Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

El Palau i L’Auditori presenten el projecte d’interpretar la integral de les Cantates de Bach per primera vegada a Barcelona

2 d'abril de 2014

El Palau de la Música Catalana i L'Auditori impulsen el projecte d’interpretar per primera vegada a Barcelona la integral de les Cantates que Johann Sebastian Bach va escriure al llarg de la seva vida. Aquesta iniciativa de gran abast preveu recórrer en setze anys el seu immens catàleg, amb un ritme de tres sessions per temporada, i amb la complicitat i participació de formacions estables i de solistes del país.

De les 300 cantates que Bach va escriure, se’n conserven unes 200, que s’oferiran en anys consecutius respectant els moments litúrgics corresponents. En cada sessió s’oferiran entre tres i quatre cantates en diferents escenaris històrics de la ciutat.

L'any 2015 s’iniciarà el cicle amb la programació de tres sessions a l’església de Sant Felip Neri amb conjunts catalans especialitzats en la interpretació amb criteris històrics, amb els quals també s’han pactat actuacions futures. Obrirà la integral el Cor de Cambra del Palau i l’Acadèmia 1750, sota la direcció de Josep Vila i Casañas, el 18 d’abril de 2015 amb algunes de les cantates per l’Ascensió: BWV 43, 37 i 11. El 31 de maig del 2015 el Cor Madrigal amb les Vespres d'Arnadí i la direcció de Mireia Barrera oferiran cantates per la Santíssima Trinitat: BWV 165, 176 i 194. Mentre que el 22 de novembre del 2015elCor Lieder Càmera amb l’Orquestra Barroca Catalana, dirigits per Hiro Kurosaki, interpretaran cantates esperant l’Advent: BWV 46, 69a i 179.

El projecte, a més de ser un repte interpretatiu, suposa una oportunitat per a la ciutat de situar-se entre les capitals europees que han acollit projectes d’aquestes característiques. Per al Palau i L’Auditori és un goig proposar la interpretació d’un dels llegats més importants i monumentals de la història musical, i entorn del qual, a més, hi haurà l’oportunitat de reflexionar; especialment sobre l’esperit, l’estètica, el contingut del text, el moment històric i social en què les cantates van ser escrites.