Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

La violoncel·lista Alisa Weilerstein debuta en solitari aquest dijous al Palau de la Música Catalana amb un programa exigent

5 de maig de 2015

Alisa Weilerstein, considerada una de les violoncel·listes revelació de la seva generació, debutarà en solitari el proper dijous, 7 de maig (20:30 h), al Palau de la Música Catalana. Interpretarà un programa exigent, amb obres de Britten, Bach, Golijov i Kodály, que mostrarà les diverses habilitats d’aquesta reconeguda intèrpret.

Artista en exclusiva de Decca Classics i apadrinada per Daniel Barenboim, Weilerstein, que sovint és comparada amb Jacqueline du Pré, va entrar amb força fa alguns anys en el circuit internacional  amb l’enregistrament del Concert d’Elgar amb el mestre Barenboim i fins al moment ha treballat sota la batuta de directors tan reconeguts com G. Dudamel, Z. Mehta, I. Temirkanov, S. Bychkov o P. Heras-Casado, entre d’altres. En el proper recital al Palau, l’artista actuarà sola amb el seu instrument William Forster del 1790.

Obrirà el concert el Tema Sacher que Rostropóvitx va encarregar a Benjamin Britten per homenatjar el 70è aniversari de Paul Sacher. Una obra que mostra una sensibilitat exquisida en l’organització de l’harmonia, acords i rítmica, en  una perfecta concepció formal. El concert continuarà amb Omaramor d’Osvaldo Golijov, el compositor argentí amb què Weilerstein ha treballat en diverses ocasions i que suposa un gran repte per a l’instrumentista. La Suite per a violoncel núm. 3 de J. S. Bach, que forma part de les sis magistrals suites del Kantor de Leipzig, clourà la primera part del concert.

La segona part del recital se centrarà en la Sonata per a violoncel, op. 8 de Zoltán Kodály, una obra virtuosística que es va estrenar l’any 1918. La peça va esdevenir de referència en mans del cellista János Starker i es va convertir en una obra indispensable, amb incidència fins i tot en els mètodes d’ensenyament.