Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

El Palau convida Benjamin Alard a interpretar la integral de l’obra per a clavecí de Bach en cinc temporades consecutives

5 d'abril de 2013

Benjamin Alard, hereu i deixeble del gran Gustav Leonhardt, inicia aquest mes d'abril el gran repte d'interpretar en cinc  temporades consecutives la integral per a clavecí sol de J. S. Bach. Aquest jove artista, d'enorme talent i una tècnica depurada, ha estat convidat pel Palau de la Música Catalana per oferir en deu recitals, dos cada any, aquest monument musical, en el marc dels cicles estables que organitza la institució.

Els propers 9 i 10 d'abril, a les 20.30 h, en aquesta ocasió a la Parròquia de Santa Anna, i dins del XXXV Festival de Música Antiga de Barcelona, aquest virtuós del teclat oferirà algunes de les transcripcions que el mateix Bach va fer a partir de la influència de certs estils musicals europeus i de compositors com Marcello, Reinckein o Corelli. Dimarts 9 interpretarà, entre d'altres, el conegut Concerto italiano, BWV 971, mentre que dimecres 10 formarà part del programa l'exuberant Obertura d'estil francès, BWV 831, entre altres obres.

Es tracta d'un compromís del Palau de la Música Catalana amb un dels intèrprets de referència actuals, caracteritzat per unes interpretacions personals que es mouen entre la simplicitat, la fidelitat a la partitura, l'originalitat i la modèstia respecte del virtuosisme.

El projecte de llarg recorregut del Palau de la Música Catalana amb Benjamin Alard consta dels concerts següents:

  • 2013: Les transcripcions (Concert Italià i Ouverture française) (I i II)
  • 2014: El clavecí ben Temperat (Llibre I i II) (III i IV)
  • 2015: Obres de joventut i didàctiques (Toccates, Invencions i Simfonies, Capriccio) (V i VI)
  • 2016: Les Variacions Goldberg (i altres Variacions, Partites, Suites i Cànons) (VII i VIII)
  • 2017: L'Art de la Fuga (i extractes de l'Ofrena Musical i Suites) (IX i X)