Chévere
 Canción de cuna para dormir a un negrito
 Canto negro- Aquest concert té una durada de: 
 Primera part, 35 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 35 minuts.
 La durada del concert és aproximada.
 #lied #patrimonicatalà #jovestalents
- Poema- creixen les orquídies entre dents 
 dels meus auguris- ben a sota del poema submergit - molt a prop de les coses 
 sense nom- de la tarda que no és ara 
 sinó sempre
 Laia Llobera
 Llibre de revelacions (2020)
- Comentari- Rememorant un concert llegendari - El divendres 19 de maig de 1944 el Palau de la Música Catalana acollia el debut oficial de Victoria de los Ángeles López García en els concerts de l’entitat Cultura Musical que presidia Frank Marshall. La jove, que encara no comptava vint-i-un anys, s’havia format en el marc del conjunt Ars Musicae i al Conservatori del Liceu. I un patronat constituït per membres de la burgesia catalana va vetllar per pagar-li els estudis. Acompanyada pel Quartet Ibèric, la soprano barcelonina cantà a la primera part àries de Gluck, Purcell, Händel i J. Ch. Bach. A la segona, lieder de Brahms, Richard Strauss, Ravel, Loewe, Respighi i Annovazzi. I a la tercera, acompanyada pel pianista Pere Vallribera, Victoria interpretà cançons de Falla, Granados, Toldrà, Rodrigo, Turina i Mompou, de qui oferí l’estrena pública de “Damunt de tu només les flors”, que més tard formaria part del cicle Combat del somni. La jove soprano va cobrar en aquella ocasió 750 pessetes. - Les ovacions semblaven inacabables i al final del concert Victoria de los Ángeles va ser acompanyada per una corrua de cotxes a casa seva, al modest pis de l’edifici central de la Universitat de Barcelona –el seu pare, Bernardo López, n’era bidell–, que es va omplir de flors. - La crítica també va esmerçar-hi no pocs elogis: des de les pàgines del «Diario de Barcelona», el crític Antoni Marqués destacava que la veu de la soprano era excepcional i “ni netamente lírica ni netamente dramática. Es una voz media –si cabe el calificativo– que en algunos sonidos o en algunos apoyos (según las directrices de la frase) adquiere calidades de mezzo soprano y hasta de contralto [...]. En resumen, es para nosotros, una bella voz central, cuya manifiesta belleza y aterciopelado sonido no constituyen lo más importante de su arte”. Perquè, segons el crític, el més important en la jove soprano era la musicalitat, la “innata comprensión de la música” que va manifestar Victoria al seu recital. - El concert d’avui rememora en certa manera aquella vetllada emblemàtica recuperant-ne part del repertori. Però al mateix temps evoca una part essencial dels recitals que Victoria de los Ángeles va fer arreu del món: la seva Catalunya nadiua, amb les adaptacions de cançons populars harmonitzades per Manuel García Morante, pianista habitual de la soprano. - Jaume Radigales, crític musical i professor de la Universitat Ramon Llull 
 
- Biografies- Montserrat Seró, soprano - Nascuda a Lleida, hi començà els estudis musicals de violí als sis anys. S’inicià en cant líric dos anys abans d’entrar al Conservatori Superior del Liceu i es va especialitzar en lied cursant el Màster de Lied Victoria de los Ángeles a l’ESMUC. - L’any 2022 va rebre el primer premi de cant del Concurs Mirabent i Magrans de Sitges i el primer premi del Certamen Internacional de Sarsuela de Valleseco (Gran Canària). - Enguany ha estat semifinalista del Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas, guardonada amb el Premi Ferrer-Salat, i ha rebut el tercer premi al Concurs Josep Palet de Martorell. Ha estat becada per la Fundació Victoria de los Ángeles, tot rebent consells en masterclasses d’Iréne Theorin, Dame Felicity Lott i Frederica von Stade, entre d’altres. Ha format part de l’espectacle Jazz Noces de Fígaro creat i dirigit per Paco Mir del Tricicle, en què encarnava el personatge de Susanna, que l’ha portat a actuar en teatres com el Teatro Cervantes de Màlaga, Teatro Pérez Galdós de Las Palmas de Gran Canaria o Teatros del Canal de Madrid. - En l’àmbit de la música contemporània ha estrenat a la Sala Hiroshima l’òpera Medée Kali de Lionel Ginoux al costat del ballarí Moreno Bernardi i la Barcelona Modern Ensemble. El seu interès per l’amplitud d’estils musicals l’ha dut a endinsar-se en projectes de recerca i creació de nous repertoris, com el duet PareLluna al costat del compositor Josep Lluís Guzman. La música d’arrels ibèriques i llatinoamericanes les presenta a Aura Llatina juntament amb el guitarrista Carles Herráiz. - Va ser LIFE New Artist el 2019, i hi va debutar oferint un recital estil cabaret el 2020; hi tornà el 2022 amb Felicity Lott i com a LIFE New Artist novament amb Kate Lindsey i Baptiste Trotignon. Aquell mateix any va interpretar els Rückert Lieder, juntament amb l’OSVA, dirigida per Pedro Pardo. 
- Violeta Alarcón, soprano - Violeta Alarcón(Barcelona, 1994) cursa el Grau Superior de Cant al Conservatori del Liceu becada per la Fundació de Música Ferrer-Salat sota el mestratge de la soprano Carmen Bustamante. - L'any 2018 realitza el seu debut operístic en el rol d'Elisabeth de Tannhäuser a l'Opéra-Studio de Ginebra i el 2019 interpreta Mimì de La Bohème a l'Atlàntida de Vic i al Palau de la Música Catalana amb la JONC sota la direcció de Manel Valdivieso. - Ha actuat a diversos festivals de Catalunya, destacant entre ells el LIFE Victoria, la Schubertíada de Vilabertran i el Musiquem Lleida. És semifinalista del 59è Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas, on va ser guardonada amb el premi Ferrer-Salat. El 2022 és seleccionada al XXVI Concurs Mirna Lacambra per interpretar a Donna Elvira de Don Giovanni a l'Escola d'Òpera de Sabadell sota la direcció del Mestre Daniel Gil de Tejada. - Recentment ha estat la guanyadora de la 106ª convocatòria del Concurs Juventudes Musicales de España i ha rebut el Primer Premi ex-aequo a l'11è Concurs Internacional de Cant líric Germans Pla - Ciutat de Balaguer. - El passat juliol va debutar el rol de Micaëla de Carmen al III Festival Òpera amb Gràcia i el passat desembre va tornar a ser Mimì amb Òpera Terrassa. Aquesta temporada debutarà com a Liù a Turandot amb Fundació Òpera a Catalunya. 
- Belén García, soprano - Belén García Burgos (Alacant, 2000) inicia als 15 anys els seus estudis de cant líric amb la mezzosoprano Concha Marcos de León, i tot seguit accedeix al Conservatori Professional de Música d'Alacant “Guitarrista José Tomás”. L'any 2019 comença el grau superior d'interpretació de música clàssica i contemporània, a l'especialitat de cant a l'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), on s'ha format amb la soprano Enedina Lloris. L'any 2022, rep la beca a l'excel·lència “Anna Riera”, així com la matrícula d'honor al recital de fi de grau i al treball de fi de grau en finalitzar els seus estudis superiors, l'any 2023. Actualment, Belén continua la seva formació amb el màster d'interpretació de lied “Victoria de los Ángeles”, també a l'ESMUC. - Belén ha dut a terme projectes de diferents àmbits del cant líric. Per una banda, com a intèrpret d'òpera i sarsuela, ha tingut l'oportunitat de realitzar recitals a diverses sales de concert d'Alacant, València, Barcelona i Menorca. També ha participat en produccions escenificades, destacant el seu debut com a protagonista, amb el rol de Lesbina, a l'òpera Il Filosofo di Campagna de B. Galuppi i E. Wolf-Ferrari, sota la direcció musical de Daniel Espasa, i la direcció escènica de Sergi Belbel, dins el context de la Bottega d'Òpera de l'ESMUC. A més, ha estat finalista, l'any 2023, del concurs de cant de “Juventudes Musicales de España”, a la seva 106ª edició. - Cal destacar especialment la seva trajectòria com a intèrpret de lied, suscitada i recolzada pels seus mestres en aquest àmbit, els pianistes Francisco Poyato i Josep Surinyac, i acompanyada de les classes magistrals realitzades amb altres professionals d'aquest àmbit, com Roger Vignoles, Sholto Kynoch o Wolfram Rieger. Ha fet gran quantitat de recitals a diverses sales de concert, dels que cal destacar el seu “Tast de Lied” l'any 2022 al Festival de Lied “Life Victoria” de Barcelona. També ha estat seleccionada al “Proyecto Musae”, on ha fet un recital de lied i cançó espanyola al Museu Nacional del Romanticisme, a Madrid. 
- Mercedes Gancedo, soprano - Nascuda a l’Argentina, debutà amb divuit anys amb el rol de Despina (Così fan tutte) al Teatro Roma de Buenos Aires. Va obtenir la Beca Teresa Grüneisen de la Fundació Mozarteum per estudiar a l’estranger i la Beca Victoria de los Ángeles per cursar el Màster de Lied Victoria de los Ángeles a l’Escola Superior de Musica de Catalunya (ESMUC). - Ha estat guardonada al Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas (Barcelona) i amb el Premi El Primer Palau, a més d’altres guardons en certàmens nacionals i internacionals. - A l’Estat espanyol ha cantat rols com Mariana (Das Liebesverbot), Pamina (Die Zauberflöte), Micaëla (Carmen), Kate Pinkerton (Madama Butterfly), comtessa de Ceprano (Rigoletto) o Giannetta (L’elisir d’amore), en escenaris com ara el Gran Teatre del Liceu, Teatro Real, Festival Castell de Peralada o Teatro Campoamor d’Oviedo. - Ha actuat sota la batuta dels mestres Gustavo Dudamel, Riccardo Frizza o Josep Pons, i recentment amb Marc Minkowski a Le nozze di Figaro i Alcina. - En el gènere del lied, ha participat al LIFE Victoria, Schubertíada de Vilabertran i Barcelona Obertura Spring Festival, i ha actuat en auditoris com el mateix Palau de la Música Catalana, Auditori de Barcelona i Fundación Juan March de Madrid. Amb la pianista Beatriz Miralles gravà l’any 2017 el seu àlbum de debut: Cooking America! Debutà al LIFE Victoria clausurant l’edició del 2016 i hi tornà el 2017 per inaugurar el cicle de Recitals Aperitiu a l’antiga Galeria Carles Taché. - El 2019 fou artista resident del LIFE Victoria, on va interpretar La voix humaine amb Julius Drake, i debutà a l’Oxford Lieder; el 2020 oferí Diari d’un desaparegut novament amb Drake i Nicky Spence, i enguany ha ofert l’espectacle Hahn & Proust: l’amor del temps perdut amb Felicity Lott, Irene Mas Salom i Julius Drake, amb direcció de Vincent Huguet. 
- Carles Pachón, baríton - Nascut a Navàs (Bages) i format a l’Escola de Música Municipal del seu poble, ingressà a la Polifònica de Puig-reig, on inicià els estudis de cant amb el mestre Jorge Sirena. - Ha estat premiat en diversos concursos: tercer premi del Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas 2017, segon premi del I Concurs Francisco Araiza de Mèxic, Premi Manuel Ausensi del Concurs Internacional de Les Corts de Barcelona 2016 i primer premi del Concurs Mirna Lacambra dos anys consecutius (2016 i 2017), entre d’altres. 
 El seu repertori inclou el comte d’Almaviva (Le nozze di Figaro), Rochefort (Anna Bolena), Don Giovanni i herald (Otello) i el comissari imperial i Yamadori (Madama Butterfly). Entre els seus propers compromisos hi ha el paper de Guglielmo (Così fan tutte) a Sabadell i al Teatro de la Zarzuela de Madrid.- Va participar a l’Accademia Rossiniana Alberto Zedda de Pesaro (2018), reconeguda internacionalment en la música de Rossini. Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 2017-18 amb Il viaggio a Reims, i hi ha tornat amb el concert Les tres reines, protagonitzat per Sondra Radvanovsky, i Lucia di Lammermoor (2020-21). 
 La temporada passada va participar en la inauguració del Gran Treatre Liceu amb Don Pasquale i debutà al LIFE Victoria en recital.
- Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles (OSVA) - L’Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles (OSVA) va néixer com l’“orquestra de la veu” i es presentà el 2017 al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) amb Ofèlia Sala interpretant els Chants d’Auvergne de Joseph Cantelouble i l’estrena absoluta de l’obra Essències de Pedro Pardo. - Aquella mateixa temporada l’orquestra va fer una gira pel territori amb el Requiem de Fauré i un concert commemoratiu dels cinc-cents anys de la reforma luterana a l’església de la Bonanova. També oferí un concert sobre Puccini al Festival Castell de Peralada amb la soprano Ainhoa Arteta. Des d’aleshores ha treballat amb artistes com Irene Mas Salom, Sofía Esparza, Mercedes Gancedo, Helena Ressurreição o Mireia Tarragó, totes becades de la Fundació Victoria de los Ángeles. Recentment ha participat en l’espectacle de dansa Glòria de Vivaldi organitzat pel PAR Dansa de la Factoria Cultural de Terrassa i que s’ha pogut veure a Terrassa, Lleida, Sant Cugat del Vallès, Manresa i Vic. 
 El trio i ensemble de l’orquestra han participat al LIFE Victoria, a més de fer-ho al Foyer del Gran Teatre del Liceu i a La Llotja de Lleida. El director titular és Pedro Pardo.- L'OSVA participà per primer cop al LIFE Victoria amb un concert acompanyant Iréne Theorin, com a clausura de l’edició 2021, i hi tornà el 2022 amb un concert dedicat a Mahler amb Mercedes Gancedo i Montserrat Seró. Enguany ha inaugurat l’Any Victoria de los Ángeles a la Universitat de Barcelona amb Elena Copons i debuta al Palau de la Música Catalana amb aquest concert de cançó catalana. 
- Pedro Pardo, director - Compositor, director d’orquestra i de cor i pianista, va néixer a Lleida (1974), on va començar els seus estudis musicals. Al Conservatori Superior de Música de Barcelona obtingué el títol professional de composició i instrumentació i els títols superiors de solfeig, piano, direcció coral i direcció d’orquestra. Va ampliar els estudis de direcció als Meisterkurse de Viena amb el mestre Salvador Mas. Ha rebut nombrosos premis, tant en el camp de la composició com en el de la direcció, tot destacant el Premi d’Honor de Direcció d’Orquestra del Conservatori Superior de Barcelona, el Premi Ateneu Popular de Ponent de composició per l’obra simfonicocoral Visc en una ciutat, amb lletra de la poetessa lleidatana Rosa Fabregat, o el Premi de Composició de la Fundació Orfeó Manresà per l’obra coral Cançó a Mahalta, amb lletra de Màrius Torres. - En el camp de la direcció, el seu repertori abasta grans obres clàssiques, com el Requiem de Mozart, la Simfonia núm. 5 de Beethoven, Missa núm. 2 de Schubert, Gloria de Vivaldi, Requiem de Fauré i estrenes de compositors contemporanis. Ha estat director assistent al Gran Teatre del Liceu, en la producció del Theater an der Wien de l’òpera Les pêcheurs de perles de Bizet amb el mestre Yves Abel. - Ha estat el director i fundador de la Jove Orquestra de Cerdanyola i és el director del cor i de l’Orquestra Aulos de l’Escola Municipal de Música de Cerdanyola, on combina la seva faceta concertística amb tasques pedagògiques. Sempre implicat en projectes pedagògics, ha participat en espectacles com Bim Bom, nadons al Palau i Zigzag, passets al Palau, com a compositor, arranjador i pianista. També ha estat el compositor en exclusiva de l’acte central dels concerts familiars del centenari del Palau de la Música Catalana, amb la cantata Sent cent, per a cors, piano i percussió. 
 Ha compost nomboses obres per a cor, orquestra i diversos instruments, així com musicals i òperes, entre les quals Retrato de soledad, amb llibret del guardonat Jordi Sierra i Fabra. La temporada 2014-15 es representà, al Teatre del Raval, el seu musical La Monyos, amb lletra d’Albert López Vivancos, en què també va ser director musical.
 Del 2005 al 2022 va ser el director del Cor de l’Orfeó Lleidatà, tasca que l’ha dut a oferir concerts arreu del territori i també estrenar el Concert per a piano i cor amb l’Orfeó Català al Palau de la Música. Amb el Cor de l’Orfeó Lleidatà ha estat nominat als Premis Enderrock pel seu disc Christmas.cat, amb versions pròpies de nadales de tota la vida.
 Actualment és el director titular de l’Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles (OSVA), amb la qual ha debutat al Teatre Nacional de Catalunya amb èxit de crítiques i on va estrenar la seva obra Essència d’homenatge a la Fundació que porta el nom de la gran soprano catalana. És també amb l’OSVA que ha estrenat dues cançons amb lletra de la pròpia Victoria de los Ángeles dirigint la soprano basca Ainhoa Arteta en el marc del seu debut al Festival Internacional de Música Castell de Peralada, que va assolir gran èxit de crítica i públic. Recentment ha dirigit dues de les més importants cantants del panorama internacional, com són Iréne Theorin i Joyce DiDonato amb els Wesendonck Lieder de Wagner i Morgen de Mahler i ha debutat al Teatro de la Zarzuela de Madrid dirigint la gala d’homenatge a la soprano catalana.
 Músic inquiet, innovador i eclèctic, va ser conegut com a jurat del concurs de TV3 Oh happy day!, on va donar a conèixer les virtuts del cant coral, i les seves col·laboracions als mitjans s’han fet habituals; així, ha col·laborat al Suplement, Estat de Gràcia o Tarda de Catalunya Ràdio, i té programa propi amb Albert Galceran a Catalunya Música: Els homes clàssics.
- Textos- Enric Granados (1867-1916) 
 “Quejas o la Maja y el ruiseñor”, de Goyescas
 Llibret de Fernando Periquet y Zuaznabar (1873-1940)- ¿Por qué entre sombras el ruiseñor 
 entona su armonioso cantar?
 ¿Acaso el rey de día guarda rencor?
 ¿Y de él quiere algún agravio vengar?
 Guarda quizás su pecho oculto tal dolor,
 que en la sombra espera alivio hallar,
 triste, entonando cantos de amor.
 Y, tal vez alguna flor,
 temblorosa del pudor de amar,
 es la esclava enamorada de su cantar.- Frederic Mompou (1893-1987) 
 El combat del somni
 Poemes de Josep Janés (1913-1959)- Damunt de tu, només les flors - Damunt de tu, només les flors. 
 Eren com una ofrena blanca:
 la llum que daven al teu cos
 mai més seria de la branca;
 tota una vida de perfum
 amb el seu bes t’era donada.- Tu resplendies de la llum 
 per l’esguard clos atresorada.
 Si hagués pogut ésser sospir
 de flor! Donar-me, com un llir,
 a tu, perquè la meva vida
 s’anés marcint sobre el teu pit.- I no saber mai més la nit, 
 que al teu costat fóra esvaïda.- Aquesta nit un mateix vent - Aquesta nit un mateix vent 
 i una mateixa vela encesa
 devien dur el teu pensament
 i el meu per mars on la tendresa- es torna música i cristall. 
 El bes se’ns feia transparència
 —si tu eres l’aigua, jo el mirall—
 com si abracéssim una absència.- El nostre cel fóra, potser, 
 un somni etern, així, de besos
 fets melodia, i un no ser
 de cossos junts i d’ulls encesos- amb flames blanques, i un sospir 
 d’acariciar sedes de llir?- Jo et pressentia com la mar - Jo et pressentia com la mar 
 i com el vent, immensa, lliure,
 alta, damunt de tot atzar
 i tot destí. I en el meu viure,
 com el respir. I ara que et tinc
 veig com el somni et limitava.- Tu no ets un nom, ni un gest. No vinc 
 a tu com a la imatge blava
 d’un somni humà. Tu no ets la mar,
 que és presonera dins de platges,
 tu no ets el vent, pres en l’espai.
 Tu no tens límits; no hi ha, encar,- mots per a dir-te, ni paisatges 
 per ser el teu món —ni hi seran mai.- Fes-me la vida transparent - Fes-me la vida transparent, 
 com els teus ulls;
 torna ben pura la mà meva,
 i al pensament
 duu-m’hi la pau.
 Altra aventura no vull,
 sinó la de seguir
 l’estela blanca que neixia
 dels teus camins.- I no llanguir 
 per ser mirall d’uns ulls.
 Voldria ser com un riu oblidadís
 que es lliura al mar,
 les aigües pures de tota imatge
 amb un anhel de blau.
 I ser llavors feliç
 de viure lluny d’amors obscures
 amb l’esperança del teu cel.- Ara no sé si et veig, encar. - Ara no sé si et veig, encar. 
 Els ulls et miren, i voldria
 que això fos veure’t. Si sabia
 que et veig i et sé, com fóra avar- de poder dir que cap mirall 
 del món, ni l’aigua més serena
 no et saben dir; que sols alena
 un pit que estimi el que el cristall- no veu ni diu! Si fos així! 
 Que tu només fossis en mi!
 Lluny dels meus ulls, tan limitada,- tan reduïda a gest, a esguard, 
 a imatge, a veu, que jo fos part
 de tu, vivent per ma mirada.- Eduard Toldrà (1895-1962) 
 Maig
 Poema de Trinitat Catasús (1887-1940)- Terra qui floreix, 
 mar qui s’hi encanta.
 suavíssim bleix
 de vida triomfanta.- Pluges cristal·lines, 
 aigües reflexant
 tendrors infantines
 qui riuen brillant.- Claredat sonora, 
 núvol qui s’hi perd,
 aura qui eixamora
 la tendror del verd.- Bordoneig suau 
 d’abelles. Profunda,
 silenciosa pau
 d’una hora fecunda.- Món rejovenit, 
 amor qui hi esclata,
 deliciós oblit
 de les nits de plata,- quan el pleniluni 
 de maig, silenciós,
 de qualque infortuni
 sembla dir a les flors.- A l’ombra del lledoner 
 Poemes de Tomàs Garcés (1901-1993)- A l’ombra del lledoner - A l’ombra del lledoner 
 una fadrineta plora.
 La tarda mor dalt del cim
 i llisca per la rossola,
 l’esfilagarsen els brucs,
 la tenebra se l’emporta.
 La noia plora d’enyor:
 el lledoner no fa ombra.
 Fadrina, l’amor és lluny;
 enllà, la carena fosca.- Si passava un cavaller... 
 Du el cavall blanc de la brida.
 L’arbre li dona repòs,
 l’oratge, manyac, arriba.
 Al cel la llum de l’estel
 és la rosada del dia.
 –Cavaller, l’amor és lluny;
 amb l’ombra i el cant fugia.
 –Fadrina, l’amor és lluny;
 per l’ampla plana camina.- La nit sospira, la nit, 
 el bosc, la riera clara.- Les branques del lledoner 
 són fines i despullades;
 fulla i ocell n’han fugit,
 però hi crema l’estelada.- Les branques del lledoner 
 són fines i despullades;
 –Fadrina, l’amor és lluny;
 demana’l a punta d’alba,
 quan l’ombra del lledoner
 s’allargui com un miracle.- Cançó de comiat - Adeu, galant terra, adeu! 
 Adeu-siau, vinya verda,
 flor seca del caminal,
 lledoner de bona ombreta.
 Ja no m’assec al pedrís
 ni me bressa la riera.
 Adeu, galant terra, adeu.- Les lloses d’aquell bancal 
 són ombrejades i fresques.
 Els lledoners de la font
 han tret una fulla tendra
 i el ceps faran bon raïm
 quan els oregi el setembre.
 Adeu, galant terra, adeu.- Els ceps faran bon raïm 
 i llum viva les estrelles.
 Vindran les nits de l’estiu,
 la mar quieta i estesa
 llambrant sota el cop dels rems,
 tallada per la carena.
 Adeu, galant terra, adeu.- Vindran les nits de l’estiu, 
 la tardor i la primavera,
 les boires que baixa el cim,
 el crit de les orenetes.
 I sempre el respir del mar
 i el batec de les estrelles.
 Adeu, galant terra, adeu.- Adeu, muntanya, pedrís, 
 paret blanca de l’església,
 aigua clara de la font,
 plata de les oliveres,
 olor mullada dels horts,
 estrella, riera, vela.
 Adeu, galant terra, adeu.- Cançó de grumet - Adeu, turons de Marsella, 
 ja se’n van els mariners.
 Tot just hem hissat la vela
 es gira un oratge fresc.- Aquell pinar de la costa 
 deu ser ple de cants d’ocell;
 si no sentim l’ocellada
 ens du romaní l’oreig.- Quin goig, de bon dematí, 
 seguir la darrera estrella:
 “No hi ha lliri sense flor,
 ni barco sense bandera.”- Infla’t, vela; llisca, vela! 
 Com s’allunya la ciutat!
 Guaita l’or clar de la platja
 i a dalt de tot el cel clar.- Timoner, potser sospires? 
 L’enyorança t’ha punxat?
 El gallaret llengoteja
 i enjoia tota la nau.- Quin goig, cremant sobre els pals, 
 el gallaret de la festa:
 “No hi ha lliri sense flor,
 ni barco sense bandera.”- Adeu, turons de Marsella! 
 Adeu, la noia i el pi!
 No ens espanten les ventades
 ni la boira de la nit.- Si el vent xiula entre les cordes, 
 demà el mar serà ben llis.
 A cada port ens espera,
 amorós, un llavi fi.- Quin goig, tornant de la mar, 
 el petó d’una donzella:
 “No hi ha lliri sense flor,
 ni barco sense bandera.”- Cançó de bressol - De bon matí se n’ha anat; 
 tot just despuntava el dia
 i l’estrella de l’amor
 era un brot de tarongina.
 La rosada del matí
 era un plor de pedres fines.
 Dorm, infant,
 que ton pare n’és al camp
 a collir menta florida.- Apartarà els esbarzers 
 quan el punxin les espines.
 Espines, feu-vos enllà;
 vine, la menta florida.
 Quan passa el seu cavall blanc
 l’ocell tremola i refila.
 Dorm, infant,
 que ton pare n’és al camp
 a collir menta florida.- La selva s’aclarirà, 
 que la lluna la il·lumina.
 Sota la llum de la nit
 l’herba florida fugia,
 però els ulls del cavall blanc
 en la fosca l’endevinen.- Dorm, infant, 
 que ton pare n’és al camp
 a collir menta florida.
 Dorm, infant, que el son és dolç
 i l’oratjol hi convida.
 Demà, de bon dematí,
 ton pare serà a la llinda.- Que et trobi dintre el bressol 
 com una estrella adormida.
 Dorm, infant,
 que ton pare n’és al camp
 a collir menta florida.- La vida de la galera - La vida de la galera 
 és molt llarga de contar.
 Els rems empenyen la barca
 i el meu cor va sospirant.
 Els sospirs que el meu cor feia
 se me’ls enduia el mestral.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Ai, mestral, tu que tens ales, 
 porta-li el meu sospirar,
 posa’l damunt els seus llavis
 cansats de tant d’esperar.
 El meu braç no es cansa encara,
 el rem no s’atura mai.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- El meu braç no el cansa l’ona 
 traïdora, ni el vent brau.
 El rem talla l’aigua clara
 com una espasa tallant
 i de nit degota perles,
 estrelles i diamants.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Les perles i les estrelles, 
 amor, per a vós seran.
 Guardo les meves besades
 pels vostres llavis cremants
 i us enyora l’abraçada
 ampla i forta del meu braç.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Amor, bé m’esperaríeu... 
 Digue-li ben baix, mestral.
 Si duc al cor l’esperança
 el mar es torna manyac;
 els delfins salten i riuen
 i hi ha una gavina al pal.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Els delfins salten i riuen 
 i hi ha una gavina al pal.
 La vela sembla de plata,
 em sento més lliure el braç.
 La vida de la galera
 ara és dolça de contar.
 Amor, bé m’esperaríeu,
 amor.- Manuel Garcia Morante (1937) 
 Cançons populars catalanes- El cant dels ocells - En veure despuntar 
 el major lluminar
 en la nit més ditxosa,
 els ocellets cantant,
 a festejar-lo van
 amb sa veu melindrosa.- I l’àliga imperial 
 pels aires va volant
 cantant amb alegría
 dient: “Jesús és nat,
 per treure’ns del pecat
 i dar-nos alegria”.- El mariner - A la vora de la mar 
 hi ha una donzella
 que en brodava un mocador
 que és per la reina.- Quan en fou a mig brodar 
 li manca seda,
 veu venir un mariner
 que una nau mena.- Mariner, bon mariner 
 que en porteu seda?
 Pugeu a dalt de la nau
 triareu d’ella.- La donzella entra a la nau, 
 escull la seda.
 Mentre va mercadejant
 la nau pren vela.- Mariner, bon mariner 
 torneu-me a terra,
 que les onades del mar
 em donen pena.- El Noi de la Mare - Què li darem a n’el Noi de la Mare? 
 Què li darem que li sàpiga bo?
 Panses i figues i nous i olives,
 panses i figues i mel i mató.- Àngels del cel són els que l’enbressolen, 
 àngels del cel que li fan venir son
 mentre li canten cançons d’alegria,
 cants de la glòria que no són del món.- Josep i Maria - Josep i Maria van a passejar, 
 en una font fresca varen reposar.
 Cantem que es fa dia cantem que es fa nit,
 cantem l’alegria d’un Déu infinit.- Tindrà un fill Maria, la nit de Nadal, 
 el Rei de la Glòria, un rei eternal!
 Cantem que es fa dia,
 cantem que es fa nit,
 cantem l’alegria de Déu infinit.- La dama d’Aragó - A Aragó n’hi ha una dama que és bonica com un sol, 
 té la cabellera rossa, li arriba fins als talons.
 Ai amorosa Anna Maria robadora de l’amor ai amorós.- Sa mare la pentinava amb una pinteta d’or, 
 sa germana els hi trenava, els cabells, de dos en dos.
 Ai amorosa ...- I qui és aquesta dama que llança tal resplendor, 
 filla n’és del rei de França, germana del d’Aragó.
 Ai amorosa ...- I si un cas no ho voleu creure, mireu-li lo sabató 
 i veureu les tres flors de França i les armes d’Aragó.
 Ai amorosa ...- La filadora - Un pobre pagès tenia una filla, 
 tenia quinze anys i encara no fila.
 Tralarà, la, la, la, prim fila, prim fila,
 tralarà, la, la, la, prim fila i se’n va.- La nit de Nadal que és nit d’alegria, 
 pren filosa i fus, dona un tomb per vila.
 Tralarà, la, la, la….- D’on veniu Joan? On aneu Maria? 
 Vaig al teixidor que hi tinc peça ordida.
 Tralarà, la, la, la….- Quantes canes tens hermosa Maria? 
 Les canes que tinc, setze menos quinze.
 Tralarà, la, la, la….- Muntanyes del Canigó - Muntanyes del Canigó 
 fresques són i regalades
 sobretot ara l’estiu
 que les aigues són gelades.- Tres mesos m’hi vaig estar 
 sens veure persona nada,
 sinó un trist rossinyolet
 que en eixir del niu cantava.- Ell canta quan el sol surt, 
 rosa fresca i regalada.
 Rossinyol, bon rossinyol,
 Déu te do bona volada.- Joaquín Rodrigo (1901-1999) 
 Tríptic de Mossèn Cinto
 Poemes de Jacint Verdaguer i Santaló (1845-1902)- L’Harpa sagrada - A l’Arbre diví 
 penjada n’és l’Harpa
 l’Harpa de David,
 en Sion amada.- Son clavier és d’or, 
 ses cordes de plata,
 mes, com algun temps,
 ja l’amor no hi canta,
 que hi fa set gemecs
 de dol i enyorança.- S’obrien los cels, 
 l’infern se tancava,
 i al cor de son Déu
 la terra és lligada.- A l’últim gemec 
 lo dia s’apaga,
 i es trenquen los rocs
 topant l’un amb l’altre.- També es trenca el cor 
 d’una Verge Mare que,
 escoltant los sons,
 a l’ombra plovara:- –Angelets del cel, 
 despenjau-me l’Harpa,
 que de tan amunt
 no puc abastar-la;- Baixa-la si us plau, 
 mes de branca en branca,
 no s’esfloren pas
 ses cordes ni caixa.- Posau-la en mon pit, 
 que puga tocar-la;
 si ha perdut lo so,
 l’hi tornaré encara:- Si no l’ha perdut, 
 moriré abraçant-la
 la meva Harpa d’or
 que el món alegrava!- Lo violí de sant Francesc - De Greccio en lo pessebre, 
 davant l’Infant diví,
 ronca la cornamusa,
 sona lo tamborí,
 la flauta hi espigueja,
 la flauta i lo flautí.- La pastorel·la dolça 
 Francesc la vol seguir.
 No té ferrets ni gralla,
 gralla ni bandolí.- Cull dos bastons que troba 
 llançats vora el camí,
 se’n posa un a l’espatlla
 a tall de violí,
 passant l’altre per
 sobre com un arquet d’or fi.- Lo violí és de freixe, 
 l’arquet d’un brot de pi,
 mes en ses mans sagrades
 gran música en sortí.- No n’ha d’eixir de música, 
 si els toca un Serafí?- Sant Francesc i la cigala - Lo convent és tan petit 
 que una serment l’engarlanda,
 on un dia al pic
 del sol s’ou cantar una cigala.
 Zigaluzet.- Ja li crida sant Francesc: 
 –Vine, vine, oh ma germana;
 vine i canta una cançó
 al bon Déu que t’ha criada.
 Zigaluzet.- La cigala no fa el sord, 
 sobre sos dits se posava,
 i canta que cantaràs
 la cançó de l’estiuada.
 Zigaluzet.- Cada dia al dematí 
 brunzidora redavalla.
 Quan vuit dies són passats
 ja li diu tot amoixant-la.
 Zigaluzet.- Cigaló, bon cigaló, 
 t’hem sentit una vuitada;
 on Déu te vulla ara ves
 a puntejar la guitarra.
 Zigaluzet.- Xavier Montsalvatge (1912-2002) 
 Cinco canciones negras- Cuba dentro de un piano 
 Text de Rafael Alberti (1902-1999)- Cuando mi madre llevaba un sorbete de fresa por sombrero 
 y el humo de los barcos aún era humo de habanero.
 Mulata vuelta bajera…
 Cádiz se adormecía entre fandangos y habaneras
 y un lorito al piano quería hacer de tenor.- Dime dónde está la flor que el hombre tanto venera. 
 Mi tío Antonio volvía con su aire de insurrecto.
 La Cabaña y el Príncipe sonaban por los patios del Puerto.
 (Ya no brilla la Perla azul del mar de las Antillas.
 Ya se apagó, se nos ha muerto.)- Me encontré con la bella Trinidad… 
 Cuba se había perdido y ahora era verdad.
 Era verdad, no era mentira.
 Un cañonero huido llegó cantándolo en guajiras.
 La Habana ya se perdió.- Tuvo la culpa el dinero… 
 Calló, cayó el cañonero.
 Pero después, pero ¡ah! Después...
 fue cuando al SÍ lo hicieron YES.- Punto de habanera 
 Text de Nèstor Luján (1922-1995)- La niña criolla pasa con su miriñaque blanco. 
 ¡Qué blanco!- ¡Hola! Crespón de tu espuma; 
 ¡Marineros, contempladla!
 Va mojadita de lunas
 que le hacen su piel mulata;- Niña no te quejes, 
 tan solo por esta tarde.
 Quisiera mandar al agua- que no se escape de pronto 
 de la cárcel de tu falda.
 Tu cuerpo encierra esta tarde
 rumor de abrirse de dalia.- Niña no te quejes, 
 tu cuerpo de fruta está
 dormido en fresco brocado.- Tu cintura vibra fina 
 con la nobleza de un látigo,
 toda tu piel huele alegre
 a limonal y naranjo.- Los marineros te miran 
 y se te quedan mirando.- La niña criolla pasa con su miriñaque blanco. 
 ¡Qué blanco!- Chévere 
 Text de Nicolás Guillén (1902-1989)- Chévere del navajazo, 
 se vuelve él mismo navaja:
 pica tajadas de luna,
 mas la luna se le acaba;
 pica tajadas de sombra,
 mas la sombra se le acaba;
 pica tajadas de canto,
 mas el canto se le acaba;
 y entonces pica que pica
 carne de su negra mala.- Canción de cuna para dormir a un negrito 
 Text d’Ildefonso Pereda Valdés (1899-1996)- Ninghe, ninghe, ninghe, 
 tan chiquitito,
 el negrito
 que no quiere dormir.- Cabeza de coco, 
 grano de café,
 con lindas motitas,
 con ojos grandotes
 como dos ventanas
 que miran al mar.- Cierra los ojitos, 
 negrito asustado;
 el mandinga blanco
 te puede comer.
 ¡Ya no eres esclavo!- Y si duermes mucho, 
 el señor de casa
 promete comprar
 traje con botones
 para ser un ‘groom’.- Ninghe, ninghe, ninghe, 
 duérmete, negrito,
 cabeza de coco,
 grano de café.- Canto negro 
 Text de Nicolás Guillén- ¡Yambambó, yambambé! 
 Repica el congo solongo,
 repica el negro bien negro.
 congo solongo del Songo
 baila yambó sobre un pie.- Mamatomba, 
 serembé cuserembá,- El negro canta y se ajuma. 
 el negro se ajuma y canta.
 el negro canta y se va.- Acuemem e serembó 
 aé,
 yambó
 aé.- Tamba, tamba, tamba, tamba, 
 tamba del negro que tumba,
 tamba del negro, caramba,
 caramba, que el negro tumba,
 ¡Yambá, yambó, yambambé!
- També et pot interessar...- Palau Grans Veus 
 Dijous, 25.01.24 – 20 h
 Sala de Concerts- Farewells – Comiats - Jakub Józef Orliński, contratenor 
 Michał Biel, piano- Johann Joseph Fux: Non t’amo per il ciel 
 Henry Purcell: Music for a while; Your awful voice I hear; Alleluja, Amen
 Henryk Czyż: Pożegnania
 Mieczysław Karłowicz: selecció de vuit cançons
 Stanisław Moniuszko: dues cançons- Preus: de 30 a 60 euros 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –































































