Programa de mà
Psyché, 100è aniversari
—Ravel, Falla i DebussyPetit Palau Cambra
Dimarts, 25 de novembre de 2025 – 19.30 h
Petit Palau


Amb la col·laboració de:
Compromís amb el medi ambient:
Membre de:
Programa
José Antonio Domené, arpa
Francisco López, flauta
Fleur Barron, mezzosoprano
Bernat Prat Sabaté, violí
Aine Suzuki, viola
Charles-Antoine Archambault, violoncel
Martí Bravo Requena, violíI
Maurice Ravel (1883-1953) / Arr. Skaila Kanga
Sonatine en trioModéré
Mouvement de menuet
AniméChansons madécasses, M. 78 (Arr. José A. Domené)
Nahandove
Aoua
Il est douxManuel de Falla (1876-1946)
PsychéClaude Debussy (1862-1818)
Syrinx, L. 129Six épigraphes antiques, L. 131, CD. 139*
Les Chansons de Bilitis**Pour invoquer Pan, dieu du vent d'été*
La flûte de Pan**
Pour remercier la pluie au matin*Sonata trio, L. 137
Pastorale. Lento, dolce rubato
Interlude. Tempo di minuetto
Final. Allegro moderato ma risolutoDurada aproximada del concert:
75 minuts, sense pausa#cambra #aniversaris
Poema
Fe
per deslliurar-nos d’incendis
calia fer fogueres cremar del tot el sotabosc
és per això que ho sé:aquestes flames d’ara que ens rodegen
que ens ofeguen que ens asfixien
també ens salvenMireia Calafell
Si una emergència (Proa Edicions, 2024)

Et cal saber...
Qui en són els protagonistes?
Johann Sebastian Bach (Eisenach, 1685 – 1750, Leipzig, antic Sacre Imperi Romanogermànic): Compositor del Barroc, una època marcada per l’ús predominant del contrapunt, juxtaposició de veus independents que conjuntades formen una harmonia. Bach és conegut pel gran desenvolupament del contrapunt en la seva obra, que va portar a cotes d’excel·lència insuperables.
Felix Mendelssohn (Hamburg, 1809 – 1847, Leipzig, antiga Confederació Alemanya): Compositor, director i pianista del Romanticisme, corrent que trenca amb les formes clàssiques i dona més importància a l’expressió dels sentiments. La seva música destaca per la claredat de les formes i l’expressió, amb una preponderància del lirisme. És conegut per revitalitzar la música de J. S. Bach amb la recuperació d’obres cabdals com la Passió segons sant Mateu.
William Albright (Indiana, 1944 – 1998, Michigan, EUA): Compositor, pianista i organista. Format amb Olivier Messiaen a París gràcies a una beca Fulbright, la seva obra abasta estils diversos i de difícil classificació, en què combina elements tonals i atonals amb l’ús del folklore americà, incloent-hi el ragtime.
Dani López Pradas (Olot, 1994): Compositor, multiinstrumentista i productor. Compon música de gèneres molt diversos que van des de la música folk, el jazz, la música contemporània o el pop. És autor del projecte Trencadís de l’Orquestra de Músiques d’Arrel de Catalunya (OMAC), formació de la qual és director. Ha treballat en projectes diversos per al Sònar i en projectes interdisciplinaris amb Igor Studio, amb col·laboracions amb Lang Lang, María Dueñas i Sara Baras.
Kebyart (Barcelona, 2014): Format a l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), va ser mereixedor del Premi El Primer Palau 2016 i d’ECHO Rising Stars a la temporada 2021–2022. Lloat per la seva “homogeneïtat sonora i el seu virtuosisme” (Jörg Widmann, compositor), el quartet interpreta transcripcions —moltes fetes per ells mateixos— de grans obres del repertori, des del classicisme fins a l’actualitat. També interpreta noves obres, moltes d’elles encàrrecs propis.
Quines són les claus del concert?
El concert del quartet de saxos Kebyart és una ocasió única per descobrir la versatilitat estilística i expressiva que ofereix aquesta formació. El conjunt torna al Palau de la Música Catalana com a formació resident i ho fa amb un repertori divers, que va des de transcripcions d’obres de compositors com Bach o Mendelssohn fins a peces contemporànies (Albright i López Pradas), algunes creades expressament per a quartet de saxos, que permeten al conjunt explorar noves sonoritats. L’obra de Dani López Pradas és un homenatge a Gershwin, tot evocant-ne la seva famosa Rhapsody in Blue, i ha estat encarregada pels Kebyart amb l’objectiu d’ampliar el repertori per a la seva formació, de trajectòria històrica recent.
A què he de parar atenció?
L’arranjament dels Kebyart de Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit de Bach, coneguda també com a Actus tragicus, proposa un inici de concert intimista, en què les veus agudes caminaran amb el suport amable del baix continu en les veus greus. La transcripció del Quartet de corda núm. 2 de Mendelssohn per part dels propis Kebyart és una altra declaració d’intencions del que busquen expressar amb la seva formació instrumental: fer música de cambra al més alt nivell i oferir noves sonoritats a un repertori originalment pensat per a cordes però que, en la formació de vent, aconsegueix noves possibilitats de descoberta i expressió. Fantasy Etudes (1993/94) d’Albright és una obra originalment escrita per a quartet de saxos i presenta una aproximació contrastant a l’expressivitat, tot destacant-ne el caràcter exploratori de les sonoritats del saxo.
Sabies que...
La formació de quartet de saxos es va originar a finals del segle XIX. El saxo havia estat inventat el 1840 per Adolphe Sax, però al principi només es tocava principalment en bandes militars. Tot i que als inicis de la formació s’interpretaven bàsicament transcripcions d’obres clàssiques per a quartet de corda, les primeres peces escrites expressament per a aquesta formació daten de finals del segle XIX, com el Premier Quatuor, op. 53 (1858), de Jean-Baptiste Singelée. Cap al 1928, amb la figura del virtuós saxofonista Marcel Mule, comença a consolidar-se un repertori per a saxo també de música de cambra. Compositors com Maurice Ravel van ser pioners a incloure el saxo en composicions simfòniques, i el jazz va ser un dels gèneres més beneficiats per la creació d’aquest instrument.


Comentari
Biografia
Biografia


José Antonio Domené, arpa
Biografia

© Courtiers

© Courtiers
Francisco López, flauta
Biografia

© Victoria Cadisch

© Victoria Cadisch
Fleur Barron, mezzosoprano
Biografia


Bernat Prat, violí
Biografia
Aine Suzuki, viola
Biografia


Charles-Antoine Archambault, violoncel
Biografia


Martí Bravo, violí
També et pot interessar...
Tardes al Palau
Dimarts, 17.03.2026 - 19 h
Sala de Concerts—El amor brujo de Falla
Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida
Mayte Martín, cantaora
Albert Guinovart, piano
Xavier Pagès-Corella, directorR. Gerhard: “Suite” del ballet Alegrías
I. Albéniz: Concert per a piano i orquestra, La menor, op. 78 en “Concierto fantástico”
X. Pagès-Corella: “Dansa flamenca” (bulerías) de la Suite Juan Latino
M. de Falla: El amor brujoPreu: 25 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Professor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
Programa de mà
Psyché, 100è aniversari
—Ravel, Falla i DebussyPetit Palau Cambra
Dimarts, 25 de novembre de 2025 – 19.30 h
Petit Palau

Amb la col·laboració de:
Compromís amb el medi ambient:
Membre de:
Programa
José Antonio Domené, arpa
Francisco López, flauta
Fleur Barron, mezzosoprano
Bernat Prat Sabaté, violí
Aine Suzuki, viola
Charles-Antoine Archambault, violoncel
Martí Bravo Requena, violíI
Maurice Ravel (1883-1953) / Arr. Skaila Kanga
Sonatine en trioModéré
Mouvement de menuet
AniméChansons madécasses, M. 78 (Arr. José A. Domené)
Nahandove
Aoua
Il est douxManuel de Falla (1876-1946)
PsychéClaude Debussy (1862-1818)
Syrinx, L. 129Six épigraphes antiques, L. 131, CD. 139*
Les Chansons de Bilitis**Pour invoquer Pan, dieu du vent d'été*
La flûte de Pan**
Pour remercier la pluie au matin*Sonata trio, L. 137
Pastorale. Lento, dolce rubato
Interlude. Tempo di minuetto
Final. Allegro moderato ma risolutoDurada aproximada del concert:
75 minuts, sense pausa#cambra #aniversaris

Poema
Fe
per deslliurar-nos d’incendis
calia fer fogueres cremar del tot el sotabosc
és per això que ho sé:aquestes flames d’ara que ens rodegen
que ens ofeguen que ens asfixien
també ens salvenMireia Calafell
Si una emergència (Proa Edicions, 2024)
Et cal saber...
Qui en són els protagonistes?
Johann Sebastian Bach (Eisenach, 1685 – 1750, Leipzig, antic Sacre Imperi Romanogermànic): Compositor del Barroc, una època marcada per l’ús predominant del contrapunt, juxtaposició de veus independents que conjuntades formen una harmonia. Bach és conegut pel gran desenvolupament del contrapunt en la seva obra, que va portar a cotes d’excel·lència insuperables.
Felix Mendelssohn (Hamburg, 1809 – 1847, Leipzig, antiga Confederació Alemanya): Compositor, director i pianista del Romanticisme, corrent que trenca amb les formes clàssiques i dona més importància a l’expressió dels sentiments. La seva música destaca per la claredat de les formes i l’expressió, amb una preponderància del lirisme. És conegut per revitalitzar la música de J. S. Bach amb la recuperació d’obres cabdals com la Passió segons sant Mateu.
William Albright (Indiana, 1944 – 1998, Michigan, EUA): Compositor, pianista i organista. Format amb Olivier Messiaen a París gràcies a una beca Fulbright, la seva obra abasta estils diversos i de difícil classificació, en què combina elements tonals i atonals amb l’ús del folklore americà, incloent-hi el ragtime.
Dani López Pradas (Olot, 1994): Compositor, multiinstrumentista i productor. Compon música de gèneres molt diversos que van des de la música folk, el jazz, la música contemporània o el pop. És autor del projecte Trencadís de l’Orquestra de Músiques d’Arrel de Catalunya (OMAC), formació de la qual és director. Ha treballat en projectes diversos per al Sònar i en projectes interdisciplinaris amb Igor Studio, amb col·laboracions amb Lang Lang, María Dueñas i Sara Baras.
Kebyart (Barcelona, 2014): Format a l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), va ser mereixedor del Premi El Primer Palau 2016 i d’ECHO Rising Stars a la temporada 2021–2022. Lloat per la seva “homogeneïtat sonora i el seu virtuosisme” (Jörg Widmann, compositor), el quartet interpreta transcripcions —moltes fetes per ells mateixos— de grans obres del repertori, des del classicisme fins a l’actualitat. També interpreta noves obres, moltes d’elles encàrrecs propis.
Quines són les claus del concert?
El concert del quartet de saxos Kebyart és una ocasió única per descobrir la versatilitat estilística i expressiva que ofereix aquesta formació. El conjunt torna al Palau de la Música Catalana com a formació resident i ho fa amb un repertori divers, que va des de transcripcions d’obres de compositors com Bach o Mendelssohn fins a peces contemporànies (Albright i López Pradas), algunes creades expressament per a quartet de saxos, que permeten al conjunt explorar noves sonoritats. L’obra de Dani López Pradas és un homenatge a Gershwin, tot evocant-ne la seva famosa Rhapsody in Blue, i ha estat encarregada pels Kebyart amb l’objectiu d’ampliar el repertori per a la seva formació, de trajectòria històrica recent.
A què he de parar atenció?
L’arranjament dels Kebyart de Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit de Bach, coneguda també com a Actus tragicus, proposa un inici de concert intimista, en què les veus agudes caminaran amb el suport amable del baix continu en les veus greus. La transcripció del Quartet de corda núm. 2 de Mendelssohn per part dels propis Kebyart és una altra declaració d’intencions del que busquen expressar amb la seva formació instrumental: fer música de cambra al més alt nivell i oferir noves sonoritats a un repertori originalment pensat per a cordes però que, en la formació de vent, aconsegueix noves possibilitats de descoberta i expressió. Fantasy Etudes (1993/94) d’Albright és una obra originalment escrita per a quartet de saxos i presenta una aproximació contrastant a l’expressivitat, tot destacant-ne el caràcter exploratori de les sonoritats del saxo.
Sabies que...
La formació de quartet de saxos es va originar a finals del segle XIX. El saxo havia estat inventat el 1840 per Adolphe Sax, però al principi només es tocava principalment en bandes militars. Tot i que als inicis de la formació s’interpretaven bàsicament transcripcions d’obres clàssiques per a quartet de corda, les primeres peces escrites expressament per a aquesta formació daten de finals del segle XIX, com el Premier Quatuor, op. 53 (1858), de Jean-Baptiste Singelée. Cap al 1928, amb la figura del virtuós saxofonista Marcel Mule, comença a consolidar-se un repertori per a saxo també de música de cambra. Compositors com Maurice Ravel van ser pioners a incloure el saxo en composicions simfòniques, i el jazz va ser un dels gèneres més beneficiats per la creació d’aquest instrument.

Comentari
Biografia
José Antonio Domené, arpa

Francisco López, flauta

© Courtiers
Fleur Barron, mezzosoprano

© Victoria Cadisch
Bernat Prat, violí

Aine Suzuki, viola
Charles-Antoine Archambault, violoncel

Martí Bravo, violí


També et pot interessar...
Tardes al Palau
Dimarts, 17.03.2026 - 19 h
Sala de Concerts—El amor brujo de Falla
Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida
Mayte Martín, cantaora
Albert Guinovart, piano
Xavier Pagès-Corella, directorR. Gerhard: “Suite” del ballet Alegrías
I. Albéniz: Concert per a piano i orquestra, La menor, op. 78 en “Concierto fantástico”
X. Pagès-Corella: “Dansa flamenca” (bulerías) de la Suite Juan Latino
M. de Falla: El amor brujoPreu: 25 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Professor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –





























































