Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

Jean-Christophe Spinosi dirigeix el Cor de Cambra del Palau amb dues obres mestres de Händel i Vivaldi a Palau 100, Versalles i Lió

El dimarts, 3 d’abril (Sala de Concerts, 20.30 h), el director Jean-Christophe Spinosi, referent de la interpretació de la música italiana del Barroc, dirigirà al Palau de la Música Catalana un doble programa vocal amb el Cor de Cambra del Palau i l’Ensemble Matheus. El concert, corresponent al cicle Palau 100, presentarà un repertori de gran virtuosisme vocal amb les obres Dixit Dominus, HWV 232 de Georg Friedrich Händel i Gloria, en Re major, RV 589 d’Antonio Vivaldi. El concert al Palau és el primer d’una gira de tres que durà Spinosi i les formacions a la Chapelle Royale de Versalles (4 d’abril) i a la Chapelle de la Trinité a Lió (5 d’abril). La gira suposa una nova col·laboració del director francès amb la formació catalana i un nou repte de prestigi per al Cor que respon a la voluntat d’internacionalitzar la formació que dirigeix Simon Halsey.

De la mà d’un dels músics més rellevants en la recuperació i l’estudi de la música barroca, aquest programa presentarà la contraposició de dos grans mestres del període esmentat. Dues obres escrites amb només vuit anys de distància que representen dos moments vitals molt diferents. D’una banda, el talent creatiu d’un Händel molt jove amb Dixit Dominus, que amb tan sols 22 anys va forjar l’estil que va caracteritzar tota la seva obra. De l’altra, la maduresa de Vivaldi amb el seu Gloria en Re major, obramestra de l’estil concertato, escrita per a cor a quatre veus, tres solistes de veu aguda i un conjunt instrumental nombrós, composta durant la seva època com a mestre de l’Ospedale della Pietà, moment àlgid de la seva creació. Dos punts claus, doncs, de la música barroca.

Jean-Christophe Spinosi ha desenvolupat una carrera musical atípica durant més de vint anys interpretant un repertori que va de la música barroca a la contemporània, tant amb instruments d’època com moderns. El 1991 va fundar, a Brest, l’Ensemble Matheus, una orquestra que l’ha acompanyat per tot el món. El 2005 l’entusiasme per la recerca d’un repertori original el portà a realitzar amb el seu conjunt una sèrie de gravacions d’obres mestres de Vivaldi que fins aleshores no figuraven als catàlegs discogràfics: van ser diferents àlbums i quatre òperes que ben aviat van esdevenir un referent.