Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

L’organista Jennifer Bate, figura internacional de la interpretació, que va posposar per motius tècnics el concert del 25 d’octubre passat, debuta al Palau el 10 de novembre amb Bach i Messiaen

4 de novembre de 2015

El cicle Orgue al Palau presenta el proper dimarts, 10 de novembre, al Palau de la Música Catalana (20.30 h), l’organista anglesa Jennifer Bate, una de les màximes intèrprets internacionals de l’orgue i reclamada contínuament pels grans festivals d’arreu del món. Bate havia d’actuar el passat 25 d’octubre, però per motius tècnics el seu concert es va posposar al 10 de novembre amb el mateix programa.

La seva tècnica extraordinària i el do per extreure les màximes possibilitats de l’instrument han inspirat molts compositors que han escrit per a ella. El seu repertori abasta des de la música del segle XVIII fins a les partitures virtuosístiques més modernes.

Bate oferirà amb l’orgue del Palau de la Música Catalana, un Walcker construït entre els anys 1906 i 1908 i restaurat el 2003 per Gerard Grenzing, una primera part dedicada a J. S. Bach: Fantasia en Sol, BWV 572, Pastoral en Fa (quatre moviments), BWV 590 i Passacaglia i fuga en Do menor, BWV 582. La segona part serà dedicada a Oliver Messiaen, de qui és especialista i va enregistrar la integral per a orgue, volum que va rebre diversos premis, com el Diapason d’Or i el Preis der Deutschen Schallplattenkritik. Del compositor francès oferirà dos moviments de Les Corps Glorieux: “Force et agilité des Corps Glorieux” i “Joie et clarté des Corps Glorieux”, Diptyque i “Dieu parmi nous”, de La Nativité du Seigneur. Bate va col·laborar assíduament amb Messiaen, essent l’organista preferida del compositor, que li reassignà tots els recitals d’orgue de la seva última dècada de vida.

Bate és també una reconeguda pedagoga gràcies al seu pioner programa d’educació musical, A guide to the king of instruments; a més de la faceta com a compositora: el seu Reflections suposa una “biografia musical” que recorre tot un quart de segle dedicat a l’orgue.