Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

Grigory Sokolov torna per novena temporada consecutiva al Palau de la Música Catalana

El proper dimarts, 21 de juny (20.30 h), el pianista rus Grigory Sokolov, considerat un dels millors pianistes de l’actualitat i artista predilecte del públic de Barcelona, actua per novena vegada consecutiva en el cicle Palau 100 Piano, programat pel Palau de la Música Catalana. Amb aquest concert, Sokolov recupera l’actuació del 7 d’abril passat, que va haver de posposar a causa d’una malaltia. Amb obres de dos compositors coetanis, la primera part del concert serà dedicada a Robert Schumann, amb les obres Arabesca, op. 18 i la Fantasia en Do major, op. 17, mentre que la segona part a Frédéric Chopin, amb els dos Nocturns, op. 32 i la Sonata núm. 2, en Si bemoll menor, op. 35. Sokolov oferirà un recital ple de moments reveladors, prodigis tècnics i de sensibilitat desbordada.

Convidat habitual dels festivals i les sales de concerts més prestigiosos d’Europa, l’art carismàtic de Sokolov té el poder d’estimular la concentració del públic per obrir-li noves perspectives fins i tot en les obres més conegudes. La seva darrera actuació al Palau va ser el març del 2015, en la cloenda de la seva gira espanyola. Aquest mag del so i poeta del teclat és considerat “com el més gran pianista vivent”, segons «International Piano». Deutsche Grammophon va publicar l’any passat el primer disc de Sokolov des de fa gairebé vint anys, un recital memorable, enregistrat en directe el 2008 en el Festival de Salzburg, amb obres de Mozart, Chopin, Skriabin, Rameau i J. S. Bach.

Grigory Sokolov (Leningrad, 1950), que amb setze anys va guanyar el primer premi del Concurs Txaikovski de Moscou, és un intèrpret que gaudeix de l’admiració tant del públic com de la crítica. Coneix millor que molts tècnics els pianos Steinway i n’examina la mecànica interna abans d’asseure’s a tocar un piano per primera vegada. Fins i tot el dia del concert treballa en les hores prèvies per conèixer el piano a l’escenari.