• Programa de mà

    Psyché, 100è aniversari
    —Ravel, Falla i Debussy

    Petit Palau Cambra

    Dimarts, 25 de novembre de 2025 – 19.30 h

    Petit Palau

  • Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    José Antonio Domené, arpa
    Francisco López, 
    flauta
    Fleur Barron, 
    mezzosoprano
    Bernat Prat Sabaté, violí
    Aine Suzuki, viola
    Charles-Antoine Archambault, violoncel
    Martí Bravo Requena, violí


    I

    Maurice Ravel (1883-1953) / Arr. Skaila Kanga
    Sonatine en trio

    Modéré
    Mouvement de menuet
    Animé

     

    Chansons madécasses, M. 78 (Arr. José A. Domené)

    Nahandove
    Aoua
    Il est doux

     

    Manuel de Falla (1876-1946)
    Psyché

     

    Claude Debussy (1862-1818)
    Syrinx, L. 129

     

    Six épigraphes antiques, L. 131, CD. 139*
    Les Chansons de Bilitis**

    Pour invoquer Pan, dieu du vent d'été*
    La flûte de Pan**
    Pour remercier la pluie au matin*

     

    Sonata trio, L. 137

    Pastorale. Lento, dolce rubato
    Interlude. Tempo di minuetto
    Final. Allegro moderato ma risoluto

    Durada aproximada del concert:
    75 minuts, sense pausa

    #cambra #aniversaris

  • Anunci programa de mà digital - Palau Digital - Desktop 1300x1854
  • Poema

    Fe

    per deslliurar-nos d’incendis
    calia fer fogueres cremar del tot el sotabosc
    és per això que ho sé:

    aquestes flames d’ara que ens rodegen
    que ens ofeguen que ens asfixien
    també ens salven

     

    Mireia Calafell
    Si una emergència (Proa Edicions, 2024)

  • 20250515 Transversal T2526 DESKTOP
  • Et cal saber...

    Qui en són els protagonistes?  

    Johann Sebastian Bach (Eisenach, 1685 – 1750, Leipzig, antic Sacre Imperi Romanogermànic): Compositor del Barroc, una època marcada per l’ús predominant del contrapunt, juxtaposició de veus independents que conjuntades formen una harmonia. Bach és conegut pel gran desenvolupament del contrapunt en la seva obra, que va portar a cotes d’excel·lència insuperables.

    Felix Mendelssohn (Hamburg, 1809 – 1847, Leipzig, antiga Confederació Alemanya): Compositor, director i pianista del Romanticisme, corrent que trenca amb les formes clàssiques i dona més importància a l’expressió dels sentiments. La seva música destaca per la claredat de les formes i l’expressió, amb una preponderància del lirisme. És conegut per revitalitzar la música de J. S. Bach amb la recuperació d’obres cabdals com la Passió segons sant Mateu.

    William Albright (Indiana, 1944 – 1998, Michigan, EUA): Compositor, pianista i organista. Format amb Olivier Messiaen a París gràcies a una beca Fulbright, la seva obra abasta estils diversos i de difícil classificació, en què combina elements tonals i atonals amb l’ús del folklore americà, incloent-hi el ragtime.

    Dani López Pradas (Olot, 1994): Compositor, multiinstrumentista i productor. Compon música de gèneres molt diversos que van des de la música folk, el jazz, la música contemporània o el pop. És autor del projecte Trencadís de l’Orquestra de Músiques d’Arrel de Catalunya (OMAC), formació de la qual és director. Ha treballat en projectes diversos per al Sònar i en projectes interdisciplinaris amb Igor Studio, amb col·laboracions amb Lang Lang, María Dueñas i Sara Baras.

    Kebyart (Barcelona, 2014): Format a l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), va ser mereixedor del Premi El Primer Palau 2016 i d’ECHO Rising Stars a la temporada 2021–2022. Lloat per la seva “homogeneïtat sonora i el seu virtuosisme” (Jörg Widmann, compositor), el quartet interpreta transcripcions —moltes fetes per ells mateixos— de grans obres del repertori, des del classicisme fins a l’actualitat. També interpreta noves obres, moltes d’elles encàrrecs propis.

    Quines són les claus del concert? 

    El concert del quartet de saxos Kebyart és una ocasió única per descobrir la versatilitat estilística i expressiva que ofereix aquesta formació. El conjunt torna al Palau de la Música Catalana com a formació resident i ho fa amb un repertori divers, que va des de transcripcions d’obres de compositors com Bach o Mendelssohn fins a peces contemporànies (Albright i López Pradas), algunes creades expressament per a quartet de saxos, que permeten al conjunt explorar noves sonoritats. L’obra de Dani López Pradas és un homenatge a Gershwin, tot evocant-ne la seva famosa Rhapsody in Blue, i ha estat encarregada pels Kebyart amb l’objectiu d’ampliar el repertori per a la seva formació, de trajectòria històrica recent.

    A què he de parar atenció? 

    L’arranjament dels Kebyart de Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit de Bach, coneguda també com a Actus tragicus, proposa un inici de concert intimista, en què les veus agudes caminaran amb el suport amable del baix continu en les veus greus. La transcripció del Quartet de corda núm. 2 de Mendelssohn per part dels propis Kebyart és una altra declaració d’intencions del que busquen expressar amb la seva formació instrumental: fer música de cambra al més alt nivell i oferir noves sonoritats a un repertori originalment pensat per a cordes però que, en la formació de vent, aconsegueix noves possibilitats de descoberta i expressió. Fantasy Etudes (1993/94) d’Albright és una obra originalment escrita per a quartet de saxos i presenta una aproximació contrastant a l’expressivitat, tot destacant-ne el caràcter exploratori de les sonoritats del saxo.

    Sabies que... 

    La formació de quartet de saxos es va originar a finals del segle XIX. El saxo havia estat inventat el 1840 per Adolphe Sax, però al principi només es tocava principalment en bandes militars. Tot i que als inicis de la formació s’interpretaven bàsicament transcripcions d’obres clàssiques per a quartet de corda, les primeres peces escrites expressament per a aquesta formació daten de finals del segle XIX, com el Premier Quatuor, op. 53 (1858), de Jean-Baptiste Singelée. Cap al 1928, amb la figura del virtuós saxofonista Marcel Mule, comença a consolidar-se un repertori per a saxo també de música de cambra. Compositors com Maurice Ravel van ser pioners a incloure el saxo en composicions simfòniques, i el jazz va ser un dels gèneres més beneficiats per la creació d’aquest instrument.

  • Anunci Mirades GENERAL - Programes mà digitals Desktop 1300x1854
  • Comentari

  • Biografia

    José Antonio Domené, arpa

    J A Domené
  • Francisco López, flauta

    Francisco López

    © Courtiers

  • Fleur Barron, mezzosoprano

    Fleur Barron

    © Victoria Cadisch

  • Bernat Prat, violí

    Bernat Prat
  • Aine Suzuki, viola

  • Charles-Antoine Archambault, violoncel

    Charles-Antoine Archambault
  • Martí Bravo, violí

    Martí Bravo
  • anunci programa digital fes-te soci DESKTOP v2
  • També et pot interessar...

    Tardes al Palau
    Dimarts, 17.03.2026 - 19 h
    Sala de Concerts

    El amor brujo de Falla

    Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida
    Mayte Martíncantaora
    Albert Guinovartpiano
    Xavier Pagès-Corelladirector

    R. Gerhard: “Suite” del ballet Alegrías
    I. Albéniz: Concert per a piano i orquestra, La menor, op. 78 en “Concierto fantástico”
    X. Pagès-Corella: “Dansa flamenca” (bulerías) de la Suite Juan Latino
    M. de Falla: El amor brujo

     

    Preu: 25 euros

     

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mecenes col·laboradors

    Mitjans Col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex