Utilitzem cookies per poder estudiar i millorar l'experiència d'usuari dels visitants de la web. Si continues navegant pel web entendrem que acceptes la nostra política de cookies.

El cicle Palau 100 Grans Veus presenta demà el debut al Palau de la mezzosoprano Magdalena Kožená

Demà dimecres, 16 de març (20.30 h), Magdalena Kožená debutarà al Palau de la Música Catalana en el cicle Palau 100 Grans Veus. La mezzosoprano txeca, de veu vellutada i càlida i considerada una de les grans mezzos del panorama actual, presentarà alguns temes del seu darrer disc dedicat a l’univers vocal de Claudio Monteverdi (Archiv-Produktion) i també dues obres en què els autors s’emmirallen en el compositor barroc italià: la Sequenza III de Luciano Berio, escrita per a la seva primera muller, Cathy Berberian, i l’obra Arianna has a problem de Marko Ivanovič, a partir del Lamento d’Arianna de Monteverdi.

Kožená estarà acompanyada d’uns experts en música italiana dels segles XVII i XVIII, com són La Cetra Barockorchester Basel i Andrea Marcon, que dirigirà des del clavicèmbal, músics amb qui va enregistrar el CD Monteverdi. El concert està emmarcat en una gira europea que tanca al Palau el periple per l’Estat espanyol.

De les àries de Monteverdi que oferirà la mezzosoprano, destaca la versió semiescenificada d’Il combattimento di Tancredi e Clorinda (del llibre vuitè dels Madrigali guerrieri ed amorosi) amb què es clourà el concert. En aquesta ocasió la cantant assumirà tots els papers de la peça i s’hi afegiran moviments escènics, vestuari i disseny de llums, amb direcció escènica d’Ondřej Havelka.

Per la seva banda, el conjunt que dirigeix Andrea Marcon interpretarà en solitari diverses peces instrumentals de compositors italians del segle XVII, com Marco Ucellini, Tarquinio Merula, Dario Castello i Biagio Marini.

Nascuda a Brno, Magdalena Kožená estudià cant i piano al Conservatori de la seva ciutat i posteriorment a l’Acadèmia d’Interpretació Artística de Bratislava amb Eva Bláhová. Ha rebut diversos premis, tant al seu país com de caràcter internacional, que van culminar amb l’International Mozart Competition de Salzburg el 1995. Artista del segell Deutsche Grammophon, en què molts dels seus enregistraments han estat premiats, ha treballat amb molts dels principals directors mundials actuant en sales de gran prestigi d’Europa i arreu. Gran coneixedora de les pràctiques historicistes, ha col·laborat també amb grups de referència en aquest àmbit, com els English Baroque Soloists, Il Giardino Armonico o Les Musiciens du Louvre.