- Programa de mà Jove Orquestra Nacional de Catalunya & Pons–La 9a simfonia de Mahler- Estiu al Palau - Dimarts, 11 de juliol de 2023 – 20 h - Sala de Concerts  - (Aquest esdeveniment ja s'ha celebrat)  
- Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Jove Orquestra Nacional de Catalunya - Josep Pons, director - Gustav Mahler (1860 - 1911) 
 Simfonia núm. 9 en re major- Andante comodo 
 Im tempo eines gemächlichen Ländlers
 Rondo Burleske, Allegro assai
 Adagio, Sehr langsam und noch zurückhaltend- Durada: 90 minuts, sense pausa 
 La durada del concert és aproximada- #celebració #jovestalents #clàssics 
- Poema- postal - disposar el teló de fons, el cel. 
 engegar la maquinària, el món.
 inclinar la voluntat cap al gest, el drama.
 revinclar-se a la butaca, els llibres.
 respirar fondo, pensar que no hi ets.
 i veure-t’hi cada dia, sota la contenció del cel.- Eduard Escoffet 
 Menys i tot (LaBreu edicions, 2017)
- Comentari- La Novena: desarrelament, sublimació i Abschied - L’estiu de 1908 Mahler comença la Novena Simfonia i l’acaba durant el mateix període del 1909 “amb pressa frenètica”, com confessa al seu deixeble Bruno Walter. La passa a net a principi de l’any següent, tot i fer-hi alguns retocs l’estiu del 1910 mentre es dedica a la Desena i abans dels assaigs de l’estrena de la Vuitena. Alma Mahler l’entregarà a Walter, que l’estrenarà el 26 de juny de 1912 a Viena. - La Novena suposa un retorn als esquemes i les preocupacions formals de les simfonies del període intermedi i clou la tradició simfònica del segle XIX. S’organitza a partir del constant desdibuixament en la tècnica de les variants, la variació i el desenvolupament dels motius musicals: juga amb la variació evolutiva i el desenvolupament continu a través de processos de ruptura, suspensió, culminació i collage que responen a impulsos narratius, no formals ni acadèmics. L’expressionisme de l’obra impacta com una combinació de somnis i interpretacions on la música pren el simbolisme en un continuum psicològic d’un sentiment que pensa i d’un pensament que sent: desapareixen quan són a punt de resoldre’s i creixen entre tensions i distensions; com a contraposició entre esperança i angoixa; entre acció i estatisme. El primer i el quart moviments en són un paradigma, construïts sobre el principi dinàmic del crescendo recurrent que ens atansa a la catàstrofe i l’aniquilació de l’esperança; que supera l’experiència estètica i artística, per abordar el dualisme de la realitat des del dolor, des del desarrelament. No debades Mahler viu en el període de la projecció sentimental i l’elogi del dolor. Per això esdevé catàrtica. - L’“Andante comodo” comença on acaba El cant de la terra, servint-se de la mateixa figura musical però virant cap a una atmosfera diferent a ritme de marxa fúnebre. Treballa sobretot a partir d’un tema principal basat en el motiu de la Sonata núm. 26, op. 81 i un de derivat però molt emparentat. Amb gran densitat de textures i contrapunt es construeix en una exposició, desenvolupament i recapitulació, que la coda sublima líricament amb un solo de violí, després d’un passatge d’indeterminació harmònica on la flauta entona una mena recitatiu. Sens dubte, és el moviment més modern i evolucionat que Mahler va compondre. - L’aparent simplicitat de l’“Scherzo” emmascara un collage que juxtaposa tres grans blocs temàtics reexposats, presentats en tonalitats diferents i en què s’alternen ritmes ràpids amb lents: un primer ländler de tempo moderat com si fos un minuet distorsionat, un vals ràpid melòdicament senzill i d’un cert caràcter grotesc, i un segon ländler, molt més lent, de caire pastoral i que recorda passatges homòlegs en simfonies anteriors en la instrumentació. D’altra banda, en la poderosa turbulència “Rondo-Burleske” es desdibuixen velles fanfares, antics valsos, marxes entretallades, temes de la Tercera i la Cinquena. Abans de la darrera reaparició del tema principal de manera feréstega, accelerada i closa per una coda delirant, un nou tema orquestrat sense registre greu i damunt trèmolos dels violins és cantat per la trompeta amb gran tendresa i en piano, i recollit per diversos instruments. El seu lirisme pastoral recorda el del “Ruhevoll” de la Quarta, però és rellevant perquè introdueix la cèl·lula musical de l’“Adagio” següent. - L’“Adagio” s’obre amb aquest disseny musical sota un tractament brucknerià contraposat a un tema secundari, més despullat respecte de la riquesa harmònica i contrapuntística del primer. Segons Norman Lebrecht, sembla influït pel coral Abide with me que, potser, Mahler, havia escoltat durant les dues primeres estades a Nova York, i per la cançó jueva Adon Olam. Després d’un esclat de plats, destaca el clam descarnat dels violins sols al centre del moviment abans de la reelaboració del tema principal enmig d’un clímax líric que n’anirà trenant l’extinció. A l’epíleg, el silenci i la contenció dinàmica marquen el discurs exhalant i resignat que desintegra el motiu (format per un grupet de semicorxeres) en un dels finals més íntims, serens i nostàlgics mai escrits. I que, sobretot, ens demana respecte com a espectadors. - El realment profund d’aquest Abschied (comiat) no rau en la premonició de la seva pròpia mort a causa de la cardiopatia detectada el 1907. Si fos així, com diu Henry-Louise de La Grange, no tindria sentit la composició de la Desena Simfonia ni que, durant el seu darrer hivern de vida, Mahler estudiés algunes obres recents de Schönberg. A més, entre el 1908 i el 1910 no estava malalt i havia reprès la seva frenètica activitat. Fins i tot hi ha una fotografia seva a Nova York amb una cigarreta a la mà. Si considerem les citacions que fa de les cançons dels Kindertotenlieder al quart moviment, és plausible creure que sublima i assimila freudianament el dol per la mort de la seva filla gran l’estiu del 1907. D’ella, en va esborrar tota referència al seu entorn i ni tan sols apareix a la seva correspondència posterior. L’“Adagio”, per tant, evoca el final d’un món personal, artístic i psíquic perquè, efectivament, la Desena ja apunta cap a altres horitzons. - Albert Ferrer Flamarich, Musicògraf, historiador de l'art i crític del Diari de Sabadell 
  
- Biografies
- Biografies  - Jove Orquestra Nacional de Catalunya- La Jove Orquestra Nacional de Catalunya va néixer el setembre del 1993 amb el nom de Jove Orquestra Simfònica de Catalunya (JOSC) i el 1999 passà a anomenar-se JONC. El projecte va ser dirigit per Josep Pons des de la fundació fins al 2001, any en què Manel Valdivieso n’agafà el relleu com a director artístic. - L’any 1999 es constituí la Fundació JONC per aglutinar el nombre creixent d’iniciatives que van prenent forma en el seu si. El seu Patronat està integrat per diversos representants de la Generalitat de Catalunya, del cercle cultural i musical català. - Des del seu naixement, els objectius principals de la JONC han estat facilitar una formació orquestral integral als joves músics del nostre país, tot complementant la tasca que en aquest terreny es desenvolupa als conservatoris i centres superiors, i col·laborar activament en la seva inserció professional. Així mateix, s’ha vetllat per oferir un producte cultural de la màxima qualitat, tot apropant-lo a tots els públics, amb una clara vocació social i pedagògica. - Per fer possible aquests objectius, l’activitat de la JONC es desenvolupa mitjançant trobades o Encontres de treball, concerts simfònics i de cambra adreçats al públic en general i a col·lectius amb necessitats especials, preparació de material didàctic, classes, conferències, etc. - La Fundació Jove Orquestra Nacional de Catalunya inclou dues orquestres diferents, a les quals s’accedeix per audició pública: la JONC Alevins està formada per joves músics de fins a 19 anys, i la JONC incorpora músics de fins a 25 anys. - La JONC ha participat als festivals i sales de concerts més importants del país, sota la direcció de mestres del prestigi de Josep Pons, Guy van Waas, Ernest Martínez-Izquierdo, Jordi Mora, Manel Valdivieso, Barry Sargent, Jan Caeyers, Robert King, Paul Goodwin, Andrew Parrott, Antoni Ros Marbà, Lutz Köhler, Salvador Mas, Edmon Colomer, Karl Anton Rickenbacher, Valery Ovsyanikov, Gordan Nikolic i Pablo González. 
- Biografies - ® IGOR STUDIO  - ® IGOR STUDIO - Josep Pons, director- Considerat un dels directors més rellevants de la seva generació, Josep Pons és el director musical del Gran Teatre del Liceu. - L’any 1985 va fundar l’Orquestra de Cambra Teatre Lliure i, l’any 1993, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya. És director honorari de l’Orquesta y Coro Nacionales de España i de l’Orquesta Ciudad de Granada, de les quals va ser director artístic i titular. Va ser també director musical executiu de les cerimònies olímpiques de Barcelona 92. - L’any 1999 va ser distingit amb el Premio Nacional de la Música que atorga el Ministeri de Cultura, és acadèmic numerari de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts i doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona. El 2019 va ser guardonat amb la Medalla d’or al mèrit en les Belles Arts. - Ha enregistrat una cinquantena de títols per a Harmonia Mundi France i Deutsche Grammophon, i n’ha obtingut els màxims guardons: Grammy, Cannes Classical Awards, Grand Prix de l’Académie Charles Cross, Diapasson d’Or i Choc de la Musique. - Dirigeix habitualment les principals orquestres i ho fa a les sales d’arreu del món, i ha establert una relació continuada amb l’Orchestre de París, la Philharmonia, la City of Birmingham, la Gewandhaus de Leipzig, la Staatskapelle de Dresden, l’NHK de Tòquio o la BBC Symphony Orchestra, amb la qual ha fet diverses aparicions als BBC Proms de Londres. - Va debutar al Gran Teatre del Liceu el 1993 i des del 2012 n’és el director musical, amb l’encàrrec de projectar l’orquestra en l’àmbit internacional. 
- Formació- Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC) - Violins 
 Gustavo Abela Cruz
 Abel Antón Delgado
 Laia Arnal Navarro
 Daniel Artigal Hernandez
 Celina Blasco Bronisz
 Valeria Borges Pimentel
 Elena Bugliari
 Raul Campos
 Lucía Catalán Báguena
 Alba Compte Rojas
 Olivia Cortese Vallvé
 Mar De Antonio Sancho
 Miguel Del Pozo Sánchez
 Julia Ann Dubuclet Cusidó
 Maria Erra Euras
 Joana Espar Puigoriol
 Iván García Jiménez
 Hugo Gracia Martin
 Aina Hujic Mor
 Juan Laliena Mayor
 Lluc Montmany Sancho
 Isaac Oliu Fernández
 Alba Panadés Palou
 Cristina Parés González
 Uriel Ripoll Gómez
 Catalina Riutort Fort
 Laura Romero Pola
 Paula Ros Izquierdo
 Dixon David Scola Vivas
 Oriol Vergés Vico- Violes 
 Jaume Bosser Toca
 Helena Camps Gaset
 Aitor Canales Zurriaga
 Claudia Cañaveras Martínez
 Abraham Constantino Noguera
 Claudia García Gómez
 Marina Lausin
 Toni Massegú Puigmal
 Aina Mateu Cortés
 Marina Prat Mir
 Marco Requena Carlucci
 Esteve Ticó- Violoncels 
 Carlota Corbella Rigual
 Biel Garriga Carretero
 Carles Girbau Pladelasala
 Clara Gonzàlez Català
 Núria Mena Estopà
 Lucía Morcillo Gavín
 Clàudia Pérez Rivas
 Nihma Poch Kuster
 Adrià Puigcerver Carceller
 Anna Ripoll Clotet- Contrabaixos 
 Neus Camps Mas
 Francho Castells Jiménez
 Carlos Enrique García Pupo
 Manuel Peiron Herrero
 Pablo Reina Ortiz
 Uxue Sansiñena Blanco
 Verónica Soloveva Tchetchoueva- Flautes 
 Ariadna Cornadó Restoy
 Carmen Galán Mora
 Ricard Prió Graus
 Vicente Romero Carrilero
 Estela Serrano Andujar- Oboès 
 Carla Aguilar Solá
 Laura Carles Robres
 Marc Guillén Pieres
 Alba Porras Bescós- Clarinets 
 José Manuel Acevedo Real
 Sergio Ferrer López
 Ana Lladó Salas
 Álvaro Rodríguez Álvarez
 Antonio Ruiz Soto- Fagots 
 Sabina Aran Clota
 Kaleb Bou Roig
 Federica Faccini
 Santi Peñarroja Canós- Trompes 
 David Arnau Macià
 Gaizka Ciarrusta Insagurbe
 Paula Criado Patricio
 Arnau Plaja Blanc
 Elena Silvestre Asensio- Trompetes 
 Bernat Clota Vilaró
 Jose Luis Marhuenda Ramón
 Biel Pelfort Bartuló- Trombons 
 Pablo Carbonell Galiana
 Jorge Sempere Vicedo
 Joan Juanico Torrent- Tuba 
 Quim Ferrer Marcoval- Timpani i percussió 
 Joan Carot Martínez
 Jordi Cid Martí
 Manel Ferrer Martínez
 Juan López Ferri
 Miguel Parapar Restović
 Samuel Wirschun Gosálbez- Arpa 
 Agathe Bagland
 Eva Courregelongue
- També et pot interessar- Concert Extraordinari 
 Dijous, 13.07.23 - 20 h
 Sala de Concerts- Wagnerisme - Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu 
 Michael Volle, baríton
 Pere Arquillué, narrador
 Josep Pons, director- R. Wagner: El capvespre dels déus: Marxa fúnebre de Sigfrid 
 Tristany i Isolda: Preludi i mort d’amor
 Els mestres cantaires de Nuremberg: "Wie duftet doch der Flieder" - monòleg de Hans Sachs de l'acte II
 La valquíria: "Leb' Wohl" - Adéu de Wotan
 Parsifal: Preludi
 La valquíria: Cavalcada de les Valquíries
 El capvespre dels déus: (fragments) Alba, El viatge de Sigfrid i Final- Preus: de 25 a 58 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
- Programa de mà Jove Orquestra Nacional de Catalunya & Pons–La 9a simfonia de Mahler- Estiu al Palau - Dimarts, 11 de juliol de 2023 – 20 h - Sala de Concerts  
- Amb la col·laboració de: - Compromís amb el medi ambient: - Membre de: 
- Programa- Jove Orquestra Nacional de Catalunya - Josep Pons, director - Gustav Mahler (1860 - 1911) 
 Simfonia núm. 9 en re major- Andante comodo 
 Im tempo eines gemächlichen Ländlers
 Rondo Burleske, Allegro assai
 Adagio, Sehr langsam und noch zurückhaltend- Durada: 90 minuts, sense pausa 
 La durada del concert és aproximada- #celebració #jovestalents #clàssics 
- Poema- postal - disposar el teló de fons, el cel. 
 engegar la maquinària, el món.
 inclinar la voluntat cap al gest, el drama.
 revinclar-se a la butaca, els llibres.
 respirar fondo, pensar que no hi ets.
 i veure-t’hi cada dia, sota la contenció del cel.- Eduard Escoffet 
 Menys i tot (LaBreu edicions, 2017)
 
- Comentari- La Novena: desarrelament, sublimació i Abschied - L’estiu de 1908 Mahler comença la Novena Simfonia i l’acaba durant el mateix període del 1909 “amb pressa frenètica”, com confessa al seu deixeble Bruno Walter. La passa a net a principi de l’any següent, tot i fer-hi alguns retocs l’estiu del 1910 mentre es dedica a la Desena i abans dels assaigs de l’estrena de la Vuitena. Alma Mahler l’entregarà a Walter, que l’estrenarà el 26 de juny de 1912 a Viena. - La Novena suposa un retorn als esquemes i les preocupacions formals de les simfonies del període intermedi i clou la tradició simfònica del segle XIX. S’organitza a partir del constant desdibuixament en la tècnica de les variants, la variació i el desenvolupament dels motius musicals: juga amb la variació evolutiva i el desenvolupament continu a través de processos de ruptura, suspensió, culminació i collage que responen a impulsos narratius, no formals ni acadèmics. L’expressionisme de l’obra impacta com una combinació de somnis i interpretacions on la música pren el simbolisme en un continuum psicològic d’un sentiment que pensa i d’un pensament que sent: desapareixen quan són a punt de resoldre’s i creixen entre tensions i distensions; com a contraposició entre esperança i angoixa; entre acció i estatisme. El primer i el quart moviments en són un paradigma, construïts sobre el principi dinàmic del crescendo recurrent que ens atansa a la catàstrofe i l’aniquilació de l’esperança; que supera l’experiència estètica i artística, per abordar el dualisme de la realitat des del dolor, des del desarrelament. No debades Mahler viu en el període de la projecció sentimental i l’elogi del dolor. Per això esdevé catàrtica. - L’“Andante comodo” comença on acaba El cant de la terra, servint-se de la mateixa figura musical però virant cap a una atmosfera diferent a ritme de marxa fúnebre. Treballa sobretot a partir d’un tema principal basat en el motiu de la Sonata núm. 26, op. 81 i un de derivat però molt emparentat. Amb gran densitat de textures i contrapunt es construeix en una exposició, desenvolupament i recapitulació, que la coda sublima líricament amb un solo de violí, després d’un passatge d’indeterminació harmònica on la flauta entona una mena recitatiu. Sens dubte, és el moviment més modern i evolucionat que Mahler va compondre. - L’aparent simplicitat de l’“Scherzo” emmascara un collage que juxtaposa tres grans blocs temàtics reexposats, presentats en tonalitats diferents i en què s’alternen ritmes ràpids amb lents: un primer ländler de tempo moderat com si fos un minuet distorsionat, un vals ràpid melòdicament senzill i d’un cert caràcter grotesc, i un segon ländler, molt més lent, de caire pastoral i que recorda passatges homòlegs en simfonies anteriors en la instrumentació. D’altra banda, en la poderosa turbulència “Rondo-Burleske” es desdibuixen velles fanfares, antics valsos, marxes entretallades, temes de la Tercera i la Cinquena. Abans de la darrera reaparició del tema principal de manera feréstega, accelerada i closa per una coda delirant, un nou tema orquestrat sense registre greu i damunt trèmolos dels violins és cantat per la trompeta amb gran tendresa i en piano, i recollit per diversos instruments. El seu lirisme pastoral recorda el del “Ruhevoll” de la Quarta, però és rellevant perquè introdueix la cèl·lula musical de l’“Adagio” següent. - L’“Adagio” s’obre amb aquest disseny musical sota un tractament brucknerià contraposat a un tema secundari, més despullat respecte de la riquesa harmònica i contrapuntística del primer. Segons Norman Lebrecht, sembla influït pel coral Abide with me que, potser, Mahler, havia escoltat durant les dues primeres estades a Nova York, i per la cançó jueva Adon Olam. Després d’un esclat de plats, destaca el clam descarnat dels violins sols al centre del moviment abans de la reelaboració del tema principal enmig d’un clímax líric que n’anirà trenant l’extinció. A l’epíleg, el silenci i la contenció dinàmica marquen el discurs exhalant i resignat que desintegra el motiu (format per un grupet de semicorxeres) en un dels finals més íntims, serens i nostàlgics mai escrits. I que, sobretot, ens demana respecte com a espectadors. - El realment profund d’aquest Abschied (comiat) no rau en la premonició de la seva pròpia mort a causa de la cardiopatia detectada el 1907. Si fos així, com diu Henry-Louise de La Grange, no tindria sentit la composició de la Desena Simfonia ni que, durant el seu darrer hivern de vida, Mahler estudiés algunes obres recents de Schönberg. A més, entre el 1908 i el 1910 no estava malalt i havia reprès la seva frenètica activitat. Fins i tot hi ha una fotografia seva a Nova York amb una cigarreta a la mà. Si considerem les citacions que fa de les cançons dels Kindertotenlieder al quart moviment, és plausible creure que sublima i assimila freudianament el dol per la mort de la seva filla gran l’estiu del 1907. D’ella, en va esborrar tota referència al seu entorn i ni tan sols apareix a la seva correspondència posterior. L’“Adagio”, per tant, evoca el final d’un món personal, artístic i psíquic perquè, efectivament, la Desena ja apunta cap a altres horitzons. - Albert Ferrer Flamarich, Musicògraf, historiador de l'art i crític del Diari de Sabadell 
 
- Biografies- Jove Orquestra Nacional de Catalunya - La Jove Orquestra Nacional de Catalunya va néixer el setembre del 1993 amb el nom de Jove Orquestra Simfònica de Catalunya (JOSC) i el 1999 passà a anomenar-se JONC. El projecte va ser dirigit per Josep Pons des de la fundació fins al 2001, any en què Manel Valdivieso n’agafà el relleu com a director artístic. - L’any 1999 es constituí la Fundació JONC per aglutinar el nombre creixent d’iniciatives que van prenent forma en el seu si. El seu Patronat està integrat per diversos representants de la Generalitat de Catalunya, del cercle cultural i musical català. - Des del seu naixement, els objectius principals de la JONC han estat facilitar una formació orquestral integral als joves músics del nostre país, tot complementant la tasca que en aquest terreny es desenvolupa als conservatoris i centres superiors, i col·laborar activament en la seva inserció professional. Així mateix, s’ha vetllat per oferir un producte cultural de la màxima qualitat, tot apropant-lo a tots els públics, amb una clara vocació social i pedagògica. - Per fer possible aquests objectius, l’activitat de la JONC es desenvolupa mitjançant trobades o Encontres de treball, concerts simfònics i de cambra adreçats al públic en general i a col·lectius amb necessitats especials, preparació de material didàctic, classes, conferències, etc. - La Fundació Jove Orquestra Nacional de Catalunya inclou dues orquestres diferents, a les quals s’accedeix per audició pública: la JONC Alevins està formada per joves músics de fins a 19 anys, i la JONC incorpora músics de fins a 25 anys. - La JONC ha participat als festivals i sales de concerts més importants del país, sota la direcció de mestres del prestigi de Josep Pons, Guy van Waas, Ernest Martínez-Izquierdo, Jordi Mora, Manel Valdivieso, Barry Sargent, Jan Caeyers, Robert King, Paul Goodwin, Andrew Parrott, Antoni Ros Marbà, Lutz Köhler, Salvador Mas, Edmon Colomer, Karl Anton Rickenbacher, Valery Ovsyanikov, Gordan Nikolic i Pablo González. 
- Josep Pons, director - ® IGOR STUDIO - Considerat un dels directors més rellevants de la seva generació, Josep Pons és el director musical del Gran Teatre del Liceu. - L’any 1985 va fundar l’Orquestra de Cambra Teatre Lliure i, l’any 1993, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya. És director honorari de l’Orquesta y Coro Nacionales de España i de l’Orquesta Ciudad de Granada, de les quals va ser director artístic i titular. Va ser també director musical executiu de les cerimònies olímpiques de Barcelona 92. - L’any 1999 va ser distingit amb el Premio Nacional de la Música que atorga el Ministeri de Cultura, és acadèmic numerari de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts i doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona. El 2019 va ser guardonat amb la Medalla d’or al mèrit en les Belles Arts. - Ha enregistrat una cinquantena de títols per a Harmonia Mundi France i Deutsche Grammophon, i n’ha obtingut els màxims guardons: Grammy, Cannes Classical Awards, Grand Prix de l’Académie Charles Cross, Diapasson d’Or i Choc de la Musique. - Dirigeix habitualment les principals orquestres i ho fa a les sales d’arreu del món, i ha establert una relació continuada amb l’Orchestre de París, la Philharmonia, la City of Birmingham, la Gewandhaus de Leipzig, la Staatskapelle de Dresden, l’NHK de Tòquio o la BBC Symphony Orchestra, amb la qual ha fet diverses aparicions als BBC Proms de Londres. - Va debutar al Gran Teatre del Liceu el 1993 i des del 2012 n’és el director musical, amb l’encàrrec de projectar l’orquestra en l’àmbit internacional. 
- Formació- Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC) - Violins 
 Gustavo Abela Cruz
 Abel Antón Delgado
 Laia Arnal Navarro
 Daniel Artigal Hernandez
 Celina Blasco Bronisz
 Valeria Borges Pimentel
 Elena Bugliari
 Raul Campos
 Lucía Catalán Báguena
 Alba Compte Rojas
 Olivia Cortese Vallvé
 Mar De Antonio Sancho
 Miguel Del Pozo Sánchez
 Julia Ann Dubuclet Cusidó
 Maria Erra Euras
 Joana Espar Puigoriol
 Iván García Jiménez
 Hugo Gracia Martin
 Aina Hujic Mor
 Juan Laliena Mayor
 Lluc Montmany Sancho
 Isaac Oliu Fernández
 Alba Panadés Palou
 Cristina Parés González
 Uriel Ripoll Gómez
 Catalina Riutort Fort
 Laura Romero Pola
 Paula Ros Izquierdo
 Dixon David Scola Vivas
 Oriol Vergés Vico- Violes 
 Jaume Bosser Toca
 Helena Camps Gaset
 Aitor Canales Zurriaga
 Claudia Cañaveras Martínez
 Abraham Constantino Noguera
 Claudia García Gómez
 Marina Lausin
 Toni Massegú Puigmal
 Aina Mateu Cortés
 Marina Prat Mir
 Marco Requena Carlucci
 Esteve Ticó- Violoncels 
 Carlota Corbella Rigual
 Biel Garriga Carretero
 Carles Girbau Pladelasala
 Clara Gonzàlez Català
 Núria Mena Estopà
 Lucía Morcillo Gavín
 Clàudia Pérez Rivas
 Nihma Poch Kuster
 Adrià Puigcerver Carceller
 Anna Ripoll Clotet- Contrabaixos 
 Neus Camps Mas
 Francho Castells Jiménez
 Carlos Enrique García Pupo
 Manuel Peiron Herrero
 Pablo Reina Ortiz
 Uxue Sansiñena Blanco
 Verónica Soloveva Tchetchoueva- Flautes 
 Ariadna Cornadó Restoy
 Carmen Galán Mora
 Ricard Prió Graus
 Vicente Romero Carrilero
 Estela Serrano Andujar- Oboès 
 Carla Aguilar Solá
 Laura Carles Robres
 Marc Guillén Pieres
 Alba Porras Bescós- Clarinets 
 José Manuel Acevedo Real
 Sergio Ferrer López
 Ana Lladó Salas
 Álvaro Rodríguez Álvarez
 Antonio Ruiz Soto- Fagots 
 Sabina Aran Clota
 Kaleb Bou Roig
 Federica Faccini
 Santi Peñarroja Canós- Trompes 
 David Arnau Macià
 Gaizka Ciarrusta Insagurbe
 Paula Criado Patricio
 Arnau Plaja Blanc
 Elena Silvestre Asensio- Trompetes 
 Bernat Clota Vilaró
 Jose Luis Marhuenda Ramón
 Biel Pelfort Bartuló- Trombons 
 Pablo Carbonell Galiana
 Jorge Sempere Vicedo
 Joan Juanico Torrent- Tuba 
 Quim Ferrer Marcoval- Timpani i percussió 
 Joan Carot Martínez
 Jordi Cid Martí
 Manel Ferrer Martínez
 Juan López Ferri
 Miguel Parapar Restović
 Samuel Wirschun Gosálbez- Arpa 
 Agathe Bagland
 Eva Courregelongue
- També et pot interessar- Concert Extraordinari 
 Dijous, 13.07.23 - 20 h
 Sala de Concerts- Wagnerisme - Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu 
 Michael Volle, baríton
 Pere Arquillué, narrador
 Josep Pons, director- R. Wagner: El capvespre dels déus: Marxa fúnebre de Sigfrid 
 Tristany i Isolda: Preludi i mort d’amor
 Els mestres cantaires de Nuremberg: "Wie duftet doch der Flieder" - monòleg de Hans Sachs de l'acte II
 La valquíria: "Leb' Wohl" - Adéu de Wotan
 Parsifal: Preludi
 La valquíria: Cavalcada de les Valquíries
 El capvespre dels déus: (fragments) Alba, El viatge de Sigfrid i Final- Preus: de 25 a 58 € 
- Col·laboradorsArmand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –- Benefactors d'HonorProfessor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –- Benefactors PrincipalsElvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –- BenefactorsMaria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –






























































