Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

El llegendari Grigory Sokolov torna al Palau de la Música Catalana el proper 11 de març

Deutsche Grammophon acaba de publicar nou disc del pianista després de 20 anys

El llegendari pianista rus Grigory Sokolov, artista predilecte del públic de Barcelona, torna al Palau de la Música Catalana per vuitena vegada el proper dimecres 11 de març (20.30 h), convidat pel cicle Palau 100 Piano. Amb aquest concert i un programa integrat per obres de Bach, Beethoven i Schubert, Sokolov clourà la gira per l’Estat espanyol que va iniciar l’1 de març passat a València. Sokolov tot just acaba de publicar nou CD per al segell Deutsche Grammophon, la gravació en directe del concert que el pianista va oferir al Festival de Salzburg el 30 de juliol de 2008. Es tracta del seu primer disc en vint anys.

Considerat un dels ”grans” del teclat, Grigory Sokolov (Leningrad, 1950) és convidat habitual dels festivals i les sales de concerts més prestigiosos d’Europa. Sokolov, que amb 16 anys va guanyar el primer premi del Concurs Txaikovski de Moscou, és un intèrpret que gaudeix de l’admiració tant del públic com de la crítica. Ofereix “un tipus de pianisme, musicalitat i qualitat artística que hom creia que ja s’havia perdut per sempre”, segons la crítica. Coneix millor que molts tècnics els pianos Steinway i n’examina la mecànica interna abans d’asseure’s a tocar un piano desconegut. Cada dia –fins i tot el dia del concert– treballa moltes hores per conèixer el piano a l’escenari.

El concert al Palau s’iniciarà amb Partita núm. 1, en Si bemoll major de Johann Sebastian Bach, obra que forma part del darrer recull de les sis Partites que Bach definia com a “exercicis per a teclat”. Tot seguit interpretarà la Sonata per a piano núm. 7, en Re major, op. 10 núm. 3 de Ludwig van Beethoven, dedicada a Anna Margarete, alumna i esposa d’un dels seus protectors, el comte Ivan Yurevich von Browne-Camus. Després d’un moviment inicial molt extens, la Sonata ofereix una de les pàgines més captivadores del compositor (“Largo e mesto”), i un darrer temps que compta amb un motiu de tres notes que alguns intèrprets presenten com una afirmació, d’altres com un interrogant o bé alguns passen de l’un a l’altre aspecte en una evolució del discurs.

La segona part del concert serà dedicada a Franz Schubert, amb la interpretació de la Sonata en La menor, op. 143, obra de joventut que evoca moments de melangia i que va ser publicada onze anys després de la seva mort, i Sis Moments musicals, op. 94, que contrasten amb la gravetat de la Sonata. El moviments d’aquesta obra, que el compositor va titular en francès (Moments musicaux), són relativament breus i diversos, però d’exquisida musicalitat, tret característic en Schubert.