Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

El Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, dirigit per Óscar Payá, estrena una nova composició d’Hèctor Parra

El proper diumenge, 4 de febrer (Petit Palau, 12 h), Óscar Payà dirigirà el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana amb un programa que inclourà l’estrena de Lent comme un rêve, l’última de les composicions encarregades al compositor Hèctor Parra com a part de la seva residència al Palau de la Música Catalana la temporada 2015-16. El concert s’emmarca en el cicle que el Cor de Cambra ofereix cada temporada al Petit Palau, una proposta matinal que vol ser un aparador per mostrar la seva versatilitat amb reconeguts directors nacionals i internacionals. Óscar Payá va estudiar a Alemanya amb Simon Halsey, actualment director artístic de l’Orfeó Català i del Cor de Cambra del Palau de la Música. Acompanyaran també el Cor, el pianista José Menor, intèrpret reconegut tant del gran repertori clàssic com de la música dels nostres dies, i Joan Seguí, jove promesa de l’orgue però ja consagrada.

L’obra de Parra està inspirada en el poema Lent comme un rêve de Jaume Plensa, que va ser artista plàstic convidat del Palau la temporada 2016-17. Parra la va compondre l’agost del 2015, de la qual diu: “He compost aquesta obra per a cor de cambra i piano després d'haver visitat l'exposició «El silenci del pensament» que Plensa va realitzar a Ceret l'any 2015. Tot caminant a través de la instal·lació Talking Continents, del 2013, ens submergim en un món de símbols, de grafies, d'ombres i de moviments multi-dimensionals que ens mostren com els humans també estem fets de llenguatge, i que els símbols i les paraules són també el nostre propi cos, la nostra pròpia casa”. Així, les paraules inspiren el compositor català per a la creació d’una textura coral i pianística que es plega més i més, “com la imatge d’una medusa a l’aigua, fins a arribar al clímax d’una tensió i d’una vibració extremes”.

El programa d’aquest diumenge presenta, a més, un recorregut per tres grans moments de la tradició coral. D’una banda, peces dels compositors Johann Hermann Schein, Heinrich Schütz i Johann Michael Bachcom mostraran l’esplendor de la música coral germànica durant la Reforma. També peces d’autors vinculats al programa des del Romanticisme vuitcentista, un altre gran moment de la tradició germànica, amb compositors com Felix Mendelssohn i Max Reger. I completarà el programa dirigit per Óscar Payá el reflex de l’explosió creativa i interpretativa que el món coral viu actualment a nivell internacional, amb obres de l’americà Edwin Fissinger i el japonès Ko Matsushita.