COVID-19. Protocol de seguretat i mesures preventives. MÉS INFO

Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

Rakhmàninov 2 i la Quarta de Brahms
Iván Martín & OCM

Descripció

Avís

A causa del context general per la crisi sanitària de la Covid-19, Iván Martín substitueix a Ivo Pogorelich com a solista d'aquest concert. L'OCM i el mestre Pogorelich estan buscant dates per a realitzar diversos concerts plegats la propera temporada.

20201025 OCM rakhmaninov

Fitxa artística

Iván Martín, piano
Orquestra Simfònica Camera Musicae
Tomàs Grau, director

Programa

S. Rakhmàninov: Concert per a piano i orquestra núm. 2, op. 18
J. Brahms: Simfonia núm. 4, op. 98

Detalls

UN FANTASMA ERRANT

En aquest programa trobem reunits dos compositor desubicats del seu temps, Johannes Brahms i Serguei Rakhmàninov. El primer considerat un clàssic entre els romàntics i el segon, el mes romàntic entre els clàssics russos. El propi Rakhmàninov es considerava un fantasma errant en un món alienígena.

Un altre punt de connexió entre ambdós compositors són els traumes de les primeres simfonies. Brahms no es va atrevir a escriure una simfonia fins als 43 anys, pressionat per l’ombra del gran Beethoven. El trauma de Rakhmàninov va arribar després del desastre de l’estrena de la primera simfonia que el va portar a tres anys de depressió i bloqueig creatiu.

Aquest Concert per a piano núm. 2 és l’obra que va retornar el compositor rus amb gran èxit al panorama musical. Moltes de les melodies dels seus tres moviments formen part ja de la cultura popular gràcies a cançons com I Think of You i Full Moon and Empty Arma de Frank Sinatra o All by Myself versionada per Celine Dion. Remarcable també l’efecte de campanes a l’inici, molt característic en obres d’altres autors com Aleksandr Borodin o Modest Mússorgski.

Després d’atrevir-se, Brahms, a escriure la primera simfonia, la quarta va arribar relativament aviat. La va composar a l’estiu de 1884. El moment més destacat és la passacaglia del darrer moviment basada en la ciaconna de la Cantata 150 de Johann Sebastian Bach, Meine Tage in den Leiden. 

Informació i entrades

Dates i compra d'entrades

  • 25 Octubre 2020
    Dg
    17:30 h
    Sala de Concerts
    Comprar

Informació de l'obra

Preus:de 18 a 56 €
Organitza:Orquestra Simfònica Camera Musicae

Compartir