Programa de mà
Kebyart, quartet de saxos
—Bach, Mendelssohn, Albright i López PradasPetit Palau Cambra
Dimarts, 18 de novembre de 2025 – 19.30 h
Petit Palau


Amb la col·laboració de:
Compromís amb el medi ambient:
Membre de:
Programa
Kebyart:
Pere Méndez, saxo soprano
Víctor Serra, saxo alt
Robert Seara, saxo tenor
Daniel Miguel, saxo barítonI
Johann Sebastian Bach (1685-1750) / Arr. Kebyart
Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit, BWV 106Sonatina
Felix Mendelssohn (1809 - 1847) / Arr. Kebyart
Quartet núm. 2 en La menor, op. 13Adagio – Allegro vivace
Adagio non lento
Intermezzo. Allegretto con moto – Allegro di molto
Presto – Adagio non lentoII
William Albright (1944-1998)
Fantasy ÉtudesPrélude (Index) - Etude Nr. 1 “A Real Nice Number”
Étude núm. 2 “Pypes”
Étude núm. 4 “Phantom Galop”
Étude núm. 5 “Harmonium (Heiliger Dankgesang)”
Étude núm. 6 “They only come out at night”Dani López Pradas (1994)
Echoing Rhapsodies - Homage to GershwinObra encarregada i dedicada a Kebyart
Durada del concert:
Primera part, 35 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 35 minuts
La durada del concert és aproximada.#cambra
Poema
Fe
per deslliurar-nos d’incendis
calia fer fogueres cremar del tot el sotabosc
és per això que ho sé:aquestes flames d’ara que ens rodegen
que ens ofeguen que ens asfixien
també ens salvenMireia Calafell
Si una emergència (Proa Edicions, 2024)

Et cal saber...
Qui en són els protagonistes?
Quines són les claus del concert?
A què he de parar atenció?
Sabies que...


Comentari
La immersió en les passions més profundes de l’esperit vehicula la primera part del concert que els Kebyart ofereixen al Palau de la Música Catalana. En la seva cantata de joventut Gottes Zeit ist die allerbeste, Johann Sebastian Bach proposa una reflexió entorn de la mort com a part indissociable de la vida, en la qual la joia i el patiment coexisteixen de manera necessària. La introducció de la cantata, arranjada per a quartet de saxòfons pels mateixos Kebyart, ens prepara espiritualment per al missatge de pau i repòs que promet el destí final, però sense eludir-ne el component tràgic, expressat per la relació intervàl·lica tensa que estableixen les línies melòdiques.
L’any 1827 la mort s’enduia Ludwig van Beethoven, al mateix temps que un jove Felix Mendelssohn estudiava amb avidesa els seus darrers Quartets de corda i en queia profundament enamorat. La resposta artística de Mendelssohn a aquests poderosos estímuls va ser la composició de la cançó Frage, op. 9 núm. 1, dedicada a la seva estimada, i, pocs mesos després, el seu primer Quartet de corda, que els Kebyart ofereixen en una transcripció pròpia. L’obra està totalment impregnada per l’esperit de Frage i pel llenguatge innovador de Beethoven. La seva estructura cíclica, amb l’aparició constant dels materials de la cançó, dona suport a una composició lírica i intensa que mostra l’audàcia d’un Mendelssohn que, tot i la seva joventut, ja produïa obres mestres.
A la segona part del concert escoltarem música original per a quartet de saxòfons. Primer serà Fantasy Etudes de William Albright, una obra que porta al límit les possibilitats de la formació. Els estudis estan impregnats pel llenguatge del jazz i inspirats en sonoritats que habitualment no associem al saxòfon, com són les gaites escoceses de Pypes, els senyals acústics de la nostra vida quotidiana que poblen Phantom galop, el so dels orgues que Albright tocava en la seva infantesa a Harmonium o la música comercial i de televisió de The only come out at night.
I tancarà el concert Echoing rhapsodies - Homage to Gershwin, l’encàrrec que Kebyart ha fet al jove compositor català Dani López Pradas. L’obra és intensa i trepidant i està tan impregnada per l’aroma de Gershwin que resulta absolutament contemporània. López Pradas pren com a punt de partida els Tres Preludis per a piano del compositor nord-americà, els quals utilitza a voltes de manera textual, a voltes com a inspiració per moure’s cap a altres universos. Una d’aquestes exploracions porta López Pradas fins al rap, sota el qüestionament de com hauria mesclat Gershwin la música clàssica de concert amb la música popular contemporània. L’apoteòsica conclusió de la partitura remet de manera virtuosística a l’obra més coneguda de Gershwin.
Miquel Gené, musicòleg i crític musical.
Biografia
Biografia

© David Ruano

© David Ruano
Kebyart
Des de la seva creació ha trencat barreres i s’ha consolidat en l’escena de la música clàssica presentant-se en reconeguts festivals i sales on cap quartet de saxòfons havia actuat i inspirant compositors que mai abans havien escrit per a l’instrument, com Jörg Widmann. Tota aquesta trajectòria va ser reconeguda per ECHO, que el va nomenar Rising Star durant la temporada 2021-22.
Kebyart actua habitualment en importants sales de concerts europees, com la Philharmonie de París, Elbphilharmonie d’Hamburg, Tonhalle de Zúric, Alte Oper de Frankfurt, Musikverein de Viena, Concertgebouw d’Amsterdam o Palau de la Música Catalana. Ha participat a la Mozartwoche de Salzburg, Heidelberger Frühling, Lockenhaus Festival, Rheingau Musik Festival, Festival de Peralada, Schubertíada a Vilabertran, Dresdner Musikfestspiele, Musica Insieme de Bolonya, Hindsgavl Festival i Festival de Santander, entre d’altres.
Col·labora amb prestigioses orquestres, com la Rundfunk-Sinfonieorchester de Berlín, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, Junge Deutsche Philharmonie i Orquesta de Radio y Televisión Española, entre d’altres, i amb els artistes Nicolas Altstaedt, Xavier Sabata i Dénes Várjon, per explorar noves fusions i descobrir dimensions sonores.
El quartet és conjunt resident del Palau de la Música Catalana durant dues temporades a partir de la tardor del 2025 i artista resident del festival alemany de Bodensee durant la primavera del 2026, tot oferint recitals de quartet, actuant com a solistes amb orquestra, col·laborant amb altres artistes i impartint classes magistrals.
La signatura inconfusible Kebyart es reflecteix en una visió creativa del repertori, construïda al voltant de tres eixos: la literatura musical original, els arranjaments propis d’un ampli ventall d’estils i el compromís amb la nova creació. En aquest sentit, el quartet encarrega anualment obres a compositors de diferents generacions i estils musicals, com Mikel Urquiza, David Philip Hefti, Mauricio Sotelo, Joan Magrané o José Río-Pareja, entre d’altres. També ha pogut treballar amb els compositors Péter Eötvös i Heinz Holliger.
Compromesos amb l’excel·lència musical, els membres de Kebyart han rebut consells de músics i conjunts de música de cambra com ara Rainer Schmidt (Hagen Quartett), Hatto Beyerle (Alban Berg Quartett), Jonathan Brown (Quartet Casals), els pianistes Anton Kernjak i Claudio Martínez-Mehner, així com del saxofonista Nacho Gascón. El quartet formà part de l’European Chamber Music Academy treballant amb els professors Johannes Meissl i Patrick Jüdt.
Des del 2022, enregistra amb el segell Linn Records-Outhere. Els seus tres àlbums, Lectures différentes (2022), Traum der Jugend (2023) i Unraveled (2025) han rebut crítiques excel·lents.
També et pot interessar...
Petit Palau Cambra
Dimarts, 28.04.2026 - 19:30 h
Petit Palau—Ravel, Stravinsky, Ciesla, Reich i Shaw
Kebyart:
Pere Méndez, saxo soprano
Víctor Serra, saxo alt
Robert Seara, saxo tenor
Daniel Miguel, saxo barítonAlbert Cano, piano
Pablo Barragán, clarinetS. Reich: New York Counterpoint
C. Shaw: Entr’acte
A. Ciesla: Prélude, canon et riffs
M. Ravel: La valse (arranjament de Kebyart)
I. Stravinsky: Suite de L’ocell de focPreu: 18 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Professor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –
Programa de mà
Kebyart, quartet de saxos
—Bach, Mendelssohn, Albright i López PradasPetit Palau Cambra
Dimarts, 18 de novembre de 2025 – 19.30 h
Petit Palau

Amb la col·laboració de:
Compromís amb el medi ambient:
Membre de:
Programa
Kebyart:
Pere Méndez, saxo soprano
Víctor Serra, saxo alt
Robert Seara, saxo tenor
Daniel Miguel, saxo barítonI
Johann Sebastian Bach (1685-1750) / Arr. Kebyart
Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit, BWV 106Sonatina
Felix Mendelssohn (1809 - 1847) / Arr. Kebyart
Quartet núm. 2 en La menor, op. 13Adagio – Allegro vivace
Adagio non lento
Intermezzo. Allegretto con moto – Allegro di molto
Presto – Adagio non lentoII
William Albright (1944-1998)
Fantasy ÉtudesPrélude (Index) - Etude Nr. 1 “A Real Nice Number”
Étude núm. 2 “Pypes”
Étude núm. 4 “Phantom Galop”
Étude núm. 5 “Harmonium (Heiliger Dankgesang)”
Étude núm. 6 “They only come out at night”Dani López Pradas (1994)
Echoing Rhapsodies - Homage to GershwinObra encarregada i dedicada a Kebyart
Durada del concert:
Primera part, 35 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 35 minuts
La durada del concert és aproximada.#cambra

Poema
Fe
per deslliurar-nos d’incendis
calia fer fogueres cremar del tot el sotabosc
és per això que ho sé:aquestes flames d’ara que ens rodegen
que ens ofeguen que ens asfixien
també ens salvenMireia Calafell
Si una emergència (Proa Edicions, 2024)
Et cal saber...
Qui en són els protagonistes?
Quines són les claus del concert?
A què he de parar atenció?
Sabies que...

Comentari
La immersió en les passions més profundes de l’esperit vehicula la primera part del concert que els Kebyart ofereixen al Palau de la Música Catalana. En la seva cantata de joventut Gottes Zeit ist die allerbeste, Johann Sebastian Bach proposa una reflexió entorn de la mort com a part indissociable de la vida, en la qual la joia i el patiment coexisteixen de manera necessària. La introducció de la cantata, arranjada per a quartet de saxòfons pels mateixos Kebyart, ens prepara espiritualment per al missatge de pau i repòs que promet el destí final, però sense eludir-ne el component tràgic, expressat per la relació intervàl·lica tensa que estableixen les línies melòdiques.
L’any 1827 la mort s’enduia Ludwig van Beethoven, al mateix temps que un jove Felix Mendelssohn estudiava amb avidesa els seus darrers Quartets de corda i en queia profundament enamorat. La resposta artística de Mendelssohn a aquests poderosos estímuls va ser la composició de la cançó Frage, op. 9 núm. 1, dedicada a la seva estimada, i, pocs mesos després, el seu primer Quartet de corda, que els Kebyart ofereixen en una transcripció pròpia. L’obra està totalment impregnada per l’esperit de Frage i pel llenguatge innovador de Beethoven. La seva estructura cíclica, amb l’aparició constant dels materials de la cançó, dona suport a una composició lírica i intensa que mostra l’audàcia d’un Mendelssohn que, tot i la seva joventut, ja produïa obres mestres.
A la segona part del concert escoltarem música original per a quartet de saxòfons. Primer serà Fantasy Etudes de William Albright, una obra que porta al límit les possibilitats de la formació. Els estudis estan impregnats pel llenguatge del jazz i inspirats en sonoritats que habitualment no associem al saxòfon, com són les gaites escoceses de Pypes, els senyals acústics de la nostra vida quotidiana que poblen Phantom galop, el so dels orgues que Albright tocava en la seva infantesa a Harmonium o la música comercial i de televisió de The only come out at night.
I tancarà el concert Echoing rhapsodies - Homage to Gershwin, l’encàrrec que Kebyart ha fet al jove compositor català Dani López Pradas. L’obra és intensa i trepidant i està tan impregnada per l’aroma de Gershwin que resulta absolutament contemporània. López Pradas pren com a punt de partida els Tres Preludis per a piano del compositor nord-americà, els quals utilitza a voltes de manera textual, a voltes com a inspiració per moure’s cap a altres universos. Una d’aquestes exploracions porta López Pradas fins al rap, sota el qüestionament de com hauria mesclat Gershwin la música clàssica de concert amb la música popular contemporània. L’apoteòsica conclusió de la partitura remet de manera virtuosística a l’obra més coneguda de Gershwin.
Miquel Gené, musicòleg i crític musical.
Biografia
Kebyart

© David Ruano
Des de la seva creació ha trencat barreres i s’ha consolidat en l’escena de la música clàssica presentant-se en reconeguts festivals i sales on cap quartet de saxòfons havia actuat i inspirant compositors que mai abans havien escrit per a l’instrument, com Jörg Widmann. Tota aquesta trajectòria va ser reconeguda per ECHO, que el va nomenar Rising Star durant la temporada 2021-22.
Kebyart actua habitualment en importants sales de concerts europees, com la Philharmonie de París, Elbphilharmonie d’Hamburg, Tonhalle de Zúric, Alte Oper de Frankfurt, Musikverein de Viena, Concertgebouw d’Amsterdam o Palau de la Música Catalana. Ha participat a la Mozartwoche de Salzburg, Heidelberger Frühling, Lockenhaus Festival, Rheingau Musik Festival, Festival de Peralada, Schubertíada a Vilabertran, Dresdner Musikfestspiele, Musica Insieme de Bolonya, Hindsgavl Festival i Festival de Santander, entre d’altres.
Col·labora amb prestigioses orquestres, com la Rundfunk-Sinfonieorchester de Berlín, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, Junge Deutsche Philharmonie i Orquesta de Radio y Televisión Española, entre d’altres, i amb els artistes Nicolas Altstaedt, Xavier Sabata i Dénes Várjon, per explorar noves fusions i descobrir dimensions sonores.
El quartet és conjunt resident del Palau de la Música Catalana durant dues temporades a partir de la tardor del 2025 i artista resident del festival alemany de Bodensee durant la primavera del 2026, tot oferint recitals de quartet, actuant com a solistes amb orquestra, col·laborant amb altres artistes i impartint classes magistrals.
La signatura inconfusible Kebyart es reflecteix en una visió creativa del repertori, construïda al voltant de tres eixos: la literatura musical original, els arranjaments propis d’un ampli ventall d’estils i el compromís amb la nova creació. En aquest sentit, el quartet encarrega anualment obres a compositors de diferents generacions i estils musicals, com Mikel Urquiza, David Philip Hefti, Mauricio Sotelo, Joan Magrané o José Río-Pareja, entre d’altres. També ha pogut treballar amb els compositors Péter Eötvös i Heinz Holliger.
Compromesos amb l’excel·lència musical, els membres de Kebyart han rebut consells de músics i conjunts de música de cambra com ara Rainer Schmidt (Hagen Quartett), Hatto Beyerle (Alban Berg Quartett), Jonathan Brown (Quartet Casals), els pianistes Anton Kernjak i Claudio Martínez-Mehner, així com del saxofonista Nacho Gascón. El quartet formà part de l’European Chamber Music Academy treballant amb els professors Johannes Meissl i Patrick Jüdt.
Des del 2022, enregistra amb el segell Linn Records-Outhere. Els seus tres àlbums, Lectures différentes (2022), Traum der Jugend (2023) i Unraveled (2025) han rebut crítiques excel·lents.

També et pot interessar...
Petit Palau Cambra
Dimarts, 28.04.2026 - 19:30 h
Petit Palau—Ravel, Stravinsky, Ciesla, Reich i Shaw
Kebyart:
Pere Méndez, saxo soprano
Víctor Serra, saxo alt
Robert Seara, saxo tenor
Daniel Miguel, saxo barítonAlbert Cano, piano
Pablo Barragán, clarinetS. Reich: New York Counterpoint
C. Shaw: Entr’acte
A. Ciesla: Prélude, canon et riffs
M. Ravel: La valse (arranjament de Kebyart)
I. Stravinsky: Suite de L’ocell de focPreu: 18 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Professor Rafael I. Barraquer Compte – Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Marta Mora Raurich – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló – Manel Vallet Garriga –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Núria Basi Moré – Zacaries Benamiar – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Joaquim Coello Brufau – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Casimiro Gracia Abian – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Oriol Coll – Rolando Correa – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Irene Hidalgo de Vizcarrondo – Pepita Izquierdo Giralt – Immaculada Juncosa – Joan Oller i Cuartero – Rafael Pous Andrés – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Olga Reglero Bragulat – Carla Sanfeliu – Josep Ll. Sanfeliu – Marc Sanfeliu – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – M. Dolors Sobrequés i Callicó – Salvador Viñas Amat –






























































